Fenomenele Sociale care Influenteaza Viata Scolii si Viata de Familie

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere
Capitolul 1: Fenomenele sociale si influenta lor asupra elevilor din scolile romanesti
1.1 Planul social. Dezvoltarea pe plan social si influenta acestuia asupra psihicului unei persoane.
1.2 Promotorii fenomenelor sociale.
1.2.1 Cauzele migratiei.
1.2.2 Cauzele imigratiei.
1.2.3 Efectele globalizarii.
1.3 Romania - o tara inca cu multiple probleme sociale nerezolvate.
1.3.1 Remunerarea muncii si veniturile familiilor.
1.3.2 Sistemul de invatamant.
1.3.3 Fenomenul migratiei si atractia muncii in occident.
Capitolul 2 : Partea practica. Realizarea unei lectii de dirigentie pentru clasele a X a cu titlul:"Fenomenele sociale care influenteaza viata scolii si viata de familie (migratia, imigratia, civilizatia, globalizarea, scaderea natalitatii)"
2.1 Textul lectiei de dirigentie 
2.2 Proiect didactic 
Concluzii
Bibliografie


Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
In sociologie, prin fenomen social se defineste o relatie, un proces, un mod de organizare.( Dictionar de sociologie (coordonatori: Catalin Zamfir, Lazarb Vlasceanu), Bucuresti, Editura Babel, 1998, p. 246).
Fenomenul social cuprinde o suita de fapte sociale sau, dupa formularea lui Emile Durkheim, un ansamblu de fapte sociale, precum norme juridice si morale, obiceiul, limbajul, reguli comportamentale, precepte religioases.a.m.d. Distinctia dintre fenomenul social si fapt social in spatiul de manifestare al sociologiei este mica, sociologii operand frecvent cu cei doi termeni, asa cum o fac de altfel si istoricii.
Vorbind de fenomene sociale si de evolutia lor pe de o parte benefica iar pe alta cu urmari grave care se rasfrand ulterior asupra copiilor familiei, asupra scolarului trebuie luate masuri de control si de mentinere a ordinii sociale in viata autohtona. Ordinea sociala nu se poate mentine numai prin elaborareasi impunerea unui tip sau a unei categorii de norme, intrucat ea insasi este o suma de ordini normative (morale, etice, politice, religioase etc.).
Normele, in general, precum si normele sociale, in particular, nu sunt, insa, acceptate de catre toti indivizii, maniera lor de respingere imbracand o varietate de manifestari. Indepartarea de spiritul normei sociale si cu atat mai mult incalcarea, constienta sau nu, a acesteia genereaza un comportament deviant, cum il califica sociologii. Devianta, este, deci, ,,o forma de comportament caracte- rizat printr-o distantare semnificativa de la normele sociale stabilite prin statutul social respectiv (R.K. Merton, 1961)".
Din punctul meu de vedere fenomenele sociale au luat amploare odata cu integrarea in Uniunea Europeana, in special migratia, imigratia si globalizarea.
Cred ca aceste fenomene sociale contribuie de cele mai multe ori la intregirea sentimentului de abandon in randul copiilor vorbind aici de acei copii care sunt lasati singuri acasa o perioada destul de lunga de timp , parintii fiind plecati inafara tarii la munca. 
Vremurile vitrege prin care trecem duc la majorarea numarului de parinti plecati inafara tarii si de copii "abandonati"
Capitolul 1: Fenomenele sociale si influenta lor asupra elevilor din scolile romanesti
"Cu salarii mai bune ne tinem parintii aproape de casa"
1.1 Planul social. Dezvoltarea pe plan social si influenta acestuia asupra psihicului unei persoane.
Dezvoltarea in plan social se refera la evolutia capacitatii individului in trei mari directii:
1.Capacitatea de a relationa cu semenii.
2.Capacitatea de a participa la institutiile sociale importante;scoala.
3.Capacitatea de a-si pune in accord conduit cu anumite standarde si norme de comportament in societate.
Dezvoltarea in planul social vizeaza evolutia raporturilor copilului cu mediul social in care traieste si procesul prin care el ajunge sa se manifeste ca membru al unei societati.In procesul dezvoltarii sale ca fiinta sociala, copilului ii revin trei mari categorii de sarcini:
Sa stabileasca relatii satisfacatoare si productive(atat pentru el, cat si pentru altii) cu alte persoane semnificative din reteaua sociala in care patrunde;
Sa participe la institutiile importante(cum ar fi scoala);
Sa se comporte in accord cu codurile, normele si standardele care fac posibila functionarea sociala;
Dezvoltarea in planul social se refera tocmai la evolutia posibilitatilor copilului de a realize aceste trei mari categorii de sarcini.
Dezvoltarea sociala si felul de a fi al personalitatilor(dezvoltarea psihologica) se impletesc inextricabil in evolutia copilului ca fiinta umana.Modul in care o persoana se concepe pe sine insasi(dezvoltarea eului) este strans legat, de exemplu, de relatiile sale sociale cu alte persoane caci de-a lungul vietii , adeseori omul ajunge sa se cunoasca pe sine insusi prin intermediul altora, si aceasta poate determina intr-o larga masura ceea ce el va ajunge sa gandeasca despre sine insusi.
In rastimpul vietii dezvoltarea sociala urmeaza doua cai complementare realizand a dubla functie pentru viata copilului in societate.
Prima directie este socializarea fiintei umane, care include eforturile individului"de a tine pasul" cu ceilalti, de a-si regal comportamentul, in acord cu normele si standardele sociale adoptate de toti ceilalti.Aceasta este functia integrative a dezvoltarii sociale, intrucat este acel aspect al ei prin care individul se conecteaza la societate, prin intermediul interrelatiilor sociale si al responsabilitatilor asumate.
A doua directie a dezvoltarii sociale este aceea a individualizarii si personalizarii fiintei umane, adica afirmarea identitatii sociale unice si a personalitatii individului.Acest aspect presupune dezvoltarea capacitatii individului de a se cunoaste pe sine insusi, precum si intelegerea rolurilor conferite si a statutului social.Aceasta este functia diferentiatoare a dezvoltarii sociale, intrucat este acel aspect al ei prin care individul ajunge la constiinta unicitatii propriei sale persoane intr-o anumita pozitie in interiorul retelei sociale care il cuprinde.
Prin intermediul functiei integratoare a dezvoltarii sociale, individul poate beneficia de toate avantajele pe care I le pot oferi relatiile sociale cu alte persoane sau institutiile unei societati; prin intermediul functiei diferentiatoare, el dobandeste un status social si ajunge la cunoasterea de sine.


Fisiere in arhiva (1):

  • Fenomenele Sociale care Influenteaza Viata Scolii si Viata de Familie.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!