Exportul Romaniei pe Perioada Crizei Economice

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE 3
Capitolul 1. METODOLOGIA UTILIZATA SI BAZA DE DATE 5
1.1. Baza de date 5
1.1.1. Institutul National de Statistica (INS) 5
1.1.2. Asociatia Nationala a Exportatorilor si Importatorilor 5
din Romania (ANEIR) 
1.1.3. Departamentul pentru Comert Exterior -DCE 6
1.1.4. S.C. OLTCHIM S.A. 7
1.2. Metodologia. Metoda de analiza 8
1.3. Prezentarea agentului economic S.C. OLTCHIM S.A. 10
Capitolul 2. EVOLUTIA EXPORTULUI ROMANIEI PE PERIOADA 
CRIZEI ECONOMICE 11
2.1. Exportul Romaniei in anul 2007 11
2.2. Exportul Romaniei in anul 2008 17
2.3. Exportul Romaniei in anul 2009 24
2.4. Exportul Romaniei in anul 2010 30
Capitolul 3. STUDIU DE CAZ: EVOLUTIA EXPORTULUI LA
S.C. OLTCHIM S.A. 2007-2010 37
3.1. Date caracteristice ale firmei 
3.1.1. Infiintarea 37
3.1.2. Actionariatul 37
3.1.3. Produsele Oltchim 38
3.1.4. Cercetarea si inovarea 39
3.2. Exportul pe perioada crizei economice - la OLTCHIM 40 
3.2.1. Anul 2007 40
3.2.2. Anul 2008 43
3.2.3. Anul 2009 47
3.2.4. Anul 2010-primul semestru 50
CONCLUZII SI PROPUNERI 51
BIBLIOGRAFIE 54
ANEXE


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
"Criza este cea mai binecuvantata situatie care poate apare pentru tari si persoane, pentru ca ea atrage dupa sine progrese. Cine depaseste criza se depaseste pe sine insusi, fara a ramane depasit." (Albert Einstein)
Criza economica mondiala din 2007-2010 a inceput in luna iulie 2007, moment cand pierderea increderii investitorilor americani in ipotecarea securitizata a condus la o criza de lichiditati ce a determinat o injectare substantiala de capital in pietele financiare din partea Rezervei Federale americane, a Bancii Angliei si a Bancii Centrale Europene.
Criza s-a agravat in 2008, intrucat bursele de valori din lume s-au prabusit sau au intrat intr-o perioada de instabilitate acuta. Un numar mare de banci, creditori si companii de asigurare au dat faliment in saptamanile ce au urmat.
Dupa cum afirma Albert Einstein, criza economica are si o parte buna, deoarece toti care vor sa depaseasca aceasta criza, trebuie sa schimbe lucrurile, creativitatea se naste din necesitate precum si ziua se naste din noapte, in perioada crizei se nasc inventiile, descoperirile si marile strategii.
Iar cel ce depaseste criza, se depaseste pe el insusi, fara a ramane depasit, iar cel ce atribuie esecul crizei, isi ameninta propriul talent si respecta mai mult problemele decat solutiile. Adevarata criza este criza incompetentei. 
Problema persoanelor si tarilor este lenea si indiferenta pentru a gasi solutii si iesiri din astfel de situatii. 
Fara criza nu exista duel, fara duel viata este o rutina, o agonie lenta. Fara criza nu exista valoare. In perioada crizei infloreste ce-i mai bun in fiecare, pentru ca fara criza orice vant este o mangaiere.
Daca vorbim de criza o promovam iar tacerea este o exaltare a conformismului. In loc de toate acestea, mai bine sa muncim. Sa terminam odata cu singura criza amenintatoare: tragedia de a nu dori sa luptam pentru a o depasi.
Romania a inteles acest lucru, iar pentru a putea depasi criza economica, se redreseaza cu ajutorul exporturilor.
Nu exista nici un dubiu ca performantele viitoare la export ale Romaniei trebuie sa fie bazate pe avantaje competitive, pe dezvoltarea capacitatii si competentei sectorului de export si pe crearea unei economii care sa poata sa se dezvolte in conditii de liber schimb intr-o piata din ce in ce mai globalizata.
Sectoarele traditionale de productie, cum ar fi textilele si mobila, continua sa fie importante din motive socio-economice, cum ar fi ocuparea fortei de munca. Chiar si in cadrul acestor sectoare se pune accent pe obtinerea de niveluri ridicate de eficienta, adaugare si retinere mai mare de valoare prin integrare verticala in amonte si in aval.
Turismul rural si ecologic sau serviciile balnearo-medicale au o oferta atractiva datorita culturii, traditiei, mediului unic si diversitatii biologice. Acestea sunt cerute tot mai mult de catre consumatori. Focalizarea este axata pe crearea de capacitate - pe imbunatatirea calitatii si a diversitatii acestor servicii.
Sprijinirea si dezvoltarea sectoarelor deja create nu este de ajuns. Romania trebuie si sa isi diversifice si largeasca oferta sa de export. 
Prima luna a lui 2011 a mai venit cu un semnal pozitiv in ceea ce priveste cometul exterior al Romaniei. Deficitul comercial al Romaniei a fost in prima luna a acestui an cu peste 286 milioane de euro mai mic decat la inceputul lui 2010, potrivit datelor Institutlui National de Statistica.
Am incercat astfel, in prezenta lucrare, sa sintetizez cele mai importante aspecte ale exportului in perioada crizei economice (2007-2010) reflectata in situatia Romaniei in aceasta perioada.
Capitolul 1 prezinta o baza de date, rapoartele anuale sau semestriale ale institutelor, asociatiilor si departamentelor de comert, care m-au ajutat sa realizez aceasta lucrare. Dar si prezentarea agentului economic OLTCHIM S.A. pe baza caruia am realizat studiul de caz.
Capitolul 2 prezinta situatia exporturilor Romaniei, pe perioada crizei economice, sintetizand exportul fiecarei luni din cei patru ani, si aratand structura exporturilor pe grupe de produse.
Capitolul 3 prezinta studiul de caz realizat asupra agentului economic OLTCHIM S.A. In prima parte prezint datele caracteristice ale firmei si produsele sale; iar in cea de-a doua parte prezint exportul pe perioada crizei. Analiza realizandu-se pentru fiecare an in parte, in care prezint principalele produse si exportul acestora pe zone geografice.


Fisiere in arhiva (1):

  • Exportul Romaniei pe Perioada Crizei Economice.docx

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!