Evolutia Politicii Comunitare in Domeniul Industriei Auto in Contextul Crizei Globale

Extras din licenta Cum descarc?

CAPITOLUL I - Caracteristicile industriei U.E.27 sub impactul crizei (2007-2010)
I.1. Aspecte Introductive
Chiar in momentul in care aceasta lucrare este scrisa, economia mondiala incearca sa reziste unei crize economice si sociale la nivel global fara precedent. Industria globala a automobilelor a fost printre primele sectoare atinse de aceasta criza, aproape falimentand unii constructori iar altii reusind sa ramana pe piata cu foarte mari sacrificii. Constructorii europeni au fost zguduiti de viteza si magnitudinea cu care aceasta criza a lovit. Aceste evenimente au fortat industria si liderii Uniunii Europene (UE) sa raspunda intr-o maniera extraordinara.
Cu toate acestea, inca de la inceput, a fost clar ca aceasta criza ameninta mai mult decat locurile de munca si cresterea economica. Tulburarile adanci, nelinistitoare au ridicat intrebari in legatura cu situatia actuala si cum se va mentine continuarea progresului in ceea ce priveste domeniul cailor de transport sustenabile, ecologice si cercetarea in acest domeniu pe viitor. Aceasta provocare, ce aparea pe doua fronturi, ridica in momentul de fata probleme pentru liderii industriei dar si pentru liderii politici in acelasi timp.
Raportul asupra industriei al Asociatiei Europene a Constructorilor din domeniul automobilistic (ACEA) din 2009-2010 prezinta o viziune clara asupra evolutiei vanzarilor si productiei automobilelor, asupra politicilor din domeniu cu care ne confruntam in capitala Europeana, Bruxelles, si asupra prioritatilor care apar la orizont pentru Europa in anii ce urmeaza. In continuare, atentia constructorilor de automobile este concentrata asupra problemelor ce privesc siguranta drumurilor si schimbarile climatice.
Sectorul auto este adeseori creditat drept ,,motorul" Europei. Uniunea Europeana este considerata patria competitivitatii si inovatiei in domeniul automotiv, fapt care genereaza activitate pe tot cuprinsul economiei - de la materiale de constructie si aprovizionarea cu piese pana la cercetare si dezvoltare, productie, vanzari si servicii de garantie post-vanzare.
Producatorii au pregatit si dezvoltat o forta de munca foarte bine pregatita, producand produse de calitate pentru pietele interne dar si internationale. Productia de masini are in prezent peste 2 milioane de angajati europeni, cu inca 10 milioane de angajati in industrii adiacente. Exporturile sunt estimate in jurul valorii de 70 de miliarde de euro anual.
Industria auto s-a facut cunoscuta de-a lungul timpului drept un partener in sustenabilitate. Realizarile tehnologice au adus la suprafata solutii reale, reducand emisiile daunatoare provenite de la produsele acestei industrii si de la fabricile unde acestea sunt produse. Producatorii au fost adevarate varfuri de lance in ceea ce priveste imbunatatirile semnificative in domeniul securitatii vehiculelor si au adoptat foarte usor cerintele societatii in ceea ce priveste asumarea responsabilitatii cu privire la daunele facute de produsele lor. Anual, industria investeste 20 de miliarde de euro in cercetare si dezvoltare, mai mult decat orice alt sector privat. 
Inovatia se bazeaza pe un sector vibrant, competitiv. Un cadrul legal din partea UE care sa sustina industria este imperativ, mai ales in conditii de criza dar si in conditii normale, pentru un sector al industriei care este vital pentru starea financiara buna a Europei. Pe viitor trebuie investit foarte mult in dezvoltarea tehnologiilor ce permit dezvoltarea modalitatilor de transport alternative si ecologice. Acest lucru cere insa o economie infloritoare. Astfel, situatia actuala este mai mult decat o provocare, este o oportunitate. Daca se va reusi progresul in acest domeniu chiar si in conditiile econimiei actuale atunci pe viitor avasul tehnologic va fi si mai pronuntat.
I.2 ACEA - Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile
ACEA inseamna Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile ("Association des Constructeurs Europeens d'Automobiles"). ACEA este o asociatie in cadrul industriei auto si, devine astfel, unul din grupurile de interese care contribuie la crearea unui proces de decizie informat in cadrul UE. Aceasta are 15 membri: BMW Group, DAF Trucks, Daimler, FIAT Group, Ford of Europe, General Motors Europe, Jaguar Land Rover, MAN Nutzfahrzeuge, Porsche, PSA Peugeot Citroen, Renault, Scania, Toyota Motor Europe, Volkswagen si Volvo Group. ACEA a fost infiintata in 1991, are sediul in Bruxelles cu reprezentare in Tokyo si Beijing. Consiliul de administrare este compus din presedintii executivi ai fiecarui membru. ACEA mentine relatii stranse cu cei 29 de constructori de automobile din Europa, fiind principala sursa de informare in ceea ce priveste legiferarea in legatura cu domeniul auto, cu peste 80 de directive UE si mai mult de 115 reglementari UNECE (Comisia Economica a Natiunilor Unite pentru Europa sau ,,United Nations Economic Comission for Europe"), care sunt foarte tehnice in cea mai mare parte. ACEA este cel mai mare portal catre informatii clare si corecte asupra industriei automotive europene, incurajand intelegerea importantei sectorului acesta, complexitatii acestuia si contributia fata de societate.
I.3. Scaderea economica si efectele acesteia
In a doua jumatate a lui 2008, in pofida competitivitatii acerbe si a progresului asupra dezvoltarii pe termen lung, descresterea economica a lovit industria. Criza bancara a incetinit economiile; consumatorii si oamenii de afaceri s-au chinuit sa obtina credite. Persoanele fizice s-au retinut de la achizitionarea de autovehicule noi iar afacerile au inceput lupta pentru supravietuire. In primele 6 luni ale anului 2008 cererea de masini noi pe teritoriul Europei a scazut cu doar 2%, vanzarea vehiculelor comerciale scazand cu doar 0,4%. Pana la sfarsitul anului, pietele pentru toate tipurile de autovehicule s-au prabusit. In ultimele 3 luni, vanzarile auto scazusera cu 19,3%: unele state membre raportau chiar scaderi de mai mult de 50% numai in decembrie. Cererea de masini noi de-a lungul intregului continent scazuse cu 24%.


Fisiere in arhiva (1):

  • Evolutia Politicii Comunitare in Domeniul Industriei Auto in Contextul Crizei Globale.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!