Etica activității de marketing la nivelul hipermarketurilor din România

Cuprins licență Cum descarc?

Introducere . ..4
Capitolul 1 Etica in marketing -  Delimitari conceptuale ..5
1.1. Conceptul de etica in general 5
1.2. Conceptul de etica in marketing ...6
1.3. Etica in politica de produs 7
1.4. Etica in politica de pret .. .10
1.5. Etica in politica promotionala 12
1.6. Etica in politica de distributie . 14
Capitolul 2 Analiza activitatii de marketing la nivelul hipermarketurilor
Din Romania . ..16
2.1. Analiza ofertei din hipermarketuri ..16
2.2. Analiza cererii din hipermarketuri . .18
2.3. Coordonatele mixului de marketing in hipermarketuri ...20
2.3.1 Politica de podus .20
2.3.2 Politica de pret .21
2.3.3 Politica de promovare ..22
2.3.4 Politica de distributie ...24
2.4. Norme de etica la nivelul comertului cu amanuntul 25
Capitolul 3 Cercetarea perceptiei consumatorilor asupra eticii activitatii 
de marketing la nivelul hipermarketurilor din Romania .27
3.1. Proiectarea cercetarii 29
3.2. Rezultatele cercetarii 31
Concluzii ... 39
Anexa nr. 1 .. .. 41
Anexa nr. 2 .44
BIBLIOGRAFIE ... ...49


Extras din licență Cum descarc?

Introducere
Aceasta lucrare s-a vrut a fi o analiza amanuntita a eticii in activitatea de marketing desfasurata la nivelul hipermarketurilor din Romania. Am ales sa intocmesc o lucrare de licenta despre etica activitatii in marketing deoarece o astfel de tema a reprezentat o provocare, atat din prisma specialistului de marketing, cat si din cea a unui consumator. 
Lucrarea mea de licenta este structurata in trei capitole, dupa cum urmeaza: etica in marketing -  delimitari conceptuale, analiza activitatii de marketing la nivelul hipermarketurilor din Romania si cercetarea cantitativa a perceptiei consumatorilor asupra eticii activitatii de marketing la nivelul hipermarketurilor din Romania. Fiecare capitol contine subcapitole explicative ce au ca scop detalierea si explicarea notiunilor studiate.
In primul capitol am definit conceptul de etica in general, ca fiind notiunea care urmareste relatiile interumane si relatiile dintre om si mediu, si am conturat cat mai clar conceptul de etica in marketing, am evidentiat toate aspectele de etica cu care se pot confrunta atat consumatorii, cat si intreprinderea, in fiecare dintre cele patru politici ale acesteia (cei 4P), mai pe scurt etica in politica de pret, etica in politica de produs, etica in politica de promovare si nu in ultimul rand etica in politica de distributie. 
In cel de-al doilea capitol am descris pe rand cele 4 lanturi de magazine prezente pe piata romaneasca: Kaufland, Auchan, Carrefour si Cora. Mai apoi, am analizat pe rand oferta, cererea de produse si servicii din marile lanturi de hipermagazine, am stabilit care sunt coordonatele mixului de marketing prin intermediul celor patru politici consacrate, urmand sa inchei capitolul cu cateva norme de etica la nivelul comertului cu amanuntul.
In ultimul capitol am avut ca si scop realizarea unei cercetari cantitative despre masura in care consumatorii romani cunosc si inteleg activitatile etice si mai putin etice care se desfasoara in hipermarketurile comeciale din Romania. Dupa ce am determinat scopul, obiectivele si ipotezele cercetarii, urmatorul pas a fost reprezentat de proiectarea cercetarii. Metoda de cercetare aleasa a fost sondajul online, iar instrumentul pe care l-am utilizat a fost chestionarul. Metoda de esantionare am utilizata este una neprobabilistica si poarta denumirea de metoda bulgarelui de zapada. Chestionarul a fost alcatuit din 19 intrebari inchise si mixte, care a fost completat de 106 respondenti, in mediul online. Variabilele cu care am lucrat le-am definit conceptual si operational, urmand mai apoi sa le introduc in Statistical Package for the Social Science, versiunea 20. In urma introducerii raspunsurilor celor 106 respondenti in SPSS, am putut obtine rezultatele cercetarii, pe care le-am detaliat in lucrare.
Capitolul 1 Etica in marketing -  Delimitari conceptuale
1.1. Conceptul de etica in general
Etica se ocupa cu problemele de natura morala ale omenirii, cu descifrarea tuturor normelor, valorilor si conceptiilor de baza care apar in orice domeniu, fie practic, fie filozofic. 
Prin etica se poate studia omul asa cum este el cat si modul lui de a se comporta cu cei din jurul sau. Cu alte cuvinte, etica urmareste relatiile interumane si relatiile dintre om si mediul ce il inconjoara.
Chiar si cei mai importanti filosofi ai tuturor timpurilor ca Platon, Aristotel, Immanuel Kant si John Stewart Mill stiau ca toate misterele si intrebarile etice ale lumii se invarteau in jurul vietii oamenilor si a relatiilor dintre acestia (Baker si Hart, 2008, pg. 551). 
De-a lungul timpului, etica a primit numeroase definitii. O definitie simpla este cea data de autorul Jim Blythe prin care spune ca etica reprezinta principiile care definesc binele si raul (Blythe, 2007, pg. 272). Aceeasi definitie a fost redata de autorii John Ensor si Graeme Drummont in felul urmator, si anume ca etica poate fi vazuta ca si convingerile noastre despre ce este corect si ce este gresit (Drummont si Ensor, 2005, pg.159).
Autorul Douglas Hoffman sustine ca pentru ca o societate sa funtioneze in cel mai eficient mod, este necesara adoptarea unui set de reguli etice acceptate in unanimitate (Hoffman, 2005, pg. 81). Acelasi autor defineste etica fiind o ramura a filosofiei ce se ocupa cu ce este bine si rau, cu datoria si obligatia morala si reprezinta principiile de conduita morale ce guverneaza o persoana sau un grup (Hoffman, 2006, pg 107).
Conform autorului Charlie Dunbar Broad etica ar putea fi descrisa ca tratamentul teoretic al fenomenelor morale (Broad, 1985).
Termenul etica inseamna ansamblul de norme si valori care, intr-o anumita societate, definesc, modul cum ar trebui sa fie omul de caracter si regulile de comportament corect, care daca sunt incalcate duc la pierderea respectului de sine si a celor din jur (Craciun, 2005, pag. 5). Etica reprezinta standardele de comportament fata de care actiunile sunt judecate (Kinnear si Bernhardt, 1990, pg. 255).
Etica se refera la principiile morale sau valorile care in general guverneaza comportamentul unui grup sau a unui individ. Poate fi de asemenea vazuta ca standardul de conduita prin care comportamentul uman este judecat. Standardele legale ar putea sa nu fie mereu etice si invers. Legile sunt valori si standarde impuse de catre instanta judecatoreasca. Etica consta mai degraba in principii si valori morale personale decat prescriptii societale. Valorile morale, la randul lor, sunt regulile dezvoltate de oameni ca rezultat al valorilor si normelor culturale (McDaniel, Lamb si Hair, 2006, pg.71).
Cel mai adesea, etica se refera la o disciplina, la un domeniu de ancheta in care temele despre ce este corect si gresit, bine si rau, virtute si viciu, sunt sistematic examinate. In contrast insa, moralitatea nu se refera la o disciplina ci la modele de gandire si actiuni care actioneaza in fiecare zi. Astfel, moralitatea reprezinta ceea ce este disciplina de etica de fapt (Brinkmann, 2002, pg.159).


Fisiere în arhivă (1):

  • Etica activitatii de marketing la nivelul hipermarketurilor din Romania.docx

Imagini din acest licență Cum descarc?

Bibliografie

1. Auchan, 2015, Siteul companiei, [online] Disponibil la adresa: <http://www.auchan.ro/]> [Accesat la data de 05.04.2015]
2. Armstrong, C., 2014, Statement of Ethics, American Marketing Association, [online] Disponibil la adresa: <https://www.ama.org/AboutAMA/Pages/Statement-of-Ethics.aspx> [Accesat la data de 08.12.2014] 
3. Armstrong, G., 2006, Kotler, P., Marketing: an introduction, 8th edition, Editura Pearson Prentice Hall
4. Backer, J., M., Hart, J., S., 2008, The Marketing Book, Sixth Edition, Editura Copyright, U.S.A. 
5. Baker, J., M., 1997, Marketing, Editura Societatea Stiintifica si tehnica, Bucuresti 
6. Bercu, D., 2013, Studiu MEDNET: Produsele marca proprie, in topul preferintelor romanilor, SMARK, [online] Disponibil la adresa: <http://www.smark.ro/articol/27993/studiu-mednet-produsele-marca-proprie-in-topul-preferintelor-romanilor> [Accesat la data de 11.09.2015]
7. Blythe, J., 2007, Esentialul in marketing, Editia a II, Editura Rentrop&Straton 
8. Boone, E., L., Kurtz, D.,L., 2004, Contemporany Marketing, 11th Edition, Editura Thomson South-Western, U.S.A. 
9. Boyd, H., W., Jr., et. al., 1995, Marketing Management, A strategic approach with a global orientation, Second Edition, Editura Irwin 
10. Brinkmann, J., 2002, Business and Marketing Ethics as Professional Ethics. Concepts, Approaches and Typologies, Journal of Business Ethics, volumul 41, Netherlands, [online] Disponibil la adresa: <http://download.springer.com/static/pdf/642/art%253A10.1023%252FA%253A1021318710382.pdf?auth66=1418911101_92929f5576ff4b20d98b530cb57757d1&ext=.pdf> [Accesat la data de 8.12.2014]
11. Broad, C., D., 1985, Ethics, Nijhoff International Philosophy Series, volumul 20, [online] Disponibil la adresa: <http://www.springer.com/social+sciences/applied+ethics/book/978-90-247-3088-9> [Accesat la data de 8.12.2014]
12. Business Magazin, 2006, Ce este hipermarkerul?, [online] Disponibil la adresa: <http://www.businessmagazin.ro/actualitate/ce-este-hipermarketul-1007733> [Accesat la data de 05.04.2015]
13. Carrefour, 2015, Despre grup Carrefour, [online] Disponibil la adresa: <http://carrefour.ro/despre-grup-carrefour.html> [Accesat la data de 05.04.2015] 
14. Catoiu, I. (coord.) 2003, Cercetari de marketing, Ed. a II-a, Bucuresti: Editura Uranus 
15. Catoiu, I., et al., 2009, Cercetari de marketing: tratat, Editura Uranus, Bucuresti 
16. College of Business Administration, 2015, Code of Ethics, [online] Disponibil la adresa: <http://web.csulb.edu/colleges/cba/marketing/code-of-ethics/> [Accesat la data de 27.05.2015]
17. Comunicate de presa, 2011, Definitie Hypermarket, [online] Disponibil la adresa: <http://www.comunicatedepresa.ro/hypermarket/definitie/> [Accesat la data de 05.04.2015]
18. Comisia Europeana, 2012, Practici anticoncurentiale, [online] Disponibil la adresa: <http://ec.europa.eu/competition/consumers/agreements_ro.html> [Accesat la data de 05.04.2015]
19. Cora, 2015, Siteul companiei, [online] Disponibila la adresa: <http://www.cora.ro/cora-romania> [Accesat la data de 05.04.2015] 
20. Craciun, D., 2005, Etica in afaceri, Editura ASE, Bucuresti, [online] Disponibila la adresa: <http://www.biblioteca-digitala.ase.ro/biblioteca/pagina2.asp?id=cap1> [Accesata la data de 08.12.2014]
21. Churchill, G., A., Jr., Peter, J., P., 1995, Marketing, Creating value for customers, Editura Austen Press
22. Dibb, S., Simkin, L., 2004, Marketing briefs. A revision and study guide, Second Edition, Editura Elsevier 
23. Drummond, G., Ensor, J., 2005, Introduction to Marketing concepts, Editura Amsterdam: Elsevier 
24. Gadea., M., 2014, Mixul de Marketing La Kaufland, [online] Disponibila la adresa: <https://ro.scribd.com/doc/213518967/Mixul-de-Marketing-La-Kaufland> [Accesat la data de 11.06.2015]
25. Gaski, J., F., 1999, Does Marketing Ethics Really Have Anything to Say? -  A Critical Inventory of the Literature, Journal of Business Ethics, Vol. 18, Nr. 3, [online] Disponibila la adresa: <http://link.springer.com/article/10.1023/A%3A1017190829683> [Accesata la data de 27.05.2015]
...


Banii înapoi garantat!

Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.


Descarcă această licență cu doar 9€

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.

1. Numele și adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

* Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi email-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:



* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!