Evolutia Conceptului de Franciza

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere 5
1. Evolutia conceptului de franciza 6
2. Caracteristici generale ale francizei 10
2.1 Definitie 11
2.2 Tipuri 12
2.3 Mecanismul francizei 14
2.4 Ciclul de viata al francizei 17
2.5 Cei 4P ai francizei 18
3. Avantajele si dezavantajele fracizarii 20
3.1 Avantaje 21
3.2 Dezavantaje 23
4. Contractul de franciza 25
4.1 Taxele de franciza 26
4.2 Subfancizarea 31
4.3 Planul de afaceri al francizatului 33
5. Franciza in Romania 37
6. Franciza in Europa 44
7. Studiu de caz - analiza comparativa a companiilor McDonald's si Yum! Brands, Inc 52
7.1 Caracteristici generale ale celor doua companii 53
7.2 Puncte forte atinse in 2006 65
7.3 Numarul de restaurante ce functioneaza sub emblema McDonlad's si Yum! Brands,Inc 65
7.4 Aspecte ale unei francize McDonald's, respectiv Yum!Brands, Inc 69
7.4.1 Restaurantele 70
7.4.2 Personalul 71
7.4.3 Aprovizionarea 72
7.4.4 Marketing-ul 73
7.4.5 Publicitatea 74
7.4.6 Taxele de franciza 75
7.5 Vanzari realizate de cele doua companii 79
7.6 Cheltuieli efectuate de companiile McDonald's si Yum! Brands,Inc 82
7.6.1 Cheltuieli generale si administrative 82
7.6.2 Pierderi suferite de cele doua companii 83
7.6.3 Cheltuieli de investitii 83
7.7 Profitul din exploatare realizat 85
8.Concluzii 90
9.Anexe 96


Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
Scimbarile climatului economic din ultimii zece ani, tendintele privind modelele de cumparare ale clientului final si marele val al globalizarii s-au constituit in factori acceleratori ai sistemului de franciza. Daca adaugam si puterea de atractie a brandurilor, precum si metodele de afacere verificate care sporesc sansele reusitei unui business "clonat", avem, practic, ingredientele care au dus la succesul francizei pe plan mondial. Astazi, in lume , peste 4.900 de sisteme de afaceri au facut sa adere la aceste concepte cel putin cate zece francizati fiecare si, la nivelul tarilor cele mai dezvoltate, franciza genereaza peste 40% din cifrele de afaceri din comert. Cum era de asteptat , Romania, cu o istorie de numai 14 ani in domeniul afacerilor in sistem de franciza , este cuprinsa si ea de aceasta "febra" , pe langa alternativele clasice de investitii, cum ar fi bursa in domeniul imobiliar, investitorii romani alegand, din ce in ce mai mult , sa-si deschida afaceri in franciza Exista doi factori care au dus la expansiunea francizei pe piata romaneasca (1)marca ce se ofera in concesiune si (2)o reteta de afaceri care si-a demonstrat deja succesul si pe alte piete 
Ceea ce a contat cu adevarat a fost ideea de business. O idee care s-a dovedit atat de buna, incat cei carora le-a aprtinut la origini au realizat ca pot , si trebuie sa o "cloneze" iar si iar.
Cele mai adecvate companii ce pot fi exemplificate aici sunt e companii ce pot fi exemplificate aici sunt Yum! Brands,Inc. , dar mai ales McDonald's.
1. Evolutia conceptului de franciza
Pentru a deveni cea mai de succes modalitate de a incepe o afacere, precum si una din cele mai sigure metode de dezvoltare a uneia existente, mecanismul francizei s-a dezvoltat de-a lungul timpului, suferind o metamorfoza completa. Personalitati importante si-au adus contributia la crearea sistemelor moderne de franciza. Pentru a putea prezenta dezvoltarea sistemului de franciza, precum si pentru a putea anticipa evolutia viitoare a acestui tip de afacere, acest capitol va contine un scurt istoric al francizei. Desi nu este necesara cunoasterea istoriei acestui concept, avantajele ce decurg din intelegerea modului de dezvoltare a francizei pot face diferenta dintre un investitor ce este in cunostinta de cauza fata de unul nestiutor. Acest lucru nu sporeste numai increderea in acest tip de afacere, ci si creeaza premizele unei bune intelegeri a modului de desfasurare a acestui tip de colaborari. 
Cuvantul franciza provine din franceza veche, insemnand un privilegiu, o libertate de actiune. In acea perioada franciza era privilegiul acordat unor intreprinzatori de catre suveranul sau lordul tinutului, de a organiza piete, targuri sau expozitii, de a opera feribotul sau alte utilitati sau de a vana sau pescui in zonele desemnate. Conceptul s-a dezvoltat cand domnitorii sau regii au inceput sa acorde francize pentru diferite operatiuni comerciale, cum ar fi constructia de drumuri, efectuarea de negot sau productia de bere. De fapt, franciza era recunoasterea de catre suveran a unui drept de monopol asupra unor activitati comerciale. 
De-a lungul timpului, franciza s-a materializat in concesionarea drepturilor de a vinde anumite produse. Cea mai veche astfel de afacere care este cunoscuta a functionat in Germania, datand aproximativ din anul 1940, cand anumite marci de bere au acordat unor taverne dreptul de a vinde produsele lor. Acest tip de afacere este primul care utilizeaza franciza in felul in care o cunoastem noi astazi. 
In SUA, primele francize au aparut ca subcontractari ale companiilor de cai ferate pentru constructia de linii si utilitati, dar si pentru constructii de hoteluri, restaurante sau alte obiective private. Urmasul lui John S. Pemberton, inventatorul cunoscutei bauturi Coca Cola, a dezvoltat ideea de franciza, oferind reteta sucului altor companii producatoare in schimbul unor taxe procentuale. Cine dorea pe atunci sa investeasca putea conta pe venituri nu tocmai mici. Franciza devenise in tara tuturor posibilitatilor mijlocul prin care imposibilul devenea posibil. Un merit deosebit ii revine lui Isaac Merrit Singer, intemeietorul cunoscutei companii de masini de cusut Singer. Acesta acorda in 1851 unor comercianti drepturile de a vinde masinile produse de el, iar in 1863 ofera licenta producerii de masini Singer altor companii. Dupa acelasi exemplu, General Motors incepe in 1889 crearea unui sistem de distribuitori independenti si de service-uri autorizate, iar in 1901 apare compania de franciza Rexall, ce distribuie produse cosmetice. 
Coca Cola, Singer, GM si Rexall formeaza cvartetul pionierilor in domeniul francizei, multi altii urmandu-le exemplul. Companii petroliere, producatori de masini, restaurante si hoteluri urmeaza aceasta cale de dezvoltare, obtinand un succes recunoscut. In SUA, la fiecare 30 de minute se deschide o noua locatie in franciza, in prezent existand peste 530.000 de astfel de locatii si peste 3800 de francizori. Intre firmele cele mai prestigioase se numara McDonald's, OBI, Eismann-Tiefkuhlkette, Martinizing, Shell, Agip, IS-Bjorn.


Fisiere in arhiva (1):

  • Evolutia Conceptului de Franciza.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!