Evolutia Politicii Fiscale in Vederea Integrarii Europene

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE 4
I. POLITICA FISCALA: COMPONENTA ESENTIALA A POLITICII FINANCIARE
1.1. Continutul politicii fiscale si sfera de manifestare a acesteia 7 
1.2. Strategiile de politica fiscala si impactul lor asupra dinamicii economiei si societatii. 9
1.3. Integrarea in Uniunea Europeana
1.3.1. Integrarea economica - conditie sine qua non a integrarii europene 12
1.3.2. Definirea si importanta integrarii economice 13
1.3.3. Etapele integrarii economice. 14
1.3.4 Caracteristicile politicii fiscale in cadrul Uniunii Europene 15
II. ANALIZA POLITICILOR FISCALE ADOPTATE IN PERIOADA DE PREADERARE LA UNIUNEA EUROPEANA IN ROMANIA
2.1. Analiza evolutiei economiei si a masurilor de politica fiscala adoptate in Romania dupa anul 1990. 18
2.2. Politica fiscala a Romaniei in perioada de preaderare la Uniunea Europeana 23
III. POLITICA FISCALA ADOPTATA DE ROMANIA IN PERIOADA DE POSTADERARE (2007-2012) 38
CONCLUZII 43
BIBLIOGRAFIE 46


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Un moment foarte important in istoria Romaniei, ca stat democratic, l-a constituit procesul de aderarea la Uniunea Europeana si integrarea in structurile acesteia. Semnificatia simbolica, dar mai ales implicatiile functionale ale acestui demers al integrarii europene au fost principalele argumente ce au stat a baza deciziei de a aborda aceasta tematica. In acest sens, lucrarea de fata este centrata atat pe analiza premiselor, cat si a efectelor pe care procesul integrarii europene le-a avut asupra evolutia politicii fiscale in Romania.
Gradul de actualitate al acestei problematici, coroborat cu importanta pe care fiscalitate o are in raport cu dezvoltarea economica a tarii, in contextul procesului de aderare la spatiul comunitar, sunt aspecte ce explica interesul de cercetare crescut pentru analiza evolutiei sistemul fiscal romanesc.
Principalul scop caruia i se circumscrie lucrare "Evolutia politicii fiscale in vederea integrarii europene" este evidentierea reformei sistemului fiscal romanesc, aparut ca o necesitate, ca urmare a schimbarilor pe plan mondial, cu scopul de a-l armoniza atat din punct de vedere legislativ cat si structural.
Pornind de la cadrul teoretic de definire a principalelor concepte privind sistemul fiscal si de la conturarea particularitatilor sistemului romanesc in context european, studiul de fata propune o analiza statistica a datelor privind cazul Romaniei, precum si a abordare comparativa a acestuia in raport cu alte state membre UE sau in curs de aderare. Un alt aspect abordat in analiza sistemului fiscal romanesc l-a reprezentat dinamica legislatiei de natura fiscala, in special in ceea ce priveste impozitele indirecte, urmarindu-se punerea in evidenta a modificarilor generate de alinierea la cerintele europene. 
In ceea ce priveste structura lucrarii, primul capitol abordeaza conceptul de politica fiscala, accentuand principalele mecanisme si implicatii de la nivelul procesului mobilizarii de venituri catre stat. In acest sens, am urmarit evidentierea necesitatii impozitelor, nivelul optim, dar si posibilitatile de colectare, prin raportare la perspectivele teoretice si cadrele de analiza propuse de A. Smith, B. Ballas sau teoreticieni locali precum I. Vacarel si V. Brasoveanu. Capitolul s-a centrat, cu precadere, pe conturarea componentei teoretice privind fiscalitatea si analiza implicatiilor aderarii europene la nivelul politicii fiscale.
Studiul de caz care face obiectul celui de-al doilea capitol mecanismul prin care sistemul fiscal romanesc a parcurs un proces complex de reajustare in vederea aderarii, in perioada 1990-2006, evidentiind rezultatele pozitive pe care politica fiscala le-a avut, dar si trendul crescator in ceea ce priveste eficacitatea colectarii veniturilor fiscale in Romania. In acest scop, a fost analizata evolutia principalelor categorii de impozite si taxe in perioada 2003-2006, dar si cauzele care au stat la baza modificarilor aferente acestei perioade. S-a constat ca cele mai mari valori inregistrate, la nivelul impozitele indirecte, au fost corelate cu taxa pe valoare adaugata (TVA-ul), cu o pondere de aproximativ 29%, Romania ocupand unul dintre primele locuri la nivelul Uniunii Europene. In ceea ce priveste sistemul de impozatare prin cota unica, au fost analizate principalele avantaje si dezavantaje pe care acesta le are comparativ cu sistemul bazat pe progresivitate. In baza concluziilor acestui demers, am propus un design alternativ al sistemului de impozatare ce ar putea aduce venituri fiscale suplimentare la buget, afectand in acelasi timp principiul echitatii fiscale.
Obiectivul principal al politicii fiscal-bugetare il reprezinta cresterea capacitatii de absorbtie a resurselor disponibile atat din impozite si taxe colectate de la buget, cat si din fondurile nerambursabile pe care economia romaneasca le poate primi de la Uniunea Europeana. La nivelul primei surse, analizand dinamica sistemului fiscal romanesc si aspectele cadrului fiscal european, una dintre modalitatile prin care se poate ajunge la un stadiu cat mai apropiat de situatia existenta in Uniunea Europeana in ceea ce priveste structura impozitelor directe, dar si a impozitelor indirecte, ar putea fi reprezentata de cresterea ponderii impozitelor directe in formarea veniturilor fiscale. Acest lucru s-ar putea realiza prin sporirea bazei impozabile, prin utilizarea unor cote reduse de TVA pentru anuminte categorii de bunuri si servicii, printr-o stimulare a cresteri economice sau prin scaderea evaziunii fiscale.


Fisiere in arhiva (1):

  • Evolutia Politicii Fiscale in Vederea Integrarii Europene.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

http://www.mfinante.ro , Raport anual pe 2003-2011
http://europa.eu.int/comm/eurostat , "Structures of the taxation in the European Union" 
http://ec.europa.eu/taxation_customs/index_en.htm
http://www.euractiv.com/en/taxation
http://www.tax-news.com
http://www.finfacts.com
http://www.worldbank.org
http://www.mai.ro, Legislatie
http://ec.europa.eu/economy_finance/publications/occasional_paper/2010/pdf/ocp63_en.pdf
http://epp.eurostat.ec.europa.eu/portal/page/portal/eurostat/home/
www.businessday.ro


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!