Finantarea prin Indatorare a Cheltuielilor din Bugetele Locale

Cuprins licenta Cum descarc?

CAP 1. CADRUL CONCEPTUAL AL FINANTARII PRIN IMPRUMUTURI A CHELTUIELILOR DIN BUGETELE LOCALE 2
1.1. Continutul si specificitatea cheltuielilor publice locale 2
1.1.1. Finantele publice locale in contextul descentralizarii si autonomiei locale 2
1.1.2.Specificitatea cheltuielilor din bugetele locale 8
1.2. Alternative de finantare a cheltuielilor publice locale si posibilitati de indatorare ale autoritatilor locale 13
1.2.1. Analiza posibilitatilor de finantare a cheltuielilor publice la nivel local 13
1.2.2. Imprumutul de stat ca forma principala a creditului public 16
1.2.3. Obligatiunile municipale ca modalitate mai avantajoasa de finantare a deficitului bugetar 19
CAP 2. ANALIZA INDATORARII LOCALE IN ROMANIA SI ALTE TARI 23
2.1 Premise are recurgerii la indatorare locala 23
2.2. Analiza comparativa a utilizarii imprumuturilor publice pentru finantarea activitatilor locale in Romania si alte tari 26
2.2.1. Elemente tehnice ale imprumuturilor publice 26
2.2.2. Metodologia angajarii imprumutului public 31
2.2.3. Analiza angajarii si utilizarii impumuturilor publice locale in Romania 33
CAP. 3 EFECTE ALE INDATORARII LOCALE 45
3.1. Efecte ale acoperirii nevoilor suplimentare in plan financiar 45
3.2. Efecte economico-sociale 49
CONCLUZII SI PROPUNERI 51
BIBLIOGRAFIE 54


Extras din licenta Cum descarc?

CAP 1. CADRUL CONCEPTUAL AL FINANTARII PRIN
IMPRUMUTURI A CHELTUIELILOR
DIN BUGETELE LOCALE
1.1. Continutul si specificitatea cheltuielilor publice locale
1.1.1. Finantele publice locale in contextul descentralizarii si autonomiei locale
Finantele locale ocupa astazi un loc esential in procesul transformarii societatilor moderne care sunt angajate in realizarea descentralizarii colectivitatilor teritoriale. Parte integranta a finantelor publice, finantele locale au fost o lunga perioada de timp considerate ceva secundar. Relativ recent s-a recunoscut locul pe care il ocupa ele in cadrul finantelor publice si influenta ce o exercita asupra economiei nationale.
In majoritatea tarilor dezvoltate, finantele locale au luat in zilele noastre o amploare considerabila, ceea ce corespunde initiativelor din ce in ce mai largi acordate colectivitatilor locale. Spre exemplu, in Franta anilor 2000 cheltuielile administratiilor locale reprezentau 50% din cheltuielile statului, iar acestea realizeaza aproape 75% din formarea bruta a capitalului fix al administratiilor publice in investitii civile.
La structurarea finantelor publice pe doua sau mai multe niveluri au condus doi factori esentiali:
a) istoria politica, adica activitatea fortelor care au actionat in istorie pentru formarea natiunilor;
b) motivatiile economice care justifica de ce anumite functii ale finantelor publice pot opera la un nivel mai centralizat, iar altele pot fi descentralizate.
Din punct de vedere economic, cresterea rolului si ponderii finantelor locale in cadrul finantelor publice generale trebuie argumentata prin influente economice pozitive asupra economiei locale si a economiei nationale in general, datorita ,,descentralizarii" finantelor publice.
In lume se opereaza cu niveluri diferite de descentralizare de la tara la tara. Astfel, in SUA sistemul finantelor publice cuprinde finantele celor 50 de guverne ale statelor componente, ale districtului Columbia si a circa 80 000 de administratii locale. Canada, Australia si Germania si-au organizat finantele publice pe trei niveluri, in timp ce, Olanda, Marea Britanie si Franta opereaza numai cu doua niveluri, central si local .
Teritoriul Romaniei este impartit in 41 de judete, plus municipiul Bucuresti. Fiecare judet este administrat de catre un Consiliu Judetean si un prefect. Aceste 41 de judete sunt incluse in opt regiuni de dezvoltare (regiunea de Nord-Est, Vest, Nord-Vest, Centru, Sud-Est, Sud, Sud-Vest, Bucuresti-Judetul Ilfov) corespunzatoare nivelului NUTS-II (Nomenclatura Unitatiilor Teritoriale pentru Statistici) de diviziuni al UE, fara a avea insa capacitati administrative. Regiunile de dezvoltare sunt folosite in special pentru coordonarea proiectelor de dezvoltare regionala. La nivelul urmator Romania este divizata in 2.686 de comune si 265 de orase. Comunele si orasele au propriul Consiliu Local, care este condus de un primar, decis in urma alegerilor locale organizate la 4 ani.
Pana in 1924 nu au existat, nici un fel de date statistice publicate cu privire la finantele locale. Incepand cu anul 1924, s-au publicat cifrele evaluarilor bugetare pe judete si comune.
Ca si legi care au reglementat impozitele si taxele locale de-a lungul timpului enumeram:
1) ,,Legea maximului taxelor si contributiilor comunale" din anul 1923;
2) ,,Legea contributiilor directe" de asemenea din anul 1923,care a prevazut asa-zisele aditionale;
3) ,,Legea pentru organizarea administratiei locale" din 1929, ce era intemeiata pe principiul descentralizarii si autonomiei administrative locale;
4) Legea din 14 aprilie 1933 ce expune bazele primei organizari unitare a finantelor locale;
5) ,,Legea administrativa" din anul 1938 oferea un cadru functional finantelor locale bazat pe un sistem mixt de procurare a veniturilor bugetelor locale (transferul de la stat precum si impozite si taxe locale );
6) Legea administratiei publice locale, Legea 68/1991;
7) Legea finantelor publice locale, Legea 189/1998;
8) Legea finantelor publice nr. 10/1991 ce a fost inlocuita cu Legea nr. 72/1996 ce avea acelasi titlu;
9) Legea 215/2001 a administratiei publice locale republicata in M.Of. prin OU nr. 123 din 20 februarie 2007;
10) Legea nr. 500/2002 privind finantele publice;
11) Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale.
Potrivit legislatiei actuale, conducerea locala este asigurata de un organ legislativ (Consiliul) si un organ executiv (primarul si presedintele Consiliului Judetean)


Fisiere in arhiva (1):

  • Finantarea prin Indatorare a Cheltuielilor din Bugetele Locale.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!