Diversitatea culturala si stilurile de management

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere ..3
Capitolul I Revizuirea literaturii
1.1 Teorie 4
1.2 Metode de evaluare ..4
1.3 Modelul lui Geert Hofstede .6
1.4 Comparatii culturale la nivelul de sisteme de management .7
Capitolul al II-lea Obiectivele si metodologia cercetarii
2.1 Obiectivele cercetarii ..13
2.2 Ipotezele cercetarii .14
2.2.1 Cultura organizationala si efectele acesteia 16
2.3 Componente de metodologie ale cercetarii (Chestionarul) 22
Capitolul al III-lea Studiu de caz
3.1 Istoricul companie Josi-Logistic 24
3.1.1 Istoricul companie Infomed Fluids 25
3.2 Prezentarea si interpretarea datelor cercetarii 26
3.3 Concluziile studiului de caz ...36
3.4 Recomandari ..36
Capitolul al IV-lea Concluzii finale .38
Bibliografie ...39


Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
In sfera literaturii de management se regasesc diverse concepte precum: cultura organizationala, stil de conducere, diversitate culturala etc. ce sunt abordate de teoreticieni, iar prin prezenta lucrare voi analiza modul in care specialistii evidentiaza mecanismul diversitatii culturale precum si stilurile de management.
Fiecare societate se identifica unic din punct de vedere cultural abordand si valoricand comportamente aparte in functie de propriul sistem de valori.
Incercarea continua de a satisface nevoi nelimitate cu resurse limitate, precum si fenomenul globalizarii au determinat aparitia organizatiilor multiculturale si au sporit importanta analizarii dimensiunilor culturale.
In cadrul unei organizatii, diversitatea se defineste printr-o buna gestionare a resurselor umane, structura flexibila si receptiva, capabila de o adaptare rapida si eficienta in cadrul schimbarilor, atat a celor din cadrul organizatie, cat si a celor din mediul exterior. Dimensiunea multiculturalitatii valorifica potentialul pe care diversitatea il joaca in dezvoltarea unei organizatii. De aceea, multe companii aleg sa isi modifice structura devenind mai capabile pentru a face fata la provocarile mediul economic, politic si social.
Lucrarea este structurata in patru capitole in cadrul careia sunt evidentiate atat aspectele teoretice cat si cele practice. In primul capitol este prezentata revizuirea literaturii ce cuprinde baza teoretica, metodele de evaluare ale managementului, modelul sociologului Geert Hofstede si comparatile culturale la nivelul de sisteme de management. Partea a II-a cuprinde metodologia cercetarii prezentand obiectul si ipotezele studiul si explica de asemenea, modul in care este aplicata metodologia cercetarii prin metoda chestionarului. Tot in al doilea capitol este prezentata cultura organizationala si efectele acesteia.
Partea a III-a contine suportul practic al lucrarii-studiul de caz, unde se regaseste un scurt istoric al companiilor Josi-Logistic si Infomed Fluids, precum si rezultatele chestionarului ce a fost aplicat respondentilor pentru identificarea stilul de management utilizat in cele doua companii. Tot in acest capitol sunt evidentiate concluziile studiului de caz, precum si recomandarile ce pot imbunatatii stilul de management practicat, iar capitolul IV prezinta concluziile trase asupra intregii lucrari.
Capitolul I: Revizuirea literaturii
1.1 Teorie
Cea mai cunoscuta definitie a culturii este identificata in lucrarea ,,Primitive culture" de catre Eduard B. Taylor conform caruia cultura, in cel mai raspandit sens etnografic, desemneaza acel complex ce inglobeaza stiintele, credintele, artele, morala, legile, obiceiurile si celelalte aptitudini si deprinderi dobandite de om ca membru al societatii.1
Economia este puternic influentata de un set de reguli culturale. Pentru o buna organizare a activitatilor, managementul este indispensabil oricarei societati.
Managementul reglementeaza activitatile productive ale omului prin utilizarea eficienta a resurselor materiale. Fara conducerea oferita de management, resursele de productie raman resurse si nu devin niciodata productie.2
Activitatile organizate presupun o colaborare eficienta, o buna coordonare a activitatilor, dar cel mai important scop pe care acestea il urmaresc este atingerea obiectivului. Cultura manageriala este un factor puternic motivator pentru obtinerea performantelor.
Managementul reprezinta un organ specific, prezent in fiecare tip de organizatie ce are scopul de reglementa in mod eficient resursele limitate pentru atingerea obiectivelor. 3
1.2 Metode de evaluare
Managementul este procesul organizatoric care include planificarea strategica, stabilirea obiectivelor, gestionarea resurselor, implementarea activelor umane si financiare necesare pentru atingerea obiectivelor si masurarea rezultatelor. Managementul include, de asemenea, inregistrarea si stocarea faptelor si informatiilor pentru utilizare ulterioara in cadrul organizatiei. Functiile de gestionare nu se limiteaza la manageri si supervizori, fiecare membru al organizatiei are anumite functii de gestionare si raportare ca parte a activitatii lor.
Functia managerului descrie in mod unic functiile managementului, cele mai des mentionate ca planificare, organizare, conducere si control, desi anumite functii ale managerilor identifica functii suplimentare. Procesul de management este definit de functiile managementului, care sunt
distincte de functiile de contabilitate, finante, marketing si alte functii de afaceri. Aceste functii ofera o modalitate utila de a clasifica informatii despre management, iar cele mai multe texte de management de baza din anii 1950 au fost organizate in jurul unui cadru functional4.


Fisiere in arhiva (1):

  • Diversitatea culturala si stilurile de management.pdf

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

Abrudan, Ioan (1999). Premise si repere ale culturii manageriale romanesti, Editura Dacia, Cluj- Napoca Daum, Qce (2015). Mentalitatea suedeza, Editura Humanitas, Bucuresti
Bratianu, Constantin (2003)., .Antimanagement", in Management si Inginerie Economica, nr. 4 Bratianu, Constantin (2005). ,,Managementul inertial", in Management si Inginerie Economica, nr. 4
Burdus, Eugen (2012). ,,Management comparat", Editura Economica, Bucuresti
Hofstede, Geert (2016). Managementul structurilor multiculturale, Editura Economica, Bucuresti;
Hutu, Carmen Aida (2012). Cultura organizationala si transfer de tehnologie, Editura Economica, Bucuresti;
Ionescu, Gh. (2016). Dimensiunile culturale ale managementului, Editura Economica, Bucuresti
Lungescu, Dan (1998). ,,Negocierea si nationalismul de grup" in Studii si cercetari economice, i voi. XXVIII, Editura Universitatii "Babes-Bolyai" Cluj-Napoca
Luthans, Fred (1992). Organizational Behavior, McGraw Hill International Editions
Mereuta, Cezar (coord.) (1998). Culturi organizationale in spatiul romanesc. Valori si profiluri l dominante, FIMAN, Bucuresti
Mihut, Ioan, Lungescu, Dan (1998). ,,Pozitii de putere in cadrul unei firme", in Studii si  cercetari economice, voi. XXVIII, Editura Universitatii "Babes-Bolyai", Cluj-Napoca
Mihut, Ioan, Lungescu, Dan (1999). ,,Stiluri manageriale moderne", in Drept si management in  societatea contemporana, Editura Risoprint, Cluj-Napoca
Mihut, Ioan (2002). Euromanagement, Editura Economica, Bucuresti Mihut, Ioan (coord.) (2003) Management general, Carpatica, Cluj-Napoca;
Zait, Dumitru (2002). Management intercultural. Valorizarea diferentelor culturale, Editura Economica, Bucuresti
- ** Geert Hofstede, Cultural Dimensions, http://www.geert-hofstede.com


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!