E-learning-ul în învățare - Avantaje și limite

Licență
9/10 (2 voturi)
Domeniu: Pedagogie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 31 în total
Cuvinte : 6831
Mărime: 41.71KB (arhivat)
Puncte necesare: 9

Cuprins

  1. Argument
  2. Capitolul I. Didactica informațională.
  3. I. 1. Psihologia informațională
  4. I. 2. Didactica informațională
  5. Capitolul II. Metode ale didacticii informaționale
  6. II. 1. Instruirea asistată de calculator
  7. II. 2. Aplicarea principiilor inteligenței artificiale în educație.
  8. II. 3. Utilizarea sistemelor expert
  9. II. 4. Educația la distanță - E-learning
  10. II. 5. Metode de e-learning
  11. II. 5. 1. Conceptul de „software” în educație.
  12. II. 5. 2. E-Books
  13. II. 5. 3. Programe pentru calculator de tip enciclopedie
  14. II. 5. 4. Tutoriale video
  15. II. 6. Explicarea nevoii de software educațional
  16. II. 7. Site-uri pentru e-learning
  17. II. 7. 1. Wikipedia, enciclopedia liberă la care poate contribui oricine
  18. II. 7. 2. Lynda.com
  19. II. 7. 3. Software românesc pentru e-learning în școli: AEL
  20. Capitolul III. Avantajele și limitele E-learning-ului
  21. Concluzii
  22. Bibliografie

Extras din licență

Argument

Vin în fața dumneavoastră cu această lucrare fiindcă prin ea am încercat să studiez mai multe aspecte, printre care pot enumera:

- Necesitatea de software educațional pe plan mondial - în general - și în România - în particular.

- Tipurile de produse software educaționale existente: site-uri, enciclopedii, e-books etc.

- Vom particulariza puțin, și vom studia două site-uri internaționale, care sunt menite să ajute în procesul de e-learning, dar vom privi și spre piața românească de software, deoarece se mișcă ceva în domeniul e-elarning-ului.

- În final, vom trage împreună câteva concluzii referitoare la e-learning.

Personal, cred că România este o pepinieră de minți luminate, capabile să creeze, să dezvolte, să susțină și să întrețină metode de e-learning. Bineînțeles, nimeni nu s-a născut învățat, de aceea, mințile luminate despre care vorbeam adineaori au nevoie de educație, modelare și îndrumare.

Tocmai aici intervine personalul didactic. El are un rol deosebit de important în schimbarea mentalității atât în familie(prin educarea tinerelor vlăstare ale societății), cât și în plan macrosocial - privind societatea în ansamblul ei.

Adevărul e că societatea noastră se îndreaptă spre un viitor sumbru, dar asta se poate corecta. Se poate corecta prin educație, oferită de un personal specializat, care să îndrume gândirea oamenilor spre calea corectă. Se poate corecta prin eforturi comune, depuse atât de tânăra generație, cȃt și de părinții tinerilor și de cadrele didactice.

E-learning este o metodă modernă de învățare, dar care este înțeleasă greșit de populație, indiferent de pătura socială.

Prin e-learning se poate oferi acces la o cantitate foarte mare de informație, tuturor celor interesați să asimileze informațiile necesare. Însă acest proces de asimilare nu este parcurs de un mare număr de oameni. Efectul este produs datorită faptului că în școli a prins rădăcini conceptul „copy-paste”. Este absolut necesar să fie corectată această carență...

Este de la sine înțeles că e-learning-ul are avantaje și dezavantaje. Însă despre toate aceste lucruri, dar și despre multe altele, voi vorbi pe parcursul acestei lucrări, intitulate „Limite și avantaje în învățarea cu ajutorul internetului prin metoda e-learning”.

Așa cum am spus, cantitatea de informație este uriașă, de aceea s-a clasificat informația în nivele de complexitate, iar metodele de expunere a informațiilor se bazează pe aceste nivele.

În epoca în care trăim, calculatorul a pătruns cam peste tot. Aproape în fiecare casă se găsește un calculator. Dar haideți să privim statistica în ceea ce privește firmele, fiindcă ele rulează capital mult mai mult decât o singură persoană.

În România, dotarea cu computere a firmelor se apropie de nivelul atins în Uniunea Europeană, dar procentul celor care au conexiune la internet este sensibil mai mic decât cel înregistrat la nivel european. Aceasta este una dintre concluziile studiului realizat de Consiliul Național al întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR) în lunile aprilie-mai 2005 pe un eșantion de 1.399 de IMM-uri (micro, mici și mijlocii) ce activează în întreaga economie, din toate cele opt regiuni de dezvoltare ale țării.

Studiul dat publicității arată că 81,90% dintre firmele autohtone au în dotare computere, 64,16% accesează internetul iar 56,51% utilizează e-mail-ul. Circa 27,97% dintre IMM-uri dețin site-uri proprii si 7,51% din întreprinderi recurg la vânzările/cumpărăturile on-line. Totuși, un procent destul de ridicat de IMM-uri (15,52%) nu dețin computere/site propriu și nu utilizează internetul, e-mail-ul și vânzările/cumpărăturile on-line, în vreme ce 0,79% dintre firme folosesc alte componente IT, cum ar fi telefonia VoIP, programe de proiectare asistată sau intranetul.

Un sondaj asemănător, realizat la nivel european pe 7.662 de IMM-uri, a evidențiat că 85,3% dintre microfirme, 91% din firmele mici și 95% dintre firmele mijlocii au în dotare computere. De asemenea, 73% dintre microîntreprinderile investigate au conexiune la internet, comparativ cu numai 54,59% dintre microfirmele românești. E-mail-ul este folosit de aproximativ 68% dintre microfirmele europene și de 53,11% din cele românești

Conform unui raport realizat de PricewaterhouseCoopers, rata creșterii numărului de utilizatori de internet din România este de un milion pe an. În 2010, 9,5 milioane de români vor accesa, conform raportului, internetul.

Rețeaua Internet este utilizată tot mai frecvent pentru obținerea de informații pentru vacanțe și călătorii și pentru achiziționarea aranjamentelor de călătorie.

Termen aproape necunoscut publicului larg în urmă cu mai puțin de un deceniu, Internet a devenit astăzi una dintre principalele modalități de comunicare și de informare a lumii moderne. Numărul de utilizatori ai rețelei Internet se apropie de stabilizare în țările dezvoltate și crește într-un ritm susținut în țările în curs de dezvoltare. În țările dezvoltate ale lumii orice persoană educată folosește în mod curent rețeaua Internet pentru a obține informații, în legătură cu cele mai diverse domenii.

Așadar, există infrastructura necesară... Acum haideți să mergem mai departe și să vedem cât de des utilizează oamenii internetul. Am ieșit în stradă, și am pus mai multe întrebări trecătorilor. Am ales să le clasific răspunsurile în funcție de grupele de vârstă. Astfel, avem grupe de vârstă cuprinse între 12 - 16 ani, 18 - 22, 22 - 30, 30 - 35 și peste 35 de ani.

Bibliografie

- Site-ul „Wikipedia”:

o http://ro.wikipedia.org/wiki/Wikipedia

o http://ro.wikipedia.org/wiki/%C3%8Env%C4%83%C5%A3are_mixt%C4%83#Blended_Learning_systems_and_Projects

- Site-ul „Lynda.com”:

o http://www.lynda.com/

o http://blog.radupopescu.ro/2010/02/22/de-unde-putem-invata-lynda-com/

- AEL:

o http://advancedelearning.com/index.php/articles/pressrel/312

- Tehnologie informațională computerizata

o Editura Universitatii „Aurel Vlaicu” din Arad, 2005

- Conf. dr. Marin Vlada, Universitatea din București,

o Noi tehnologii de e-learning, Conferința Națională de Învățământ Virtual,

Software educațional, Editura Universității din București, 2003

Preview document

E-learning-ul în învățare - Avantaje și limite - Pagina 1
E-learning-ul în învățare - Avantaje și limite - Pagina 2
E-learning-ul în învățare - Avantaje și limite - Pagina 3
E-learning-ul în învățare - Avantaje și limite - Pagina 4
E-learning-ul în învățare - Avantaje și limite - Pagina 5
E-learning-ul în învățare - Avantaje și limite - Pagina 6
E-learning-ul în învățare - Avantaje și limite - Pagina 7
E-learning-ul în învățare - Avantaje și limite - Pagina 8
E-learning-ul în învățare - Avantaje și limite - Pagina 9
E-learning-ul în învățare - Avantaje și limite - Pagina 10
E-learning-ul în învățare - Avantaje și limite - Pagina 11
E-learning-ul în învățare - Avantaje și limite - Pagina 12
E-learning-ul în învățare - Avantaje și limite - Pagina 13
E-learning-ul în învățare - Avantaje și limite - Pagina 14
E-learning-ul în învățare - Avantaje și limite - Pagina 15
E-learning-ul în învățare - Avantaje și limite - Pagina 16
E-learning-ul în învățare - Avantaje și limite - Pagina 17
E-learning-ul în învățare - Avantaje și limite - Pagina 18
E-learning-ul în învățare - Avantaje și limite - Pagina 19
E-learning-ul în învățare - Avantaje și limite - Pagina 20
E-learning-ul în învățare - Avantaje și limite - Pagina 21
E-learning-ul în învățare - Avantaje și limite - Pagina 22
E-learning-ul în învățare - Avantaje și limite - Pagina 23
E-learning-ul în învățare - Avantaje și limite - Pagina 24
E-learning-ul în învățare - Avantaje și limite - Pagina 25
E-learning-ul în învățare - Avantaje și limite - Pagina 26
E-learning-ul în învățare - Avantaje și limite - Pagina 27
E-learning-ul în învățare - Avantaje și limite - Pagina 28
E-learning-ul în învățare - Avantaje și limite - Pagina 29
E-learning-ul în învățare - Avantaje și limite - Pagina 30
E-learning-ul în învățare - Avantaje și limite - Pagina 31

Conținut arhivă zip

  • E-learning-ul in invatare - Avantaje si limite.doc

Alții au mai descărcat și

Utilizarea metodelor interactive în vederea optimizării predării - învățării științelor naturii în ciclul primar

1.INTRODUCERE Daca te poarta gandul peste un an, seamănă un ogor. Dacă te poartă peste zece ani, sădește un pom. Dacă te poartă gândul peste...

Dezvoltartea Competențelor Comunicative prin Intermediul Tehnicilor Educaționale Moderne

PRELIMINARII “Dacă copilul, îndrumat de profesor, inţelege gîndul exprimat de poet şi însuşeşte forma în care a fost expus, încă nu înseamnă că-şi...

Utilizarea metodelor activ participative în contextul predării semnelor de ortografie și punctuație în învățământul primar

REZUMAT Această lucrare are ca temă „Utilizarea metodelor activ participative în contextul predării semnelor de ortografie şi punctuaţie în...

Portofoliu - Instruirea asistată de calculator în scoală

Introducere. Lucrarea de față dorește să creeze o viziune de ansamblu asupra sistemului educațional românesc din prisma evoluției acestuia ca...

Metode alternative

Pedagogia competentelor: o viziune integratoare In invatamantul modern, o preocupare importanta este aceea a formarii de competente generale si...

Portofoliu didactic - instruire asistată pe calculator

Argument Cu ajutorul bazelor de date, folosind un limbaj de programare adecvat, se pot realiza softuri utile proiectate pe etapele lecţiei...

Portofoliu Digital la Disciplina Instruire Asistată de Calculator

A. Subiecte teoretice 1. Utilizarea softului educational în IAC Softul pedagogic / educaţional reprezintă un program informatizat , proiectat...

Instruire asistată de calculator - E-Learning

eLearning se referă la integrarea tehnologiilor informaţiei şi comunicaţiilor, a calculatoarelor şi a Internet-ului, cu programele analitice...

Te-ar putea interesa și

Tehnologii și Concepte de Instruire Asistată de Calculator

Capitolul 1-TEHNOLOGII ŞI CONCEPTE DE INSTRUIRE ASISTATĂ DE CALCULATOR 1.1.CALCULATORUL ŞI PROCESUL DE ÎNVĂŢĂMÂNT Utilizarea calculatorului in...

Portofoliu de Evaluare Finală

PERSONALITATEA PROFESORULUI SI A ELEVULUI Formarea personalitatii elevilor nu se poate realiza decat prin educatori cu o temeinica pregatire...

E-learning în Mediul Web

I. INTRODUCERE Premizele creării societăţii informaţionale au fost asigurate prin producerea masivă şi răspândirea vertiginoasă a calculatoarelor...

Sistem de Management al Conținutului - JOOMLA

Capitolul 1. Introducere Tehnologia informaţiei, cu principalul său exponent – calculatorul, a pătruns în domeniul educaţional, iniţial ca obiect...

Tehnologii Groupware și Mediul de Afaceri din România

“Dăruieşte-mi seninătatea de a schimba lucrurile pe care nu le pot schimba, curajul de a schimba lucrurile pe care le pot schimba şi înţelepciunea...

Portofoliu pedagogie

CAPITOLUL I RELAȚIA PROFESOR-ȘCOALĂ 1.1. Rolul profesorului în școală și societate În România, primele așezăminte de tip școlar au apărut pe...

Dezvoltarea unei Platforme - E-learning

Cap. 1: Concepte e-Learning Prefata Abordarea învăţământului la distanţă ca modalitate alternativă sau complementară de a face educaţie porneşte...

Unitate de învățământ

I. INTRODUCERE Într-o societate în continuă dezvoltare, școala, indiferent de nivelul la care se află, trebuie să se adapteze și să evolueze o...

Ai nevoie de altceva?