I. PARTEA TEORETICA 1.1 Circuitul pesticidelor in natura .. 1 1.1.1 Clasificarea pesticidelor si modul de actiune 1 1.1.2 Circuitul pesticidelor in sol 8 1.1.3 Circuitul pesticidelor in apa . 11 1.1.4 Circuitul pesticidelor in atmosfera ... 14 1.1.5 Efectul pesticidelor asupra vietuitoarelor 16 1.2 Efectul toxic al pesticidelor neonicotinoide 24 1.3 Date generale despre Mospilan ... 29 1.3.1 Domenii de utilizare a Mospilanului ... 29 1.3.1 Efectele Mospilanului asupra organismelor 31 1.4 Activitatea nervoasa superioara .. 35 1.4.1 Elaborarea reflexelor conditionate .. 35 1.4.2 Procesul de memorare si invatare 37 II. CERCETARI PERSONALE Motivatia alegerii temei de cercetare ... 42 2.1. Material si metode de lucru . 44 2.1.1. Materialul biologic utilizat . 44 2.1.2. Modelul experimental folosit .. 44 2.1.3. Dispozitivul pentru elaborarea reflexelor conditionate ... 45 2.1.4. Metoda de elaborare a reflexului conditionat . 46 2.1.5. Procedeul de lucru ... 47 2.2. Rezultate experimentale . 48 2.3. Discutia rezultatelor obtinute 51 2.4. Concluzii .. 53 III. BIBLIOGRAFIE
I. PARTEA TEORETICA 1.1 CIRCUITUL PESTICIDELOR IN NATURA 1.1.1 Clasificarea pesticidelor si modul de actiune. Pesticidele sunt substante sau amestecuri de substante utilizate in agricultura si silvicultura, in scopul prevenirii si combaterii unor organisme vegetale si animale care aduc pagube directe sau indirecte culturilor agricole sau provoaca si intretin diferite boli la plante si animale. Poluarea cu pesticide este un tip aparte de poluare deoarece pesticidele sunt administrate voluntar in mediu, pe suprafete din ce in ce mai mari si in cantitati din ce in ce mai mari. In momentul de fata, productia agricola este afectata de peste 10.000 de specii de insecte daunatoare, 600 de specii de buruieni ce concureaza plantele agricole si peste 1.500 de boli cauzate de virusi, bacterii si alti paraziti. In tara noastra sunt autorizate pana la ora actuala peste 500 de pesticide. In functie de destinatia lor pesticidele pot fi clasificate in urmatoarele grupe mari: - zoocide - destinate combaterii daunatorilor animali. In functie de grupul sistematic asupra caruia actioneaza, acestea pot fi: insecticide, rodenticide, nematocide, acaricide, etc.; - fungicide si fungostatice - utilizate in combaterea ciupercilor microscopice, care produc maladii criptogamice la plante; - erbicide - compusi folositi in combaterea buruienilor din culturile agricole; - reglatori de crestere - substante care stimuleaza sau inhiba procesele vitale la plante. Dupa actiunea lor, acestea pot fi deflorante (inlatura excesul de flori), desicante (produc uscarea plantelor inainte de recoltare), defoliante (produc caderea frunzelor); - substante atractante - care ademenesc diferite specii de insecte in scopul combaterii lor ulterioare; - substante repelente - produsi care resping anumite specii de animale din culturi. Din consumul mondial de pesticide utilizate in agricultura circa 46% sunt erbicide, 31% insecticide, 18% fungicide si restul alte categorii de pesticide. Cantitatea si numarul de pesticide utilizate a crescut continuu. La nivelul anilor '90 in Franta erau utilizate in scopuri fitosanitare circa 300 de compusi organici de sinteza, iar in SUA 900 de compusi, cu peste 60.000 de preparate comerciale. In 1992 a fost intocmita "Lista pesticidelor si a altor produse de uz fitosanitar din Romania", care cuprinde circa 670 produse. Desi efectele utilizarii pesticidelor sunt deosebit de grave pentru mediu, ratiunea economica pentru care acestea se folosesc este aceea ca ele scad substantial forta de munca folosita in agricultura. Un muncitor din industria pesticidelor inlocuieste circa 100 de muncitori de la intretinerea culturilor agricole. Cresterea nevoii alimentare la nivel planetar a impus ridicarea eficientei muncii in agricultura. Daca in 1940 un fermier american producea hrana pentru 10 oameni astazi el produce hrana pentru mai mult de 50 de persoane. (http://facultate.regielive.ro/) Pentru om, riscul de intoxicatie, acuta sau cronica, poate fi de natura profesionala, accidentala sau voluntara si prin contaminarea mediului inconjurator - sol, surse de apa, alimente, aer - cu mari implicatii ulterioare.
1. G. BADIU - 1995 - Controlul nervos al functiilor organismului - neurofiziologie, Ed. Fundatiei "Andrei Saguna", Constanta, pg: 392 - 397; 2. BARNEA M., CALCIU Al. - 1979 - Ecologie Umana - Sanatatea populatiei umane in interdependenta cu mediul - Ed. Medicala, Bucuresti, pg: 569 - 571; 3. COPREAN D. - 1992 - Curs de Fiziologiea animalelor si a omului - Vol I - Univ. Ovidius Constanta, pg: 222 - 226; 250 - 258; 4. COTRAU M., POPA L., STAN T., KINESS M. - 1991- Toxicologie - Ed. Didactica si Pedagogica, Bucuresti, pg: 182 - 198; 5. DAVIDESCU D., DAVIDESCU V. - 1984 - Chimizarea agriculturii in noua revolutie agrara - Ed. Ceres, Bucuresti, pg: 100 - 112; 6. ENACHESCU C. - 1998 - Fundamentelele retelelor neuronale - Ed. Casa Cartii de Stiinta, Cluj-Napoca, 200 pg. 7. FLATLEY C. - 2007 - Satellites show pesticide threat to reef - http://www.theaustralian.com.au/ 8. HEFCO V.P. - 1998 - Fiziologia animalelor si a omului - Ed. Didactica si Pedagogica, Bucuresti, pg: 216 - 220. 9. NIKONOROW M. - 1981 - Pesticidele in lumina toxicologiei mediului - Ed. Ceres, Bucuresti, pg: 117 - 125; 10. SUTEANU E. - 1977 - Toxicologie si toxicoze - Ed. Didactica si Pedagogica, Bucuresti, pg: 140 - 145; 11. TEODORESCU I., VADINEANU A. - 1999 - Controlul populatiilor de insecte, Ed. Universitatii din Bucuresti, pg: 116 - 118; 12. ZAMFIR Gh. - 1974 - Poluarea mediului ambiant - Vol I - Ed. Junimea, Bacau, pg: 518 - 521. 13. http://www.9am.ro/ 14. www.bridgat.com 15. http://www.chinese-pesticide.com/ 16. http://www.ecifm.rdg.ac.uk/ 17. http://en.wikipedia.org/ 18. www.epa.gov/ 19. http://facultate.regielive.ro/ 20. http://www.hopefortruth.com/ 21. www.inspectmun.ro/ 22. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/ 23. http://www.nefco.org/ 24. www.opednews.com/ 25. http://www.piataagricola.eu/ 26. http://www.preferatele.com/ 27. http://ro.wikipedia.org/ 28. www.studentie.ro 29. http://visualsunlimited.photoshelter.com/ 30. http://www.ziare.com/
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.