INTRODUCERE 4 CAPITOLUL I COMUNICAREA IN INSTITUTIILE PUBLICE LOCALE 8 I.1. Comunicarea in institutii publice locale 8 I.2. Comunicarea institutiilor publice cu cetatenii 11 I.3. Comunicarea intre functionarul public si cetatean 19 CAPITOLUL II E-COMUNICAREA IN INSTITUTIILE PUBLICE LOCALE 21 II. 1. Conceptul de e-comunicare 21 II. 2. Tipuri de instrumente pentru e-comunicare 22 II.3. Solutii pentru interoperabilitatea administratiei publice europene (ISA) 24 II.4. Securitatea informationala 25 CAPITOLUL III ASPECTE PRIVIND COMUNICAREA SI TRANSPARENTA DECIZIONALA IN PRIMARIA ORASULUI BOLINTIN VALE 27 III.1. PREZENTAREA ACTIVITATII DE RELATII PUBLICE, PARTICULARITATI ALE ORGANIZARII 27 III.2. E-COMUNICAREA IN PRIMARIA ORASULUI BOLINTIN VALE 41 CONCLUZII 55 ANEXE 66 BIBLIOGRAFIE 68
INTRODUCERE Fiecare tara europeana a inceput procesul de modernizare a sistemului public prin digitalizarea relatiei dintre stat, mediu de afaceri si cetateni. Astfel, statele europene - Romania nefiind o exceptie in acest sens - incearca sa treaca la o societate informationala. In Romania, organizarea si functionarea administratiei publice locale este reglementata in principal prin Legea Nr. 215/2001 modificata a administratiei publice locale si Legea Nr. 67/2004 privind alegerea autoritatilor administratiei publice. Conform Legii 215/2001 art. 2 alin.1, administratia publica in unitatile administrative teritoriale se organizeaza si functioneaza in temeiul principiilor descentralizarii, autonomiei locale, deconcentrarii serviciilor publice, eligibilitatii. (online accesat la 07.01.2019). Autoritatile administratiei publice prin care se realizeaza autonomia locala in comune, orase si municipii sunt consiliile locale, comunale, orasenesti si municipale, ca autoritati deliberative si primarii, ca autoritati executive. Consiliile locale si primarii se aleg in conditiile prevazute de Legea Nr. 67/2004 pentru alegerea autoritatilor publice locale. Alesii locali sunt primarul, consilierii locali si consilierii judeteni. In asigurarea liberului exercitiu al mandatului lor, acestia indeplinesc o functie de autoritate publica, beneficiind de dispozitiile legii penale cu privire la persoanele care indeplinesc o functie ce implica exercitiul autoritatii de stat. Consiliul local are initiative si hotaraste, in conditiile legii, in toate problemele de interes local, cu exceptia celor care sunt date prin lege in competenta altor autoritati ale administratiei publice locale sau centrale. Primarul orasului, conducatorul Administratiei Publice Locale, raspunde in fata Consiliului Local de buna functionare a acesteia si reprezinta orasul in relatiile cu persoanele fizice sau juridice din tara si strainatate, precum si in justitie, in conformitate cu prevederile Legii nr.215/2001 privind administratia publica locala. Comunicarea este un proces interpersonal de transmitere si receptie de simboluri care au intelesuri atasate. Comunicarea publica se refera atat la schimbul si impartasirea de informatii de utilitate publica, cat si mentinerea liantului social. Si in Romania este necesar sa se tinda catre un management administrativ orientat catre performanta si catre un act administrativ foarte transparent, centrat catre nevoile beneficiarului final. - cetateanul. Desi tara noastra se confrunta cu numeroase piedici si inconsistente in desfasurarea actului administrativ, acestea pot fi depasite printr-o mai buna colaborare intre autoritatile administrative pe de o parte si intre administratie si cetateni pe de alta parte, cat si cu forurile europene de conducere cu atributii de control administrativ. Institutiile publice au folosit, in timp, majoritatea canalelor de comunicare, dar ultimul secol a fost dominat foarte mult de comunicarea in mediul electronic, care creste accesul la informatii, in mod special la comunicarea interinstitutionala. Institutiile romanesti, dar mai ales cele europene, cunosc o dezvoltare a mediului on-line, al principiilor privind e-comunicarea. E-comunicarea utilizata din ce in mai mult dupa aderarea Romaniei la Uniunea Europeana, are numeroase beneficii atat pentru cetatean cat si pentru autoritatile administratiei publice centrale si locale. E-comunicarea ofera rapiditate, eficienta si transparenta. Aceasta ofera o baza solida pentru imbunatatirea performantei actelor administrative si pentru cresterea gradului de satisfacere al "clientului" final"- cetateanul. Imbunatatirea comunicarii intre institutii si cetateni este o conditie sine-qua-non a dezvoltarii societatii romanesti in secolul 21. Cetatenii nu mai pierd timpul pe la ghisee, ci pot comunica eficient utilizand mijloacele electronice, iar functionarii au mai putine sarcini la sfarsitul zilei de munca. Procesul de informatizare are numeroase beneficii pentru autoritati, mediul de afaceri si nu in ultimul rand, cetateanul: scade timpul, eficientizeaza, confera stabilitate, ofera calea catre un management institutional performant. Digitalizarea s-a efectuat deja in tari precum Austria sau Marea Britanie care au obtinut progrese majore in modernizarea serviciilor publice. Romania depune insa eforturi de a ajunge din urma aceste tari.
Carti, monografii, tratate, romane si straine 1. Alistar V.-Transparenta decizionala in administratia publica, INA, Bucuresti, 2005 2. Balaure, V. (2002). Marketing.Bucuresti: Editura Uranus 3. Bortun D. - Relatii Publice si noua societate, Editura Tritonic, Bucuresti, 2005 4. Bosticco M.-Scrisori in afaceri, Bucuresti, 1992 Botei M. Comunicarea in administratia publica note de curs, libraria online. ro 5. Burloiu P.-Managementul Resurselor Umane, Editura Lumina Lex, Bucuresti, 1997 6. Catoiu I., Teodorescu I. Comportamentul consumatorului. Teorie si practica, Ed. Economica, Bucuresti, 1997 7. Chioveanu P., Bucheru M., Hrebenciuc M., Radulescu L., Marza C. -Transparenta decizionala in Romania anului 2007 8. Cismaru D.M., Iacob D. - Organizatia inteligenta - 10 teme de managementul organizatiilor, Editura Comunicare.ro, Bucuresti, 2003 9. Coman C.- Relatii publice, principii si strategii, Editura Polirom, Iasi, 2001 10. Crozier M, Friedbarg E., L'acteur et le systeme - Editura Seuil, Paris, 1977 11. Deac A. L. - Tehnici de relatii publice, note de curs, libraria online.ro 12. Dinu M., Comunicarea, Editura Stiintifica, Bucuresti, 1997 13. Dozier David M, Larissa Gruing, James Grunig - Manager's Guide to Excellance in Public Relations and Comunication Management, Kaurencee Erebaum Associates, Publishers, Mahway, NY 1995 14. Dragan I. - Comunicarea: paradigme si teorii, vol.I, Editura Roo, Bucuresti, 2007 15. Dumitru J, Vasile T. - Curs de relatii publice, Editura AISM, Bucuresti, 1995 16. Erlbaum L. - Associates, Publishers, Mahway, NY, 1995 17. Florescu, C. (coordonator). Politici de promovare si prezentare ale produselor si serviciilor. Editura Alma Mater, Bucuresti, 2008 Fraedich J., Ferrell L, Business ethies, Ethical decision making and cases, South Western Cengage Learning, USA, 2009 18. George D. - Relatii Publice, editia a 2-a, revizuita, Editura Oscar Print, Bucuresti, 2003 19. Gruing J. E., Hunt Todd, Monoging Public Relations, Philadelphia, Holt, Rinehart and Winston, 1984 20. Hascol A, Preotesiu L. Corespondenta si tehnica secretariatului, Editura Didactica si Pedagogica, Bucuresti, 1996 21. Manciur E., Protocol institutional, Editura Comunicarea.ro, Bucuresti, 2002 Massenet M. - La nouvelle question publique, Editura Hommes et Techniques, Paris 1975 22. Miulescu N.- Stiinta administratiei, Editura Universul Juridic, Bucuresti, 2010 23. Miulescu N., Stanciulescu D., Etica si transparenta in administratia publica, Editura Sitech, 2016 24. .Nicola, M. , Petre, D. Introducere in publicitate. Editura comunicare.ro, Bucuresti, 2008 25. .Nicola, M. , Petre, D. Publicitate. Bucuresti: Editura SNSPA, Bucuresti, 2001. 26. Oliver S. - Strategii de relatii publice, Editura Polirom, Iasi, 2009 27. Oroveanu M.T.- Introducere in stiinta administratiei, 1994 28. Panisoara I.O - Comunicarea eficienta, editia a 4 a, revizuita, Editura Polirom, Bucuresti, 2015 29. Parlogi A. - Drept administrativ, Ed. Ateneul Bucuresti. 2001 30. Petrescu I., Cindrea I.-Teoria si practica in managementul resurselor umane, Editura Lux Libris, Brasov, 1998 31. Pop Doru - Introducere in teoria relatiilor publice, Editura Dacia, Cluj, 2000 32. Popescu L.G - Comunicarea in administratia publica, editia a 2 a , revizuita, Editura Economica, Bucuresti, 2007 33. Pricopie Remus - Relatii publice evolutie si perspective, Editura Tritonic, Bucuresti, 2005 34. Roventa Frumusani D. - Argumentarea - modele si strategii, Editura All Beck, Bucuresti, 2000 35. Rus F. C. - Introducere in Stiinta Comunicarii si a relatiilor publice, Editura Institutul European, Iasi, 2002 36. Sfetcu, N., (2015).Promovarea afacerilor prin campanii de marketing on-line. New York: CreateSpace Independent Publishing Platform 37. .Torrington D., Hall L. Personnel Management Editia a 3-A Prentice Hall 1995 38. Vargolici N.-Redactare si corespondenta, Editura Univeristatea, Bucuresti, 2009 39. Vasile T., Stanciugelu I.- Teoria comunicarii, Editura Comunicare.ro, 2003 40. Vedinas V.-Elemente de protocol, Editura Lumina Lex, Bucuresti, 2000 41. Viorel Cornescu, Paul Marinescu, Doru Curteanu, Sorin Toma - Management, de la teorie la practica, editura Universitatii Bucuresti 42. Vlasceanu M. - Organizatii si comportamentul organizational, Editura Polirom, Iasi, 2003 43. Vlasceanu M. - Organizatiile si cultura organizationala, Editura Trei, Bucuresti, 1999 44. Zbuchea, A. Tehnici de Promovare in Afaceri, preluat de pehttps://www.scribd.com/doc/36205353/Alexandra-Zbuchea-Tehnici-de-Promovare-in-Afaceri-Curs-UVA accesat la 10.12.2017 45. Zbuchea, A., Pinzaru, Florina, Galalae, C., Mitan, A., Ghid esential de promovare, Editura Tritonic Bucuresti, 2012
Ne pare rau, pe moment serviciile de acces la documente sunt suspendate.