INTRODUCERE. 3 CAPITOLUL 1 COMUNICAREA DE MARKETING- SUPORT AL ACTIVITAŢII DE PROMOVARE . 5 1.1 Rolul comunicaţiei de marketing. 5 1.2. Elementele sistemului de comunicaţie . 9 1.3. Obiectivele, funcţiile şi importanţa comunicării de marketing . 12 1.4. Etapele elaborării unei comunicaţii de marketing . 15 CAPITOLUL 2 MIXUL PROMOŢIONAL . 21 2.1. Componentele mixului promoţional . 21 2.2. Factorii de influenţă ai mixului promoţional . 24 CAPITOLUL 3 ALEGEREA STRATEGIILOR PROMOŢIONALE. 26 3.1.Influenţe asupra mixului promoţional. 26 3.2. Tipuri de strategii promoţionale. 28 CAPITOLUL 4 STUDIU DE CAZ S.C. HOLCIM (ROMÂNIA) S.A. . 31 4.1.Prezentare S.C HOLCIM S.A - Scurt istoric. 31 4.2. Obiect de activitate. 34 4.3 Principalii furnizori, concurenţi şi clienţi ai firmei . 35 4.4 Principalii indicatori economico-financiari ai companiei . 38 4.5. Comunicarea în cadrul Holcim (România) S.A. . 43 4.6. Mixul promoţional utilizat de Holcim (România) S.A. . 46 4.7. Concluzii şi propuneri 49
Introducere Desfăşurarea unei activităţi de marketing moderne nu se opreşte odată cu crearea unui produs bun, stabilirea unui preţ atractiv şi găsirea unei modalităţi de a-l pune la dispoziţie consumatorilor printr-un anumit mod de distribuţie. Orice firmă trebuie să comunice cu clienţii, să informeze consumatorii potenţiali şi intermediarii, să sprijine procesul de vânzare, iar ceea ce comunică nu trebuie să fie rodul întâmplării. Lucrarea este structurată în patru capitole după cum urmează: Capitolul I - Comunicarea de marketing în care am tratat aspecte referitoare la rolul comuniaţiei, elementele sistemului de comunicaţie, obiective, funcţii si etape ale elaborării unei comunicaţii de marketing. A comunica presupune a avea ceva în comun cu celălalt, dorinţa de a-i împărtăşi o informaţie, o idee, o atitudine, un sentiment, o părere. Comunicarea este o necesitate de bază a vieţii, o componentă a tot ceea ce întreprindem în viaţă şi este esenţială pentru a putea trăi şi munci. În capitolul II am abordat subiectul Mixul promoţional care include componente şi factori de influenţă ai acestuia. Chiar dacă în practică apar o multitudine de variante de mix promoţional, în realitate, totalitatea metodelor şi tehnicilor de promovare se grupează în patru categorii: publicitatea, promovarea vânzărilor, relaţiile publice şi vânzarea personală. Firmele utilizează cele patru componente ale mixului promoţional în funcţie de particularităţile specifice ale fiecăreia, nefiind obligatorie participarea simultană a tuturor (dar cel puţin două sunt necesare), ci corelarea acelor instrumente care aduc cele mai mari avantaje în condiţiile unor cheltuieli cât mai reduse. Capitolul III urmăreşte alegerea Strategiilor promoţionale, influenţe şi tipuri de strategii. Strategiile reprezintă demersuri care asigură realizarea obiectivelor ce revin politicii de promovare în cadrul politicii de marketing şi implicit în cadrul politicii globale a organizaţiei. Publicitatea este forma cea mai des utilizată dintre activităţile promoţionale şi constă în orice promovare şi prezentare a unor idei, bunuri, servicii sau firme, folosind cuvintele, imaginile sau sunetele. Promovarea vânzărilor cuprinde diverse instrumente: cupoane, mostre gratuite, vânzări grupate, jocuri, demonstraţii, reduceri de preţuri, oferte speciale, concursuri, cadouri ş.a. Relaţiile publice includ planificarea, organizarea şi controlul tuturor activităţilor desfăşurate de o firmă pentru a comunica direct, consecvent şi sistematic cu diferite categorii de public. Vânzarea personală este cel mai eficient instrument promoţional. Este un instrument costisitor de promovare, necesită un efort pe termen mai lung decât publicitatea, dar datorită contactului direct, vânzările personale pot fi un instrument promoţional mult mai convingător decât publicitatea, dar mesajul promoţional ajunge la un număr redus de potenţiali clienţi. În capitolul IV este prezentată societatea comercială unde am realizat acest studiu de caz S.C. HOLCIM (ROMÂNIA) S.A din mai multe direcţii: prezentare, obiective, principali furnizori, concurenţi, clienţi, principalii indicatori economico financiari, comunicarea si mixul promoţional din cadrul firmei. CAPITOLUL 1 COMUNICAREA DE MARKETING- SUPORT AL ACTIVITAŢII DE PROMOVARE 1.1. Rolul comunicaţiei de marketing Comunicaţiile de marketing sunt mijloacele prin care firmele încearcă să-i informeze pe clienţi, să+i convingă şi să le reamintească-direct sau indirect- despre produsele şi mărciile pe care le comercializează. Într-un anumit sens, comunicaţiile de marketing reprezintă „vocea” mărcii şi sunt un instrument prin care se poate înfiripa un dialog şi se pot construi relaţii cu consumatorii. Comunicarea de marketing este un concept nou, care a luat amploare în ultimele două decenii ale secolului trecut, având o tot mai mare importanţă în activitatea oricărei organizaţii. În figurile 1.1. şi 1.2. sunt prezentate două scheme de comunicare . Schema stimul - răspuns este o schemă simplificată a unui sistem de comunicare: comunicarea se face sub forma traseului unui stimul (informaţie) ce are ca rezultat un răspuns - impactul asupra receptorului (figura nr. 1.1.).
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.