Eticheta si Protocol in Afaceri

Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
Lumea afacerilor si lumea reala sunt doua lumi total distincte. Exista un set diferit de norme, altele decat cele dupa care ne calauzim in viata. In afaceri, femeile sunt egale cu barbatii, dominanta fiind moderatia, iar relatiile trebuie cultivate, indiferent ca iti doresti sau nu acest lucru. Deopotriva, in mediul de business trebuie ocolite excentricitatile de orice fel, incepand de la vestimentatie si pana la ceea ce mancam, iar pentru a forma o relatie buna cu partenerii de afaceri, aceste reguli trebuie stiute si respectate. Medierea contractelor, acordurilor si conventiilor se face intr-o maniera mai fluida atunci cand sunt respectate regulile de eticheta si protocol. Acestea pot fi puse in aplicare in mod variat de la firma la firma, in functie de angajatii acesteia.
Avantajele utilizarii etichetei in afaceri sunt vizibile asupra imaginii firmei, a consumatorilor si a mediului de afaceri in relatiile cu concurentii de pe piata. 
Regulile care domina ceremonialul sunt codificate prin intermediul protocolului, obiectivul suprem fiind acela de a prezenta fiecarui participant privilegiile, imunitatile si prerogativele la care este indreptatit. Ambilor parteneri de afaceri le este asigurat dreptul la egalitate prin intermediul ceremonialului si protocolului, fiecare putandu-si face auzita vocea in mod liber. Relatiile intre partenerii de buna credinta sunt guvernate de curtoazie. Negocierea, incheierea si intrarea in vigoare a unor documente / acte specifice sunt si ele dominate de ceremonial si protocol. Acestea au o incidenta cotidiana asupra vietii si activitatii de afaceri.
Si alte evenimente impun respectarea protocolului, cum ar fi raportarea la sfarsitul anului a situatiei economice, parteneriate notabile, premierea salariatilor, etc.
Importanta protocolului este de a completa buna imagine a firmei in relatiile de afaceri si afirmarea in relatiile cu concurenta. "Regulile de conduita" sau "regulile de comportare" asupra carora face referire eticheta isi aduc contributia la evolutia in directia buna a relatiilor din societate si la o evolutie normala in activitatea de afaceri. Cunoasterea si aplicarea acestor norme de ambii parteneri este esentiala deoarece ignoranta poate da nastere unor complicatii in sfera relatiilor care devanseaza sfera relatiilor strict personale ale celor implicati. Relationarea intre parteneri nu poate fi conceputa fara contactul uman in cadrul caruia trebuie respectate reguli de eticheta. Conduita in afaceri reprezinta ansamblul de reguli din codul bunelor maniere, combinate cu norme etice si de tinuta profesionala 
In afaceri, angajatii unei firme sunt cei mai plauzibili purtatori de imagine ai acesteia. De exemplu, vanzatorul este omul din prima linie, omul din transee. El reprezinta contactul clientului cu afacerea. Cand vanzatorul isi face bine treaba, firma este intr-o lumina buna. Comportamentul, sarmul, diplomatia si abilitatea de comunicare si negociere a agentilor de vanzari constituie elemente esentiale pentru imaginea afacerii.
Absenta conversatiilor interesante si utile pot transforma orice reuniune sau actiune protocolara intr-una anosta, oricat de in detaliu ar fi fost pregatita. Intre cei prezenti trebuie sa existe anumite puncte comune, cum ar fi domeniul lor de activitate sau formatia intelectuala comuna. Aceste actiuni nu constituie un scop in sine, ele putand sa se transforme in instrumente de munca, sa devina un element principal al activitatii diplomatice, o componenta de baza a muncii de informare. 
Pentru evolutia unei conversatii placute si mai ales utile muncii de informare este necesara o buna pregatire politica si profesionala, cunostinte variate de cultura generala, tact, atentie, politete si alte asemenea insusiri pe care diplomatii trebuie sa le aiba si care pot fi insusite printr-o munca temeinica, permanenta de pregatire multilaterala.
Atitudinea din timpul unei conversatii trebuie sa fie corecta si degajata, aceasta putand fi indreptata catre problemele care intereseaza. Aprecierea opiniei personale constrange pe oricine sa asculte cu politete tezele interlocutorului sau. Aceasta nu presupune lipsa interventiei, fiind chiar recomandata intr-o forma decenta, dar categorica in enuntarea ideilor personale atunci cand ele sunt intelese eronat. 
In practicarea comertului, prima impresie este imperios necesar a fi formata tinand cont de reguli stricte de eticheta. E foarte simplu sa formezi o impresie buna, dar, de cele mai multe ori, e aproape imposibil sa "repari" o proasta prima impresie. Originea tuturor reusitelor in lumea afacerilor este contactul cu clientele, care totodata poate fi si sursa insucceselor. Onestitatea in lumea afacerilor nu este suficienta. Prosperitatea afacerii va fi asigurata, daca angajatii vor invata sa deprinda o eticheta decenta.
Capitolul 1. Importanta existentei etichetei si protocolului 
in afaceri
1.1 Norme de eticheta si protocol
Inca de la descoperirea laturii sale sociale, omenirea a inceput sa traseze reguli de comportament pentru toate sferele esentiale ale vietii: hrana si imbracamintea, relatiile dintre sexe, relatiile dintre inferiori si superiori, corespondenta, primirea oaspetilor etc. Conduita impusa in astfel de imprejurari a fost codificata in norme stricte, care iti asigurau apartenenta intr-o anumita categorie sociala. Politetea era vitala convietuirii in comun pentru toate tipurile de grupuri umane, pentru toate timpurile si diferitelor obiceiuri din tari distincte.
Notiunea de eticheta a ajuns elementara pentru conduita politicoasa si amabila, pentru manierele exemplare, pentru decenta si demnitate umana. Intr-o lume interdependenta, in care vietile unora interfereaza cu cele ale celor din jur, politetea se rezuma la respectul pentru drepturile celorlalti, inclusiv in ce priveste eticheta. Totusi, eticheta nu trebuie considerata a fi doar un set de norme inflexibile care nu evolueaza o data cu lumea nestatornica. Spiritul si filozofia etichetei raman vesnice indiferent de schimbarile pe care le suporta manierele de-a lungul evolutiei vietii.
Eticheta se constituie intr-un cod de conduita care ghideaza ceremonialul si alegerea manierelor de comportament individual care arata respect pentru valori, credinte si cutume. Amabilitatea, respectul si grija pentru ceilalti sunt considerate a fi rezultatele bunului simt si a priceperii in folosirea bunelor maniere. Eticheta se refera la conduita manifestata in cele mai diferite ipostaze ale vietii sociale, incepand de la atitudinea in familie, la gradinita, la scoala sau locul de munca si pana la regulile referitoare la afaceri, politica, diplomatie sau comunicare pe Internet (eticheta in cyber-space) sau in negocierile multiculturale.
De o importanta suprema in materie de eticheta sunt ceea e multi numesc ,,sapte ani de acasa", adica inca de la gradinita .


Fisiere in arhiva (1):

  • Eticheta si Protocol in Afaceri.docx

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!