1. Rezumat 2 2. Cuvinte cheie 2 3. Introducere 2 4. Literatura de specialitate: abordarea corelativa a satisfactiei si performantei profesionale 3 5. Studiu de caz: Evaluarea satisfactiei asupra nivelului de performanta in cadrul Yazaki Romania 5 5.1. Fundamentarea metodologica a cercetarii 5 5.2 Ipoteze si obiective 6 5.3. Structura chestionarului 6 5.4. Interpretarea datelor 7 6. Concluzii si limite ale cercetarii 9 7. Bibliografie: 11 7.1. Carti 11 7.2. Articole si publicatii online 11 8. Anexe 13 8.1 Structura Chestionar - Efectele satisfactiei asupra nivelului de performanta 13 8.2 Anexa 2 16 8.3 Anexa 3 16 8.4 Anexa 4 17 8.5 Anexa 5 17 8.6 Anexa 6 18 8.7 Anexa 7 18 8.8 Anexa 8 19
1. Rezumat Lucrarea trateaza conceptul de satisfactie al angajatilor raportat la nivelul de performanta. Pornind de la premisa ca satisfactia angajatilor isi are determinanti directi in nivelul de performanta, lucrarea urmareste identificarea acestora in cadrul unei situatii practice. Studiul de caz ales este astfel conceput incat sa releve atat raportul de interdependenta existent intre cele doua notiuni, cat si sa ofere date relevante validarii ipotezelor lucrarii. In urma analizei interpretative a datelor colectate prin actiunile de cercetare impuse de chestionarul prezentat, concluzia principala este data de faptul ca exista un raport direct intre satisfactia unui angajat si nivelul acestuia de performanta. 2. Cuvinte cheie Satisfactia angajatilor, performanta angajatilor, relatia cu superiorii, salariu, motivatie de lucru 3. Introducere Prezenta lucrare se focalizeaza asupra unei teme sistematic abordate de literatura de specialitate, deopotriva de teoreticieni si cercetatori din domeniul psihologiei organizationale, managementului resurselor umane, diagnozei si teoriei organizatiilor etc. Dincolo de delimitarile deseori artificiale dintre domenii, corelarea satisfactiei angajatilor cu performanta profesionala reprezinta un factor catalizator pentru o mai buna intelegere a dinamicii organizationale. Totusi, identificarea unei definitii general valabile a satisfactiei este un demers complicat, in conditiile in care aceasta este contextualizata de cadre economice, sociale si culturale care variaza de la o tara la alta, de la o civilizatie la alta. Mai mult, suprapunerile terminologice, cum ar fi satisfactie in munca - angajament fata de munca (Albrecht, 2010, p. 45) sunt de natura sa augmenteze ambiguitatea termenului si operationalizarea sa invariabila prin scale standard. La randul sau, performanta se erijeaza intr-un concept care nu a suscitat de-a lungul timpului numai raportari consensuale. Rezultatele pe care le inregistram sunt direct raportate eforturilor depuse, apreciate diferit in functie de stilul de viata al indivizilor, de abilitatile lor ca angajati si de aprecierile acordate propriilor sarcini de lucru. In ciuda unor abordari teoretice diferite, literatura de specialitate releva corelatia dintre satisfactia angajatilor si parcursul profesional al acestora, mai ales prin prisma rezultatelor inregistrate de membrii unei organizatii (Ciobota, 2013; Sokol Ratkiewicz & Krekeler Wiete, 2011). In societatea actuala se pune foarte mult accent pe conceptele dezvoltarii profesionale si personale deopotriva, astfel incat in aceste conditii nici macar ,,pastrarea angajatilor nu este simpla, daca o organizatie nu ofera recompense intrinseci/extrinseci si oportunitati pentru progresul in cariera" (Sobia et.al., 2013, p. 2). Studiile axate pe cercetarea efectelor satisfactiei angajatilor, printre care si cel intitulat ,,Cum fac fata angajatii nesigurantei" (Kennedy & Malveux, 2012), amintesc de faptul ca aceste notiuni nu sunt simple repere de urmarit in cadrul unui grup sau organizatii, ci este vitala integrarea acestora in fiecare actiune derulata pentru succesul pe termen lung al tuturor partilor implicate. Fallon (2014) precizeaza ca exista o relatie direct proportionala intre nivelul de satisfactie al angajatilor si performanta, participantii directi devenind ,,mai productivi, mai implicati si loiali companiilor in care lucreaza" (Fallon, 2014). Doar meditand asupra acestei directii se poate ajunge la ideea ca satisfactia angajatilor reprezinta un instrument cheie de care managementul unei organizatii trebuie sa fie constient. In Romania, sectorul business se afla in continua dezvoltare, iar conceptul angajatilor multumiti de activitatea lor este din ce in ce mai mult abordat de angajatori si specialisti in resurse umane. Astfel, se poate observa numarul mare de evenimente orientate catre dezvoltarea personala si profesionala, catre asigurarea unui echilibru intre cele doua zone de interes si abordarea unor metode care sa faciliteze progresul. Aflandu-ne asadar intr-o perioada de tranzitie, in care este importanta stabilirea unei intelegeri colective a notiunilor de satisfactie in munca, evaluare a performantelor, angajament asumat si fidelizare a angajatilor, specialisti precum Gosu observa faptul ca, ,,angajatorii din Romania incep deja sa redefineasca performanta, astfel ca salariatii sunt evaluati in prezent prin prisma diferentei dintre asteparile pe care clientii le au de la companii la nivel comportamental (de la angajati) si serviciile de care au nevoie" (citat in Mirea, 2013). Andone (2014) aminteste de complexitatea acestora intr-un proces de eficientizare, mentionand intr-un articol pentru Business 24 ca ,,nu putem imbunatati performanta unui angajat daca vom confunda individul cu problema". Asumandu-si aceste premise majore, scopul lucrarii este acela de a investiga teoretic si empiric relatia de interdependenta dintre satisfactia angajatilor si performanta lor profesionala. Astfel, prin intermediul literaturii de specialitate vor fi evidentiate particularitatile celor doua concepte, cu accent atat asupra zonelor de confluenta, cat si de divergenta, asa cum reiese din studiile analizate. Demersul argumentativ vizeaza testarea ipotezei potrivit careia cu cat nivelul satisfactiei angajatilor este mai mare cu atat va creste performanta lor profesionala. In acest sens, cercetarea se va fundamenta pe o ancheta sociologica pe baza de chestionar, desfasurata intr-o organizatie producatoare de cablaje auto ai carei angajati au o vechime de cel putin 1 an. Organizatia aleasa prezinta o atmosfera de lucru dinamica cu multe atributii de respectat, un plan de lucru strict si un program solicitant avand in vedere ca aproximativ 70% din persoanele participante la completarea chestionarului fac naveta. Accentul este asadar pus pe respectarea normelor de lucru, in vreme ce nevoile individuale de dezvoltare si avansare in cariera sunt putin exploatate. In urma analizei informatiilor inregistrate prin actiunea de cercetare voi putea analiza punctual cum este evaluata satisfactia angajatului atat la nivel colectiv, cat si raportat la rezultate si performanta individuale. Prin directia de abordare aleasa, contributia lucrarii consta in studierea raportului dintre satisfactia angajatilor si nivelul acestora de performanta, prin surprinderea dinamismului si particularitatilor acestor interdependente la nivelul diagnozei organizationale.
7.1. Carti 1. Albrecht, H. (2011). Performance management. UK: Edinburgh Business School. 2. Antonio, P.S., Bradu, O. si Vlasa, B. (2011). Formare de formatori. Modele operationale. Iasi: Lumen. 3. Bacanu, B. (2014). Anti-Strategic Management. Bucuresti, Editura Polirom 4. Bentley, P.J., Coates, H., Dobson, I.R., Goedegebuure, L. si Meek, L.V. (2013). Job Satisfaction Around the Academic World. Londra: Springer. 5. Bourne, M., Bourne, P. (2011). Handbook of Corporate Performance Management. UK: John Wilez & Sons Ltd. 6. Buckingham, M., Coffman, C. (2014). Manager contra curentului (Romanian edition). Bucuresti: Editura All. 7. Davidson, C. si Mountain, A. (2014). Working together Organizational Transactional Analysis and Business Performance. Londra: Grower Publishing Limited. 8. De Micco, L.C., Circu, V.A. (2013). Cum obtii ce iti propui. Monte Carlo: BOD Nonderstedt. 9. Eckerson, W. (2011). Performance Dashboards: Measuring, Monitoring, and Managing Your Business. New Jersey: John Wiley & Sons Ltd. 10. Falcone, P. (2010). 101 Write-ups for documenting employee performance problems (2nd Edition). USA 11. Lowe, G. (2010). Creating Healthy Organizations: How Vibrant Workplaces Inspire Employees to Achieve Sustainable Success. Canada: Rotman / UTP Publishing. 12. Muller, Ch. (2010). Employee Motivation and Incentives at Apple. Germany: Grin Verlag. 13. Pralong, S. (2010). De ce m-am intors in Romania. Bucuresti: Editura Polirom. 14. Sutton, A. (2015). Work Psychology in Action. China: Palgrave Macmillan. 15. Taticchi, P. (2010). Business Performance Measurement and Management: New Contexts, Themes and Challenges. Universita di Perugia, Italia: Springer-Verlag Berlin Heidelberg. 16. Topolosky, P.S. (2013). Linking Employee Satisfaction to Business Results (2nd edition). New York: Routledge. 17. Vance, Ch. M. si Paik, Y. (2011). Managing a Global Workforce: Challenges and Opportunities in International Human Resources Management. New York: Taylor & Francisc. 18. Wicker, D. (2011). Job Satisfaction: Fact or Fiction? USA: Author House. 19. Wlodarczyk, A. (2011). Work Motivation: A Systemic Framework for a Multilevel Strategy. USA: Author House. 7.2. Articole si publicatii online 1. Andone, V. (2014). Cele mai raspandite truisme despre performanta angajatilor si ce putem invata din ele (I). Business 24.ro Disponibil la: http://www.business24.ro/companii/angajati/cele-mai-raspandite-truisme-despre-performanta-angajatilor-si-ce-putem-invata-din-ele-i-1546231. 2. Balauru, A. (2011). Munca de Nisa: Mic Ghid de Criza, E-Book. Disponibil la: http://carierafemei.ro/documente/balauru_adina.pdf. 3. Ciobota, E. R. (2013). Relatia dintre stresul ocupational, satisfactia in munca si implicarea in munca. Revista Psihologia Resurselor Umane, 11(1), 33-50. Disponibil la: http://www.ohpedu.ro/articole/relatia-dintre-stresul-ocupational-satisfactia-in-munca-si-implicarea-in-munca/. 4. Chi, C.G. si Gursoy, D. (2009). Employee satisfaction, customer satisfaction, and financial performance: An empirical examination. International Journal of Hospitality Management. 28, 245-253 Disponibil la: http://static1.squarespace.com/static/518e58afe4b0a66536acf664/t/538c9d98e4b06b14cf93914a/1401724312665/2009+satisfaction+%26+performance+-+IJHM-2.pdf. 5. Craiovan, P. si Dira, M. (2012). Conferinta Internationala Educatie si Cunoastere pentru o Societate Bazata pe cunoastere - Psihologie. Bucuresti, Universitatea Titu Maiorescu, Disponibil la: http://aei.pitt.edu/42917/1/psychology_volume.pdf. 6. Fallon, N. (2014). 8 Secrets to Keeping Employees Happy. Business News Daily Disponibil la http://www.businessnewsdaily.com/6084-employee-happiness-without-raise.html. 7. Kennedy, K. si Malveux, J. (2012). Employee Job satisfaction and Engagement - How employees are dealing with uncertainty. Society For Human Resource Management. Disponibil la: http://www.shrm.org/research/surveyfindings/articles/documents/11-0618%20job_satisfaction_fnl.pdf. 8. Mafini, C. si Pooe, D.I. (2013). The relationship between employee satisfaction and organisational performance: Evidence from a South African government department. SA Journal of Industrial Psychology, 39(1) Disponibil la: http://www.sajip.co.za/index.php/sajip/article/view/1090/1332#5. 9. Mirea, C. (2013). HR Insider: Au devenit evaluarile de performanta un instrument de ,,triere" a angajatilor in caz de concedieri? Ziarul Financiar Sectiunea Profesii. Disponibil la: http://www.zf.ro/profesii/hr-insider-au-devenit-evaluarile-de-performanta-un-instrument-de-triere-a-angajatilor-in-caz-de-concedieri-11335760. 10. Sobia, S., Saira, S., Faisal, A. si Ishtiaq, A. (2013). Impact of Career Development on Employee Satisfaction in Private Banking Sector Karachi. Journal of Management and Social Sciences 9(2), 1-8 Disponibil la http://biztek.edu.pk/ibt/qec/9.2/1%20-%20Impact%20of%20Career%20Development%20on%20Employee%20Satisfaction%20in%20Private%20Banking%20Sector%20Karachi.pdf. 11. Sokol Ratkiewicz, K. si Krekeler Wiete, A. (2011). Connecting the Dots: Comprehensive Career Development as a Catalyst for Employee Engagement. Human Capital Institute Disponibil la: http://www.lhh.com/en-US/thought-leadership/Documents/lhh-connecting-the-dots-career-development.pdf. 12. Stefaroi, P. (2013). Calitati psihologic-sufletesti ale profesionistului in asistenta sociala umanista. E-book Disponibil la: https://ro.scribd.com/doc/76647582/CALITATILE-SUFLETESTI-ALE-PROFESIONISTULUI-IN-PRACTICA-ASISTENTEI-SOCIALE-UMANISTE-Petru-STEFAROI-eBook. 13. Umer, M. si Akram, M. N. (2011). Employee retention in Business Process Outsourcing industry in Pakistan. Global journal of management and business research, 11(3), 92-98 Disponibil la: http://biztek.edu.pk/ibt/qec/9.2/1%20%20Impact%20of%20Career%20Development%20on%20Employee%20Satisfaction%20in%20Private%20Banking%20Sector%20Karachi.pdf.
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.