INTRODUCERE .. 4 Capitolul 1. Notiuni introductive privind diagnosticarea strategica . 5 1.1. Modelul etapelor de dezvoltare a afacerii ... 6 1.2. Model de asamblare in afaceri 9 1.3. Modelul Fortelor Standului Corporativ .. 11 1.4. Teoriile de investigatie ... 13 1.5. Analiza SWOT Model 14 1.6. Concluzii . 18 Capitolul II. Studiu de caz privind diagnosticarea strategica LA S.C. DOMAND CAS S.R.L. ... 22 2.1. Documentare preliminara ... 22 2.1.1. Caracteristici tipologice ale firmei .. 22 2.1.2. Situatia economica si financiara a S.C. DOMAND CAS S.R.L. 23 2.1.3. Componentele sistemului de management .. 23 2.2. Recunoasterea si analizarea principalelor simptome .. 26 2.2.1. Diagnosticarea economica ... 26 2.2.2. Diagnosticarea viabilitatii manageriale ... 35 Capitolul III. ANALIZA SWOT la S.C. DOMAND CAS S.R.L. .. 40 3.1. Informatii generale privind analiza SWOT 40 3.2. Puncte tari (Strenghts) 41 3.3. Puncte slabe (Weaknesses) . 41 3.4. Oportunitatile (Opportunities) 42 3.5. Amenintarile (Threats) 42 3.6. Recomandari strategico-tactice in vederea amplificarii potentialului de viabilitate economica a societatii comerciale . 43 Capitolul IV. Strategia S.C. DOMAND CAS S.R.L. .. 44 4.1. Formularea misiunii firmei . 44 4.2. Stabilirea obiectivelor strategice . 44 4.3. Principalele optiuni strategice . 45 4.4. Masurarea resurselor repartizate . 46 4.5. Specificarea termenelor .. 46 4.6. Stabilirea avantajului concurential . 46 4.7. Punerea in aplicare a strategiei ... 47 Concluzii si propuneri 48 Bibliografie .. 49 Anexe ... 50
INTRODUCERE Transformarile produse in economia romaneasca dupa 1990 au determinat mutatii importante mai ales la nivel de organizatie. Acestea s-au evidentiat in timp prin conturarea unui mediu ambiant instabil, amplificarea ponderii sectorului privat, infiintarea unor societati comerciale mixte cu participarea capitalului strain, aparitia de filiale ale firmelor multinationale pe teritoriul Romaniei. Operationalizarea mutatiilor economice, sociale, politice este influentata hotarator de continutul si calitatea managementului atat la nivel national cat si al agentilor economici. Construirea unei economii de piata veritabile implica un nou management, care sa se fundamenteze pe un instrumentar specific, folosind studii de diagnosticare, piata, de prognoza, de fezabilitate, in vederea remodelarii si functionarii competitive a societatilor comerciale. In ansamblul metodelor si tehnicilor manageriale, analiza diagnostic permite o investigare larga a principalelor aspecte economice, tehnice, sociale, juridice si manageriale. Prin utilizarea ei se pot evidentia punctele forte si slabe ale activitatii interne si externe ale organizatiei, cauzele generatoare in vederea formularii de recomandari de valorificare a atuurilor si de eliminare a disfunctionalitatilor1. Prezenta lucrare isi propune sa elaboreze un studiu de diagnosticare pe baza informatiilor culese, inregistrate, analizate si interpretate din cadrul S.C. DOMAND CAS S.R.L.. Pentru realizarea obiectivelor specifice unui astfel de studiu, respectand cerintele managementului stiintific, in primul capitol al lucrarii se ilustreaza fondul principal de cunostinte ce formeaza continutul unei analize diagnostic, de importanta deosebita. Pornind de la premisa ca sectorul industrial careia ii apartine o societate comerciala exercita o influenta apreciabila asupra activitatii desfasurate, capitolul al doilea urmareste o succinta prezentare a industriei mobilei in Romania. Metoda utilizata isi dovedeste cu atat mai mult aplicabilitatea avand in vedere situatia economica dificila pe care o traverseaza S.C. DOMAND CAS S.R.L., precum si dificultatile de mentinere pe piata externa. Folosind metoda analizei diagnostic s-a obtinut o imagine fidela asupra problemelor economico-financiare si manageriale ale S.C. DOMAND CAS S.R.L. si s-au proiectat recomandari strategico-tactice urmarind redresarea economica. Capitolul 1. Notiuni introductive privind diagnosticarea strategica Pentru ca o companie sa aiba succes pe piata, trebuie sa isi construiasca afacerea si capacitatea sa organizationala. Construirea afacerii are o esenta si o abordare diferita de construirea capacitatii organizationale. Cu toate acestea, ambele parti ar trebui sa fie integrate, compatibile si, de asemenea, dezvoltate intr-o maniera coerenta. Principalele doua elemente care conduc orice afacere sunt legate; intelegerea modului de a-si imbunatati avantajul competitiv si cum sa-si mentina factorii de succes in cea mai economica metoda. Cazul in intreprinderile la scara larga este mai simplu decat IMM-urile, deoarece intreprinderile de dimensiuni mari au descoperit solutia si au depasit obstacolele in calea cresterii economice. Acest studiu este instrumentul de a construi o intelegere globala a afacerii si a organizarii sale interne. Se compune din mai multe aspecte ale evaluarii, fiecare dintre ele urmarind afacerea dintr-o perspectiva diferita. Fiecare aspect are propriile rezultate si aplicatii si combinand toate acestea ofera echipei manageriale o intelegere profunda a afacerii. Se aseamana cu un puzzle in care fiecare piesa ofera informatii de la sine si combinatia tuturor partilor impreuna arata o imagine mai mare. Studiul va raspunde la urmatoarele intrebari: 1. Care sunt etapele de dezvoltare a afacerii? 2. Cum poate evolua "Dinamica afacerilor"? 3. Care sunt fortele care conduc afacerea? Pentru a intelege si a schimba situatia actuala a majoritatii tipurilor de intreprinderi, ar trebui sa investigam cu atentie ceea ce numim metodologia "Operatiune Cross Functional", ceea ce inseamna ca trebuie sa investigam rezultatul tuturor relatiilor functionale dintre functiile organizatiei si rezultatele afacerii. Acest tip de diagnostic ne obliga sa sapam adanc in interiorul aspectelor organizatiei, dar sa monitorizam performantele afacerii. In consecinta, trebuie sa dezvoltam o abordare netraditionala pentru a atinge obiectivul corect, care este cauza cauzelor lipsurilor si a punctelor slabe ale intreprinderilor fata de crestere. Exista trei tipuri de metodologii de evaluare si diagnostic care ne ofera o mai buna intelegere a evaluarii oricaror tipuri de intreprinderi: Modelul etapelor de dezvoltare a afacerii; Model de asamblare in afaceri; Modelul Fortelor Standului Corporativ.
1. BALAURE V., ADASCALITEI V. Marketing, Bucuresti, Editura Uranus, 2007. 2. BRATIANU, C. Management strategic, Bucuresti, Editura Ceres, 2006 3. CARACOTA, D. Previziune economica, Bucuresti, Editura Didactica si Pedagogica, 2014 4. CIRSTEA, GH., DEAC, V., POPA, I., PODGOREANU, S. Analiza strategica a mediului concurential, Bucuresti, Editura Economica, 2014 5. DEAC, V., BAGU, C. Strategia firmei, Bucuresti, Editura Eficient, 2006 6. GAVRILA T., LEFTER V. Managementul general al firmei, Bucuresti, Editura Economica,2002 7. ISFANESCU A. Ghid practic de analiza economico-financiara, Bucuresti, Editura Tribuna Economica, 2006 8. MOGA, T., VOICU, R., RADULESCU, C. Management, Bucuresti, Editura ASE, 2005 9. NICOLESCU O Strategii manageriale de firma, Bucuresti, Editura Economica, 2007 10. ZAHIU, L., NASTASE, M. Economia intreprinderii, Bucuresti, Editura ASE, 2004 11. ZORLENTEAN, T., BURDUS, E., CAPRARESCU, G. Managementul organizatiei, Bucuresti, Editura Economica, 2014 12. www.scribd.com
Ne pare rau, pe moment serviciile de acces la documente sunt suspendate.