Cuprins . 3 Capitolul 1 Introducere . 4 Capitolul 2 Calculul dinamic al autoutilitarei .. 7 2.1 Calculul de tractiune ... 7 2.1.1 Stabilirea parametrilor geometrici generali . 7 2.1.2 Stabilirea si repartizarea greutatii pe punti .. 7 2.1.3 Alegerea pneului si stabilirea razei dinamice .. 8 2.1.4 Determinarea caracteristicii externe a motorului 9 2.1.5 Stabilirea vitezei maxime .. 11 2.1.6 Determinarea raportului de transmitere a reductorului central (i0) ... 12 2.1.7 Determinarea rapoartelor de transmitere din cutia de viteze . 13 2.1.8 Determinarea vitezei maxime pe trepte. Diagrama fierastrau ... 14 2.2 Performantele autovehiculului . 16 2.2.1 Caracteristica de tractiune . 16 2.2.2 Caracteristica dinamica . 19 2.2.3 Acceleratia autovehiculului ... 20 2.2.4 Inversul acceleratiei ... 23 2.2.5 Timpul si spatiul de demaraj . 24 2.2.6 Bilantul de putere .. 27 2.2.7 Franarea autovehiculului ... 29 2.2.7 Calculul de stabilitate al autovehiculului .. 32 Capitolul 3 Calculul franei autoutilitarei 35 3.1 Constructia franelor cu disc .. 35 3.2 Calculul Franei cu disc si etrier 42 Capitolul 4 Reductorul central si diferentialul ... 47 4.1 Rolul si clasificarea reductorului central si al diferentialului .. 47 4.2 Diferentialul . 52 4.3 Calculul reductorului central 59 4.4 Calculul diferentialului . 69 Capitolul 5 Procesul tehnologic de fabricatie a unei roti dintate a diferentialului . 74 BIBLIOGRAFIE 75
Capitolul 1 Introducere Industria de automobile reprezinta in prezent una din cele mai dezvoltate ramuri ale constructiei de masini, cu productie de serie mare. Varietatea imensa de tipuri de automobile care se produc in prezent nu corespund neaparat unor necesitati ci mai mult tendintelor de moda si concurenta, in acelasi timp varietatea acestor tipuri creaza dificultati mari de intretinere si reparatii. Parametrii care intereseaza in primul rand sunt: pretul de cost, durablitatea, siguranta, confortul si indicii de exploatare. Calitatile dinamice ale automobilului s - au imbunatatit mereu prin cresterea puterii motoare, in acest fel asigurand demarajul si accelerarea rapida a automobilului in conditiile transportului urban intens si obtinerea unor viteze mari cu orice profil, chiar cu rampe mari. Deoarece la deplasarea cu viteze mari a acestor automobile cu motoare puternice se utilizeaza un procent relativ mic din puterea maxima, functionarea motorului este foarte silentioasa, aceasta avand ca rezultat uzuri reduse, deci termene mai lungi de functionare intre reparatii. Conducerea autoturismelor a fost mult simplificata prin introducerea transmisiilor automate si semiautomate. Din considerente teoretice, echiparea autoturismelor cu transmisii automate trebuie sa duca la reducerea consumului de combustibil, deoarece motorul va lucra o mare parte din timp cu regimurile cele mai economice de lucru si in acelasi timp, datorita folosirii mai bune a puterii motorului. O alta masura care usureaza conducerea autoturismelor este folosirea servomecanismelor hidraulice de directie si a servomecanismelor cu depresiune pentru reducerea efortului la pedala de frana. Constructorii de automobile acorda o deosebita importanta sistemului de franare. Astfel se utilizeaza pe scara larga o serie de sisteme asistate electronic care impiedica blocarea rotilor in timpul franarii (sistemul ABS), la puntea fata se utilizeaza discuri ventilate care au rol de a nu diminua eficienta sistemului la temperaturi ridicate. La puntea spate inca predomina sistemul de franare cu sabot si tambur, datorita pretului scazut, insa la masinile care dezvolta viteze mari locul acestora a fost luat de franele disc. Posibilitatea de a folosi vitezele mari de deplasare pe care sunt capabile sa le dezvolte autoturismele este intr-o mare masura determinata de stabilitatea automobilului, care la randul ei depinde de suspensie. Tot prin dispozitive electronice s-a ajuns la realizarea mentinerii constante a inaltimii centrului de greutate al automobilului deasupra drumului independent de marimea sarcinii utile. La unele automobile s-a introdus suspensia independenta si la puntea din spate. Pneurile autoturismelor au suferit modificari, atat in constructie cat si in ceea ce priveste materialele utilizate. Pneurile moderne lucreaza la viteze mari timp indelungat si asigura o buna stabilitate automobilului. Diametrul sectiunii pneului a crescut, iar presiunea din pneuri s-a redus. De asemenea a crescut si dimensiunea jantei, ajungand pana la valori cuprinse intre 13 18 toli. In ceea ce priveste caroseria aceasta a suferit cele mai mari modificari. Tendintele generale de dezvoltare ale aspectului exterior sunt urmatoarele: - reducerea inaltimii autoturismului si forma aerodinamica; - folosirea maxima posibila a dimensiunilor de gabarit pentru a mari compartimentul pasagerilor si a spori confortul; - o suprafata mare a geamurilor din fata si din spate; - aripi mult profilate, in special cele din spate. Sporirea confortului si circulatiei a fost marita prin introducerea in serie a instalatiilor de aer conditionat, incalzitoare pentru geamurile din fata si din spate, folosirea comenzilor electrice, posibilitatea reglarii volanului si a scaunului conducatorului, o serie de dispozitive ce protejeaza pasagerii in cazul accidentelor: centuri cu retractor, airbag-uri frontale si laterale, oglinzi laterale degivrante cu comanda electrica. Trend ascendent si in piata vehiculelor comerciale Dezvoltarea transporturilor - incluzand aici de la fiabilitatea sporita a autovehiculelor, pana la starea drumurilor - este un factor esential in orice activitate, iar comertul cu bunuri de consum este una dintre ele. Cred ca retailerii stiu cel mai bine ce inseamna ca un camion cu fructe proaspete sa nu ajunga la timp la magazin, ce consecinte are orice intarziere a livrarilor de marfuri asupra vanzarilor. Pe buna dreptate putem spune, astfel, ca transportul reprezinta sangele comertului. Nu ne putem imagina activitatea de comert fra cea de transport, cum nu ne putem imagina un transport eficient fara masini performante. Piata autovehiculelor comerciale a urmat si ea tendinta turismelor, bucurandu-se de vanzari in continua ascensiune. Cresterea generala a pietei de retail si FMCG, precum si ofertele de finantare ale producatorilor si importatorilor sunt cei mai importanti factori care au condus la aceasta tendinta. Mai mult, ca dovada a importantei pe care clientii profesionali o capata in cifrele de afaceri ale companiilor, incep sa se dezvolte serviciile specializate pentru acestia: service-uri specializate, retea de dealeri, diverse optiuni de garantii, servicii pre- si post-vanzare. Conform APIA, piata vehiculelor comerciale se imparte in trei segmente: - vehicule comerciale usoare (sub 3,5t GVW), - vehicule comerciale intre 3,5 - 6t GVW, - vehicule comerciale intre 6 - 18t GVW si vehicule comerciale grele (peste 18t GVW). In momentul de fata ne-am concentrat cu precadere asupra primelor doua segmente, incercand sa va prezentam ofertele de autovehicule comerciale si posibilitatile de finantare ale principalilor competitori de pe aceasta piata, precum si ofertele speciale din aceasta perioada. Acestea au fost, de altfel, segmentele cu o dinamica deosebita in 2005: pe primele opt luni ale acestui an, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, piata vehiculelor comerciale cu sarcini totale mai mici de 6,5 tone a crescut cu 46%.
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.