Educatia religioasa in invatamantul primar - specificitate, controverse si optiuni

Cuprins licenta Cum descarc?

Argument
Introducere
Capitolul I.
1.1Specificitatea educatiei religioase
1.2. O perspectiva istorica asupra educatiei religioase
Capitolul II. 2.1 Invatamantul religios in Europa 2.2Franta 2.3Grecia 2.4Germania 2.5Romania Capitolul III.Metodica predarii religiei 3.1.Idealul in actul pedagogic religios 3.2 Scopurile in invatamantul religios 3.3Valoarea educational 3.4Importanta si specificul educatiei religioase 3.5 Scopul educative 3.6 Educatia religioasa in invatamantul prescolar 3.7Planul de invatamant 3.8Manualul de religie 3.9Comunicarea in cadrul orelor de religie Bibliografie


Extras din licenta Cum descarc?

Argument
Am ales aceasta tema nu numai pentru ca este un subiect de actualitate ,controversat ci si pentru ca eu consider ca sunt o persoana religioasa si pentru ca datorez formarea mea ca om si educatiei religioase. Educatia religioasa pe care am primit-o atat in familie,de la bunica mea cat si din cadrul orelor de religie pe care in invatamantul primar si gimnazial le faceam cu preotul satului iar in invatamantul liceal cu profesor de religie,au avut un impact pozitiv asupra mea si a formarii mele ca om.Consider ca aceasta e cea care formeaza constiinta morala si religioasa printr-un sistem de valori spirituale, etice, estetice racordate la personalitatea fiecaruia dintre noi si materializarea in comportamente integratoare in viata comunitatii din care facem parte si a societatii . Experienta religioasa il face pe om sa inteleaga si sa actioneze mai bine, il invita la reflexie, ii lumineaza interiorul. Ea are drept obiectiv cultivarea si dezvoltarea religiozitatii la individul copil sau adult,de aceea educatia religioasa incepe in copilarie si se continua pe tot parcursul vietii.
Educatia religioasa poate oferi echilibrul de care toti avem nevoie si cu sigurata raspunde multor intrebari,Unele dintre raspunsuri vor fi gasite si in capitolele acestei lucrari.
Lucrare prin care am vrut sa evidentiez influenta pozitiva pe care educatia religioasa o aduce oamenilor atat individual cat si la nivelul societatii si parcursul deloc usor al acestui domeniu de-a lungul timpului pentru a avea un loc printre celelalte materii de studiu.
Introducere
De la cea mai frageda varsta copilul manifesta predispozitie spre religiozitate ,el e capabil de trairi religioase care nu poarta inca forma unei manifestari exterioare.Aceasta predispozitie se poate cultiva si dezvolta prin educatie religioasa,care ocupa un loc bine definit in procesul complex al formarii caracterului uman prin , intermediul scolii, corespunde unei laturi evidente a fiintei umane. Cum scoala pregateste sistematic persoana in perspectiva intelectuala, morala, civica, estetica,componenta religioasa se adauga acestora in mod firesc si organic, urmarindu-se complementaritatea si continuitatea de ordin instructiv si formativ. O pregatire temeinica si complexa a elevului nu poate fi lipsita nicidecum de componenta ei religioasa, cel putin la nivel informativ si cultural.Educatia religioasa trebuie sa plece de la principiul respectarii valorilor fundamentale ale umanitati; respectarea drepturilor omului, cultivarea tolerantei, libertatea de constiinta si religioasa, dreptul de a crede sau nu, dreptul de a adera sau nu la o credinta religioasa. Pentru ca in prezent ne confruntam cu o situatie delicata in ce priveste educatia religioasa in scoala romaneasca si nu numai o sa definesc notiunea luand termenii separat.
Din punct de vedere etimologic, termenul educatie poate fi dedus din latinescul educo-educare (a alimenta, a ingriji, a creste - plante sau animale). Cu intelesuri similare intalnim, la francezi, in secolul al XVI-lea, termenul education, din care va deriva si cel romanesc educatie. Termenul mai poate fi dedus si din latinescul educe-educere, care inseamna a duce, a conduce, a scoate. Se pare ca ambele traiecte etimologice sunt corecte, iar ramificatiile semantice - de altfel, destul de apropiate - concura la o decantare semiotica destul de precisa.(Cucos,1996,p.26)
Educatia constituie actiunea generatiilor adulte asupra celor tinere, cu scopul de a forma acestora din urma anumite stari fizice, intelectuale si mentale necesare vietii sociale si mediului special pentru care sunt destinate (Durkheim, 1930, p. 79). Cuvantul religie vine din limba latina, re-legio (-citire, referindu-se la repetarea scripturilor sau(re-ligio - a lega , a reconecta, a reface legatura cu Dumnezeu).


Fisiere in arhiva (1):

  • Educatia religioasa in invatamantul primar - specificitate, controverse si optiuni.pdf

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

Cucos, C. (2006), Pedagogie, editia a II-a revazuta si adaugita. Iasi: Editura Polirom
Cucos, C. (2008) (coord.), Psihopedagogie pentru examenele de definitivare si grade didactice. Iasi: Editura Polirom
Constantin Cucos,Pedagogie (editia a III-a, revazuta si adaugita), Editura Polirom, Iasi, 2014
http://www.constantincucos.ro/
Constantin CUCOS, Educatia religioasa. Repere teoretice si metodice, Ed.Polirom, Iasi, 1999;
Monica OPRIS, Dorin OPRIS, Metodica predarii religiei, Ed. Reintregirea, Alba Iulia, 2000;
Sebastian SEBU, Monica OPRIS, Dorin OPRIS, Metodica predarii religiei. Manual pentruSeminarii Teologice, Scoli Normale, Colegii Pedagogice, Licee Pedagogice, Ed. Reintregirea,Alba Iulia, 2002;
Irina HORGA, Dimensiuni curriculare ale educatiei religioase,Universitatea din Bucuresti, Facultatea de Psihologie si Stiintele Educatiei, Bucuresti 2006 (tezade doctorat);
OPRIS, Dorin, Dimensiuni crestine ale pedagogiei moderne, editia a III-a, Editura Didactica si Pedagogica, R.A., Bucuresti, 2012.
Lucian Turcescu,Lavinia Stan,Educatia religioasa in Romania,studii comuniste si post-comuniste,2005
Lucian Turcescu,Lavinia Stan,Biserica Ortodoxa romana si democratia post-comunista,2001
Maria Montessori,Descoperirea copilului,Editura didactica si pedagogica,Bucuresti 1977
T.Vianu,Introducere in teoria valorilor,editura Cugetarea,Bucuresti 1942 www.crestinortodox.ro
Alexandru, Gheorghe & colectivul, Metodica predarii religiei, Editura "gheorghe Alexandru", Craiova, 2000.
Anghelescu, pr. prof., Anton, Psihologia religioasa a copilului si a adolescentului cu aplicatiuni la invatamantul religios "Presa'', Braila, 1939;
Dinu C. Giurescu,Educatia religioasa in sistemul communist din Romania,2010
Monica Opris,Dorin Opris,Irina Horga,Religia la clasa pregatitoare,Ghid pentru profesori,editura Basilica,Bucuresti 2012
Camelia Muha,Elena Mocanu,Manual religie,clasa a II,Editura Sfantul Mina,Iasi,2009
Camelia Muha,Elena Mocanu,Manual religie,clasa a III,Editura Sfantul Mina,Iasi
Camelia Muha,Elena Mocanu,Manual religie,clasa A IVa ,Editura Sfantul Mina,Iasi


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!