Evoluția Spatiului Concurențial în România după Aderarea la Uniunea Europeană

Cuprins licență Cum descarc?

INTRODUCERE 1 
CAPITOLUL I Concepte generale ale concurenței 3
1 1 Noțiunea și trăsăturile concurenței 3
1 2 Evoluția concurenței în timp 4
1 3 Raportul între legislația națională și cea comunitară a României în materie de concurență 5
1 4 Tipologia,funcțiile și felurile concurenței 7
1 4 1 Tipologia concurenței : Factorii și condițiile ce determină existența mai multor tipuri de concurență 9
1 4 2 Funcțiile concurenței 10
1 4 3 Felurile concurenței 12
CAPITOLUL II Politica în domeniul concurenței 15
2 1 Politica de concurență - o istorie fascinantă 15
2 2 Politica concurenței la nivelul UE 16
2 2 1 Importanța analizei economice în aplicarea politicii de protecție a concurenței 18
2 3 Reforma politicii de concurența a UE 19
2 4 Ajutorul de stat 20
2 4 1 Principii generale 20
2 4 2 Reglementarea ajutorului de stat la nivel național 20
2 4 3 Notificarea ajutorului de stat 21
2 4 4 Monitorizarea ajutorului de stat 22
2 4 5 Politica în domeniul ajutorului de stat 23
CAPITOULUI III Studiu de caz 25
3 1 FORD ÎN ROMÂNIA 25
3 2 Tipuri de maşini Ford 27 
3 3 Efectul investiţiei de la Craiova 36
3 4 Informaţii financiare Sc Ford Romania S A 39
Concluzii 45
Referințe bibliografice


Extras din licență Cum descarc?

INTRODUCERE
În cadrul Uniunii Europene, necesitatea asigurării condiţiilor propice unei concurenţe libere a constituit însăşi raţiunea creării pieţei unice interne Regulile în domeniul concurenţei nu reprezintă un scop în sine, ci o premisă a funcţionării eficiente a pieţei interne unice, un sistem care să asigure o concurenţă nedistorsionată pe piaţa internă Conceptul de piaţă internă practic s-a identificat cu esenţa politicii în domeniul concurenţei şi anume încurajarea eficienţei economice prin crearea unui mediu favorabil inovaţiei şi progresului tehnologic, care să protejeze interesele consumatorului 
În construcţia europeană, toate strategiile importante (inclusiv agenda de la Lisabona) au avut ca premisă şi obiectiv primordial asigurarea unei concurenţe libere, iar mijloacele şi instrumentele utilizate pentru atingerea lui au fost permanent revizuite, modificate, adaptate noului context Într-un discurs, comisarul pentru concurenţă preciza: „Am creat deja o Piaţă Unică Europeană şi au dispărut multe bariere din calea comerţului şi dezvoltării Dacă Europa trebuie să-şi atingă întregul potenţial pentru dezvoltare, este nevoie să ne asigurăm că Piaţa Unica oferă un mediu care răsplăteşte acele afaceri ce inovează, investesc în cercetare-dezvoltare şi furnizează produse de mai bună calitate şi la preturi mai mici Acesta este rolul concurenţei Concurenţa conduce la competitivitate, creştere economică şi productivitate O politică a concurenţei eficientă şi bine condusă este atât o premisă obligatorie cât şi un instrument cheie pentru realizarea Agendei Lisabona ”
Acest început de mileniu constituie pentru multe ţări o provocare: integrarea în spaţiul european nu presupune doar împărtăşirea unor principii şi valori comune, ci mai degrabă capacitatea de a face faţă forţelor competitive din cadrul Uniunii Pornind de la acest criteriu esenţial, ţările aspirate (printre care şi România) au trebui să-şi construiască un sistem legislativ şi instituţional, care să le ofere nu numai posibilitatea îndeplinirii criteriilor pentru aderare, dar mai ales certitudinea supravieţuirii după acest moment pe o piaţă cu peste 500 milioane de consumatori Dacă lucrurile au mers cât de cât în linie dreaptă din punct de vedere legislativ, majoritatea ţărilor din regiune reuşind să adopte reglementări adaptate cerinţelor şi specificului intern, implementarea acestora a creat de cele mai multe ori avertismente şi nemulţumiri din partea Comisiei Europene 
Cel mai puternic impediment l-a constituit asigurarea independenţei autorităţii cu rol în acest domeniu, supusă unor presiuni greu de evitat: necesitatea creării unui mediu concurenţial într-un sistem economic în care statul a jucat un rol important Deşi, cele mai multe dintre impedimente au fost înlăturate până la momentul aderării, capitolul concurenţă s-a dovedit a fi unul din cele mai dificile şi a dat multe emoţii candidatelor Nici România, nu a făcut excepţie de la regulă 
CAPITOLUL I
CONCEPTE GENERALE ALE CONCURENȚEI
1 1 Noțiunea și trăsaturile concurenței 
Concurența nu are o definiție unanim acceptată, ea având semnificație în funcție de context Una din caracteristicile generale ale concurenței este aceea când una sau mai multe persoane se străduiesc să relizeze un anumit obiectiv și că realizarea acestui obiectiv de către una dintre persoane determină un grad mai scăzut de realizare al aceluiași obiectiv de către celalată persoană, dar nu o exclude din sfera de activitate Acestă definiție se aplică cu ușurință in diverse domenii ale vieții 
Privită din punct de vedere economic,concurența este întotdeauna legată de tranzacții piață, de cerere și ofertă și de procesul schimbului Mai exact se poate spune că există concurență economică, dacă consumatorului poate alege între mai multe alternative și poate astfel să aleagă alternativa cea mai convenabilă preferințelor sale.


Fisiere în arhivă (1):

  • Evolutia Spatiului Concurential in Romania dupa Aderarea la Uniunea Europeana.doc

Imagini din acest licență Cum descarc?

Banii înapoi garantat!

Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.


Descarcă această licență cu doar 8€

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.

1. Numele și adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

* Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi email-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:



* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!