INTRODUCERE .3 CAPITOLUL 1. LUMEA EVENIMENTELOR 1.1 Definitii 9 1.2 Tipologia evenimentelor 10 1.3 Caracteristici ale evenimentelor de relatii publice .14 1.4 Principalele obiective ale evenimentelor de relatii publice ..16 CAPITOLUL 2. MANAGEMENTUL EVENIMENTULUI 2.1 Cercetarea ..19 2.2 Sesiunile de lucru .20 2.3 Planificarea 21 2.4 Evaluarea 26 CAPITOLUL 3. STUDENTFEST, 2017. (STUDIU DE CAZ) 28 CONCLUZII ..38 BIBLIOGRAFIE 41 ANEXE ...43
INTRODUCERE Inca de la finele secolului al XX-lea putem sa observam o dezvoltare semnificativa a scopului comunicarii in societate. Aceasta, se presupune, ca poate solutiona multe probleme din arii extinse. Se pare ca gradul de acceptare, de cooperare sau de intelegere a indivizilor si a grupurilor se afla in stransa corelatie cu domeniul vast al comunicarii. Unii specialisti considera ca partea cea mai dinamica a comunicarii este constituita de relatiile publice. Autorii lucrarii Introduction to Mass Communications sustin cu tarie faptul ca relatiile publice au ajuns sa fie liantul esential al mediului social, cultural, politic si economic. In ziua de azi, cu greu ne putem imagina o manifestare din cadrul relatiilor publice, care sa nu fie insotita de interventii sistematice de comunicare cu mediul extern. Astfel, permanenta preocupare a organizatiilor de a gasi mijloace eficiente si orginale, prin intermediul carora sa se exprime si sa mentina o cat mai buna comunicare cu publicul, conduce la utilizarea, tot mai frecventa, a tehnicilor de comunicare prin intermediul evenimentelor de relatii publice. In general, comunicarea prin evenimentele de relatii publice vine sa ajute organizatiile care s-au hotarat sa atinga cel putin unul dintre urmatoarele obiective: - dezvoltarea gradului de notorietate al serviciilor sau produselor oferite; - aducerea la cunostinta grupurilor tinta sau potentialilor clienti a informatiilor referitoare la produsul, marca sau organizatia respectiva; - punerea in evidenta a unor produse care si-au pierdut identitatea, care se aseamana foarte bine cu altele de acelasi fel; - mentinerea unei imagini publice favorite, atragatoare si puternice; - realizarea debutului, intr-un mod cat mai autentic, a unor noi servicii/produse sau chiar persoane (artisti); - manifestarea publica a principiilor, valorilor adoptate de catre organizatii; - motivarea personalului organizatiei si a fortei de vanzare. Aceste obiective ar putea starni urmatoarea intrebare: De ce comunicarea prin eveniment? Publicitatea, promovarea vanzarilor ar putea, desigur, sa atinga aceleasi obiective. De fapt, motivele apelarii la comunicarea prin evenimente sunt determinate, in primul rand, de insatisfactiile provocate, uneori, de folosirea metodelor traditionale ale publicitatii. Se poate constata o tendinta de scadere a eficacitatii publicitatii. Datorita faptului ca este supus unei presiuni publicitare tot mai mare, individul nu mai are o capacitate foarte dezvoltata de a receptiona, intelege si retine usor mesajul care i-a fost transmis. De multe ori, el are o atitudine indiferenta fata de anunturile publicitare. In plus, repetarea unui mesaj nu aduce garantia ca va fi inteles corect. In astfel de conditii, instrumentul de comunicare, adica, evenimentul, poate fi precum un colac de salvare, care ajuta mesajul sa ajunga la suprafata din multitudinea de informatii care impanzesc mass-media, asaltand consumatorul zilnic. Increderea organizatiei si mizarea pe interesul unei anumite categorii de public pentru un anumit tip de eveniment: cultural, social, sportiv, politic etc. conduce la reusita, cu ajutorul comunicarii prin eveniment, a crearii unui puternic contact intre publicul tinta si obiectul promovarii ( marca unui produs sau organizatii, principii culturale sau sociale).1 Avantajul il reprezinta faptul ca publicul este mai predispus sa-si extraga informatiile de care are nevoie din cadrul evenimentelor decat din anumite materiale, pentru a lua anumite decizii. ?Suntem in domeniul crearii de amintiri!" (Gene Columbus, Manager, Walt Disney Entertaiment Staffing), un citat care releva importanta formarii unei experiente de neuitat prin evenimentul organizat. Daca am fi pusi in situatia de a identifica aceea activitate de relatii publice care a trecut de barierele evolutiei tehnologice si ale timpului, am putea cu siguranta sa ne gandim la organizarea de evenimente. Fie ca dorim sa promovam o persoana publica, o organizatie sau anumite principii, evenimentul se afla printre cele mai eficiente instrumente. Inca din cele mai vechi timpuri, rolul pe care il ocupa evenimentele in societate este unul foarte important. Acestea s-au dezvoltat si extins odata cu evolutia umanitatii, incepand cu perioada formarii triburilor sau micilor formatiuni ad-hoc si continuand cu ritualurile de vanatoare sau chiar celebrarea anumitor ocazii.2 Oamenii sunt manati de dorinta de a marca momentele cheie, atat din viata lor privata, cat si cea publica. Astfel ca, acestia pregatesc diverse evenimente, in spatele a caror succes se afla zeci sau chiar sute de ore de organizare si echipe intregi de oameni. In ultima perioada, marketingul traditional se dezvolta rapid si reuseste sa acopere noi domenii de interes precum evenimentele de marketing. Orientarea catre evenimentele de marketing promoveaza latura experientiala a evenimentelor, crearea legaturii cu publicul tinta, cat si expunerea consumatorului unei experiente relevante si memorabile la care acesta se poate conecta. Shone si Parry ne pun la dispozitie o cuprinzatoare definitie a conceptului de eveniment, ca fiind ,,acel fenomen care apare in situatii lipsite de rutina si care are obiective culturale, personale, organizationale sau de placere si care sunt separate de activitatea normala a vietii zilnice, al caror scop fiind acela de a ilumina, celebra, distra sau provoca experienta unui grup de oameni."3 Evenimentele ofera posibilitatea publicului de a-si folosi simturile pentru a asimila noi cunostinte si a-si forma stari de spirit.
Ne pare rau, pe moment serviciile de acces la documente sunt suspendate.