Elemente de Diagnostic Global Strategic al Firmei de Comert SC Best Prod SRL

Cuprins licenta Cum descarc?

Capitolul I : Obiectivele, metodele si instrumentele diagnosticului economico- financiar al firmei 3
1.1 Semnificatiile si importanta diagnosticului economico-financiar 3
1.2 Obiectivele diagnosticului economic financiar 4
1.3 Metodele si instrumentele diagnosticului economic financiar 5
Capitolul II : Intreprinderea - Agent economic si obiect al conducerii 8
2.1 Agentii economici, definire si clasificare 8
2.2 Prezentarea firmei: elemente de identificare,scurt istoric,obiect de activitate 
principalii indicatori economic financiari, evolutia capitalului social 9 
2.3 Structura organizatorica a intreprinderii 11
2.4 Functiile manageriale ale intreprinderii 12
Capitolul III : Analiza mediului concurential al firmei 13
3.1 Mediul ambiant al firmei 13
3.2 Analiza cotei parti de piata 15
3.3 Analiza structurii concurentei 16
Capitolul IV : Analiza potentialului intern al intreprinderii 17
4.1 Analiza potentialului uman 17
4.1.1 Analiza dinamicii si structurii potentialului uman 17
4.1.2 Analiza comportamentului potentialului uman 18
4.1.3 Analiza eficientei utilizarii potentialului uman 18
4.2 Analiza potentialului material 19
4.2.1 Analiza imobilizarilor corporale 19
4.2.2 Analiza folosirii resurselor materiale 25
Capitolul V : Evaluarea situatiei interne a intreprinderii 27
5.1 Necesitatea si rolul evaluarii situatiei interne a intreprinderii in procesul de
management strategic 27
5.2 Factorii de influenta asupra activitatii si performantelor intreprinderii 27
5.3 Analiza cheltuielilor firmei 28
5.3.1 Analiza structurii cheltuielilor 28
5.3.2 Analiza principalelor elemente de cheltuieli 30
5.3.3 Analiza costului de productie 34
Capitolul VI : Diagnosticul financiar al firmei 35
6.1 Diagnosticul financiar pe baza bilantului 35
6.2 Diagnosticul financiar pe baza contului de profit si pierdere 45
6.3 Diagnosticul financiar pe baza de indicatori 51
6.4 Diagnosticul financiar pe baza de fluxuri 58
Capitolul VII : Analiza strategica a riscului la nivelul firmei 60
7.1 Analiza strategica a riscului economic 60
7.2 Analiza strategica a riscului financiar 61
7.3 Analiza strategica de faliment 63
7.4 Strategii de gestionare a riscului 66
Capitolul VIII : Metode de analiza previzionala economico- financiara 67
8.1 Metode cantitative de analiza previzionala 67
8.2 Proiectarea fluxurilor financiare monetare la nivelul firmei 72
Concluzii : Sinteza diagnosticului global strategic al firmei 78
Bibliografie 82


Extras din licenta Cum descarc?

Capitolul I
Obiectivele,metodele si instrumentele diagnosticului economico-financiar al firmei
1.1 Semnificatiile si importanta diagnosticului economic-financiar
Evaluarea intreprinderii este rezultatul unui proces de diagnostic si analiza de ansamblu a activitatii economice.
Diagnosticul economic-financiar este un instrument, la dispozitia managerului care permite stabilirea starii, dinamicii si pespectivelor unui agent economic. Diagnosticul nu reprezinta descrierea fenomenelor, ci identificarea variabilelor esentiale ale starii si dinamicii lor, studierea interactiunii lor in vederea determinarii obiectivelor strategice ale intreprinderii. In practica curenta, termenul de diagnostic este deseori inlocuit cu cel de analiza sau audit.
Concluziile diagnosticului economico-financiar depind de cunoasterea factorilor care actioneaza asupra fenomenelor abordate, a naturii lor, a mecanismelor prin care participa la formarea si modificarea rezultatelor firmei.
Dupa natura lor putem vorbi de: factori tehnici, tehnologici, organizatorici, economici, social- politici, demografici, psihologici, naturali.
Dupa caracterul lor intalnim: factori cantitativi, factori de structura si factori calitativi. Factorii catitativi sunt considerati purtatorii materiali ai celor calitativi iar factorii de structura reprezinta raporturile dintre componentele fenomenului cercetat.
Dupa modul lor de actiune exista factori cu actiune direct si factori cu actiune indirecta.
Dupa gradul de sintetizare exista factori simpli si factori complecsi.
Dupa provenienta sunt factori interni si factori externi iar dupa intensitatea actiunii lor sunt factori dominanti si factori secundari.
Diagnosticul economico - financiar este practicat de agenti diversi: conducatorii de intreprinderi; actionari; detinatori de portofolii; creantieri; intreprinderi concurente; experti- contabili.
Mult timp, diagnosticul economic - financiar s-a bazat strict pe informatiile contabile. In prezent, se pune tot mai mult problema ca diagnosticul financiar sa se bazeze pe diagnosticul strategic.
Diagnosticul strategic asupra starii intreprinderii se compune din diagnostic concurential, diagnostic tehnologic, diagnostic social si diagnosticul financiar.
Diagnosticul concurential raspunde la probleme cum ar fi piata intreprinderii, structura clietelei, preturile practicate.
Diagnosticul tehnologic raspunde problemelor privind nivelul productivitatii muncii, tehnologiile utilizate, lansarea de servicii sau de noi produse.
Diagnosticul social analizeaza categoriile de personal folosit in intreprindere, gradul de calificare, politica salariala, climatul social, relatiile cu partenerii de contracte.
Diagnosticul financiar are ca obiectiv stabilirea capacitatii de profit a intreprinderii, starea echilibrului financiar, a capacitatii de autofinantare, a lichiditatilor financiare, situatia veniturilor si cheltuielilor.


Fisiere in arhiva (1):

  • Elemente de Diagnostic Global Strategic al Firmei de Comert SC Best Prod SRL.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!