Elaborarea politicii de marketing a firmei Avon Cosmetics Romania

Extras din licenta Cum descarc?

CAPITOLUL I
STRATEGIA DE PIATA -  COMPONENTA ESENTIALA A POLITICII DE MARKETING
Conducerea strategica fiind un atribut al intreprinderii moderne, strategia de piata se impune atentiei drept una dintre concretizarile ei; poate fi considerata chiar cea mai importanta, daca se are in vedere legatura sa directa cu finalitatea activitatii economice a intreprinderii.
Adoptarea conceptului de marketing de catre o intreprindere presupune, intre altele, utilizarea unui sistem adecvat de conducere prin intermediul caruia se urmareste sincronizarea permanenta cu mediul in care isi desfasoara activitatea. Acest sistem trebuie sa permita intreprinderii incadrarea actiunilor sale intr-o anumita perspectiva, prin formularea unor strategii de dezvoltare care sa asigure mobilizarea fortelor ei umane, materiale si financiare in vederea atingerii obiectivelor si scopurilor fixate.
1.1. CONTINUTUL SI LOCUL STRATEGIEI DE PIATA
Elaborarea strategiei de dezvoltare a unei intreprinderi, in cadrul careia un loc deosebit de important il detine stabilitatea strategiei de piata, reprezinta un proces complex, care face obiectul conducerii strategice -  componenta de baza a conducerii de ansamblu a activitatii economice. Gandirea si conducerea strategica trebuie sa se materializeze in programe de dezvoltare, in cadrul carora se defineste locul si rolul ce urmeaza sa-l aiba intreprinderea in ansamblul socio-economic in care opereaza, calea pe care o va urma si mijloacele concrete pe care le va utiliza in vederea cuceririi pozitiei dorite.
In competentele conducerii strategice intra trei dimensiuni de baza: definirea domeniului de activitate al intreprinderii, stabilirea indicatorilor de performanta (obiectivelor) ai acesteia si elaborarea ansamblului strategiilor de dezvoltare care sa conduca la realizarea obiectivelor stabilite.
Definirea domeniului de activitate al intreprinderii, stabilirea locului si rolului, a naturii si finalitatii ei, trebuie tratate cu cea mai mare responsabilitate. Importanta acestei laturi a conducerii strategice creste mai mult in conditiile dinamismului social-economic contemporan, care obliga intreprinderile la frecvente schimbari strategice, presupunand, intre altele, modificarea structurii produselor sau serviciilor realizate si asigurarea de noi piete de desfacere.
O conditie importanta pentru realizarea finalitatii intreprinderii o prezinta formularea unui set de obiective, care sa exprime in termen operational performantele anticipate, sa oglindeasca gradul de eficienta a procesului de conversiune a resurselor intreprinderii.
Orice obiectiv trebuie sa contina trei elemente: un anumit atribut, prin intermediul caruia se exprima obiectivul; o scala (indicator), prin care acest atribut este masurat; un scop, adica o anumita valoare de pe scala pe care intreprinderea isi propune sa o atinga.
Obiectivele concrete sunt diferite de la o intreprindere la alta, fiind determinate de profilul activitatii, de locul ocupat de intreprindere in cadrul pietei. Chiar pentru aceeasi intreprindere, obiectivele difera de la o perioada la alta in functie de faza de dezvoltare in care se afla si de alti factori de natura endogena si exogena.
Exista multe posibilitati de clasificare a obiectivelor. Dintre acestea, pentru conditiile economiei noastre, merita atentie deosebita distinctia dintre macroobiectivele si microobiectivele intreprinderii. Macroobiectivele sunt reprezentate de obiectivele generale, comune tuturor intreprinderilor care alcatuiesc o ramura economica, un sector de activitate, fiind cuprinse in planurile si programele lor de dezvoltare. Microobiectivele se refera la obiectivele particulare ale unei intreprinderi, in functie de conditiile lor specifice, care se stabilesc avandu-se in vedere si evolutia de ansamblu a ramurii sau sectorului din care face parte.
Din punct de vedere al naturii lor, obiectivele unei intreprinderi pot fi economice si sociale. Prin intermediul obiectivelor economice se urmareste optimizarea eficientei utilizarii resurselor intreprinderii; din randul acestora fac parte, in primul rand, obiective care vizeaza eficienta economica, cum ar fi venitul net, profitul, aportul net valutar, etc., precum si obiective privind rata dezvoltarii intreprinderii, ponderea si competitivitatea acesteia pe piata, capacitatea sa de adaptare la modificarile mediului. Obiectivele sociale exprima rezumatul interactiunii dintre interesele intreprinderii si ale mediului in care actioneaza. In conformitate cu conceptul de marketing, realizarea obiectivelor economice este conditionata chiar de atingerea scopurilor sociale si, mai ales, de gradul de satisfacere a nevoilor care se manifesta pe piata. Cele doua categorii de obiective -  economice si sociale -  nu sunt deci de natura alternativa, ci ele trebuie armonizate.
Daca obiectivele indica cotele care trebuie atinse de intreprindere, straetgia, cea de-a treia componenta a conducerii strategice, reprezinta drumul ce urmeaza sa fie parcurs spre aceste cote, linia de dezvoltare pe care intreprinderea si-a propus sa o urmeze in vederea atingerii obiectivelor. O strategie bine conceputa trebuie sa determine declansarea si angajarea, intr-o perspectiva de regula ceva mai larga, a tuturor resurselor intreprinderii, in vederea realizarii scopurilor fixate, in conditiile permanentelor mutatii ce se produc in cadrul mediului in care aceasta functioneaza.
O strategie de piata adecvata este aceea conform careia intreprinderea face o selectie corecta a segmentelor spre care isi concentreaza eforturile de marketing, carora li se adreseaza cu produsul potrivit, pe care-l ofera in cel mai potrivit loc, la pretul potrivit si insotit de o promovare corespunzatoare, urmarind sa-si realizeze astfel obiectivele stabilite pentru o anumita perioada. Se apreciaza ca formularea strategiei de piata reprezinta punctul central al programarii de marketing.
Sfera de produse si de piete, vectorul de crestere si avantajul competitiv formeaza tripticul prin care se poate caracteriza drumul intreprinderii spre mediul inconjurator pentru realizarea obiectivelor stabiltie. Dar eficienta cu care intreprinderea abordeaza diferitele piete depinde si de capacitatea ei de a-si mobiliza resursele si de a le face compatibile cu cerintele mediului. A patra componenta, sinergia intreprinderii, reprezinta procesul de actiune concentrata a mai multor factori, proces care genereaza un efect total mai mare decat suma efectelor individuale ale fiecarui factor considerat independent. Marketingul este domeniul unde, prin excelenta, efectele sinergetice au o amplitudine deosebita, unde efectul oriecarei variabile controlabile depinde foarte mult de modul cum este integrata alaturi de celelalte variabile, prin intermediul carora intreprinderea actioneaza asupra mediului.
Indiferent de profil si marime, intreprinderea trebuie sa dispuna de o strategie proprie, care sa-i permita adaptarea eficienta la conditiile in permanenta schimbare ale mediului.
Elaborearea strategiei de piata constituie obiectul unor procese complexe si continue de informare, analiza si decizie. Alegerea unei strategii de piata este rezultatul unei optiuni din mai multe variante. Ea se face in urma cercetarii atente atat a mediului in care intreprinderea isi desfasoara activitatea, cat si a resurselor ei potentiale: umane, materiale si financiare. Cu alte cuvinte, coordonatele strategiei unei intreprinderi sunt influentate, pe de o parte de factorii exogeni -  care inmanuncheaza rezultanta fortelor interne ale intreprinderii.
Asupra strategiei intreprinderii isi pune amprenta si faza din ciclul de viata in care se gaseste intreprinderea, gradul sau de dezvoltare, prestigiul pe care l-a castigat pe piata. Practica economica contemporana a demonstrat ca activitatea intreprinderilor urmeaza in timp o traiectorie care in multe privinte se aseamana cu ciclul de viata al unui produs. De-a lungul ciclului sau de viata, se apreciaza ca intreprinderea parcurge urmatoarele faze: faza de fondare, cand noua intreprindere cauta un loc in cadrul pietei, un segment care sa actioneaza favorabil la politica sa de piata; faza de dezvoltare, in care intreprinderea concepe o astfel de strategie care sa-i permita expansiunea cu produsele sale atat pe calea intensiva, sporindu-si ponderea pe un anumit segment de piata, cat si pe calea extensiva, adresandu-se unor noi segmente ale pietei; faza de consolidare si stabilizare, caracterizata prin eforturi ale intreprinderii de crestere in continuare, dar mai ales de a-si mentine pozitiile castigate, printr-o politica corespunzatoare de piata.
In adoptarea strategiei este necesar sa se ia in considerare si posibilitatea aparitiei unor evenimente neprevazute (de exemplu, posibilitatea limitarii unor surse de materii prime, aparitia unor schimbari semnificative de natura tehnologica, adoptarea unei noi legislatii impotriva poluarii etc.), care ar afecta activitatea de piata a intreprinderii. Dinamismul socio-economic si tehnologic contemporar obliga din ce in ce mai mult conducerea strategica a intreprinderilor sa apeleze la noi resorturi pentru a face fata discontinuitatilor si surprizelor de natura strategica.


Fisiere in arhiva (1):

  • Elaborarea politicii de marketing a firmei Avon Cosmetics Romania.docx

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

1. Balaure V. Coordonator - ,,Marketing", Editura Uranus Bucuresti, 2000.
2. Braha S. - ,,Elemente de dermatologie si cosmetologie", Editura Cermi, Iasi, 1998.
3. Dobre C., Negrut C. - ,,Marketing. Politici, Strategii, Tactici", editura Intergraf, Resita, 1997. 
4. Foltean F., Ladar L. Coordonatori -  ,,Marketing", Editura Brumar, Timisoara, 2002.
5. Florescu C. Coordonator - ,,Marketing", Editura Marketer, Bucuresti, 1992.
6. Kotler Ph. -  ,,Managementul Marketingului", Editura Teora, Bucuresti, 1997.
7. Pop N. coordonator-"Marketing strategic", Editura Economica, Bucuresti, 2000.
8. Radu C. - ,,Marketing - Curs pentru directia de aprofundare: Medicamente si cosmetice", Editura Universitatea Politehnica, Bucuresti, 1996.
9. Suciu Gh. -  ,,Cosmetologie-indreptar practic", Editura Medicala Universitara, Bucuresti, 1996.
10. Suciu Gh. -  ,,Dermafarmacie si cosmetologie" Editura Medicala Universitara, Bucuresti, 1997.
11. XXX - ,,The Market for cosmetics and toletries in Eastern Europe", Editura Euromonitor, London, 1998.
12. XXX - Comisia Nationala pentru Statistica, "Anuarul Statistic al Romaniei 1999".


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!