Dinamica si Perspectivele Retelei Feroviare din Moldova si Republica Moldova

Cuprins licenta Cum descarc?

Capitolul I.1 INTRODUCERE 5
I.2 Contextul spatial 6
I.3 Istoricul cercetarilor asupra retelelor feroviare din regiunea Moldovei 7
Capitolul II. Istoricul aparitiei cailor ferate 9
II.2 Inceputurile cailor ferate in Moldova 12
II.3 Conturarea retelei basarabene 16
Capitolul III. Dinamica moderna a retelelor feroviare din Moldova si Republica Moldova
III.1 Transportul de calatori si marfuri in perioada postbelica 20
III.2 Deservirea regiunii din punct de vedere feroviar 21
III.3 Metode de analiza a accesibilitatii in cadrul retelei feroviare 25
Capitolul IV. Reteaua feroviara a Republicii Moldova
IV.1 Caracteristicile retelei 29
IV.2 Calitatea infrastructurii feroviare din Republica Moldova 34
IV.3. Electrificarea cailor ferate moldovenesti 35
IV.4 Implementarea tehnologiei SUW 2000 de schimbare automata a ecartamentului 35
IV.5 Realizarea liniei de cale ferata cu ecartament european Ungheni-Chisinau 37
Capitolul V.1 Importanta transporturilor feroviare in context european 38
V.2 Organisme si acorduri europene privind transportul feroviar 39
V.3 Integrarea spatiului Moldovei si al Republicii Moldova in coridoarele de transport pan-europene 40
CONCLUZII 42
BIBLIOGRAFIE


Extras din licenta Cum descarc?

Capitolul I.1
Introducere
Actualitatea si importanta tematicii abordate. Dezvoltarea economica europeana manifesta o dinamica absoluta si are in vedere printre altele asigurarea unor rute de transport rapid pan-europene, atat pentru schimburile de marfuri cat si pentru fluxurile de pasageri fie ei angrenati sau nu in procese economice. O atentie deosebita este indreptata asupra cresterii vitezei de deplasare a bunurilor, serviciilor si pasagerilor, reducerea poluarii asupra mediului inconjurator, iar aceste deziderate asigura cailor ferate sansa unei dezvoltari durabile, in conditii de concurenta loiala cu celelalte mijloace de transport. O. Groza , I. Muntele. (1998) in lucrarea L'efficacite du reseau ferroviaire et l'accessibilite territoriale en Roumanie, Revue Roumaine de Geographie, p.15-28, identifica o serie de deficiente ale retelei de cai ferate ce deserveste teritoriul Romaniei, intr-o analiza fundamentata pe logici economice si sptiale, menite sa ofere o diagnoza a sistemului de transport feroviar romanesc.
Analiza asupra caracteristicilor segmentului de retea feroviara din arealul nord-estic al Romaniei, definit ca Moldova apuseana( I. Muntele, 2002), ce reprezinta interfata catre spatiul CSI a structurilor de transport ale Uniunii Europene, concomitent cu integrarea in analiza a retelei feroviare a Republicii Moldova, se incadreaza in recomandarile adoptate de catre Consiliul European de la Goteborg, ale carui concluzii fac referire la eliminarea blocajelor, generate de existenta retelelor feroviare cu ecartament diferit, modernizarea rutelor integrate coridoarelor de transport pan-europene, precum si cresterea gradului de accesibilitate in zonele de la frontierele Uniunii.
La nivel european se creioneaza strategii de integrare a pietelor est-europene in Piata Unica, iar in ceea ce priveste transportul feroviar propunerile sunt pentru infiintarea unei Retele Europene Integrata a Cailor Ferate. Rolul statelor aflate la frontiera estica a Uniunii( Romania, Polonia, Ungaria) in asigurarea fluxurilor economice dinspre spatiul ex-sovietic creste semnificativ, pe masura ce piata comunitara se dezvolta.
I.2 Contextul spatial
Problematica analizata in cadrul lucrarii de fata, impune stabilirea limitelor spatiale ale arealului la care se face referire. Frontierele conventionale ale Moldovei au suferit fluctuatii in timp, raportate la contextul geopolitic est-european, rezultand fie structuri politice autonome, fie teritorii alienate , integrate administrativ unor structuri statale din vecinatate. 
Din ratiuni practice analiza dinamicii feroviare si a perspectivelor de dezvoltare in vederea asigurarii unor conexiuni, optime si firesti intre doua state ce au la baza o evolutie istorica comuna, intr-o forma sau alta si ale caror viziuni economice sunt indreptate spre Piata Unica europeana , ne vom rezuma la limitele administrative ale Republicii Moldova si ale celor opt judete moldovenesti din Romania. "Astazi exista practic doua Moldove: una apuseana complet integrata in spatiul romanesc si o alta rasariteana, aflata inca in negura ultimului imperiu est-european, cel ex-sovietic" afirma I.Muntele( Populatia Moldovei in ultimii 200 de ani, Ed. Corson, Iasi, 1998, p.3). Afirmatia surprinde intr-un mod extrem de pertinent, contextul actual, caracterizat de existenta unei structuri politice la Est de Prut, marcata de repetate schimbari de ordin teritorial, flancata de sectoare ce apartin Ucrainei, a carei tendinta de reintegrare in logica spatiala si economica contemporana a Europei, se manifesta in mod deschis.
Vom considera prin urmare limitele istorice ale principatului Moldovei de dupa 1812 ca fiind Moldova apuseana, asa cum o defineste I. Muntele precum si cele ale guberniei Basarabiei, in cadrul demersului evolutiv-istoric, iar in ceea ce priveste analiza perspectivelor si contextului de dezvoltare limitele administrative ale judetelor moldovenesti, precum si frontierele recunoscute ale Republicii Moldova.


Fisiere in arhiva (1):

  • Dinamica si Perspectivele Retelei Feroviare din Moldova si Republica Moldova.docx

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!