Educatia Artistico-Plastica

Licență
9/10 (2 voturi)
Domeniu: Pedagogie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 91 în total
Cuvinte : 30748
Mărime: 8.97MB (arhivat)
Publicat de: Mitrofan Nechifor
Puncte necesare: 14

Cuprins

  1. I. MOTIVAŢIA ALEGERII TEMEI. 1
  2. II. LOCUL EDUCAŢIEI ESTETICE ÎN EDUCAŢIA ACTUALĂ. 3
  3. SCOPUL EDUCĂRII COPIILOR PENTRU ŞI PRIN FRUMOS. 6
  4. III. STRUCTURA UNIVERSULUI CROMATIC A OMULUI . 9
  5. RAPORTUL DINTRE COLORITUL AMBIANTEI ŞI DINAMICA ECHILIBRULUI PSIHOFIZIOLOGIC . 13
  6. FUNCŢIILE CULORILOR. 18
  7. IV. ARTA COPIILOR – PARTICULARITATI DE EXPRESIE. 20
  8. CULOAREA CA MIJLOC DE EDUCAŢIE ESTETICĂ . 23
  9. EDUCAŢIA ESTETICĂ LA VÂRSTA PREŞCOLARĂ.
  10. 25
  11. OBIECTIVE CADRU, SCOPUL EDUCAŢIEI ESTETICE ÎN
  12. GRĂDINIŢA DE COPII. 27
  13. V. COPILUL ŞI LIMBAJUL PLASTIC . 29
  14. TEHNICI SI PROCEDEE FOLOSITE IN ARTELE PLASTICE . 56
  15. DIMENSIUNEA CREATIVA A PERSONALITATII COPILULUI. 69
  16. VI. DESENELE COPIILOR VORBESC DESPRE VIATA LOR . 71
  17. ANEXE. 76
  18. BIBLIOGRAFIE. 92

Extras din licență

CAPITOLUL I

MOTIVAŢIA ALEGERII TEMEI

Importanta abordarii acestei teme deriva din importanta frumosului pentru viata.Culoarea este esentiala vietii,dand stralucire si identitate tuturor fiintelor si obiectelor .Necesitatea educatiei plastice este subliniata de necesitatea de noutate ,originalitate.Prin intermediul culorii si desenului copilul isi exprima trairile interne ,sentimentele ,asteptarile ,visele si modul in care percepe intreg mediu inconjurator.Experimentele care au ca scop cunoasterea dezvoltarii senzatiilor vizuale la copiii de varsta prescolara au atestat ideea ca pana la varsta de 5 ani copiii disting,in general ,cele patru culori fundamentale :rosu ,galben ,verde,albastru,precum si culorile acromatice alb,negru si le pot denumi corect .Copiii sunt atrasi in mod special de obiectele colorate ,culoarea fiind un mijloc de cunoastere si de educare.Culorile care plac prescolarilor sunt vii ,calde si saturate,in special rosul si galben .Folosesc culorile in exces prin apsarea lor .Prin intermediul desenului copiii isi dezvolta spiritul de observatie ,isi formeaza reprezentari insusirile elementelor lumii inconjuratoare si realitatiile dintre ele.Acest lucru il ajuta sa realizeze o cunoastere mai fidela a mediului in care traiesc.Omul se defineste nu numai in conformitate cu mobilul intelectiv –practice ci si in concordanta cu legile frumosului, ale armoniei esteticului din natura, societate si opera de arta. Viata cotidiana sta, in cea mai buna parte sub influenta esteticului. La tot pasul vedem obiecte si activitati ce poarta aceasta peceta.

Dragostea copilului pentru imagini ,culori,pornirea de a desena incepe din frageda varsta .Toti copiii deseneaza spontan din pornirea fireasca , chiar si “mazgaliturile”sunt de fapt primele manifestari plastice ale copilului .Prin aceste desene naive el isi exprima parerea despre lume inconjuratoare, despre felul in care vede obiectel, fiintele, potrivit gradului lui de dezvoltare. Dupa desene putem da seama uneori de gradul de dezvoltare intelectuala si socio-morala la care se gaseste copilul la un moment dat.

Varsta prescolara (corespunzatoare fanteziei puternic subiective a desenului infantil, se caracterizeaza printr-o mare mobilitate spirituala, este varsta nesfarsitului sir de descoperiri si surprize. La aceasta varsta realul se impleteste cu imaginativul. Desenul celor mici are un caracter narativ, el reliefeaza personajele in miscare cu un colorit stralucitor manifesta interes pentru ceea ce este neobisnuit, surprinzator. Desenand copiii oglindesc caracteristicile esentiale ale unor obiecte ,fiinte dar isi dezvolta imaginatia. Desenul dandu-le posibilitatea de a-si exterioriza gandurile. Spre deosebire de desenul cu tema data, desenele cu tema aleasa de copii le ofera posibilitatea de a-si dezvalui spiritul de initiativa de independenta deoarece el isi alege tema singur si isi solutioneaza problemele ridicate de realizarea ei.

La copilul mic se naste dorinta si curiozitatea de a se intalni cu frumosul. El isi formeaza tot mai multe impresii estetice,iar sarcina gradinitei consta in ai oferi cat mai multe posibilitati de structurare a acestora. Copilul gandeste cu ajutorul culorilor, formelor , al sunetelor si al senzatiilor. Activitatile artistico-plastice reprezinta una din cele mai adecvate modalitati pentru dezvoltarea spiritului de observatie, a memoriei, gandirii si imaginatiei copilului

In activitatile plastice copilul capata cunostinte despre frumos si proportionalitatea formelor, despre armonia culorilor, precum si despre unele legi ale compozitiei , moduri si procedee de lucru cu creionu, cu pensula sau cu instrumente alternative.

Preocuparea copiilor pentru activitatiile artistico-plastice sunt considerate activitati spontane ce poarta in sine caracterele jocului, jocul care are un pronuntat caracter intelectual. Si fiindca apar sub forma aceasta activitatiile artistico-plastice il determina pe copil sa fie sincer si invaluit intr-o puternica activitate. El ne arata structura lui spirituala, preocuparile, interesele, natura sentimentelor si procesului dezvoltarii intelectuale.

Copiii se lasa indemnati si pot fi modelati in asa fel incat pe fondul lor afectiv sa se asterne elementele cunoasterii artistice care vor imprima gandirii lor anumite nuante care vor imbogatii substanta viitoarei activitati individuale si sociale.

Asigurarea succesului la invatatura al copiilor in functie de potentialul lor biologic si psihic, pe de-o parte si depasirea esecului pe de alta parte, se prezinta ca obiective educationale de mare complexitate la etapa actuala de dezvoltare a teoriei si practicii pedagogice.

Eficienta prescolarului depinde nu numai de capacitatea de asimilare a cunostintelor, priceperilor si deprinderilor, dar si de anumite trasaturi de personalitate, in particular de imaginatia lui. Fara imaginatie este imposibila acumularea acelorasi cunostinte, priceperi si deprinderi, este cu neputinta formarea personalitatii in ansamblu a prescolarului .

Un rol important, il are arta plastica in dezvoltarea capacitatilor creative la varsta prescolara . Dar e lucru stiut ca in multe din institutiile prescolare nu se tine cont de aceasta conexiune dintre arta plastica si dezvoltarea capacitatilor creative.

Cauza esentiala fiind faptul ca practica invatarii prescolarilor in gradinita nu tine cont de specificul functionarii si dezvoltarii capacitatilor creative, de relatiile lui cu activitatea de creare.

Constituie procesul de dezvoltare a capacitatilor creative la prescolarii, prin intermediul artei plastice consta in determinarea particularitatilor specifice de dezvoltare a capacitatilor creative si elaborarea unui sistem eficient de activitati care va facilita acest proces. De a determina caile eficiente pentru evaluarea gradului dezvoltarii creativitatii la o noua etapa superioara.

Dezvoltarea capacitatilor creative la prescolarii produce progrese in dezvoltarea potentialului creativ. Cu cat capacitatile creative vor fi mai dezvoltate cu atat potentialul creativ al prescolarilor va fi mai inalt. Potentialul copiilor cu imaginatie creatoare dezvoltata se va deosebi de potentialul copiilor cu fantezie mai putin dezvoltata prin valorile indicilor de: expresivitate, coerenta, originalitate, variabilitate, flexibilitate, fluenta.

Preview document

Educatia Artistico-Plastica - Pagina 1
Educatia Artistico-Plastica - Pagina 2
Educatia Artistico-Plastica - Pagina 3
Educatia Artistico-Plastica - Pagina 4
Educatia Artistico-Plastica - Pagina 5
Educatia Artistico-Plastica - Pagina 6
Educatia Artistico-Plastica - Pagina 7
Educatia Artistico-Plastica - Pagina 8
Educatia Artistico-Plastica - Pagina 9
Educatia Artistico-Plastica - Pagina 10
Educatia Artistico-Plastica - Pagina 11
Educatia Artistico-Plastica - Pagina 12
Educatia Artistico-Plastica - Pagina 13
Educatia Artistico-Plastica - Pagina 14
Educatia Artistico-Plastica - Pagina 15
Educatia Artistico-Plastica - Pagina 16
Educatia Artistico-Plastica - Pagina 17
Educatia Artistico-Plastica - Pagina 18
Educatia Artistico-Plastica - Pagina 19
Educatia Artistico-Plastica - Pagina 20
Educatia Artistico-Plastica - Pagina 21
Educatia Artistico-Plastica - Pagina 22
Educatia Artistico-Plastica - Pagina 23
Educatia Artistico-Plastica - Pagina 24
Educatia Artistico-Plastica - Pagina 25
Educatia Artistico-Plastica - Pagina 26
Educatia Artistico-Plastica - Pagina 27
Educatia Artistico-Plastica - Pagina 28
Educatia Artistico-Plastica - Pagina 29
Educatia Artistico-Plastica - Pagina 30
Educatia Artistico-Plastica - Pagina 31
Educatia Artistico-Plastica - Pagina 32
Educatia Artistico-Plastica - Pagina 33
Educatia Artistico-Plastica - Pagina 34
Educatia Artistico-Plastica - Pagina 35
Educatia Artistico-Plastica - Pagina 36
Educatia Artistico-Plastica - Pagina 37
Educatia Artistico-Plastica - Pagina 38
Educatia Artistico-Plastica - Pagina 39
Educatia Artistico-Plastica - Pagina 40
Educatia Artistico-Plastica - Pagina 41
Educatia Artistico-Plastica - Pagina 42
Educatia Artistico-Plastica - Pagina 43
Educatia Artistico-Plastica - Pagina 44
Educatia Artistico-Plastica - Pagina 45
Educatia Artistico-Plastica - Pagina 46
Educatia Artistico-Plastica - Pagina 47
Educatia Artistico-Plastica - Pagina 48
Educatia Artistico-Plastica - Pagina 49
Educatia Artistico-Plastica - Pagina 50
Educatia Artistico-Plastica - Pagina 51
Educatia Artistico-Plastica - Pagina 52
Educatia Artistico-Plastica - Pagina 53
Educatia Artistico-Plastica - Pagina 54
Educatia Artistico-Plastica - Pagina 55
Educatia Artistico-Plastica - Pagina 56
Educatia Artistico-Plastica - Pagina 57
Educatia Artistico-Plastica - Pagina 58
Educatia Artistico-Plastica - Pagina 59
Educatia Artistico-Plastica - Pagina 60
Educatia Artistico-Plastica - Pagina 61
Educatia Artistico-Plastica - Pagina 62
Educatia Artistico-Plastica - Pagina 63
Educatia Artistico-Plastica - Pagina 64
Educatia Artistico-Plastica - Pagina 65
Educatia Artistico-Plastica - Pagina 66
Educatia Artistico-Plastica - Pagina 67
Educatia Artistico-Plastica - Pagina 68
Educatia Artistico-Plastica - Pagina 69
Educatia Artistico-Plastica - Pagina 70
Educatia Artistico-Plastica - Pagina 71
Educatia Artistico-Plastica - Pagina 72
Educatia Artistico-Plastica - Pagina 73
Educatia Artistico-Plastica - Pagina 74
Educatia Artistico-Plastica - Pagina 75
Educatia Artistico-Plastica - Pagina 76
Educatia Artistico-Plastica - Pagina 77
Educatia Artistico-Plastica - Pagina 78
Educatia Artistico-Plastica - Pagina 79
Educatia Artistico-Plastica - Pagina 80
Educatia Artistico-Plastica - Pagina 81
Educatia Artistico-Plastica - Pagina 82
Educatia Artistico-Plastica - Pagina 83
Educatia Artistico-Plastica - Pagina 84
Educatia Artistico-Plastica - Pagina 85
Educatia Artistico-Plastica - Pagina 86
Educatia Artistico-Plastica - Pagina 87
Educatia Artistico-Plastica - Pagina 88
Educatia Artistico-Plastica - Pagina 89
Educatia Artistico-Plastica - Pagina 90
Educatia Artistico-Plastica - Pagina 91

Conținut arhivă zip

  • Educatia Artistico-Plastica.doc

Alții au mai descărcat și

Metode de Pregătire a Prescolarului pentru Adaptarea la Regimul Vietii de Scolaritate

INTRODUCERE Consideraţii generale ‘‘Cât se poate privi în zare, peste timp, nu există decât cerere de oameni pregătiTi Si mai ales bine echipaTi...

Gestionarea conflictelor în școală

Școala românească a traversat o perioadă de reforme menite să consolideze sistemul de învățământ, iar acum se află în faza în care ar trebui să se...

Influența Mediului Familial Asupra Activităților Extrașcolare ale Școlarului Mic

CAPITOLUL 1 ŞCOLARUL MIC (6 – 10 ANI) Lumea şcolarului mic este alcătuită din o serie de evenimente care îl fac să fie într-o evoluţie...

Tehnicile Freinet

1. Introducere Pedagogia moderna dezvolta metode, tehnici si instrumente pedagogice al caror scop principal este acela de a ajuta elevul in...

Formarea Deprinderilor de Exprimare Orală a Elevilor din Clasa a ii-a

ARGUMENT Statutul limbii române are o însemnatate deosebita în formarea si educarea mladitelor neamului. Limba noastra româneasca este atât de...

Strategii Metodice Utilizate în Vederea Stimulării și Dezvoltării Creativității Elevilor din Clasele I-III

Introducere Științele educației joacă un rol din ce în ce mai influent în viața societății contemporane, și aceasta ca un efect sine qua non al...

Relația joc-invățare la vârsta preșcolară

I. INTRODUCERE Cereintele mereu crescande ale societatii contemporane impun invatamantului actual sarcini importante care sa determine cresterea...

Studiu privind unele posibilități de valorificare ale pedagogiei Montessori în învățământul primar tradițional

ARGUMENT Alternativele educaționale reprezintă variante de organizare școlară, care propun modificări ale anumitor aspecte legate de formele...

Te-ar putea interesa și

Modificarea Comportamentelor Deviante la Varsta Scolara Mica prin Terapii Educaționale

INTRODUCERE Eforturile ce se depun în perioada actuală pentru perfecţionarea şi modernizarea procesului educaţional constituie pe de o parte un...

Lucrarea de grad I - educarea limbajului copilului preșcolar

ARGUMENT “Limba este întâiul mare poem al unui popor” (Lucian Balga) Nu numai în dezvoltarea istorică a omului, dar și în dezvoltarea...

Linia Dinamică în Compoziție

“ARTA ESTE MIJLOCUL DE A VEDEA LUMEA MAI DESLUŞIT ŞI MAI DIRECT” J.E.MULLER CAPITOLUL I: I.1. INTRODUCERE “ARTA NU REDĂ VIZIBILUL,CI FACE...

Bazele pshiopedagogice ale stimulării creativității copiilor preșcolari de 6-7 ani

Introducere.3 Capitolul I. Repere conceptuale ale creativităţii la preşcolarii de 6 – 7 ani.9 1.1 Conceptul de creativitate şi delimitările ei...

Semnificația Psihosocială a Culorilor

Capitolul 1 : SEMNIFICAŢIA PSIHOSOCIALĂ A CULORILOR Subcapitolul 1.1 Definiţia culorii Definiţia culorii ca noţiune psiho-fizică sublinează...

Tehnici de Lucru în Desen și Pictură de-a Lungul Timpului

INTRODUCERE MOTIVAŢIA TEMEI Şcoala este singurul loc unde elevul poate căpăta cunoştinţe de artă în mod organizat, unde poate fi educat prin...

Formarea Competențelor Creative la Elevii Mici prin Aplicarea Strategiilor Didactice

PREAMBUL Schimbările sociale din Republica Moldova şi în alte ţări sud-est europene au generat noi atitudini în procesul de educaţie şi instruire...

Principalele Elemente ale Limbajului Plastic

CAPITOLUL I EDUCAŢIA ARTISTICĂ-PLASTICĂ ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL ŞCOLAR ŞI PREŞCOLAR I.1.IMPORTANŢA ŞI SCOPUL INSTRUCTIV-EDUCATIV AL ARTEI PLASTICE CA...

Ai nevoie de altceva?