Elemente Strategice de Marketing

Cuprins licenta Cum descarc?

CUPRINS
Introducere 04
Capitolul I. Strategii de 
marketing pentru turismul durabil 05
1.1. Strategia de marketing pentru turismul durabil 05
1.1.1. Dezvoltarea sustenabila si turismul durabil 05
1.1.2. Relatia agroturism - turism durabil 06
1.1.2.1. Turismul ca fenomen social 07
1.1.2.2. Turismul - activitate umana - activitate economica 08
1.1.3. Administratia publica si turismul durabil 09
1.1.4. Motivatii pentru reintoarcerea la natura 11
1.2. Demersuri strategice de marketing pentru turismul durabil 13
1.2.1. Marketing pentru turismul durabil: necesitate si definire 13
1.2.2. Integrarea conceptelor strategice adecvate 18
1.2.3. Demersuri strategice pentru turismul verde 19
Capitolul II. Studiu de caz: 
Mixul de marketing pentru dezvoltarea 
pensiunii agroturistice ,,Casa Verde" - Tarcau, jud. Neamt 31
2.1. Scurta prezentare a pensiunii 31
2.2. Factori ecologici strategici ai pensiunii si zonei turistice 34
2.3. Analiza - diagnostic a 
situatiei existente la pensiunea agro - turistica 37
2.4. Strategia de marketing a dezvoltarii pensiunii 40
Concluzii 44
Bibliografie 45


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Prezervarea mediului inconjurator preocupa in tot mai mare masura omenirea, edificatoare fiind, pe de o parte, conceptualizarea si vehicularea unor termeni noi, precum economie, ecodezvoltare, ecoproduse, ecoechipament, ecoturism etc. si, pe de alta parte, fundamentarea unor strategii si tactici pentru diverse domenii, inclusiv pentru turism, care sa asigure atat gestionarea eficienta a resurselor specifice activitatii firmei, cat si protectia mediului. 
Demersurile de aceasta natura se incadreaza in zona dezvoltarii cantitative si nu cunosc limite, existand - in cazul turismului - multiple posibilitati de concretizare a ofertei de turism lin, calitativ, verde.
Problematica ecoturismului in pensiunile agroturistice fiind relativ recenta pentru Romania, am considerat ca tema aleasa poate fi una interesanta pentru lucrarea de licenta, cu atat mai mult cu cat in zona Tarcau - Neamt exista un cadru natural exceptional, nepoluat. Preocuparile mele au vizat atat aspectele teoretice specifice dezvoltarii durabile sau aflate in contact cu acestea, pe care le-am punctat in capitolul I, cat si pe cele practice, accentuand contributia marketingului la cautarea si impunerea avantajelor concurentiale comparative ale ofertei de turism verde fata de oferta clasica, neprotectoare de mediu - in capitolul II. Un loc special in economia lucrarii am rezervat strategiilor de marketing pentru promovarea ecoturismului in pensiunile agroturistice, prin realizarea studiului de caz, la pensiunea agroturistica Casa Verde - Tarcau, Neamt.
CAPITOLUL I
STRATEGII DE MARKETING PENTRU TURISM DURABIL
1.1. STRATEGIA DE 
MARKETING PENTRU TURISMUL DURABIL
1.1.1. Dezvoltarea sustenabila si turismul durabil
Conceptele moderne privind ariile protejate si parcurile nationale dateaza din 1872 cand anumite terenuri au fost excluse in mod deliberat de la dezvoltari urbane si rurale in SUA. Aceste concepte sunt astazi folosite in cele peste 30.000 de arii protejate din lume. Cu o suta de ani mai tarziu au aparut conceptele de durabilitate si dezvoltare durabila. Originile acestora se trag de la faimosul Brundtland Report din 1987 al Comisiei mondiale pentru mediu si dezvoltare (WCED). Raportul Brundtland a pus in evidenta patru principii cruciale pentru conceptul de dezvoltare durabila (sustenabila).
- ideea de planificare holistica, planificarea incrucisata intre sectoare si elaborarea de strategii;
- importanta pastrarii principalelor procese ecologice;
- nevoia de a pastra atat mostenirea umana valoroasa cat si biodiversitatea;
- recunoasterea faptului ca dezvoltarile zonale ar trebui sa se produca in asa fel incat sa nu se ajunga la epuizarea resurselor pe termen lung.
Cuvintele cheie sunt echilibru si gandire: este vorba despre prevederea eventualelor consecinte inainte de a actiona precipitat.
Turismul este una din cele mai de succes industrii in crestere de dupa razboi. In 1950 erau numai 25 de milioane de sosiri de turisti internationali in intreaga lume. Astazi, peste 650 de milioane de turisti calatoresc in jurul lumii in fiecare an. Aproape de 10 ori mai multi turisti decat in 1950 calatoresc in concediu in propria lor tara.
Turismul durabil este un concept menit nu sa stopeze turismul ci sa-l dirijeze in interesul tuturor partilor implicate: habitatele gazda si comunitatile lor, turistii si industria turistica propriu zisa. Astfel se tinde spre atingerea unui echilibru intre dezvoltare si conservare spre gasirea celei mai bune forme de turism pentru o anumita zona, luandu-se in considerare ecologia si cultura acesteia. Pentru atingerea acestui echilibru este posibil sa fie necesara limitarea sau chiar stoparea dezvoltarii extensive, sunt necesare o gama larga de masuri de management turistic. In conceptul de turism durabil nu se planifica numai activitatile si dezvoltarea turistica, se integreaza turismul intr-o relatie echilibrata care include si viitoarele dezvoltari in contextul atingerii scopurilor de conservare. Elaborarea unei viziuni bine gandite pe termen lung este esentiala si ea ar trebui elaborata nu numai in favoarea ci impreuna cu toti factorii implicati.
Pentru a se realiza un turism durabil este nevoie de o abordare deschisa, de parteneriate cu factorii interesati. Succesul parteneriatelor depinde de bunavointa si flexibilitatea factorilor implicati. Partenerii pot fi din sectorul public, sectorul privat si din grupurile de interes non profit. Parteneriatul presupune: implicarea mass-mediei, educatie publica, cursuri de pregatire, elaborarea politicilor de planificare, marketingul, elaborarea de regulamente, gasirea unui sistem de stimulare a ideilor de catre sectorul public si alte sectoare.
Obtinerea unui turism durabil este un proces continuu care necesita o monitorizare constanta a impactului, introducand masuri preventive necesare precum si corective atunci cand este nevoie .
Dezvoltarea turismului durabil cere ca toti participantii sa fie bine informati si determinati la :
- sa foloseasca optim resursele mediului care reprezinta un element cheie in dezvoltarea turismului, mentinand procesele ecologice esentiale, ajutand la prezentarea mostenirii naturale si biodiversitatii.
- sa respecte autenticitatea socioculturala a comunitatilor gazda, sa pastreze mostenirea lor culturala existenta, valorile traditionale si sa contribuie la intelegerea si toleranta interculturala.
- sa asigure operatii economice de lunga durata si viabile furnizand beneficii socioeconomice la toti participantii, care sa fie distribuite in mod egal incluzand locuri de munca stabile, servicii sociale pentru comunitatea, si care sa contribuie la indepartarea saraciei.
1.1.2. Relatia agroturism - turism durabil
Agroturismul, ca activitate economico-sociala, trebuie sa devina o componenta a turismului durabil.
Turismul durabil este un concept care se refera la protejarea mediului inconjurator si la problemele socioculturale ale unei zone ce pot sa apara ca urmare a dezvoltarii necontrolate a activi!tatii turistice . In acest scop, firmele turistice desfasoara politici pentru turismul durabil ce contin linii directoare in avantajul, in principal, al comunitatilor gazda, pentru prezentul si viitorul acestora.
Datorita relatiei speciale dintre agroturism si turismul durabil, cele 10 (zece) principii pentru dezvoltarea durabila a turismului se pot aplica si in cazul particular al agroturismului. Aceste principii pot fi punctate astfel :
- Folosirea durabila a resurselor turistice (exploatare optima, conservare, protejare).
- Reducerea supraconsumului si a risipei de resurse turistice.
- Mentinerea diversitatii naturale, culturale si sociale a spatiului rural.
- Integrarea agroturismului in planificarea si strategia de dezvoltare nationala, regionala si, mai ales, locala (dezvoltarea ofertei, promovarea si organizarea, precum si dezvoltarea infrastructurii generale si tehnico-edilitare).
- Sprijinirea economiilor locale in dezvoltarea socio-economica a comunitatii, dar si in protejarea naturii si a valorilor culturale (efectul multiplicator al agroturismului).
- Implicarea comunitatilor locale in sectorul turistic prin sprijinirea grupurilor de initiativa pentru dezvoltarea si sprijinirea ofertei agroturistice locale, pentru protejarea mediului inconjurator si a bunurilor culturale; de aici reiese rolul organizatiilor locale ale prestatorilor de servicii turistice, in cazul nostru, Asociatia Sateasca de Turism Rural.
- Consultarea specialistilor si a publicului in dezvoltarea agroturismului si a economiei locale pentru a se evita conflictele de interese intre politica guvernamentala si cea locala, a intreprinzatorilor turistici si populatie.
- Dezvoltarea durabila a agroturismului trebuie sustinuta prin pregatirea profesionala, calificarea, perfectionarea, formarea formatorilor din randul localnicilor, pregatirea civica, sociologica si ecologica adecvata.


Fisiere in arhiva (8):

  • Elemente Strategice de Marketing
    • 01. Coperta.doc
    • 02. Subcoperta.doc
    • 03. Cuprins.doc
    • 04. Introducere.doc
    • 05. Capitolul I.doc
    • 06. Capitolul II.doc
    • 07. Concluzii.doc
    • 08. Bibliografie.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!