INTRODUCERE 4 CAPITOLUL I. ROLUL ACTIVITATII PROMOTIONALE IN ATINGEREA OBIECTIVELOR STRATEGICE ALE FIRMEI 5 1.1 Definirea si clasificarea canalelor de promovare 5 1.2Tehnici de promovare a vanzarilor 8 CAPITOLUL II. PREZENTAREA COMPANIEI TELEKOM ROMANIA COMMUNICATIONS 12 2.1 Date generale 12 2.2 Structura organizatorica si de personal 13 2.3Portofoliul de produse si servicii 14 2.4 Situatia economico-financiara 15 2.5 Analiza mediului de marketing al Telekom Romania 18 2.5.1 Componentele micromediului 19 2.5.2 Componentele macromediului 20 2.6 Caracteristici ale pietei servicii si produse de telefonie mobila din Romania 20 2.7 Analiza S.W.O.T 21 CAPITOLUL III.CARACTERISITICI ALE POLITICII DE PROMOVARE IN CADRUL COMPANIEI TELEKOM ROMANIA COMMUNICATIONS 25 3.1 Misiunea si obiectivele companiei 26 3.2 Strategia de promovare a companiei 27 3.3 Campanii de promovare derulate de companie si rezultatele acestora 28 CAPITOLUL IV. FORMULAREA STRATEGIEI DE PROMOVARE A TELEKOM ROMANIA COMMUNICATIONS 31 4.1 Stabilirea obiectivelor promotionale ale Telekom Romania 31 4.2 Formularea strategiei de promovare a Telekom Romania 32 4.3 Tehnicile promotionale ale Telekom Romania 35 4.4 Planificarea activitatilor si alocarea bugetului 37 4.5 Urmarirea si implementarea activitatilor promotionale in cadrul companiei Telekom Romania 39 Concluzii 40 Bibliografie 40 Anexe 43
INTRODUCERE Actualitatea studierii procesului de promovare a produselor, serviciilor si organizatiilor romanesti pe pietele internationale este substantial argumentata de necesitatea, posibilitatea si oportunitatea integrarii economiei nationale in Uniunea Europeana si in cadrul economiei mondiale, care este un demers complex si hotarator pentru viitorul Romaniei. In conditiile dinamismului economico-social contemporan, ce cuprinde o parte tot mai insemnata a statelor lumii, prezenta cu succes a unei firme pe piata este din ce in ce mai dificila. Pentru a supravietui si a se dezvolta, pentru a face fata concurentei tot mai puternice, manifestata in marea majoritate a domeniilor de activitate, unitatea economica trebuie sa cunoasca bine piata, sa comunice cu aceasta, sa-si informeze potentialii clienti despre produsele si serviciile sale, sa receptioneze informatiile cumparatorilor sau consumatorilor. Majoritatea specialistilor sunt de acord ca un produs poate sa fie de buna calitate, sa aiba un pret competitiv si o retea de distributie bine aleasa, cu toate acestea este necesara o alta forta care sa intervina pentru ca acesta sau imaginea acestuia sa ajunga in mana sau in mintea consumatorului final. Forta respectiva se numeste promovare. In cadrul primei parti a lucrarii vom realiza o prezentare succinta a conceptului de promovare de firma, precum si a principalelor aspecte ce vizeaza promovarea drept un set de decizii si actiuni ce au ca rezultat formularea si implementarea strategiilor proiectate pentru realizarea obiectivelor unei companii. In cadrul celei de-a doua parti a lucrari,partea practica, am adus in discutie modul in care Telekom a intrat pe piata sa de referinta, precum si principii, filozofii pe care se bazeaza compania. Deasemenea, am analizat strategiile promotionale, canalele de promovare ale companiei, precum si mediul intern si extern in care activeaza compania. CAPITOLUL I. ROLUL ACTIVITATII PROMOTIONALE IN ATINGEREA OBIECTIVELOR STRATEGICE ALE FIRMEI 1.1 Definirea si clasificarea canalelor de promovare Comunicarea in marketing consta in transmiterea unor mesaje clientilor, prin care firma doreste sa-i convinga pe acestia sa cumpere un anumit produs (serviciu). Pentru a face posibila transmiterea informatiilor sub forma mesajului de marketing si receptionarea raspunsului de la cei vizati, intreprinderea trebuie sa considere comunicarea un sistem complex, care se bazeaza pe procesul comunicarii compus, la randul sau, din mai multe elemente componente . Figura. 1.1 Elemente ale procesului de comunicare Sursa: Philip Kotler, Managementul Marketingului, Ed. Teora, Bucuresti, 2005, p. 747 Mixul comunicarilor promotionale in marketing contine canalele de comunicare, prin care mesajul este trimis de la vanzator la clientul vizat . Mesajele contin informatii destinate receptorilor si care sunt transmise cu ajuto-rul mediilor de comunicare, care se clasifica in functie de: modalitatea de transmitere a mesajului si de forma mesajului. Modalitatile de transmitere a mesajului sunt : a. Comunicarea personala (interpersonala) presupune prezenta a doua sau mai multe persoane care prezinta produsele in fata unui auditoriu, la telefon sau prin e-mail . Mijloacele de comunicare (informare) cuprind: presa scrisa (reviste, materiale expediate prin posta); presa audiovizuala (radio si TV); mijloace de retea (telefon, comunicatii fara fir, TV prin cablu sau prin satelit); mijloace electronice (casete audio si video, CD-ROM-uri, pagini web); mijloace de afisaj (panouri, afise). b. Comunicare nepersonala (masa) se realizeaza prin mijloacele de: comunicare (informare), ambiente si evenimente. c. Forma mesajului poate fi o comunicare: verbala, cand mesajul este format din cuvinte; nonverbala, cand mesajul este transmis prin: gesturi, mimica, atitudine. Promovarea reprezinta totalitatea conceptelor si activitatilor utilizate pentru transmiterea informatiilor referitoare la produse, de catre vanzator catre clientii vizati, cu scopul influentarii favorabile a deciziei de achizitie (consum) a acestora.
1. Alan Charlesworth, Richard Gay, Rita Esen, Marketing on-line. O abordare orientata spre client, Ed. ALL, Bucuresti, 2009 2. Balaban, Delia Cristina,Deac, Mihai, Strategie si creativitate publicitara, Ed. Accent, Cluj-Napoca, 2007 3. Balaure, Virgil, Marketing, Ed. Uranus, Bucuresti, 2004 4. Benson P. Saphiro si Roger Pegram in John J.Burnett - Promotion Management. A Strategic Approach, ed. a II-a, West Publisting Company, St.Paul 1988 5. C.Florescu, Marketing, Ed. Independenta Economica, Pitesti, 1997 6. Camelia Pavel, Tehnici Promotionale, Ed. Pro Universitaria, Bucuresti, 2014 7. Corneliu Munteanu, Curs de Reclama si Promovarea Vanzarilor'', Iasi, 2002 8. Cruceru Ana Francisca, Tehnici promotionale, Ed. Uranus, Bucuresti, 2009 9. Diaconescu, M., Marketing, Editura Universitara, Bucuresti, 2005 10. Fill, C. Marketing Communicatins: Frameworks, Theories and Applications, Editura Prentice Hall International, Hertfordshire ,1995 11. Flaviu Calin Rus, Introducere in Stiinta comunicarii si a relatiilor publice, Institutul european, Iasi, 2002 12. George Medrihan (coordonator) si colectivul, Marketing. Concepte. Metode si tehnici. Strategii, Ed. Gama, Iasi, 1997 13. Ghe. Minculete, Marketing, Ed. U.N.A.P, Bucuresti, 2007 14. Holloway, J. C. , Marketing for Tourism, Pearson Education Limited, London, 2004 15. J. Baker, Macmillan, Dictionary of Marketing & Advertising, Ed. Macmillan Business, London, 1998 16. Kitchen, P. J. si De Pelsmacker, P . Integrated Marketing Comunicatins: A Primer, Editura Routledge, Londra., 2004 17. Kotler, P. si Keller, K.L. ,Managementul marketingului. Ed. a V-a, Ed. Teora, Bucuresti, 2008 18. Kotler, Ph., Keller, K.L. Marketing Management, Editura Pearson Education Ltd., New Jersey ,2006 19. Kotler, Ph.,Principiile marketingului, Editura Teora, Bucuresti, 2008 20. Kurt Rohner, Ciber - Marketing, Editura All, Bucuresti, 1999 21. Linton, D., Donnelly R., Chartered Institute of Marketing Coursebook: Delivering Customer Value Through Marketing. Editura Elsevier Ltd., Oxford ,2009 22. Marian B. Dragut, Cercetari de marketing, Editura. Pro Universitaria, Bucuresti, 2013 23. Mark Hughes, Buzzmarketing, Editura. Publica, Bucuresti, 2008 24. Merlin Stone, Ghidul complet al marketingului, Editura. BIC ALL, Bucuresti 25. Michael J.Baker, Marketing, Editura S.C. Stiinta si Tehnica S.A., Bucuresti, 1996 26. Michael Thomas, Manual de marketing, Editura. Codecs, 2011 27. Michaelidou, N. si Dibb, S., Using email questionnaires for research: Good practice in tackling non-response, in Journal of Targeting, Measurement and Analysis for Marketing, Vol.14, Nr.4/2006 28. Mihaela Funaru, Bazele marketingului, Editura. C.H.Beck, Bucuresti, 2013 29. Mihai Diaconescu, Marketing, Editura. Universitara, Bucuresti, 2010 30. Mihai Papuc, Cercetari de marketing, Editura. Universitara, Bucuresti, 2007 31. Mulhern, F. , Integrated marketing communications: From media channels to digital connectivity, in Journal of Marketing Communications, Vol.15/2009, Nr.2-3 32. Nedelea, Al., Politici de marketing in turism, Editura Economica, Bucuresti, 2003 33. Nedelea, Al., Politici de marketing in turism, Editura Economica, Bucuresti, 2003 34. Philip Kotler, Gary Armstrong, Principiile marketingului, Editia a III-a, Editura Teora, Bucuresti, 2005 35. Philip Kotler, Managementul marketingului, Editura Teora, Bucuresti, 2005 36. Popescu I.C., Comunicarea in marketing, Editura Uranus, Bucuresti, 2000 37. Popescu, I. C.,Comunicarea in marketing: concepte, tehnici, strategii, Editura Uranus, Bucuresti, 2002 38. Popescu, I., C., Comunicarea in marketing, Editura Uranus, Bucuresti, 2001 39. Remus Pricopie, Relatii publice. Evolutie si perspective, Ed. Tritonic, Bucuresti 40. Robert King, The marketing concept, in vol. Sciens in Marketing. 41. Sasu, C., Abordarea stretegica a marketingului integrat. Analele stiintifice ale Universitatii Alexandru Ioan Cuza din Iasi: http://anale.feaa.uaic.ro/anale/resurse/19_Sasu_C_-_Abordarea_strategica_a_ marketingului_integrat.pdf 42. Smedescu, Ion ,Marketing, Editura Universitara, Bucuresti, 2005 43. Smith, P. R. si Taylor, J.. Marketing Communications - An integrated approach, Editura Kogan Page, Editia a 4-a, Londra. , 2004 44. Smith, S. F.,Marketing Comunication. An Integrated Approach, Second Edition, Kogan Page, Londra, 1999 45. Valentina Zaharia, Mihaela M. Dogaru, Marketing, Editura. Pro Universitaria, Bucuresti, 2013 46. Viorel Cornescu, Management. Teorie si practica, Editura Actami, Bucuresti, 1994
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.