Etica Afacerilor - Conditie a Dezvoltarii Intreprinderii

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE 3
CAPITOLUL I
BAZELE TEORETICE ALE ETICII AFACERILOR 6
1.1. Fundamentele eticii afacerilor 6
1.2. Etica - componenta majora a succesului in afaceri 21
1.3. Afacerile in perspectiva macrosociala 24
CAPITOLUL II
ANALIZA ACTIVITATII ECONOMICE A S.A. "ARTIMA" 29
2.1. Istoria si profilul intreprinderii S.A. "ARTIMA".
Caracteristica generala 29
2.2. Analiza indicatorilor economico - financiari ai companiei 37
CAPITOLUL III
EVALUAREA NORMELOR DE ETICA IN CADRUL COMPANIEI ARTIMA SI MODALITATILE DE APLICARE A ACESTORA 49
3.1. Compatibilitatea dintre etica si afaceri 49
3.2. Identificarea si evaluarea normelor de etica specifice companiei Artima 53
3.3. Aplicarea normelor etice in dezvoltarea afacerii de catre compania Artima 63
CONCLUZII SI RECOMANDARI 66
BIBLIOGRAFIE SELECTIVA 71
ANEXE 73


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Lucrul pe care clientii l-au pus intotdeauna pe prim loc in lumea vinzarilor este increderea. De foarte multe ori, motivul principal pentru care oamenii cumpara o anumita marca este increderea. Avind in vedere faptul ca motivele morale precumpanesc asupra celor comerciale, de multe ori in opinia publica auzim spunindu-se ,,Dati-mi pe cineva in care sa am incredere".
Activitatea de vinzare este un proces care trebuie desfasurat pentru/sau impreuna cu clientul si nu trebuie inteles ca un proces impus clientului. De aceea, intelegerea criteriilor morale de conduita in afaceri, este deosebit de importanta deoarece noile structuri organizationale dau nastere unor noi complicatii legate de circulatia si administrarea informatiilor in cadrul diferitelor grupe de lucru si al intregii organizatii, pentru care nu exista procedee traditionale. Accentul pus in ultimii ani pe etica in afaceri se datoreaza schimbarilor rapide in domeniul fortei de munca, ca rezultat al aparitiei noilor tehnologii, internationalizarii afacerilor, impactului diferitilor factori economico-sociali si politici atit asupra sectorului privat cit si a celui public.
O intelegere a eticii este critica pentru noi ca indivizi, pentru ca o etica sanatoasa reprezinta insasi esenta unei societati civilizate. Etica este fundatia pe care sunt cladite toate relatiile noastre. Ea inseamna ansamblul nostru de a relationa fata de patroni, fata de angajati, de colegi, de clienti, de subordonati, de furnizori, fata de comunitatea in care ne aflam si unii fata de altii. Etica nu se refera la legaturile pe care le avem cu alte persoane - toti avem legaturi unii fata de altii - ci la calitatea acestor legaturi.
Activitatea comerciala trebuie sa se raporteze la anumite cerinte etice si sa aiba un fundament moral fara de care comunitatea in ansamblul ei nu ar putea functiona. Societatea comerciala trebuie sa identifice nevoile, dorintele si interesele pietelor vizate, dupa care trebuie sa furnizeze clientilor valoare superioara intr-un mod care sa protejeze sau sa imbunatateasca existenta materiala si spirituala a consumatorului si a societatii. In prezent, in domeniul responsabilitatii sociale corporatiste se incearca, la nivel global, la nivel european comunitar, dar si in Republica Moldova, gasirea unor metode optime de ,,educare" a societatilor comerciale pentru a cunoaste avantajele oferite de aceasta atitudine fata de stakeholderi (cei care au un interes ori sunt afectati de activitatea respectivelor societati comerciale: consumatori, angajati, mediul natural etc.) dar si fata de propria activitate comerciala in relatie cu stakeholderii. Cunoscind
aceste avantaje se doreste ca societatile comerciale sa integreze cerintele responsabilitatii sociale in propriile strategii de afaceri devenind astfel societati comerciale responsabile social. 
Actualitatea temei. In lumea noastra grabita si agitata, din ce in ce mai multi oameni sunt ahtiati dupa noutate, din care unii fac un etalon de prim rang al valorii tuturor lucrurilor. Din acest punct de vedere, ,,stam bine". Etica in afaceri este un domeniu academic si un subiect de dezbatere publica teribil de recent.
In primul rind, trebuie subliniat faptul ca puterea si influenta firmelor private asupra intregii societati este mai mare decit a fost vreodata pina acum, iar politicile imorale, frecvent intilnite in mediul de afaceri, pot sa provoace imense daune si prejudicii indivizilor, comunitatilor si mediului. Politicile guvernamentale din anii '80, de exemplu, au scos in relief anumite probleme de etica in afaceri, care se pun acum cu mare acuitate si in tranzitia societatii moldovenesti spre o economie de piata functionala. Atit in tarile occidentale, cit si in tara noastra programele de privatizare au facut ca numeroase intreprinderi aflate o vreme in proprietatea statului sa se adapteze cerintelor de eficienta si rentabilitate ale unor afaceri comerciale. Drept urmare, noii lor manageri au dispus masive concedieri de personal, acordindu-si lor insa remuneratii substantial marite. Moralitatea acestor masuri a fost pusa vehement sub semnul intrebarii de catre opinia publica, stirnind dezbateri aprinse in legatura cu obiectivele esentiale pe care trebuie sa le urmareasca intreprinderile comerciale: trebuie acestea sa se puna in primul rind in serviciul bunastarii generale a societatii ori sa serveasca mai presus de orice interesele actionarilor?


Fisiere in arhiva (1):

  • Etica Afacerilor - Conditie a Dezvoltarii Intreprinderii.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!