Elaborarea Mixului Promoțional la SC Holcim România SA

Licență
8/10 (1 vot)
Domeniu: Economie
Conține 2 fișiere: doc
Pagini : 52 în total
Cuvinte : 10845
Mărime: 242.81KB (arhivat)
Publicat de: Alin Varga
Puncte necesare: 11
UNIVERSITATEA „LUCIAN BLAGA” DIN SIBIU FACULTATEA DE ŞTIINŢE ECONOMICE SPECIALIZAREA ECTS

Cuprins

  1. INTRODUCERE. 3
  2. CAPITOLUL 1
  3. COMUNICAREA DE MARKETING- SUPORT AL ACTIVITAŢII DE PROMOVARE . 5
  4. 1.1 Rolul comunicaţiei de marketing. 5
  5. 1.2. Elementele sistemului de comunicaţie . 9
  6. 1.3. Obiectivele, funcţiile şi importanţa comunicării de marketing . 12
  7. 1.4. Etapele elaborării unei comunicaţii de marketing . 15
  8. CAPITOLUL 2
  9. MIXUL PROMOŢIONAL . 21
  10. 2.1. Componentele mixului promoţional . 21
  11. 2.2. Factorii de influenţă ai mixului promoţional . 24
  12. CAPITOLUL 3
  13. ALEGEREA STRATEGIILOR PROMOŢIONALE. 26
  14. 3.1.Influenţe asupra mixului promoţional. 26
  15. 3.2. Tipuri de strategii promoţionale. 28
  16. CAPITOLUL 4
  17. STUDIU DE CAZ S.C. HOLCIM (ROMÂNIA) S.A. . 31
  18. 4.1.Prezentare S.C HOLCIM S.A - Scurt istoric. 31
  19. 4.2. Obiect de activitate. 34
  20. 4.3 Principalii furnizori, concurenţi şi clienţi ai firmei . 35
  21. 4.4 Principalii indicatori economico-financiari ai companiei . 38
  22. 4.5. Comunicarea în cadrul Holcim (România) S.A. . 43
  23. 4.6. Mixul promoţional utilizat de Holcim (România) S.A. . 46
  24. 4.7. Concluzii şi propuneri 49

Extras din licență

Introducere

Desfăşurarea unei activităţi de marketing moderne nu se opreşte odată cu crearea unui produs bun, stabilirea unui preţ atractiv şi găsirea unei modalităţi de a-l pune la dispoziţie consumatorilor printr-un anumit mod de distribuţie. Orice firmă trebuie să comunice cu clienţii, să informeze consumatorii potenţiali şi intermediarii, să sprijine procesul de vânzare, iar ceea ce comunică nu trebuie să fie rodul întâmplării.

Lucrarea este structurată în patru capitole după cum urmează:

Capitolul I - Comunicarea de marketing în care am tratat aspecte referitoare la rolul comuniaţiei, elementele sistemului de comunicaţie, obiective, funcţii si etape ale elaborării unei comunicaţii de marketing.

A comunica presupune a avea ceva în comun cu celălalt, dorinţa de a-i împărtăşi o informaţie, o idee, o atitudine, un sentiment, o părere. Comunicarea este o necesitate de bază a vieţii, o componentă a tot ceea ce întreprindem în viaţă şi este esenţială pentru a putea trăi şi munci.

În capitolul II am abordat subiectul Mixul promoţional care include componente şi factori de influenţă ai acestuia.

Chiar dacă în practică apar o multitudine de variante de mix promoţional, în realitate, totalitatea metodelor şi tehnicilor de promovare se grupează în patru categorii: publicitatea, promovarea vânzărilor, relaţiile publice şi vânzarea personală.

Firmele utilizează cele patru componente ale mixului promoţional în funcţie de particularităţile specifice ale fiecăreia, nefiind obligatorie participarea simultană a tuturor (dar cel puţin două sunt necesare), ci corelarea acelor instrumente care aduc cele mai mari avantaje în condiţiile unor cheltuieli cât mai reduse.

Capitolul III urmăreşte alegerea Strategiilor promoţionale, influenţe şi tipuri de strategii.

Strategiile reprezintă demersuri care asigură realizarea obiectivelor ce revin politicii de promovare în cadrul politicii de marketing şi implicit în cadrul politicii globale a organizaţiei.

Publicitatea este forma cea mai des utilizată dintre activităţile promoţionale şi constă în orice promovare şi prezentare a unor idei, bunuri, servicii sau firme, folosind cuvintele, imaginile sau sunetele.

Promovarea vânzărilor cuprinde diverse instrumente: cupoane, mostre gratuite, vânzări grupate, jocuri, demonstraţii, reduceri de preţuri, oferte speciale, concursuri, cadouri ş.a.

Relaţiile publice includ planificarea, organizarea şi controlul tuturor activităţilor desfăşurate de o firmă pentru a comunica direct, consecvent şi sistematic cu diferite categorii de public.

Vânzarea personală este cel mai eficient instrument promoţional. Este un instrument costisitor de promovare, necesită un efort pe termen mai lung decât publicitatea, dar datorită contactului direct, vânzările personale pot fi un instrument promoţional mult mai convingător decât publicitatea, dar mesajul promoţional ajunge la un număr redus de potenţiali clienţi.

În capitolul IV este prezentată societatea comercială unde am realizat acest studiu de caz S.C. HOLCIM (ROMÂNIA) S.A din mai multe direcţii: prezentare, obiective, principali furnizori, concurenţi, clienţi, principalii indicatori economico financiari, comunicarea si mixul promoţional din cadrul firmei.

CAPITOLUL 1

COMUNICAREA DE MARKETING- SUPORT AL ACTIVITAŢII DE PROMOVARE

1.1. Rolul comunicaţiei de marketing

Comunicaţiile de marketing sunt mijloacele prin care firmele încearcă să-i informeze pe clienţi, să+i convingă şi să le reamintească-direct sau indirect- despre produsele şi mărciile pe care le comercializează. Într-un anumit sens, comunicaţiile de marketing reprezintă „vocea” mărcii şi sunt un instrument prin care se poate înfiripa un dialog şi se pot construi relaţii cu consumatorii.

Comunicarea de marketing este un concept nou, care a luat amploare în ultimele două decenii ale secolului trecut, având o tot mai mare importanţă în activitatea oricărei organizaţii.

În figurile 1.1. şi 1.2. sunt prezentate două scheme de comunicare . Schema stimul - răspuns este o schemă simplificată a unui sistem de comunicare: comunicarea se face sub forma traseului unui stimul (informaţie) ce are ca rezultat un răspuns - impactul asupra receptorului (figura nr. 1.1.).

Preview document

Elaborarea Mixului Promoțional la SC Holcim România SA - Pagina 1
Elaborarea Mixului Promoțional la SC Holcim România SA - Pagina 2
Elaborarea Mixului Promoțional la SC Holcim România SA - Pagina 3
Elaborarea Mixului Promoțional la SC Holcim România SA - Pagina 4
Elaborarea Mixului Promoțional la SC Holcim România SA - Pagina 5
Elaborarea Mixului Promoțional la SC Holcim România SA - Pagina 6
Elaborarea Mixului Promoțional la SC Holcim România SA - Pagina 7
Elaborarea Mixului Promoțional la SC Holcim România SA - Pagina 8
Elaborarea Mixului Promoțional la SC Holcim România SA - Pagina 9
Elaborarea Mixului Promoțional la SC Holcim România SA - Pagina 10
Elaborarea Mixului Promoțional la SC Holcim România SA - Pagina 11
Elaborarea Mixului Promoțional la SC Holcim România SA - Pagina 12
Elaborarea Mixului Promoțional la SC Holcim România SA - Pagina 13
Elaborarea Mixului Promoțional la SC Holcim România SA - Pagina 14
Elaborarea Mixului Promoțional la SC Holcim România SA - Pagina 15
Elaborarea Mixului Promoțional la SC Holcim România SA - Pagina 16
Elaborarea Mixului Promoțional la SC Holcim România SA - Pagina 17
Elaborarea Mixului Promoțional la SC Holcim România SA - Pagina 18
Elaborarea Mixului Promoțional la SC Holcim România SA - Pagina 19
Elaborarea Mixului Promoțional la SC Holcim România SA - Pagina 20
Elaborarea Mixului Promoțional la SC Holcim România SA - Pagina 21
Elaborarea Mixului Promoțional la SC Holcim România SA - Pagina 22
Elaborarea Mixului Promoțional la SC Holcim România SA - Pagina 23
Elaborarea Mixului Promoțional la SC Holcim România SA - Pagina 24
Elaborarea Mixului Promoțional la SC Holcim România SA - Pagina 25
Elaborarea Mixului Promoțional la SC Holcim România SA - Pagina 26
Elaborarea Mixului Promoțional la SC Holcim România SA - Pagina 27
Elaborarea Mixului Promoțional la SC Holcim România SA - Pagina 28
Elaborarea Mixului Promoțional la SC Holcim România SA - Pagina 29
Elaborarea Mixului Promoțional la SC Holcim România SA - Pagina 30
Elaborarea Mixului Promoțional la SC Holcim România SA - Pagina 31
Elaborarea Mixului Promoțional la SC Holcim România SA - Pagina 32
Elaborarea Mixului Promoțional la SC Holcim România SA - Pagina 33
Elaborarea Mixului Promoțional la SC Holcim România SA - Pagina 34
Elaborarea Mixului Promoțional la SC Holcim România SA - Pagina 35
Elaborarea Mixului Promoțional la SC Holcim România SA - Pagina 36
Elaborarea Mixului Promoțional la SC Holcim România SA - Pagina 37
Elaborarea Mixului Promoțional la SC Holcim România SA - Pagina 38
Elaborarea Mixului Promoțional la SC Holcim România SA - Pagina 39
Elaborarea Mixului Promoțional la SC Holcim România SA - Pagina 40
Elaborarea Mixului Promoțional la SC Holcim România SA - Pagina 41
Elaborarea Mixului Promoțional la SC Holcim România SA - Pagina 42
Elaborarea Mixului Promoțional la SC Holcim România SA - Pagina 43
Elaborarea Mixului Promoțional la SC Holcim România SA - Pagina 44
Elaborarea Mixului Promoțional la SC Holcim România SA - Pagina 45
Elaborarea Mixului Promoțional la SC Holcim România SA - Pagina 46
Elaborarea Mixului Promoțional la SC Holcim România SA - Pagina 47
Elaborarea Mixului Promoțional la SC Holcim România SA - Pagina 48
Elaborarea Mixului Promoțional la SC Holcim România SA - Pagina 49
Elaborarea Mixului Promoțional la SC Holcim România SA - Pagina 50
Elaborarea Mixului Promoțional la SC Holcim România SA - Pagina 51
Elaborarea Mixului Promoțional la SC Holcim România SA - Pagina 52
Elaborarea Mixului Promoțional la SC Holcim România SA - Pagina 53

Conținut arhivă zip

  • CUPRINS.doc
  • Elaborarea Mixului Promotional la SC Holcim Romania SA.doc

Alții au mai descărcat și

Mediul extern al SC Agdesy SRL - oportunități și restricții

Analiza macro-mediului intreprinderii Studiul macro-mediului intreprinderii permite depasirea orizontului mediului concurential deoarece...

Întreprinderea în era globalizării

In era globalizarii, specialitii in domeniu vorbesc despre “intreprinderea digitala”, “intreprinderea virtuala” sau “intreprinderea mileniului...

România în ecuația integrării europene

Reforme institutionale si politice in U.E. inaintea procesului de largire. Actuala forma de organizare ce cuprinde 15 tari membre nu mai...

Ai nevoie de altceva?