Eficienta Metodelor Clasice in Publicitate Comparativ cu Metodele Contemporane - Influenta Tipului de Personalitate asupra Eficientei Reclamelor

Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
"Toate ideile au fost descoperite inainte, problema e sa ne gandim la ele din nou."
(Goethe)
Psihologia ca stiinta si Publicitatea ca modalitate de informare a publicului, s-au dezvoltat ca discipline independente. Totusi, cele doua domenii au ajuns sa interactioneze deoarece obiectul central de cercetare era reactia individului la stimuli. Interdisciplinaritatea intre ele s-a conturat pe parcursul anilor, in momentul in care cercetatorii in stiinte comportamentale au realizat ca in domeniul reclamei pot pune in aplicare teoriile si metodele de cercetare. Daca aceste teorii se dovedeau a fi valide exista posibilitatea de a propune modalitati de creare a reclamelor, care de aceasta data aveau sa se bazeze pe principii psihologice. Ori aceasta metoda de creare a reclamelor aducea multe beneficii reprezentantilor firmelor care doreau neincetat obtinerea unor castiguri substantile
Stiudiul de fata reprezinta o noua legatura intre cele doua domenii dorind sa surprinda influenta personalitatii asupra eficacitatii mesajelor publicitare ce folosesc emotii pozitive respectiv, negative. Personalitatea este un concept pe care Psihologia l-a studiat in amanunt si fiecare cercetare a ajuns la conluzia ca tipul de personalitate are o influenta mare asupra comportamentului. Publicitatea are ca obiect de studiu comportamentul consumatorului, designerii de reclame trebuie sa realizeze mesaje care sa aiba efect asupra unei multimi de oameni insa fiecare individ din aceasta multime este diferit si fiecare va percepe mesajul in functie de personalitatea sa. 
Conportamentul consumatorului nu se poate explica decat prin cunoasterea factorilor ce actioneaza asupra acestuia. Exista cinci categorii de factori printre care si factorii psihologici ce constituie variabile endogene care explica comportamentul consumatorului prin multiplele lor incidente asupra individului. Din numeroasele variabile de natura psihologica face parte si personalitatea. (Riana Nicolae, 2009).
Specialistii considera personalitatea un factor important in explicarea comportamentului distinct de cumparare si consum, ea fiind determinata de caracteristici specifice, convingeri si obiceiuri pe care fiecare individ le are. Trasaturile definitorii ale personalitatii influenteaza modul de percepere a mesajului publicitar, mecanismul motivational cat si comportamentul insa, nu se poate explica cu claritate natura acestor legaturi.
Modul de realizare a reclamelor este un alt factor ce are influenta asupra receptorilor fapt pentru care agentii de publicitate au urmarit sa identifice cele mai eficiente metode de realizare a mesajelor astfel incat sa determine comportamentul de cumparare. Una dintre metode este folosirea emotiilor pozitive si negative, prin acest mod se urmareste captarea atentiei si o eficacitate mai mare in transmiterea mesajului.
Contributiile teoretice si de cercetare din ultimele doua decenii au stabilit emotia ca un domeniu de cercetare in marketing. Au fost depuse eforturi mari pentru a investiga rolul emotiilor in domeniul publicitatii si au fost imprumutate teorii ale emotiilor din domeniul psihologiei.
Exista o literatura de specialitate destul de bogata care ilustreaza relatia dintre emotiile mesajelor publicitare si consecintele acestora. Intr-un studiu realizat de Kamp si Maclnnis (1995), schimbarea starilor emotionale din cadrul mesajului publicitar a fost asociata cu o atitudine pozitiva fata de marca. Ei au concluzionat ca simpatia consumatorilor este mai mare fata de personajele reclamelor cu cat starile emotionale provocate de mesaj sunt mai variate. In 1991, Thorson pune in evidenta ca intensitatea emotiilor influenteaza atentia, invatarea si legatura dintre mesaj si marca. (Note de curs. Ticu Constantin, 2010).
In 1983, Michael L. Ray si Rajeev Batra sustin ca oamenii acorda o atentie mai mare reclamelor ce contin emotii pozitive, acestea joaca un rol important in captarea atentiei si perceperea reclamei. In urma studiului realizat, ei au aratat ca persoanele sunt influentate de ceea ce simt in momentul expunerii si in functie de stare pe care o au, realizeaza mai multe sau mai putine contraargumente.
Multi agenti de publicitate se tem de utilizarea emotiilor negative in reclame deoarece considera ca pot aparea asocieri negative cu brandul promovat. In 2006, Cuck Young arata ca emotiile negative pot avea un efect puternic pe toate cele trei dimensiuni care arata performanta mesajului publicitar si anume: capteaza atentia, motiveaza si determina comportamentul de cumparare. 
Emotiile negative pot fi folosite in cazul in care se invata utilizarea acestora in reclame si astfel se creaza un avantaj competitiv.
Conform psihologului Carl Gustav Jung, multimea nenumarata a indivizilor poate fi clasificata in doua tipuri si anume tipul extravertit si introvertit. Indivizii introvertiti sunt descrisi ca persoane linistite, melancolice, cu o atitudine ce prefera lumea interioara a gandurilor si sentimentelor. Extravertitii au caracteristici precum optimism, deschidere, sociabilitate, avand o atitudine pozitiva fata de lumea exterioara. 
Cercetarea noastra are ca obiectiv studierea influentei tipului de personalitate extravertit sau introvertit asupra perceptiei si memorarii reclamelor ce transmit emotii pozitive sau negative. Studiul are scopul de a vedea daca exista o influenta a tipului de personalitate asupra preferintei pentru un anumit tip de reclama, pentru o anumita emotie transmisa. 
Am ales aceasta tema datorita interesului in domeniu si datorita faptului ca problema eficientei reclamelor este una de actualitate iar informatiile dobandite in aceasta directie ar putea constitui puncte de plecare pentru cercetari ulterioare. Mesajele publicitare au devenit din ce in ce mai numeroase si pentru optimizarea acestora trebuie realizate cercetari detaliate asupra factorilor ce determina comportamentul de cumparare.
Structura lucrarii este formata din 2 capitole de teorie si un capitol ce prezinta partea aplicativa a studiului. Primul capitol cuprinde aspecte teoretice despre personalitate, teorii ale personalitatii, descrierea tipurilor de personalitate si importanta acestora in studierea comportamentului de consum. Al doilea capitol descrie rolul emotiilor in publicitate, legatura existenta intre Psihologie si Publicitate, diferenta dintre utilizarea emotiilor pozitive si negative in reclame. Ultimul capitol prezinta demersul aplicativ al lucrarii (obiective, ipoteze, designul cercetarii, rezultate, discutii si concluzii).
Gradul de unicitate al acestei lucrari este reprezentat de insasi scopul principal al cercetarii si anume studierea influentei tipului de personalitate asupra eficientei reclamelor. Studiul pune problema rectiei persoanelor extravertite sau introvertite fata de emotiile pozitive sau negative pe care mesajul publicitar le transmite, fapt ce nu este prezentat in literatura de specialitate.
Capitolul 1: Personaliatatea
1.1. Definire si date generale cu privire la conceptul de personalitate
Oamenii se aseamana intre ei in multe privinte care tin de caracteristicile general umane dar fiecare individ este unic, atat in ceea ce privese aspectul fizic cat si felul lui de a fi. Fiecare persoana poseda un ansamblu de atribute fizice, psihice si psiho-sociale proprii care sunt ca origine, general umane, dar se manifesta diferit conferind originalitatea personalitatii sale. Cunoasterea acestor aspecte nu este numai un obiect al cunoasterii stiintifice, ci si o preocupare a majoritatii oamenilor: fiecare dintre noi vrea sa stie cat mai multe despre sine si despre oameni in general. (Marcela Rodica Luca, 2004).


Fisiere in arhiva (1):

  • Eficienta Metodelor Clasice in Publicitate Comparativ cu Metodele Contemporane - Influenta Tipului de Personalitate asupra Eficientei Reclamelor.docx

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!