Educatia Fizica, Sportul si Cultura Organizationala in Romania

Cuprins licenta Cum descarc?

Intr?du??r?.2
???IT?LUL I. ??TU?LIT?T?? SI ??TIV?TI? T???I. ??T?D?L?GI? ?RG??I?ARII ?TUDIULUI.5
1.1. ??TU?LIT?T?? T???I.5
1.2. ??TIV?R?? ?L?G?RII T???I. 9
1.3. ????UL ?TUDIULUI.10
1.4. ??I??TIV?L? ?TUDIULUI.10
1.5. I??T???L? LU?RARII.12
1.6. ?U?I??TI SI L??.13
1.7. ?T???L? ?TUDIULUI.13
1.8. ??T?D? D? ??R??T?R? . UTILI??T?.?TUDIUL D??U???T?R.14
CAPITOLUL II. FUNDAMENTAREA TEORETICA A LUCRARII.17
2.1. CE INSEAMNA CULTURA ORGANIZATIONALA?.17
2.2. STRUCTURI SPORTIVE IN ROMANIA SI PE PLAN INTERNATIONAL.20
2.3. CE INSEAMNA SPORTUL? CARE ESTE LEGATURA SPORTULUI CU STATUL?.23 
CAPITOLUL III. DEMERSUL PERSONAL IN ORGANIZAREA STUDIULUI.31
3.1. ANALIZA.32
3.2. REZULTATE.44
3.3. DISCUTII.45
3.4. CONCLUZII.50
3.5. BIBLIOGRAFIE.52


Extras din licenta Cum descarc?

Intr?du??r?
Educatia fizica si sportul reprezinta drepturi fundamentale ale omului, recunoscute de marile organizatii internationale. In Declaratia Universala a Drepturilor Omului (ONU, 1948) se stipuleaza faptul ca orice persoana are dreptul la educatie, in scopul dezvoltarii depline a personalitatii sale. 
In Scrisoarea Internationala privind Educatia Fizica si Sportul, UNESCO (1978) stabileste, la articolul 1, ca aceste activitati reprezinta ,,un drept fundamental al tuturor", iar exercitarea lui are multiple efecte asupra starii de sanatate si a dezvoltarii personalitatii oamenilor.
In Conventia asupra Drepturilor Copilului (ONU, 1989), in Conventia impotriva Discriminarii in Educatie (ONU, 1960), in alte tratate si declaratii, educatia fizica si sportul sunt considerate activitati prin care se asigura dreptul la educatie. 
In baza experientei acumulate in cursul Anului European al Educatiei prin Sport (2004), Comisia Europeana incurajeaza sprijinirea activitatilor fizice si sportive prin intermediul diferitelor initiative politice, in domeniul educatiei si al formarii. 
In Romania, Legea invatamantului nr. 84/1995 precizeaza, la art. 4, ca invatamantul are ca finalitate formarea personalitatii umane, inclusiv prin ,,[...] educatie fizica, educatie igienico-sanitara si practicarea sportului", aspecte intarite prin Legea Educatiei fizice si sportului nr. 69/1999, care stipuleaza ca acestea reprezinta activitati de interes national, sprijinite de stat. Astfel, ,,Practicarea educatiei fizice si sportului este un drept al persoanei, fara nici o discriminare, garantat de stat, iar autoritatile administrative, institutiile de invatamant si institutiile sportive au obligatia de a sprijini educatia fizica, sportul pentru toti si sportul de performanta, si de a asigura conditiile de practicare a acestora". 
In consecinta, exista cadrul conceptual si legal prin care se recunoaste rolul social al acestor activitati si prin care se asigura premise pentru desfasurarea lor.
In cadrul caracterului global al educatiei, educatia fizica si sportul prezinta continuturi si sarcini specifice, cu influente de sistem asupra individului, in plan fizic, motric, intelectual, estetic si moral. In acelasi timp, educatia fizica si sportul pot fi considerate drept forme speciale de educatie prin fizic, care conduc nu doar la finalitati biologice, ci si la importante aspecte psihologice si sociale. 
Educatia formala si informala beneficiaza de valorile transmise prin educatie fizica si sport, cum sunt acumularea de cunostinte, motivatie, aptitudini, dispozitia de a depune eforturi personale, precum si de calitatile sociale, cum sunt munca in echipa, solidaritatea, voluntariatul, toleranta si fair-play-ul, totul intr-un context multicultural.
Datorita marii lor accesibilitati, educatia fizica si sportul se practica sub cele mai diferite forme, insotind omul de la nastere pana la batranete, creand astfel un stil de viata echilibrat si sanatos. Educatia fizica si sportul dispun de strategii de aplicare si metode adaptate pentru realizarea obiectivelor diferentiate, pentru fiecare varsta. Incluse in educatia permanenta acestea actioneaza in sistem global, fizic, psihic si cultural favorizand integrarea sociala a oamenilor indiferent de rasa, cultura sau orientare politica. 
Educatia fizica si sportul sunt totodata factori de consolidare a rezistentei la incovenientele vietii moderne, o bogatie comuna cu profund caracter educativ pe parcursul intregii vieti, reprezentand un tonic pentru activitatile de timp liber individuale sau in grup.
Promovand respectul pentru organismul propriu si al altora, educatia fizica si sportul se constituie in forme de educatie pentru sanatate. Omul este, in primul rand, o fiinta biologica ale carei componente structural-functionale sunt, in mod general si specific, influentate prin educatie fizica si sport. Functia de optimizare a potentialului biologic reprezinta, de fapt, punctul de plecare al tuturor influentelor exercitate asupra organismului uman. 
O solicitare adecvata, din punct de vedere cantitativ si calitativ, in educatie fizica si in antrenament sportiv, conduce la modificari morfologice si functionale relevante, care permit o mai buna adaptare a individului la cerintele vietii cotidiene. 
Organizatia Mondiala a Sanatatii promoveaza, prin programul ,,Viata activa" (1998), importanta practicarii sistematice a activitatilor fizice pentru sanatate, cu prioritate la copii si tineri. Cercetarile au aratat ca exercitiul fizic, practicat pe termen lung, imbunatateste sanatatea fizica si mentala, avand o contributie pozitiva la procesul de invatare si dezvoltare a personalitatii, la reducerea riscului aparitiei afectiunilor fizice si psihice asociate stilului de viata modern. In acest sens, se recomanda practicarea a cel putin 30 de minute, zilnic, de activitate fizica, ce necesita efort moderat - pentru adulti, si 60 de minute -pentru copii. 
Lipsa de activitate fizica conduce la excesul de greutate, favorizeaza aparitia obezitatii si a unor afectiuni cronice, precum bolile cardiovasculare si diabetul, care afecteaza calitatea vietii, pun in pericol viata persoanelor si creeaza probleme economiei si bugetului alocat sanatatii (Cartea Alba privind Sportul, Comisia Comunitatilor Europene, 2007). Studiile efectuate in diferite tari evidentiaza ca fiecarui dolar investit pentru educatie fizica si sport ii corespunde o reducere de 3,8 dolari pentru cheltuielile medicale (Declaratia de la Punta del Este a Ministrilor Educatiei, 1999). Nu intamplator, exista conceptia potrivit careia ,,sportul da zile vietii si viata zilelor".


Fisiere in arhiva (1):

  • Educatia Fizica, Sportul si Cultura Organizationala in Romania.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

1. ACADEMIA ROMANA, Intitutul de ligvistica Iorgu Iordan. (1998). Dictionarul Explicativ al Limbii Romane. Bucuresti: Editura Unvers Enciclopedic. 
2. ACHITEI, G. B. (1972). Dictionar de estetica generala. Bucuresti: Editura Politica. 
3. AGABRIAN, M. (2006). Analiza de continut. Iasi: Editura Polirom. 
4. ANTONESEI, L. (2002). O introducere in pedagogie. Dimensiunile axiologice si transdisciplinare ale educatiei. Iasi: Editura Polirom. 
5. BATLAN, I. (2000). Valorile sportive-incercare de intemeiere a axiologiei sportive. Bucuresti: Editura Semne. 
6. BECEA, L. (2009). Optimizarea comportamentului psihomotor prin tehnici de reglare si autoreglare. Bucuresti: Editura Printech. 
7. BELL, J. (1993). Doing your research project: a guide for first time research in education and social science (ed. second edition). Buckingham; Philadelphia: Open University Press. 
8. BOTA, A. SERBANOIU, S. (2000). In Dragnea, A. Teoria educatiei fizice si sportului. (p. 57). Bucuresti: Cartea Scolii. 
9. BOTA, A. (2006). Exercitii fizice pentru o viata activa. Activitati motrice de timp liber. Bucuresti: Editura Cartea Universitara. 
10. BREBAN, V. (1980). Dictionarul limbii romane contemporane. Bucuresti: Editura Stiintifica si Enciclopedica. 
11. BRETTSCHNEIDER, W. (2004). Study on young people's lifestyles and sedentariness and the role of sport in the context of education and as a means of restorin the balance. http://www.ec.europa.eu/sport/library/doc/c1/doc374eu.pdf (accesat 25. 02. 2015).
12. BUNESCU, G. (1998). Scoala si valorile morale. Teorii si practici ale dezvoltarii psihosociomorale. Bucuresti: Editura Didactica si Pedagogica. RA. 
13. BUIAC, D, SUCIU, A. (2007). Sanatatea si activitatile fizice de-a lungul timpului. Bucuresti: Editura AFIR. 
14. CARSTEA, G. (2000). Teoria si metodica educatiei fizice si sportului. Bucuresti: Editura AN-DA. 
15. CAUC, I. M. (2004). Metodologia cercetarii sociologice-Metode si tehnici de cercetare. . Bucuresti: Editura Fundatia Romania de Maine. 
16. CEAUSESCU, N. N. (1976). Pedagogia educatiei fizice si sportului. Bucuresti: SportTurism. 
17. CEAUSESCU, N. N. (2002). Istoria pedagogiei educatiei fizice. Bucuresti:: Editura Lumina Lex. 
18. CHELCEA, S. (2007). Metodologia cercetarii stiintifice. Metode cantitative si calitative. Bucuresti: Editura Economica. 
19. CRAHAY, M. (2009). Psihologia educatiei. Bucuresti: Editura Trei. 
20. CRISTEA, S. (1998). Dictionar de termeni pedagogici. Bucuresti: EDP. 
21. CUCOS, C. (1995). Pedagogie si axiologie. Bucuresti: Editura Didactica si Pedagogica, R.A. 
22. CUCOS, C. (2006). Pedagogie. Iasi: Editura Polirom. 
23. DRAGNEA, A. (1996). Teoria antrenamentului sportiv. Bucuresti: Editura Didactica si Pedagogica, R.A. 
24. DRAGNEA, A., BOTA, A. (1999). Teoria activitatilor motrice. Bucuresti: Editura Didactica si Pedagogica, R.A. 
25. DRAGOMIR, P. SCARLAT, E. (2004). Educatie fizica scolara. Bucuresti: editura Didactica si Pedagogica. 
26. DRAGAN, I. (1985). In Gheorghe, G.M., Dialog despre natura si sanatate. Bucuresti: Ceres. 
27. DUMITRESCU, A. (2010). Sportul de masa mijloc de socializare a studentilor. Studiu de caz-Centrul universitar Cluj- Napoca. Teza de doctorat. 
28. EPURAN, M. (1984). Psihologia educatiei fizice si sportului. Bucuresti: ANEFS.
29. Constantin Pehoiu, (2005), Aspecte din istoria si evolutia practicarii exercitiilor fizice, Editura Transversal, Targoviste,p. 82;
30. Pehoiu, Constantin , (2011) For a New Conception on Physical Education and Sport Book Editor(s): Zhu, XF, International Conference on Physical Education and Society Management (ICPESM 2011), Hong Kong, PEOPLES R CHINA, DEC 12-13, 2011, VOL 1 Book Series: Lecture Notes in Management Science Volume: 1 Pages: 118-121 Published: 2011;
31. Pehoiu Constantin and Andra Pehoiu (2010) Physical activities and promoting a healthy life style in new social and economic conditions, Proceedings WSEAS Intternational Confferences, Enveriment, Medicine and Health Sciences (EMEH'10), Penang, Malaysia, March 23-25, 2010 (supported by the University Kebangsaan Malaysia- National University of Malaysia).


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!