Divertismentul de Televiziune - Mesaj Verbal si Vizual

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere 2
Capitolul I: Mass-media si divertismentul 4
1.1. Mass media si comportamentul de imitatie 4
1.2. Mass media ieri si mass media azi 7
1.2.1. Presa scrisa 7
1.2.2. Radioul 9
1.2.3. Televiziunea 11
1.2.4. Internetul 14
Capitolul II: Televiziunea, noul simbol al statutului social 17
2.1 Hegemonia televiziunii 17 
2.2. A trai intr-o epoca a televiziunii 27
2.2.1. Televizorul si cultura mediatica 28
2.2.2. Umorul in televiziune 30
Capitolul III: Studiu de caz pe emisiunea ROMANII AU TALENT 33
3.1. Ipoteze 33
3.2. Metode de analiza 34
3.3. Formatul, tema si conceperea emisiunii 35
3.4. Analiza de continut 37
3.5. Concluzii 40
Bibliografie 42


Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
Aceasta lucrare din cadrul disciplinei de orientare spre specializarea de baza Jurnalismul de televiziune este conceputa ca o trecere in revista a celor mai interesante structuri audiovizuale, vehiculate pe piata mediatica din ultimii 10-15 ani. 
Presa audiovizuala a dat nastere la unele ambiguitati conceptuale. Spre exemplu, care sunt raporturile dintre termenii unui tandem, utilizat destul de frecvent in productia de televiziune - gen/format TV? Devine tot mai vizibil faptul, cand ultima notiune din acest binom incearca s-o substituie pe cea dintai. Este justificata o asemenea tendinta sau, mai exact, in care cazuri este oportuna? Si inca ceva. La ora actuala, capata proportii - deja ingrijoratoare - un fenomen fara precedent, de intensa comercializare a culturii audiovizuale. Cei mai vehiculati termeni pe piata de produse media sunt,,proiect", ,,format" si ,,rating". Prima dintre aceste notiuni desemneaza traseul de materializare a unei productii TV - de la stadiul de idee/scenariu literar (ca acte intentionale) la programul audiovizual propriu-zis, pe cand formatul de televiziune stabileste ,,regulile jocului". Iar conceptul de rating a devenit o formula aproape magica (universala) in cuantificarea reusitei unui mesaj de televiziune. 
Cele trei domenii clasice ale televiziunii: domeniul informatiei jurnalistice, domeniul publicitatii si cel al divertismentului tind sa fuzioneze intr-unul singur, in care limbajul publicitatii este dominant, chiar daca nu intotdeauna si cel mai important. Cu alte cuvinte, calitatea informatiei sau consistenta produsului audiovizual de divertisment depinde de volumul de vanzare al publicitatii. 
Lectorul universitar doctor Ion Stavre, autorul unui foarte interesant studiu stiintific despre reconstructia societatii romanesti prin audiovizual, se intreaba si ne intreaba: ,,Timp de doua secole, al XIX-lea si al XX-lea, omenirea a exploatat salbatic speciile animale si vegetale, resursele naturale astfel incat astazi ne confruntam cu o criza a resurselor si cu fenomenul incalzirii globale a planetei. Si diversitatea culturala poate disparea, ireversibil, cu efecte greu de evaluat in acest moment. Marea miza a secolului al XX1-lea va fi batalia intre comert si cultura. Va putea, oare, supravietui civilizatia umana daca cultura se va transforma in intregime in comert?".Intelegerea temeinica a fenomenului audiovizual contemporan - modern si postmodern - presupune un alt nivel de patrundere in intimitatea mesajelor TV, bazat pe o serie intreaga de exemple relevante, preluate din experienta unor importante canale de televiziune, atat de factura publica, cat si cu caracter comercial.Chiar daca audiovizualului i se recunoaste un mare merit in difuzarea si depozitarea culturii, se invoca faptul ca perceptia operei de arta prin intermediul televiziunii e pasibila de numeroase distorsiuni. Astfel, un grup de tineri americani s-au extaziat pur si simplu in fata imaginii color a Giocondei dintr-un documentar TV, dar au ramas deceptionati in fata tabloului original. 
Capitolul I : Mass-media si divertismentul
1.1. Mass media si comportamentul de imitatie
Pentru a putea intelege care sunt trasaturile definitorii ale mass-media, trebuie sa discutam putin despre procesele de comunicare. Asa cum reiese clar din traducerea romaneasca, mass-media inseamna mijloace de comunicare de masa. Acestea nu sunt nimic altceva decat simple suporturi/canale prin care se realizeaza comunicarea intre oameni. O comunicare de tip special, pentru ca avem de-a face, pe de o parte, nu cu o comunicare umana directa, ci cu una mediata de aceste suporturi/canale, iar pe de alta parte pentru ca este vorba de o comunicare de masa.
Comunicarea de masa este un tip de comunicare mediata (de un suport tehnic si/sau de un produs cultural), care se adreseaza unor mase mari de oameni, se realizeaza la distanta, are un sens unidirectional si un caracter impersonal 
Conceptul sociologic de "masa" desemneaza un anumit mod de agregare a indivizilor, diferit de alte moduri de relationare specifice grupului, publicului, multimii etc. Cariera acestui concept a debutat in sec. al XIX-lea, cand prin termenul de "masa" erau in general desemnate paturile sociale inferioare, conglomeratele sociale amorfe, violente si periculoase. Ulterior, ganditori precum G.Tarde si G.Le Bon au introdus anumite distinctii intre termenii de multime, public si masa 
Multime: se refera la o grupare de oameni localizata (concentrata intr-o anumita zona, de exemplu), dominata de impulsuri afective, irationale, si care se manifesta prin actiuni punctuale si imprevizibile.


Fisiere in arhiva (1):

  • Divertismentul de Televiziune - Mesaj Verbal si Vizual.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!