E-learning-ul in invatare - Avantaje si limite

Cuprins licenta Cum descarc?

Argument
Capitolul I. Didactica informationala.
I. 1. Psihologia informationala
I. 2. Didactica informationala
Capitolul II. Metode ale didacticii informationale
II. 1. Instruirea asistata de calculator
II. 2. Aplicarea principiilor inteligentei artificiale in educatie.
II. 3. Utilizarea sistemelor expert
II. 4. Educatia la distanta -  E-learning
II. 5. Metode de e-learning
II. 5. 1. Conceptul de ,,software" in educatie.
II. 5. 2. E-Books
II. 5. 3. Programe pentru calculator de tip enciclopedie
II. 5. 4. Tutoriale video
II. 6. Explicarea nevoii de software educational
II. 7. Site-uri pentru e-learning
II. 7. 1. Wikipedia, enciclopedia libera la care poate contribui oricine
II. 7. 2. Lynda.com
II. 7. 3. Software romanesc pentru e-learning in scoli: AEL
Capitolul III. Avantajele si limitele E-learning-ului
Concluzii
Bibliografie


Extras din licenta Cum descarc?

Argument
Vin in fata dumneavoastra cu aceasta lucrare fiindca prin ea am incercat sa studiez mai multe aspecte, printre care pot enumera:
-  Necesitatea de software educational pe plan mondial -  in general -  si in Romania -  in particular.
-  Tipurile de produse software educationale existente: site-uri, enciclopedii, e-books etc.
-  Vom particulariza putin, si vom studia doua site-uri internationale, care sunt menite sa ajute in procesul de e-learning, dar vom privi si spre piata romaneasca de software, deoarece se misca ceva in domeniul e-elarning-ului.
-  In final, vom trage impreuna cateva concluzii referitoare la e-learning.
Personal, cred ca Romania este o pepiniera de minti luminate, capabile sa creeze, sa dezvolte, sa sustina si sa intretina metode de e-learning. Bineinteles, nimeni nu s-a nascut invatat, de aceea, mintile luminate despre care vorbeam adineaori au nevoie de educatie, modelare si indrumare.
Tocmai aici intervine personalul didactic. El are un rol deosebit de important in schimbarea mentalitatii atat in familie(prin educarea tinerelor vlastare ale societatii), cat si in plan macrosocial -  privind societatea in ansamblul ei.
Adevarul e ca societatea noastra se indreapta spre un viitor sumbru, dar asta se poate corecta. Se poate corecta prin educatie, oferita de un personal specializat, care sa indrume gandirea oamenilor spre calea corecta. Se poate corecta prin eforturi comune, depuse atat de tanara generatie, cat si de parintii tinerilor si de cadrele didactice.
E-learning este o metoda moderna de invatare, dar care este inteleasa gresit de populatie, indiferent de patura sociala.
Prin e-learning se poate oferi acces la o cantitate foarte mare de informatie, tuturor celor interesati sa asimileze informatiile necesare. Insa acest proces de asimilare nu este parcurs de un mare numar de oameni. Efectul este produs datorita faptului ca in scoli a prins radacini conceptul ,,copy-paste". Este absolut necesar sa fie corectata aceasta carenta...
Este de la sine inteles ca e-learning-ul are avantaje si dezavantaje. Insa despre toate aceste lucruri, dar si despre multe altele, voi vorbi pe parcursul acestei lucrari, intitulate ,,Limite si avantaje in invatarea cu ajutorul internetului prin metoda e-learning".
Asa cum am spus, cantitatea de informatie este uriasa, de aceea s-a clasificat informatia in nivele de complexitate, iar metodele de expunere a informatiilor se bazeaza pe aceste nivele.
In epoca in care traim, calculatorul a patruns cam peste tot. Aproape in fiecare casa se gaseste un calculator. Dar haideti sa privim statistica in ceea ce priveste firmele, fiindca ele ruleaza capital mult mai mult decat o singura persoana.
In Romania, dotarea cu computere a firmelor se apropie de nivelul atins in Uniunea Europeana, dar procentul celor care au conexiune la internet este sensibil mai mic decat cel inregistrat la nivel european. Aceasta este una dintre concluziile studiului realizat de Consiliul National al intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR) in lunile aprilie-mai 2005 pe un esantion de 1.399 de IMM-uri (micro, mici si mijlocii) ce activeaza in intreaga economie, din toate cele opt regiuni de dezvoltare ale tarii.
Studiul dat publicitatii arata ca 81,90% dintre firmele autohtone au in dotare computere, 64,16% acceseaza internetul iar 56,51% utilizeaza e-mail-ul. Circa 27,97% dintre IMM-uri detin site-uri proprii si 7,51% din intreprinderi recurg la vanzarile/cumparaturile on-line. Totusi, un procent destul de ridicat de IMM-uri (15,52%) nu detin computere/site propriu si nu utilizeaza internetul, e-mail-ul si vanzarile/cumparaturile on-line, in vreme ce 0,79% dintre firme folosesc alte componente IT, cum ar fi telefonia VoIP, programe de proiectare asistata sau intranetul.
Un sondaj asemanator, realizat la nivel european pe 7.662 de IMM-uri, a evidentiat ca 85,3% dintre microfirme, 91% din firmele mici si 95% dintre firmele mijlocii au in dotare computere. De asemenea, 73% dintre microintreprinderile investigate au conexiune la internet, comparativ cu numai 54,59% dintre microfirmele romanesti. E-mail-ul este folosit de aproximativ 68% dintre microfirmele europene si de 53,11% din cele romanesti
Conform unui raport realizat de PricewaterhouseCoopers, rata cresterii numarului de utilizatori de internet din Romania este de un milion pe an. In 2010, 9,5 milioane de romani vor accesa, conform raportului, internetul.
Reteaua Internet este utilizata tot mai frecvent pentru obtinerea de informatii pentru vacante si calatorii si pentru achizitionarea aranjamentelor de calatorie.
Termen aproape necunoscut publicului larg in urma cu mai putin de un deceniu, Internet a devenit astazi una dintre principalele modalitati de comunicare si de informare a lumii moderne. Numarul de utilizatori ai retelei Internet se apropie de stabilizare in tarile dezvoltate si creste intr-un ritm sustinut in tarile in curs de dezvoltare. In tarile dezvoltate ale lumii orice persoana educata foloseste in mod curent reteaua Internet pentru a obtine informatii, in legatura cu cele mai diverse domenii.
Asadar, exista infrastructura necesara... Acum haideti sa mergem mai departe si sa vedem cat de des utilizeaza oamenii internetul. Am iesit in strada, si am pus mai multe intrebari trecatorilor. Am ales sa le clasific raspunsurile in functie de grupele de varsta. Astfel, avem grupe de varsta cuprinse intre 12 - 16 ani, 18 - 22, 22 - 30, 30 -  35 si peste 35 de ani.


Fisiere in arhiva (1):

  • E-learning-ul in invatare - Avantaje si limite.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

-  Site-ul ,,Wikipedia":
o http://ro.wikipedia.org/wiki/Wikipedia
o http://ro.wikipedia.org/wiki/%C3%8Env%C4%83%C5%A3are_mixt%C4%83#Blended_Learning_systems_and_Projects
-  Site-ul ,,Lynda.com":
o http://www.lynda.com/
o http://blog.radupopescu.ro/2010/02/22/de-unde-putem-invata-lynda-com/
-  AEL:
o http://advancedelearning.com/index.php/articles/pressrel/312
-  Tehnologie informationala computerizata
o Editura Universitatii ,,Aurel Vlaicu" din Arad, 2005
-  Conf. dr. Marin Vlada, Universitatea din Bucuresti, 
o Noi tehnologii de e-learning, Conferinta Nationala de Invatamant Virtual,
Software educational, Editura Universitatii din Bucuresti, 2003


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!