INTRODUCERE 4 CAPITOLUL I : Comunicarea in marketing - delimitari conceptuale 5 1.1 Definirea comunicarii de marketing 5 1.2 Rolul si importanta comunicarii in politica de marketing a companiei 8 1.3 Tehnici utilizate in procesul comunicarii in marketing 9 1.4 Modalitati de evaluare a eficientei comunicarii in marketing 15 CAPITOLUL II : Prezentarea societatii Coca-Cola HBC Romania 16 2.1 Descrierea societatii 16 2.2 Oferta de produse a societatii 18 2.3 Marcile produse si cotele de piata 19 2.4 Comunicarea de marketing a companiei 20 2.5 Campanii de comunicare 21 CAPITOLUL III: Analiza eficientei comunicarii in cadrul societatii Coca-Cola pe piata din Romania 22 3.1 Metodologia cercetarii 22 3.2 Analiza si interpretarea rezultatelor. 23 Concluzii si recomandari 27 CONCLUZII 28 BIBLIOGRAFIE 30 ANEXE 32
In cadrul acestei lucrari am evidentiat aspectele teoretice cu privire la comunicarea de marketing si metodele utilizate in procesul comunicarii, dar si aspecte practice cu privire la eficienta comunicarii companiei Coca-Cola, cu ajutorul chestionarului completat atat in mediul online cat si la locul vanzarii. Lucrarea este alcatuita din trei capitole in care sunt evidentiate aspectele importante pentru comunicarea de marketing, astfel: In primul capitol sunt prezentate informatii cu privire la rolul si importanta comunicarii in cadrul companiei, metode utilizate in vederea comunicarii cu publicul tinta vizat de companie si metodele de evaluare a eficientei comunicarii realizate de aceasta pe piata de actiune. In capitolul doi este prezentata compania Coca-Cola HBC Romania ce isi desfasoara activitatea pe teritoriul acestei tari, au fost specificate produsele companiei si marcile detinute de aceasta, dar si campaniile publicitare realizate, dintre care cele studiate in cadrul acestei lucrari sunt Happy Moves, Taste The Feeling, CokeStream si Uefa EURO 2016, cea din urma fiind ultima campanie realizata in scopul sustinerii meciurilor europene din acest an. In capitolul trei a fost realizata o cercetare cu ajutorul chestionarului din care informatiile obtinute specifica faptul daca sunt influientati consumatorii de campaniile publicitare in momentul achizitionarii unor produse. Scopul acestei cercetari este de a identifica eficienta comunicarii companiei Coca-Cola cu publicul tinta vizat prin intermediul campaniilor publicitare, acestia utilizeaza mesaje cu un impact emotional puternic prin realizarea spoturilor publicitare pline de energie, veselie, fiind o companie ce se adreseaza familie si tinerilor punand accent pe momentele petrecute impreuna.Obiectivele principale ale acestei lucrarii sunt identificarea importantei campaniilor publicitare realizate de compania Coca-Cola pe piata tinta, determinarea segemtului principal de consumatori ai produselor Coca-Cola si determinarea factorilor de decizie in vederea achizitionarii produselor companiei. Metodologia utilizata pentru realizarea cercetarii cu privire la eficienta campaniilor publicitare realizate de compania Coca-Cola HBC Romania asupra publicului tinta a fost elaborata cu ajutorul chestionarului pe un esantion de 100 de persoane, intervievate atat in mediul online cat si la locul vanzarii. CAPITOLUL I : Comunicarea in marketing - delimitari conceptuale 1.1Definirea comunicarii de marketing Comunicarea de marketing este reprezentata ca fiind un concept relativ nou, acesta a aparut la finalul secolului XX-lea. Datorita noutati conceptului si a naturi complexe ce se fac observate in sistemul comunicational de marketing nu s-a reusit stabilirea unui consens, iar specialisti au diferite puncte de vedere referitoare la continutul sau. In prezent in literatura de specialitate se fac remarcate doua curente care duc la impartirea opiniilor teoreticenilor. Primul curent este sustinut de cei care sunt de parere ca, pentru existenta comunicarii este necesar ca emitentul mesajului sa influenteze in mod voit comportamentul receptorului cu ajutorul mesajului simbolic. In al doilea curent specialistii sunt de parere ca, procesul de comunicare nu este conditionat de intentia de influentare, considerand imposibil ca o persoana sa renunte la comunicare. (Popescu, 2003, p. 12) In ciuda controverselor referitoare la o definire a conceptului comunicarii, se accepta unanim considerarea comunicatiei ca fiind un proces. Pentru realizarea comunicarii este necesara folosirea de simboluri care sa reprezinte o semnificatie. Comunicarea de marketing vizeaza cresterea volumului de vanzari al produselor si serviciilor cu elemente ce tin de notorietatea companiei sau a produsului. Canalele de comunicare sunt diverse cum ar fii, mass media, televiziunea, radioul, internetul, acesta din urma a inregistrat in ultimii ani o crestere foarte mare. Acest mediu a favorizat comunicarea comerciala dar si comunicarea corporativa. Internetul expune mesajele companiilor unei audiente foarte mari, facilitand astfel o comunicare eficienta si un feedback rapid si foarte ridicat, deoarece acest canal de comunicare implica un numar mare de emitatori si un numar si mai mare de receptori. (Orzan & Macovei, 2010) Comunicarea de marketing este reprezentata de diferitele cai prin care o companie lasa o impresie, orice forma de comunicare ce contribuie la imaginea companiei sau a produsului reprezinta o forma de comunicare de marketing. (Warren, et al., 1992, p. 628) Comunicarea mai poate fii definita ca si un proces ce are rolul de a oferi unicitatea sau multiplicitatea ideilor transmise intre emitator si receptor. (Flitar, 2002, p. 133) Comunicarea intre oameni reprezinta un schimb de date, informatii, semnale intelesuri si semnificatii. Aceasta a fost elementul care a insotit omul pe durata intregii existente. Comunicarea de convingere a dat nastere practicilor de marketing. Comunicarea la nivel de intreprinere are ca scop pozitionarea intreprinderii, oferirea unei identitati si a unei personalitati diferita fata de cea a concurentei. (Prihoanca, 2008, p. 9) Comunicarea este procesul prin care oamenii fac schimb sau impartasesc anumite sensuri unui set comun de simboluri. Cand o companie dezvolta un produs nou, inlocuieste un produs vechi, sau vor sa creasca vanzarile unui produs sau serviciu deja existent, compania trebuie sa comunice acest mesaj consumatorilor. (W.Lamb, et al., 2004, p. 470) Diferitele definitii aparute in decursul timpului contureaza aceeasi idee de baza, instrumentele de comuniare folosite independent sau combinate in asa fel incat rezultatele comunicarii ajung sa devina importante. (Patrick, et al., 2007, p. 8) Comunicarea de marketing este o parte din marketing asa cum reclama este o parte din comunicarea de marketing. Mixul de marketing poate fi descris mai usor cu ajutorul celor 4P - produs, pret, promovarea si plasamentul care reprezinta elemente fundamentale ale marketingului. (David & Amanda, 2005, p. 4) In comunicarea companiei se utilizeaza forme variate de informare si stimulare a consumatorilor. Acestea se utilizeaza pentru a prezenta compania, serviciile si produsele dar si pentru a crea in mentalitatea consumatrilor o imagine favorabila asupra companiei dar si a produselor sau serviciilor oferite de aceasta. Aceste forme de comunicare sunt formate din: - Sursa de informare - compania; - Mesajul - ideea mesajului; - Canalul de difuzare al mesajului - suportul material al comunicari; - Destinatarul - primitorul mesajului. (Diaconecu, 2008, p. 145) Pentru a fii inteleasa, comunicarea de marketig necesita noua elemente de implicare: 1.Emitator: transmitatorul mesajului; 2.Receptor: destinatarul mesajului; 3.Mesaj: continutul comunicarii; 4.Mijlocul de transmitere: canalul de comunicare; 5.Codificare: transformarea mesajului sub forma unor simboluri; 6.Decodificare: descifrarea si interpretarea simbolurilor;
The Coca-Cola Company, 2016. [Online] Available at: http://www.coca-colacompany.com/ [Accessed 11 3 2016]. 2. Anon., 2015. Raport de sustenabilitate 2012-2014 al Coca Cola HBC ROMANIA. [Online] Available at: http://www.coca-colahellenic.ro/Towardssustainabilit/Reportingourprogress/ [Accessed 28 06 2016]. 3. Anon., 2016. Coca-Cola HBC Romania. [Online] Available at: http://www.coca-colahellenic.ro/Productsandbrands/ [Accessed 26 05 2016]. 4. Anon., 2016. Coca-Cola HBC Romania. [Online] Available at: http://www.coca-colahellenic.ro/Aboutus/Ourproduction/Plants/ [Accessed 30 05 2016]. 5. Balanica, S., 2003. Comunicarea in afaceri. Bucuresti: Editura Academia de Studii Economice. 6. Balaure, V., 1999. Tehnici promotionale; Probleme, Analize, Studii de caz. Bucuresti: Editura Uranus. 7. Balaure, V. et al., 2003. Marketing. II ed. Bucuresti: Uranus. 8. Butler, D., 2016. Disruptive-inovation-is-disruptive. [Online] Available at: http://www.coca-colacompany.com/coca-cola-unbottled/disruptive-innovation-is-disruptive [Accessed 1 07 2016]. 9. Coca-Cola HBC Romania S.R.L, 2015. coca-colahellenic.ro. [Online] Available at: http://www.coca-colahellenic.ro/Aboutus/Whatwedo/ [Accessed 11 3 2016]. 10. Cruceru, A. F., 2009. Tehnici Promotionale. Bucuresti: Uranus. 11. David, P. & Amanda, B., 2005. Integrated Marketing Comunications. 2 ed. Edinburgh: Predice Hall. 12. Diaconecu, M., 2008. Marketing. Bucuresti: Editura Universitara. 13. Diaconescu, M., 2002. Marketing agroalimentar. Bucuresti: Uranus. 14. Epuran, G., 2012. Marketing. Bacau: Alma Mater.
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.