Fenomenul prostitutiei

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere
Capl I: Prostitutia - considerente generale
Cap II: Prostitutia. Morala si drepturile omului
Cap III: Femeia si prostitutia. Alegerea "meseriei" de prostituata
Concluzii


Extras din licenta Cum descarc?

Argument
Lumea in care traim este o lume a contrastelor si a evolutiilor sinuoase, o lume cu orizonturile incetosate in care, pe zi ce trece, tot mai multi oameni se indeparteaza de propria esenta. Civilizatia umana pare a-si fi epuizat resursele firesti de manifestare si evolutie. Forte centrifuge, pana mai ieri latente, au inceput sa lucreze febril la temeliile existentei, indepartand si instrainand oamenii unii de altii, creand imense goluri atat in spatiul social, cat si in sufletele indivizilor. Intre flagelurile care destrama bazele civilizatiei si insasi natura omenescului se manifesta astazi pe arii tot mai extinse. Nimeni nu mai contesta astazi existenta universala a familiei, necesitatea ei spirituala si biologica (E. Batrinu, 1980, p. 11-12). Studiile sociologice arata ca familia se numara printre cele mai violente grupuri sociale, iar caminul printre cele mai violente asezaminte sociale. 
Rezultatele studiilor sunt validate de realitatea factuala: familia restructurata sau destructurata devine un loc al agresivitatii, al descarcarii stresului acumulat in afara, al abuzului si exploatarii (Ion D. Dunareanu coord., 2003, p. 21). Scoala continua sa aiba o valoare sociala importanta si normalizatoare si esecul scolar provoaca familiilor o senzatie intensa de pacat, generatoare de angoasa si de culpabilitate. Daca esecul scolar nu este o boala, poate duce la boala. Putem respinge orice responsabilitate individuala si sa credem ca respectivul copil care esueaza, desi are initial tot ce ii trebuie ca sa reuseasca, nu este decat victima expiatoare a unei probleme familiale ascunse, secrete, dureroase. In aceasta optica, pacatul esecului nu este decat un alibi care ingaduie exprimarea unei angoase colective fara a-i dezvalui originea reala. Oricare ar fi dezinteresul personal al unui copil pentru scoala sau indispozitia unei familii care creeaza de la un cap la altul si inconstient esecul unuia dintre copiii ei aceste modele simpliste de intelegere sunt departe de a rezuma ansamblul realitatii. Fiinta omeneasca nu poate fi redusa la o serie de organe sau de competente si ca abordarea complexitatii sale trece prin luarea in considerare a ecosistemului ei (Antoine Alameda, 2012, p. 14). 
Inca de acum trei secole Blaise Pascal spunea: Toate lucrurile fiind si cauzate si cauzante, si ajutate si ajutatoare, mijlocite si mijlocitoare, si toate intretinandu-se printr-o legatura naturala si insensibila care leaga pe cele mai indepartate si pe cele mai diferite, gasesc cu neputinta cunoasterea partilor, fara cunoasterea intregului si cunoasterea intregului, fara cunoasterea fiecareia dintre parti (Blaise Pascal, 1967, p. 73-74). Chiar daca este lipsit de eleganta si discretie trebuie sa spunem lucrurilor pe nume: sex fara frontier; nu se cunosc niciun fel de frontiere pentru erotism: nici varsta, nici sensibilitatile persoanei, nici traditiile si in nici un caz religia, nici macar igiena fizica si mentala. Nimic si nimanui nu i se mai ingaduie sa stea in cale. Globul pamantesc e declarat Zona Shengen pentru sex si erotism. Putini sunt cei care traiesc in trup ca si cum nu ar fi in trup, de aceea putem spune ca vulnerabili suntem toti. Dar primejdia cea mai mare e pentru cei tineri; ei sunt cei mai vizati, iar in ultimul timp ei sunt prinsi in colimator de la varsta zero. Daca tinem seama de constatarile psiho-fiziologiei prenatale, presiunea erotomaniaca incepe chiar inainte de nastere (Parintele Nicolae Tanase, 2011, p. 3). 
A ignora fenomenul prostitutiei inseamna inconstienta, a-l evita inseamna ipocrizie, a-l mistifica inseamna a-l reduce la un aspect particular, cel mistic-magic-religios. Intre ignorare si mistificare se situeaza realismul raportarii la ceea ce eufemistic se numeste cea mai veche meserie din lume, la acest fenomen complex si extrem de controversat. Prostitutia este prezentata ca manifestarea particulara a sexualitatii sub aspectul socializarii si comercializarii ei. Legal sau ilegal, s-au practicat, se practica si probabil se vor practica relatii sexuale multiple interesate cu doritori dispusi sa plateasca. Piata comercializarii sexului a functionat, functioneaza si va functiona dupa principiul raportului dintre cerere si oferta, corpul practicantilor fiind capital aducator de profituri. Marfa (sexul) se vinde si se cumpara, este obiectul business-ului de care profita practicantii, intermediarii si comunitatea, in situatiile in care acest comert functioneaza legal.
Practicantii sunt in mare majoritate femei, numite admirativ sau eufemistic preotese ale erosului, profesioniste ale sexului, brechtiene ale sexului. In vremurile noastre, pe piata comercializarii sexului isi vand trupurile femei, in mai mica masura barbati, si accidental, copii, in conditii de exploatare (Marcuse Herbert, 1996, p. 17). Practicarea relatiilor sexuale multiple interesate a fost si e impusa si/sau autoimpusa sub presiunea obiceiurilor morale si religioase, ca gest de ospitalitate, ca jertfa in ritualuri religioase, ca traire mistica, pentru castigarea existentei proprii si a familiei, pentru supravietuire sub spectrul saraciei, pentru a ajunge in situatii sociale si politice dorite, din spirit de aventura. Temeiurile cauzale si motivationale ale practicarii relatiilor sexuale multiple interesate au fost si sunt: jertfa sacra si profana, magia, interesul economic si politic, divertismentul, obisnuinta.
Indiferent care va fi decizia legislativa, dezbaterea acestei probleme e necesara. Sunt utile interventiile profilactice pentru a reduce riscul adoptarii intamplatoare a acestei ocupatii si interventiile de recuperare, realibilitare si resocializare. 
Introducere
Delictele sexuale exista in orice tip de comunitate. Dupa explicatia unei legende, proportia ramane constanta, dar atitudinea fata de ele si mai ales, motivatia atitudinii fata de ele difera de la un tip de organizare a societatii la altul. Potrivit acestei legende, care poate fi citita astazi in registru grav, dar si in cheie umoristica, fara ca adevarul vehiculat sa fie subminat, proportia este de o femeie din zece care ar incalca normele sexualitatii: Eva a facut noua baieti si la vremea insuratorii lor ea a luat zece pietre si s-au facut zece femei. Una a ramas fara barbat si i-a spus sa traiasca cu ceilalti barbati, ca sa sporeasca lumea mai repede. De atunci sunt femeile care umbla alaturea cu drumul (***Legendeler romanilor, vol. 3, p. XXVII).
Examinarea delictelor sexuale feminine evidentiaza ritualitatea desfasurarii vietii si codificarea riguroasa a sexualitatii. In cadrul acesteia, delictele sexuale si incalcarea normelor matrimoniale au un tratament coerent, integrat unui sistem traditional, unei ontologii si unei morale in functie de care se definesc identitatile si se evalueaza persoanele (Dorina Sonca, 2010, p. 27). In societatea traditionala romaneasca riturile de initiere in sexualitate coincid cu cele ale casatoriei, in ceremonialul complex al nuntii, care contine, ca orice rit de trecere, stadiile preliminal, liminal si postliminal. In afara riturilor de consacrare, fiecare stadiu pe care il parcurge femeia este marcat de nomenclator specific, ce realizeaza, prin diversitate si sensurile figurate, metaforice, un portret-norma al femeii, cu valoare pedagogica. Acest nomenclator se integreaza unui sistem de semnificatii complex, ce tin de comportament, vestimentatie, gesturi, toate pentru a exprima identitatea si evaluarea persoanei. Dimensiunea gravitatii delictului sexual este data indeosebi de maternitatea a-normala, cu urmari de cele mai multe ori nefaste, manifestate in calitatile psiho-fizice ale descendentilor, in aptitudinile lor sociale si relatia cu Sacrul. In cadrul antropologiei traditionale, femeia are rolul, prin maternitate, de a releva nemurirea omului si de a asigura perpetuarea speciei, in masura in care ea respecta legile comunitatii, in care se reflecta legile unui plan superior, metafizic. Delictul sexual e considerat ca o intrerupere a legaturii cu Sacrul sau ca o interventie a Sacrului malefic si ca o conditionare exclusiv fizica, ce e caracteristica sexualitatii animalelor. Regresia in animalitate este o consecinta de care e resposabila femeia, fiindcaprin nastere transmite si perpetueaza prin urmasi nelegiuirea. Aceasta obsesie este exprimata in registrul peiorativ al limbajului, in diversitatea riturilor de trecere si in imaginile creatiei poetice orale, printr-o retea de simboluri care evidentiaza incalcarea marilor ritmuri cosmice, necesitatea ispasirii delictului si aspiratia reconectarii la Sacru (Dorina Sonca, 2010, p. 295-296).


Fisiere in arhiva (1):

  • Fenomenul prostitutiei.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

1. ALAMEDA, Antoine, 7 pacate ale vietii de familie, traducere din franceza de Nicolae Balta, colectia ,,Psihologie Practica", Editura Trei, Bucuresti, 2012.
2. ALBU, Prof. Ioan, Dreptul Familiei, Editura Didactica si Pedagogica, Bucuresti, 1975.
3. + ANDREI, Arhiepiscopul Alba-Iuliei, Familia intre individualism, colectivism si comuniune, in "Congresul International: Familia si viata la inceputul unui nou mileniu crestin", Bucuresti, 25-27 sept. 2001.
4. ALUPOAE, Geroge, Scurt istoric al prostitutiei in Romania, editia din 9 august 2010.
5. ANDROUTSOS, Hristou, Sistem de morala, trad. dr. Ioan Lancrajan si Ermis Modopoulos, Sibiu, 1947.
6. ANGUS, Mc Laren, Sexualitatea secolului XX. O istorie, trad de Monica Jitareanu, Editura Trei, Bucurestii, 2002.
7. ANTONIU, George, POPA, Marin, DANES, Stefan, Codul Penal pe intelesul tuturor, Bucuresti, Editura Politica, 1988.
8. ATKINSON, Robert, Povestea vietii, Editura Polirom, Iasi, 2006.
9. BATAILLE, Georges, Erotismul, traducere de Dan Petrescu, Editura Nemira, Bucuresti, 1998. 
10. BAUDRY, Patrick, Erotismul si pornografia, traducere de Alina-Mihaela, Balut, Eurosong Book, Bucuresti, 1998.
11. BADESCU, Ilie, Noologia. Cunoasterea ordinii spirituale a lumii. Sistem de sociologie noologica, Colectia Euxin, Ed. Valahia, Bucuresti, 2002. 
12. BALAN, Mircea, Istoria prostitutiei, Editura Eusostampa, Timisoara, 2003, vol. I.
13. BATRINU, Emilia, Educatia in familie, Editura Politica, Bucuresti, 1980.
14. BELL, R.R., Social Deviance, Atlanta, Harcourt, Brace Jovanovich, Inc. 1982.
15. BOLOS, D., Traficul de fiinte umane. Prevenirea si eliminarea celor mai grave forme ale muncii copiilor, Editura Eurodidact, Cluj-Napoca, 2005.
16. BOMHER, Noemi, Amare povestiri despre fetele placerii, vol. I, Editura Casa Editoriala Demiurg Plus, Iasi, 2008.
17. BRAUN, Lasse, Istoria prostitutiei din cele mia vechi timpuri si pana astazi, Editura Orizonturi, 2009.
18. BRECK, John, Darul sacru al vietii, traducere de PS Irineu Pop Bistriteanul, Editura Patmos, Cluj-Napoca, 2001.
19. BRUNDAGE, J.A., Law, Sex and Christian Society in Medieval Europe, Chicago, University of Chicago Press, 1987.
20. ***Bucuria nuntii binecuvantate, Cateheze pentru familia crestina, Editura Cuvantul Vietii a Mitropoliei Munteniei si Dobrogei, Bucuresti, 2011.
...


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!