Evaluarea Riscurilor de Cutremur la Nivelul Judetului Vrancea

Cuprins licenta Cum descarc?

Cuprins 3
Contens 6
Lista Figurilor 9
Lista Tabelelor 10
Glosar de termeni 11
Rezumat 14
Abstract 15
Introducere 16
Capitolul I Elemente de seismologie 17
1.1 Principii generale 17
1.1.1 Scurt istoric al cutremurelor din Romania 17
1.1.2 Definitie cutremur 18
1.1.3. Clasificarea cutremurelor 18
1.2 Principalele caracteristici ale cutremurelor 20
1.3 Producerea cutremurelor 20
1.4 Hipocentrul si epicentrul 22
1.5 Cauzele producerii cutremurelor si distributia lor 25
1.6 Scari seismice : 28
1.6.1 Scara Richter 29
1.6.2 Scara Mercalli 30
1.7 Zonarea seismica a Romaniei 31
1.8 Actiunea distructiva a seismului si modul de comportare pe timpul si dupa seism 34
1.8.1 Actiunea distructiva a miscarii seismice asupra constructiilor: 34
1.8.2 Masuri de protectie a locuintei in caz de cutremur 36
1.8.3 Masurile privind pregatirea individuala si a familiei si pentru a face fata unui seism se refera la: 37
1.8.4 Comportamentul pe durata unei miscari seismice 38
1.8.5 Comportamentul dupa seism 39
Capitolul II Sistemul National de Management al Situatiilor de Urgenta si gestionarea situatiilor de urgenta produse de seisme 42
2.1 Sistemul National de Management al Situatiilor de Urgenta 42
2.2 Organizarea Sistemul National de Management al Situatiilor de Urgenta 43
2.2.1 Comitetele pentru situatii de urgenta 43
2.2.2 Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta 45
2.2.3 Serviciile publice comunitare profesioniste pentru situatii de urgenta 46
2.2.4 Centre operative pentru situatii de urgenta 46
2.2.5 Comandantul actiunii 47
2.3 Gestionarea situatiilor de urgenta produse de seisme 47
2.3.1 Notiuni generale 47
2.3.2 Organizarea sistemului informational decizional 49
2.3.4 Resursele financiare 50
2.3.5 Logistica interventiei 51
2.3.6 Actiuni si masuri de interventie operativa 52
2.4 Atributiile autoritatilor administratiei publice centrale si locale, ale institutiilor publice, ale reprezentantilor societatii civile si ale operatorilor economici privind gestionarea unei situatii de urgenta specifice 55
2.4.1 Inspectoratul General pentru situatii de urgenta 55
2.4.2 Serviciile publice comunitare profesioniste pentru situatii de urgenta, care functioneaza ca inspectorate judetene si al municipiului Bucuresti pentru situatii de urgenta 55
2.4.3 Inspectoratul General al Politiei Romane 57
2.4.4 Inspectoratul General al Jandarmeriei Romane 57
2.4.5 Inspectoratul General al Politiei de Frontiera 58
2.4.6 Autoritatile administratiei publice locale si prefectii 59
2.4.7 Ministerul Apararii Nationale 59
2.4.8 Ministerul Sanatatii 60
2.4.9 Ministerul Mediului si Gospodaririi Apelor 61
2.4.10 Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei 61
2.4.11 Ministerul Economiei si Comertului 62
2.4.12 Administratia Nationala a Rezervelor de Stat 63
2.4.13 Institutiile publice si operatorii economici 63
2.4.14 Institutiile publice si operatorii economici care produc, prelucreaza, manipuleaza, depoziteaza, utilizeaza sau transporta substante toxice, substante radioactive sau preparate biologice, precum si proprietarii de baraje hidrotehnice 63
2.4.15 Persoanele fizice 64
2.3 Sistemul international de raspuns pentru actiuni de cautare-salvare 64
2.3.1 Organisme implicate 64
2.3.2 Functionarea sistemului international de raspuns 65
Capitolul III Salvarea persoanelor si mijloace pentru adapostirea de urgenta a populatiei pe durata scurta si pana la restabilirea situatiei 68
3.1 Salvarea persoanelor 68
3.1. 1 Salvarea ranitilor si persoanelor din adaposturi blocate sau de sub daramaturi 68
3.1.2 Salvarea ranitilor si persoanelor aflate la inaltime 70
3.2 Sprijinirea constructiilor avariate care ameninta cu prabusirea 71
3.3 Mijloace pentru adapostirea de urgenta a populatiei pe durata scurta si pana la restabilirea situatiei 72
3.3.1 Generalitati 72
3.3.2 Tabara de sinistrati 74
3.4 Triajul victimelor 78
3.4.1 Definire, principii generale si categorii de triaj 78
3.4.2 Procedura generala pentru triaj in conditii de dezastru 80


Extras din licenta Cum descarc?

Baza acestei lucrari o constituie strategia de actiune si de management al situatiilor de urgenta create in urma producerii unui cutremur intr-o zona cu o densitate mare a populatiei.
Lucrarea este structurata pe patru capitole, in primul capitol prezentandu-se cateva elemente de seismologie, tipuri de unde seimice si carasteristicile lor. De asemenea este prezentat modul de actiune pe timpui si dupa cutremur.
Stiindu-se ca, din punct de vedere economic si logistic, pentru a preveni sau a limita efectele unui dezastru se consuma mult mai putine resurse decat in cazul inlaturarii pagubelor si revenirii cat mai rapid la normal.
Plecandu-se de la premisa ca o planificare buna, o organizare si o implementare corecta conduce la buna desfasurare a lucrurilor, in capitolul al doilea este prezentat managementul interventiei in cazul producerii unui dezastru evidentiindu-se principiile, atributiile, competentele si responsabilitatile fiecarei parti implicate.
Pentru limitarea si inlaturarea efectelor dezastrelor, pe langa personal bine instruit, este necesar si un suport tehnic adecvat. Avand in vedere acest lucru in al patrulea capitol am enumerat cateva autospeciale de ultima generatie special destinate interventiei la calamitati. De mentionat este faptul ca toate aceste autospeciale se afla in dotarea Inspectoratului General pentru Situatii de Urgenta.
Capitolul I Elemente de seismologie
1.1 Principii generale 
1.1.1 Scurt istoric al cutremurelor din Romania 
Romania este o tara seismica, anual producandu-se cca. 500 de cutremure, dintre care in ultimele doua secole 50 au avut magnitudinea de peste 5 grade pe scara Richter. Teritoriul Romaniei este afectat in proportie de peste 50% de seisme puternice sau moderate. In raport cu Japonia insa, cantitatea de energie seismica eliberata anual este de 400 de ori mai mica. Studiul seismicitatii a dus la conturarea mai multor regiuni epicentrale: vranceana, fagaraseana, banateana etc. Dintre acestea, cutremurele vrancene sunt singurele de tip intermediar (cu adancimi situate sub 170 km). Ele elibereaza periodic cea mai mare cantitate de energie, provoaca cele mai mari distrugeri si se resimt pe arii ce se extind pana la Moscova si Marea Egee.
Analizand toate aceste informatii, precum si inregistrarile instrumentale efectuate pe teritoriul tarii in ultimii 100 de ani, specialistii au ajuns la concluzia ca marea majoritate a cutremurelor din Romania sunt de origine tectonica, fiind generate prin eliberarea energiei potentiale acumulate in anumite structuri geologice din scoarta terestra, precum si din partea superioara a mantalei (al doilea invelis al Terrei). Foarte putine seisme au avut alte cauze (alunecari de teren, prabusiri ale tavanelor pesterilor in zone carstice, explozii si prabusiri in galerii miniere s.a.m.d.), dar aceste tipuri de miscari seismice s-au manifestat pe arii foarte reduse, doar la distante foarte mici de sursele care le-au generat.


Fisiere in arhiva (1):

  • Evaluarea Riscurilor de Cutremur la Nivelul Judetului Vrancea.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!