E-Turismul in Romania - Studiu de Caz Clujul Virtual

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere 1
Capitolul I"Romania mereu surprinzatoare" 4
1.1 Date generale despre Romania 4
1.1.1 Mijloace de transport 6
1.1.2 Vizele turistice 6
1.1.3 Informatii generale 7
1.2 Obiective turistice in Romania 8
1.2.1 Litoralul Marii Negre 8
1.2.2 Muntii Carpati 10
1.2.3 Delta Dunarii 12
1.2.4 Manastirile din Moldova 14
1.2.5 Statiuni balneoclimaterice 16
1.3 Cateva date statistice referitoare la capacitatile de cazare 18
Capitolul II Turismul si e-turismul in Uniunea Europeana 20
2.1 Uniunea Europeana-scurta prezentare 20
2.1.1 Aparitia Uniunii Europene 20
2.1.2 Obiectivele principale ale Uniunii Europene 21
2.1.3 Piata Unica Europeana - European Single Market 22
2.2 Turismul In Uniunea Europeana 23
2.2.1 Date si statistici ale turismului european 24
2.2.2 Intreprinderile mici si mijlocii din industria turismului 26
2.2.3 Turismul si protectia mediului 27
2.2.4 Turismul si transportul 28
2.2.5 Drepturile turistilor in Uniunea Europeana 29
2.2.6 Viitorul turismului european si mondial 30
2.3 E-turismul in Uniunea Europeana-o solutie fiabila 32
2.3.1 Premisele aparitiei e-turismului 36
2.3.2 Ce este e-turismul 40
2.3.3. Mtourism-ul -o solutie pentru turismul european 44
2.3.4 Accesul la Internet in Uniunea Europeana 48
2.3.5 Date statistice despre e-turismul in Uniunea Europeana 50
2.3.6 E-ticketing si E-booking in Uniunea Europeana 51
Capitolul III E-turismul in Romania 54
3.1 Cateva date statistice referitoare la utilizarea Internetului in Romania 55
3.2 Principalele site-uri ale agentiilor de turism 56
3.3 E-turismul in Cluj Napoca 59
3.3.1 Aeroportul international Cluj Napoca 59
3.3.2 Hotelurile din Cluj Napoca 61
3.3.3 Agentii de e-ticketing 61
3.3.4 Site-uri de promovare a Clujului 62
3.3.5 Clujul virtual-clujnapoca.ro 63
Capitolul IV Proiectul practic PinkCluj "Locul la care intodeauna visezi" 66
Capitolul V Concluzii si propuneri 74
Bibliografie 77


Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
Turismul este o activitate ce are impact asupra vietii culturale, sociale si economice. Are legatura cu numeroase domenii, printre care: ocuparea fortei de munca, dezvoltarea regionala, educatie, mediul inconjurator, protectia consumatorului, sanatate, noile tehnologii, transport, finante, sisteme de taxare si cultura.
Turismul a devenit in zilele noastre o activitate la fel de importanta ca si cele desfasurate in alte sectoare ale economiei (industrie, agricultura, comert). 
Primele mentiuni privind preocuparile de a voiaja, apar in antichitate in operele geografului Strabon. Descrierile lasate de Marco Polo cu ocazia calatoriilor sale asiatice (secolul al XIII-lea), cele ale lui Arthur Young (secolul al XVIII-lea) sau cele ale lui Henri Monfried au jalonat preocuparile viitoare privind practicarea calatoriei.
Turismul devine un complex fenomen de masa la sfarsitul secolului al XIX-lea, fiind puternic articulat in mediul inconjurator.
Privit ca un fenomen social-economic creator de beneficii, turismul a fost definit in variante dintre cele mai felurite : "arta de a calatori pentru propria placere" (M. Peyromarre Debord); "activitate din timpul liber care consta in a voiaja sau locui departe de locul de resedinta, pentru distractie, odihna, imbogatirea experientei si culturii, datorita cunoasterii unor noi aspecte umane si a unor peisaje necunoscute" (Jan Medecin); "fenomen al timpurilor noastre, bazat pe cresterea necesitatii de refacere a sanatatii si de schimbare a mediului inconjurator, cultivare a sentimentului pentru frumusetile naturii ca rezultat al dezvoltarii comertului, industriei si a perfectionarii mijloacelor de transport"(Guy Freuler).
O definitie a turismului in sens contextual este "turismul este o industrie bazata pe servicii ce include un numar de elemente tangibile si intangibile. Elementele tangibile sunt: transportul, mancarea si bautura, circuitele turistice, cazare si suveniruri; in timp ce elementele intangibile implica educatie, cultura, aventura sau pur si simplu evadare din cotidian si relaxare" De altfel, o alta definitie a turismului include si o definitie a turistului : "Turismul poate fi definit ca actul calatoriei in scopul recreerii, precum si serviciile aferente acestui act. Un turist este cineva care calatoreste cel putin 50 de mile de casa, conform Organizatiei Mondiale a Turismului-World Tourism Organisation" 
Activitatea turistica este bine sustinuta de un valoros potential turistic- natural antropic- diferentiat de la tara la tara, in functie de care sunt organizate diferite tipuri de turism. Mai cunoscute in practica turismului mondial sunt : turismul balnear maritim, cu o larga dezvoltare in teritoriu, practicat pentru cura helioterma sau climaterica sau avand alte motivatii terapeutice; turismul montan si de sporturi de iarna, practicat pe arie larga pentru drumetie, cura climaterica si practicarea sporturilor de iarna; turismul de cura balneara, prin care se valorifica insusirile terapeutice ale unor factori naturali (izvoare termale si minerale, namoluri, aer ionizat); turismul cultural, organizat pentru vizitarea monumentelor de arta, cultura si a altor realizari ale activitati umane; turismul comercial expozitional, a carui practicare este ocazionata de mari manifestari de profil (targuri, expozitii), care atrag numerosi vizitatori; turismul festivalier, prilejuit de manifestari cultural-artistice (etnografice, folclorice) nationale sau internationale; turismul sportiv, ai carui principala atractie o constituie competitiile sportive pe plan national sau international, avand ca apogeu manifestari sportive de amploare (olimpiade, campionate mondiale, competitii internationale sau regionale, etc.); turismul de vanatoare (safari) practicat mai ales in Africa, America Latina, teritoriile arctice si antarctice, si este o forma de turism, care desi atrage turisti cu o putere financiara ridicata, este daunator mediului inconjurator deoarece exista riscul de a duce pe cale de disparitie specii rare de fauna.
Lucrarea de fata incepe cu o prezentare a turismului romanesc si include o scurta prezentare a tarii, caile de transport catre tara noastra, informatii utile pentru turistii straini si principalele obiective si atractii turistice precum si cateva date statistice privind capacitatile de cazare in Romania.


Fisiere in arhiva (4):

  • coperta1.doc
  • coperta2.doc
  • Curprins.doc
  • lucrare fin.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!