Evolutii si caracteristici ale pietei in domeniul produselor din carne de pasare si oua de consum

Cuprins licenta Cum descarc?

Cap. 1 Piata si caracteristicile acesteia din perspectiva marketingului 3
1.1 Acceptiunile pietei 3
1.2 Tipuri si forme de piete 4
1.3 Piata intreprinderii si strategiile de piata 5
1.3.1 Strategii competitive de piata 6
Cap. 2 Piata nationala si regionala a produselor din carne de pasare si oua de consum 8
2.1. Locul actual al Romaniei in avicultura europeana si mondiala 8
2.2 Piata carnii de pasare din Romania 11
2.3 Piata oualor de consum din Romania 14
2.4 Avicultura ecologica, componenta importanta a dezvoltarii agricole durabile 15
Cap. 3 Activitatea firmei Avicola Calarasi S.A. in contextul evolutiei pietei de carne de pasare si oua de consum 18
3.1 Elemente de caracterizare a societatii comerciale AVICOLA CALARASI S.A. 18
3.2 Micromediul de marketing al firmei 20
3.2.1 Principalii furnizori. Politica de aprovizionare a firmei 20
3.2.2 Clientii societatii si segmentarea pietei 22
3.2.3 Principalii competitori ai societatii. Pozitia firmei in raport cu acestia 23
3.3 Macromediul de marketing al firmei. Analiza P.E.S.T. 26
3.3.1 Mediul tehnologic 26
3.3.2 Mediul social 26
3.3.3 Mediul politic 27
3.3.4 Mediul economic 28
3.4 Piata firmei (piata efectiva si piata potentiala) 29
3.4.1 Piata locala (judetul Calarasi) 29
3.4.2 Piata judetelor limitrofe 30
3.4.3 Piata externa 31
3.5 Analiza SWOT a firmei 31
3.6 Mixul de marketing al firmei 33
3.6.1 Politica de produs 33
3.6.2 Politica de pret 35
3.6.3 Politica de distributie 38
3.6.4 Politica de promovare 40
Cap. 4. Cercetarea de marketing: ,,Motive, comportamente de cumparare si consum ale brasovenilor privind carnea de pasare si produsele din carne de pasare" 43
Introducere 43
4.1. Ipotezele si obiectivele cercetarii 43
4.1.1. Ipotezele cercetarii: 43
4.1.3. Obiectivele cercetarii: 44
4.2. Proiectarea cercetarii 45
4.2.1. Tipul cercetarii si metoda de obtinere a datelor primare 45
4.2.2. Consideratii metodologice privind esantionarea 46
4.2.3. Consideratii privind elaborarea chestionarului 49
4.3 Concluziile desprinse in urma cercetarii 59
Cap. 5 Concluzii si propuneri 62
BIBLIOGRAFIE 65


Extras din licenta Cum descarc?

Cap. 1 Piata si caracteristicile acesteia din perspectiva marketingului
1.1 Acceptiunile pietei 
In lucrarea ,,Marketing. Dictionar explicativ", notiunea de piata este definita prin urmatoarele semnificatii:[4, p .515]
1. Categorie a economiei de schimb, care, in acceptiunea teoriei economice generale, desemneaza un sistem de relatii de vanzare - cumparare intre parti contractuale ce sunt, pe de-o parte, unite prin legaturi de interdependenta, iar pe de alta parte, se afla in raporturi de opozitie, fiecare urmarindu!-si propriul interes. Partile contractante sunt ofertantii de bunuri si servicii si solicitantii acestora, consumatorii, fiecare constituindu-se intr-un centru de decizie distinct, de vanzatori si de cumparatori, dar care, in acelasi timp, sunt legati printr-o solidaritate functionala;
2. Mecanism complex, care, in aceeasi optica a teoriei economice generale, cuprinde doi factori relativi, oferta si cererea, prin functionarea carora reglementaeaza activitatea economica a societatii. Prin acest mecanism al confruntarii ofertei cu cererea si al realizarii lor sub forma actelor de vanzare - cumparare, piata se manifesta ca o ,,mana invizibila", o ,,forta impersonala" ce actioneaza dincolo de capacitatea de interventie a participantilor la raporturile de schimb, fiind pentru ei o ,,forta arbitrara" ce le reglementeaza spontan activitatea si de functionarea careia depinde situatia lor economica.
Dincolo de aceasta abordare generica, piata este privita ca un element fundamental al mediului de marketing, aflat in interdependenta cu toate componentele micromediului, macromediului si mediului supranational de marketing, asigurand totodata existenta si functionarea oricarei economii.
De-a lungul timpului, notiunea de piata a cunoscut multiple abordari, reprezentand initial, spatiul in care cumparatorii si vanzatorii se adunau pentru a schimba intre ei bunuri si servicii.[5, p.294] 
O alta definitie, [2, p.56] considera piata ca fiind spatiul economico - geografic in care se intalnesc si se confrunta, intr-un interval de timp dat, purtatorii cererii si ofertei dintr-o marfa sau clasa de marfuri oarecare, precum si factorii care determina comportamentul acestor subiecti. Ea caracterizeaza, in esenta, structura, importanta si tendintele de evolutie ale vanzarilor si cumpararilor dintr-un produs sau serviciu.
Piata mai poate fi privita si prin prisma facilitatilor oferite de Internet, din perspectiva comertului electronic, fiind in acest caz un spatiu virtual cunoscut sub denumirea de piata virtuala.
O caracteristica esentiala a pietei, din punct de vedere al teoriei de marketing, este reprezentarea concreta pe care aceasta o detine. Piata concreta este localizabila din punct de vedere geografic, identificabila sub aspect socio - demografic, descriptibila sub aspect economic si monetar, inteligibila sub aspect cultural, accesibila sub aspect politic si juridic si determinata precis in raport cu o anumita intreprindere sau un anumit produs. [6, p.86]
Aceasta piata concreta se regaseste sub denumirea de piata de referinta si se manifesta atat in cazul produselor si serviciilor cat si in cazul intreprinderilor.
1.2 Tipuri si forme de piete
O prima clasificare este realizata de catre Philip Kotler [5, p.296-297], care ofera urmatoarele niveluri de definire a pietei, avand in vedere interesele firmei ofertante, veniturile si accesul cumparatorilor potentiali:
a) piata totala; 
b) piata potentiala;
c) piata disponibila; 
d) piata disponibila-calificata;
e) piata deservita (sau piata-tinta);
f) piata penetrata.
O alta clasificare a pietelor mai poate fi facuta in raport cu natura obiectului tranzactiilor, rezultand:
? piata produselor si serviciilor;
? piata capitalului si plasamentelor financiare;
? piata fortei de munca;
? piata valutara.
In ceea ce priveste destinatia produselor si serviciilor, sau tipul consumatorului final, exista:
? pietele bunurilor de consum individual (pietele bunurilor alimentare, pietele bunurilor nealimentare);
? pietele bunurilor industriale;
? pietele serviciilor de consum individual;
? pietele serviciilor industriale;
? pietele serviciilor publice; 
? pietele ideilor;
? pietele cauzelor sociale.
In sens larg, piata reprezinta, asadar, ansamblul indivizilor, firmelor, care pot exercita o anumita influenta asupra vanzarilor unui bun economic sau asupra unei organizatii.[8, p.42-43] Acest ansamblu de componente se refera la:
a) Consumatori (utilizatori) care constituie, de fapt, clientii finali si care pot fi indivizi, menaje sau gospodarii familiale pentru produse sau servicii de larg consum (produse alimentare, servicii turistice) sau firme, organizatii, intreprinderi sau alte organisme, pentru produse si servicii industriale (materii prime, semifabricate, echipamente industriale).
b) Cumparatori, care in anumite cazuri se pot confunda cu consumatorii sau pot fi diferiti. Cumparatorii sunt cei care cumpara efectiv bunurile economice, pentru nevoi proprii sau pentru nevoile altora.
c) Prescriptorii sunt cei care dau sfaturi, prescriptii, in legatura cu consumul. Deci, ei nu cumpara si nu consuma, ci doar influenteaza consumatorul sau cumparatorul.
d) Distribuitorii, sunt cei care se interpun intre productie si consum.
e) Producatorii concurenti, care prin prezenta lor reprezinta elementul de profil al unei economii de piata, realizeaza bunuri economice asemanatoare, influentand volumul vanzarilor pe o anumita piata prin comportamentul lor strategic, prin gama de produse oferite, preturi practicate, distributia diferita si promovarea proprie.[7, p.156]
f) Macromediul.


Fisiere in arhiva (1):

  • Evolutii si caracteristici ale pietei in domeniul produselor din carne de pasare si oua de consum.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

1. Anghel L., Florescu C., Zaharia R.: Marketing. Probleme. Cazuri. Teste.Editura Expert, Bucuresti, 1993.
2. Flitar P. Monica: Elemente de marketing. Colectia Nationala, Bucuresti, 2002.
3. Florescu C.(coord.), Balaure V., Boboc St., Catoiu I., Olteanu V., Pop Al. N.: Marketing. Editura Marketer, Bucuresti, 1992.
4. Florescu C., Malcomete P.,Pop Al. N.: Marketing. Dictionar explicativ. Editura Economica, 2003.
5. Kotler Ph., Armstrong G., Saunders J., Wong V.: Principiile marketingului. Teora, 1998.
6. Lefter C-tin (coord.), Bratucu G., Chitu I., Rauta C., Balasescu M.: Marketing (vol.I). Editura Universitatii Transilvania, Brasov, 2000.
7. Patriche D.: Tratat de economia comertului. Editura Eficient, Bucuresti, 1998.
8. Popescu A. C.: Marketing. Editura Economica, Bucuresti, 2002.
9. Thomas M.: Manual de marketing. Editura Codex, Bucuresti, 1998.
10. Buletin informativ al Uniunii Crescatorilor de Pasari din Romania, nr. 1, ianuarie 2009
11. Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale - http://www.madr.ro
12. Revista Avicultorul, nr. 4/2003
13. Revista Avicultorul, nr. 2/2008
14. Revista Avicultorul, nr. 3/2008
15. Revista Avicultorul, nr. 4/2008
16. Revista Avicultorul, nr. 1, martie 2009
17. Revista de Zootehnie, anul 1, nr. 2, iunie 2007
18. Revista de Zootehnie, anul 4, nr. 4, decembrie 2007
19. Uniunea Crescatorilor de Pasari din Romania - http://desprepui.ro
*** http://www.agricola.ro/distributie.html
*** http://www.transavia.ro/Despre-noi_204_ro.html
*** http://www.aveimpex.ro/despre_noi.html
*** http://www.desprepui.ro/membriDetails.php?id=3
*** http://www.desprepui.ro/membriDetails.php?id=5


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!