Evaluarea Structurala a Serviciilor Destinate Pietei Afacerilor la Nivelul Firmelor Romanesti

Cuprins licenta Cum descarc?

Cuprins
Cap. 1. Aspecte teoretice care definesc piata afacerilor 3
1.1. Coordonate si caracteristici ale pietei afacerilor 5
1.2. Consumul in cadrul pietei afacerilor 8
1.3. Cererea de marfuri pe piata afacerilor 11
1.4. Oferta de marfuri pe piata afacerilor 14
1.5. Stabilirea preturilor pe piata afacerilor 17
Capitolul 2. Comportamentul cumparatorului pe piata serviciilor destinate intreprinderilor 21
2.1. Comportamentul de cumparare pe piata afacerilor 21
2.2. Concluzii cu privire la aspectele ce definesc piata afacerilor 25
Capitolul 3. Coordonate ale serviciilor pe piata afacerilor din Romania 30
3.1. Serviciile informatice 37
3.2. Servicii de publicitate 40
3.3. Servicii de cercetare - dezvoltare 42
3.4. Transporturile 45
3.5. Telecomunicatiile 47
3.6. Serviciile financiare 49
Capitolul 4. Studiu de caz: Cercetarea unor aspecte referitoare la serviciile existente in cadrul pietei afacerilor din Romania 52
Concluzii 71
Bibliografie 78


Extras din licenta Cum descarc?

Cap. 1. Aspecte teoretice care definesc piata afacerilor
Din punct de vedere conceptual, notiunea de piata este un termen general, tratat in literatura de specialitate sub diferite acceptiuni. Acestea exprima in linii mari caracterul complex al notiunii de piata, care poate fi definita din mai multe perspective in functie de scopul analizei.
In teoria economica, piata reprezinta o serie de relatii economice stabilite intre oameni, care se desfasoara intr-un anumit spatiu geografic si in cadrul carora se confrunta cererea cu oferta de bunuri economice, se formeaza preturile, rezultand in final acte de vanzare-cumparare a respectivelor bunuri.
Piata are doua dimensiuni: una marfara si una geografica. Din perspectiva marfara gasim o piata pentru fiecare produs (ex: piata aurului, piata cafelei), in timp ce din perspectiva geografica piata se refera la spatiul geografic in cadrul caruia au loc interactiunile dintre vanzatorii si cumparatorii unui produs.
Prin urmare, piata trebuie privita in stricta conexiune cu un produs sau serviciu care se tranzactioneaza la un anumit pret, intr-o anumita arie geografica. Pot exista astfel piete locale, regionale, nationale sau internationale pentru un anumit produs.
Stabilirea pretului are loc in special prin confruntarea dintre cererea si oferta pentru un anumit produs, nevoile de consum ale populatiei si ale intreprinderilor imbracand forma cererii de marfuri, in timp ce rezultatele productiei imbraca forma ofertei de marfuri .
Piata trebuie privita de asemenea din perspectiva consumului si a comportamentului consumatorilor, piata fiind principala sursa de procurare a produselor si serviciilor necesare consumului populatiei si agentilor economici.
In acceptiunea de marketing, piata este studiata in raport cu toate conditiile si imprejurarile care stabilesc cadrul confruntarii cererii cu oferta, cum ar fi starea si evolutia preturilor, concurenta, comportamentul consumatorilor, precum si toti factorii care influenteaza finalizarea confruntarii ofertei cu cererea prin actele de vanzare - cumparare. Toate acestea confera analizei pietei un caracter practic, aceasta fiind strans corelata cu politicile si strategiile de marketing .
Analiza pietei trebuie sa cuprinda si elementele care vizeaza evolutia acesteia in viitor. Apar astfel notiuni precum cererea potentiala, cererea ideala sau cererea fara obiect. De asemenea, in planul ofertei putem intalni oferta potentiala, oferta ideala sau oferta pasiva, ceea ce conduce la existenta, pe langa piata reala (efectiva), a unei piete potentiale sau a unei piete ideale (teoretice).
Pornind de la aceste notiuni nu este exclusa existenta unei piete fara oferta sau fara cerere 
Rolul activitatii de marketing consta in identificarea si exploatarea acestor oportunitati de piata prin strategii specifice de fructificare a cererii potentiale sau a cererii fara obiect. Este de asemenea foarte important rolul marketingului in stimularea consumului si implicit a cererii prin fructificarea acelor elemente ale comportamentului consumatorului care tin de nevoile superioare si de caracterul emotional al cererii.
Astfel, piata poate fi privita prin prisma mai multor dimensiuni, cum ar fi: dimensiunea cantitativa, dimensiunea psihosociala sau dimensiunea teritoriala. Din punct de vedere al dimensiunii cantitative putem analiza capacitatea pietei, potentialul pietei si volumul acesteia care reprezinta dimensiunea fizica sau valorica a vanzarilor realizate pe o piata intr-o perioada data. Dimensiunea psihosociala a pietei este data de dorintele, preferintele si traditiile de consum ale populatiei, in timp ce dimensiunea teritoriala este data de localizarea pietei la nivel local, judetean, national sau international.
Piata are un caracter dinamic, cunoscand o serie de modificari de-a lungul timpului. Daca vorbim despre piata produsului, acesta parcurge mai multe etape de-a lungul ciclului sau de viata, piata efectiva avand perioade de crestere si de descrestere. De asemenea, din punct de vedere teritorial, piata unui produs poate cunoaste perioade de expansiune si perioade de restrangere a ariei, prin cucerirea unor noi zone teritoriale sau prin retragerea de pe anumite zone geografice.
Piata poate fi delimitata si din punct de vedere al categoriilor de consumatori sau utilizatori carora li se adreseaza produsele. Astfel, aceste categorii pot fi: consumatorii individuali, firmele producatoare, intermediarii, organizatiile non-profit sau organizatiile publice. Putem intalni astfel piata de consum, in cadrul careia purtatorii cererii sunt persoanele fizice, piata afacerilor alcatuita din totalitatea firmelor care cumpara bunuri si servicii in scopul producerii altor bunuri sau servicii sau piata achizitiilor publice in cadrul careia purtatorii cererii sunt organisme publice finantate de la bugetul de stat.
1.1. Coordonate si caracteristici ale pietei afacerilor
Piata afacerilor este formata din totalitatea organizatiilor care cumpara bunuri sau servicii destinate producerii altor bunuri sau servicii, care vor fi vandute, inchiriate sau furnizate altor organizatii sau persoane .
Din definitia de mai sus se desprinde caracteristica de baza a pietei afacerilor, in cadrul careia atat ofertantii cat si purtatorii cererii sunt organizatii economice. Acestea tranzactioneaza afaceri, cumparatorul fiind interesat de oferta vanzatorului in scopul desfasurarii propriei afaceri si obtinerii, pe aceasta cale, a unor profituri. De altfel, notiunea utilizata in limba engleza - "business to business market" - surprinde foarte bine esenta pietei afacerilor.
Pe de alta parte, definitia enuntata este restrictiva, intrucat nu include si bunurile de echipament achizitionate de diferite organizatii pentru utilizarea lor in cadrul propriilor operatiuni zilnice (utilaje, instalatii, unelte etc.). Acestea, desi nu sunt transformate in alte produse destinate comercializarii, contribuie intr-o masura decisiva la buna desfasurare a procesului de productie si la calitatea produselor firmei. Constituind o buna parte din costurile de productie (consumuri, amortizari), bunurile de echipament au o influenta majora asupra nivelului profitului firmei.
Alti autori includ in cadrul pietei afacerilor si comerciantii, considerand ca bunurile tranzactionate pe aceasta piata pot avea urmatoarele destinatii: revanzare, producerea altor produse sau utilizarea in operatiunile zilnice. Comerciantii cumpara produsele in scopul revanzarii si obtinerii de profit, ei putand fi intalniti ca membri ai canalului de distributie a produselor catre consumatorii si utilizatorii finali, dar si in tranzactiile dintre organizatiile productive, caz in care acestia devin membri ai canalelor de distributie pe piata afacerilor. Indiferent cui se adreseaza, comerciantii actioneaza pe piata afacerilor, ei cumparand pe cont propriu produse de la diferite organizatii, realizandu-se in felul acesta tranzactii intre intreprinderi ("business-to-business"). Comerciantii sunt astfel prestatori de servicii pentru intreprinderi, ei distribuind produsele acestora in teritoriu, desi din punct de vedere al clasificarii CAEN si al raportarilor statistice sunt inclusi intr-o categorie distincta de cea a serviciilor. Pe langa acestia, in cadrul pietei afacerilor intalnim multe alte categorii de servicii, care vin sa potenteze activitatile desfasurate de agentii economici din diferite sectoare de activitate.


Fisiere in arhiva (1):

  • Evaluarea Structurala a Serviciilor Destinate Pietei Afacerilor la Nivelul Firmelor Romanesti.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!