Evolutia Marketingului si Avantajele Adoptarii Acestuia in Biblioteci

Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
Termenul de marketing si-a facut aparitia in institutiile culturale in urma cu 20 de ani.
Specialistii in economie demonstreaza prin studiile efectuate evolutia marketingului, de la focusarea pe produs si pe vanzare, la determinarea necesitatilor si preferintelor consumatorului.
Activitatea de marketing este astazi centrata pe satisfacerea utilizatorilor, iar institutiile culturale se asigura ca prin serviciile implementate reusesc sa isi atinga obiectivele.
Lucrarea de fata urmareste cronologic evolutia marketingului si avantajele adoptarii acestuia in biblioteci. Ofera exemple ale strategiilor de marketing adoptate atat de bibliotecile din afara tarii cat si cele romanesti si analizand in ultimul capitol strategiile de marketing adoptate in cadrul Bibliotecii Universitatii de Medicina si Farmacie "Carol Davila" Bucuresti si efectele implementarii acestora
Lucrarea de fata este structurata pe 3 capitole dupa cum urmeaza:
In capitolul 1, intitulat ,,Marketingul de la optiune la necesitate" este prezentat un scurt istoric al conceptului de marketing si influenta lui asupra comportamentului consumatorului. Definitiile prezentate infatiseaza atat asemanarile cat si deosebirile punctelor de vedere ale specialistilor in domeniu. Sunt prezentate de asemenea si ultimele inovatii din domeniul tehnologic care ne demonstreaza utilitatea, importanta si eficacitatea marketingului in secolul vitezei. 
Capitolul 2 ,,Marketingul in structurile infodocumentare" se deschide cu istoricul marketingului in biblioteci, completat cu diverse strategii de marketing folosite atat de bibliotecile din afara tarii cat si cele romanesti. Capitolul ofera o scurta comparatie a bibliotecilor romanesti cu cele straine, pe baza strategiilor de marketing implementate si influenta acestora asupra comportamentului utilizatorilor.
Capitolul 3 ,,Strategii de marketing in UMF Carol Davila Bucuresti" urmareste procesul de creare si implementare a strategiilor de marketing in cadrul Bibliotecii Universitatii de Medicina si Farmacie "Carol Davila" Bucuresti, pornind de la analiza situatiei curente si al gradului de satisfacere al utilizatorilor privit din perspectiva acestora si urmarind apoi efectele implementarii schimbarii.
In 2007 Linda Berube, managerul regional al bibliotecilor din estul Statelor Unite ale Americii spunea ca ,,inainte aveam o nisa, dar odata cu dezvoltarea web-ului aceasta nisa s-a micsorat considerabil, existand oameni, companii care ne pot face treaba, o pot face mai repede, - poate si mai bine." 
Pornind de la acest indemn Biblioteca Universitatii de Medicina si Farmacie "Carol Davila" Bucuresti isi doreste sa ramana in continuare sursa principala de ontinere a informatiei stiintifice si un partener in procesul de cercetare.
1. Marketingul de la optiune la necesitate 
1.1 Scurt istoric al marketingului
In functie de modul de abordare si de noile viziuni asupra partilor componente ale unei actiuni de marketing, definitiile aduse acestui termen sunt variate si intr-o continua adaptare la noile realitati ale mediului economic si tehnologic.
Ideile care au stat la baza formarii conceptului de marketing se contureaza inca din secolele XVII-XVIII, pe fondul dezvoltarii comertului mondial. ,,Le parfait negociant" care ii apartine lui Jaques Savari este una dintre primele lucrari care fundamenteaza marketingul international, acesta abordand problema evolutiilor sociologice si nevoia adaptarii la cerintele consumatorului. 
In aceasta perioada se dezvolta teoria avantajului absolut a lui Adam Smith, iar doua secole mai tarziu, teoria avantajului comparativ, a lui David Ricardo. Ambele aduc dovezi dezvoltarii comertului si, implicit, marketingului. Prima teorie mentionata, sustine ca o tara ar trebui sa se axeze pe unul dintre domeniile in care productia este absolut superioara in raport cu alte tari si sa dezvolte importul in domeniile in care productia este slaba, iar cea de-a doua mentioneaza ca nu este necesar ca o tara sa produca toate bunurile de care are nevoie ci mai degraba sa dezvolte comertul cu alte tari si sa se axeze pe dezvoltarea specializarii activitatilor .
Teoriile lui Adam Smith si ale lui David Ricardo pot fi considerate drept strategii de marketing, care doresc sa sporeasca sansele producatorilor de a avea succes. Observam astfel, ca dezvoltarea conceptului de marketing este strans legata de dezvoltarea comertului. Datorita dezvoltarii acestuia, producatorii sunt nevoiti sa gandeasca diverse strategii pentru a iesi in castig. Trebuie subliniat ca toate teoriile acelei perioade se centreaza asupra ideii de a vinde un produs si nu pe aceea de a vinde produse create in functie de anumite tipuri de clienti.


Fisiere in arhiva (1):

  • Evolutia Marketingului si Avantajele Adoptarii Acestuia in Biblioteci.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

ENACHE, I. Marketingul in structurile infodocumentare. Ed. Universitatii, 2006.
ENACHE, I. Economia structurilor infodocumentare. Ed. Universitatii, 2011.
KOTLER, Philip. Principiile marketingului. Teora, 2008. 
KOTLER, Philip. Managementul markentingului. Teora, 2008. 
KOTLER, Philip; JAIN, Dipak; MAESINCEE, Suvit. Marketingul in era digitala. Meteor Pess, 2009
MOLDOVEANU, Maria; IOAN-FRANC, Valeriu. Marketing si cultura. Bucuresti: Editura Expert, 1997
STANCIU, Sica. Introducere in marketingul organizatiilor non-profit. Bucuresti: Editura Universitatii din Bucuresti, 1999
Webografie
Articole
ENACHE, Ionel. Marketingul in biblioteca [online] [21.04.2012] Available from: http://ebooks.unibuc.ro/filologie/enache-market/1.htm
GIDDENS, Anthony. Sociologie [online] [05.05.2012] Available from: http://www.scribd.com/doc/27538225/20/TEORIA-SOCIOLOGICA
PORUMBEANU, Luciana-Octavia. Aspecte referitoare la marketingul serviciilor de biblioteca [online] [29.05.2012] Available from: http://ebooks.unibuc.ro/filologie/octavia/2.htm
PORTER, M. E. What is a strategy? Harvard Business Review [online] [05.05.2012] Available from: http://maaw.info/ArticleSummaries/ArtSumPorter96.htm
MEZEY, Matthew. Use the new tools - or be overtaken. [online][20.04.2012]
Available from :
http://www.cilip.org.uk/publications/updatemagazine/archive/archive2007/june/LISreportMatthew.htm
SICA, Stanciu. Comportamentul consumatorului [online] [05.05.2012] Available from: http://ebooks.unibuc.ro/StiinteADM/sica/5.htm
SICA, Stanciu. Bazele generale ale marketingului [online] [05.05.2012] Available from: http://ebooks.unibuc.ro/StiinteADM/sica/5.htm
A brief history of the last ten years of digital marketing [online][20.05.2012]
Available from: http://www.ymarketing.com/blog/bid/105227/A-Brief-History-Of-The-Last-Ten-Years-Of-Digital-Marketing


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!