Finanțe Publice

Licență
7/10 (1 vot)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 50 în total
Cuvinte : 14573
Mărime: 75.51KB (arhivat)
Publicat de: Virgil Enache
Puncte necesare: 10

Cuprins

  1. CAPITOLUL I
  2. FINANŢELE PUBLICE - ROLUL ACESTORA ÎN ECONOMIE
  3. 1.1 Importanţa finanţelor publice în economie.2
  4. 1.2 Funcţiile finanţelor publice.5
  5. 1.3 Rolul finanţelor publice în perioada actuală . 10
  6. CAPITOLUL II
  7. LOCUL ŞI ROLUL FISCALITĂŢII ÎN ACTUALA CONSTRUCŢIE EUROPEANĂ
  8. 2.1 Construcţia europeană - un proiect de succes.13
  9. 2.2 Bugetul U.E. - principalul instrument de gestionare a resurselor financiare.17
  10. 2.3 Importanţa fiscalităţii în economie principii şi funcţii.21
  11. CAPITOLUL III
  12. FISCALITATEA LA NIVELUL UNIUNII EUROPENE
  13. 3.1 Analiza fiscalităţii U.E. în perioada 2005-2006.27
  14. 3.2 Analiza fiscalităţii U.E. până în prezent.34
  15. 3.3 Transformări la nivelul fiscalităţii europene în perioada de criză şi perspective ale acesteia.39
  16. CONCLUZII.48
  17. BIBLIOGRAFIE.50

Extras din licență

CAPITOLUL I

FINANŢELE PUBLICE-ROLUL LOR ÎN STAT

1.1 Importanţa finanţelor publice în economie

În vorbirea curentă se folosesc mai multe expresii făcând parte din familia cuvântului finanţe, în sensuri apropiate sau diferite, după caz, finanţe, finanţe publice, finanţe private şi finanţe socialiste.

Cu timpul, cuvântul finanţe a căpătat un sens foarte larg, incluzând bugetul statului, creditul, operaţiunile bancare şi de bursă şi operaţiunile băneşti. În zilele noastre în vorbirea directă se identifică frecvent noţiunea de finanţe cu acea de bani, venituri în bani, resurse băneşti, creanţe. Trebuie remarcat însă că nici concepţiile despre finanţe nu sunt la unison. Astfel, economiştii consideră finanţele ca fiind, după caz, fonduri băneşti la dispoziţia statului, bani şi bunuri utilizate pentru funcţionarea instituţiilor publice, totalitatea resurselor şi sarcinilor etc.

În realitate, între resursele băneşti prelevate la fondurile publice în vederea satisfacerii nevoilor sociale, modalităţile concrete prin care se procură şi se distribuie aceste resurse instrumentele prin care statul intervine în viaţa economică metodele de gestionare a resurselor financiare publice şi formele juridice pe care le îmbracă, între toate acestea există strânse legături. Procurarea şi distribuirea resurselor financiare se realizează în procesul repartizării produsului intern brut cu ajutorul unor metode şi instrumente specifice, într-un cadru juridic adecvat, în scopul satisfacerii nevilor sociale şi al influenţării activităţii economice. De-a lungul anilor, concepţiile despre finanţe au evoluat continuu. În această evoluţie se conturează două etape distincte: prima corespunde capitalismului, iar cea de a doua corespunde dezvoltării monopolilor . Concepţiile din prima etapă sunt considerate clasice, iar cele din a doua contraindicate. Este în interesul societăţii ca statul să se limiteze la sarcinile tradiţionale vizând menţinerea ordinii interne, apărarea ţării şi întreţinerea de relaţii diplomatice cu alte state.

În această concepţie sarcina finanţelor publice constă în asigurarea resurselor necesare întreţinerii instituţiilor, funcţionării normale a acestora, impozite şi împrumuturi şi celelalte metode de procurare a resurselor financiare trebuie concepute astfel încât să aibă caracter neutru sau modifice relaţiile sociale-economice existente.

Finanţele publice sunt folosite şi în scopul satisfacerii nevoilor generale ale societăţii, în timp ce finanţele private sunt puse în slujba realizării de profit de către întreprinzătorii individuali sau acţionarii socieţătilor comerciale.

Între finanţele publice şi cele private există unele asemănări, dar şi o serie de deosebiri. Resursele necesare realizării funcţiilor şi sarcinilor statului se procură de la persoane fizice şi juridice în principal prin măsuri de constrângere, luate de autorităţile publice, şi într-o proporţie mai mică, pe baze contractuale.

Împotriva statului nu se pot lua măsuri de executare silită, când instituţiile publice centrale şi locale nu efectuează cheltuieli prevăzute, spre deosebire de aceastea întreprinderile private îşi procură resursele financiare de care au nevoie, pentru desfăşurarea activităţii lor, de pe piaţă, pe baze contractuale.

Pentru satisfacerea nevoilor generale ale societăţii este necesară constituirea unor importante fonduri băneşti la dispoziţia autorităţilor publice.

Aceste fonduri se formează pe seama unei părţi din PIB şi sunt utilizate pentru finanţarea nevoilor sociale atât de interes naţional, cât şi local. Fondurile se constituie pe seama transferului de valoare, de putere de cumpărare de la diverse persoane fizice şi juridice la dispoziţia organelor administraţiei de stat, centrale şi locale.

De la aceste fonduri se efectuează transferuri de putere de cumpărare de la diverşi beneficiari, persoane fizice sau relaţii care apar între participanţii la procesul de constituire a fondurilor de resurse financiare şi relaţii care apar între colectivitate, reprezentată prin stat, pe de o parte şi beneficiarii fondurilor băneşti ce se constituie în economie. Aceste relaţii, care apar în procesul repartiţiei produsului intern brut în legătură cu satisfacerea nevoilor colective ale societăţii, constituie relaţii financiare. Sfera finanţelor, mai îngustă decât aceea a relaţiilor băneşti cuprinde numai relaţiile băneşti care exprimă un transfer de valoare, nu şi pe cele care reflectă o schimbare a formelor valorii.

În legătură cu transferul de valoare care generează relaţii financiare, se impun câteva precizări. În primul rând, apariţia finanţelor financiare este determinată de transferul în formă bănească, de valoare de la persoane fizice sau persoane juridice la fondurile ce se constituie în economie sau de la aceste fonduri la dispoziţia persoanelor juridice sau fizice beneficiare. Transferul de valoare, are de la bun început caracterul unui transfer de putere de cumpărare.

În al doilea rând, transferul de valoare la fondurile ce se constituie în economie se efectuează fără contraprestaţie directă.

Preview document

Finanțe Publice - Pagina 1
Finanțe Publice - Pagina 2
Finanțe Publice - Pagina 3
Finanțe Publice - Pagina 4
Finanțe Publice - Pagina 5
Finanțe Publice - Pagina 6
Finanțe Publice - Pagina 7
Finanțe Publice - Pagina 8
Finanțe Publice - Pagina 9
Finanțe Publice - Pagina 10
Finanțe Publice - Pagina 11
Finanțe Publice - Pagina 12
Finanțe Publice - Pagina 13
Finanțe Publice - Pagina 14
Finanțe Publice - Pagina 15
Finanțe Publice - Pagina 16
Finanțe Publice - Pagina 17
Finanțe Publice - Pagina 18
Finanțe Publice - Pagina 19
Finanțe Publice - Pagina 20
Finanțe Publice - Pagina 21
Finanțe Publice - Pagina 22
Finanțe Publice - Pagina 23
Finanțe Publice - Pagina 24
Finanțe Publice - Pagina 25
Finanțe Publice - Pagina 26
Finanțe Publice - Pagina 27
Finanțe Publice - Pagina 28
Finanțe Publice - Pagina 29
Finanțe Publice - Pagina 30
Finanțe Publice - Pagina 31
Finanțe Publice - Pagina 32
Finanțe Publice - Pagina 33
Finanțe Publice - Pagina 34
Finanțe Publice - Pagina 35
Finanțe Publice - Pagina 36
Finanțe Publice - Pagina 37
Finanțe Publice - Pagina 38
Finanțe Publice - Pagina 39
Finanțe Publice - Pagina 40
Finanțe Publice - Pagina 41
Finanțe Publice - Pagina 42
Finanțe Publice - Pagina 43
Finanțe Publice - Pagina 44
Finanțe Publice - Pagina 45
Finanțe Publice - Pagina 46
Finanțe Publice - Pagina 47
Finanțe Publice - Pagina 48
Finanțe Publice - Pagina 49
Finanțe Publice - Pagina 50

Conținut arhivă zip

  • Finante Publice.doc

Alții au mai descărcat și

Sudiu comparativ privind bugetul UE și bugetul României

INTRODUCERE Formarea finanţelor este rezultatul unui proces istoric îndelungat şi complex, care este determinat de evoluţia vieţii sociale, prin...

Mediul extern al SC Agdesy SRL - oportunități și restricții

Analiza macro-mediului intreprinderii Studiul macro-mediului intreprinderii permite depasirea orizontului mediului concurential deoarece...

Întreprinderea în era globalizării

In era globalizarii, specialitii in domeniu vorbesc despre “intreprinderea digitala”, “intreprinderea virtuala” sau “intreprinderea mileniului...

România în ecuația integrării europene

Reforme institutionale si politice in U.E. inaintea procesului de largire. Actuala forma de organizare ce cuprinde 15 tari membre nu mai...

Te-ar putea interesa și

Mutații în Dinamica și Structura Cheltuielilor Publice

Capitolul 1 Structura cheltuielilor publice şi indicatori specifici analizei cheltuielilor publice 1.1 Conţinutul economic al cheltuielilor...

Fiscalitatea și Comportamentul Contribuabilului

Cap.1 Elemente de teorie fiscală 1.1 Definirea taxelor şi impozitelor Apariţia şi evoluţia impozitelor poate fi caracterizată ca un proces...

Cheltuielile Publice cu Sănătatea

INTRODUCERE Materialul de faţă analizează serviciile de sănătate din România, subliniind semnificaţia pe care calitatea, echitatea şi...

Trezoreria Finanțelor Publice

Finantele publice sunt reprezentate în România printr-un sistem complex de relatii economice prin care se asigura formarea si reparizarea...

Descentralizarea și Autonomia Finanțelor Publice Locale

CAPITOLUL I FINANTELE PUBLICE LOCALE-IN CONTEXTUL PROCESULUI DESCENTRALIZARII FINANCIARE 1.Conceptul finantelor publice locale pe plan...

Locul și Rolul Impozitelor pe Avere în Sistemele Moderne de Impozite

CAPITOLUL 1. LOCUL IMPOZITELOR PE AVERE ÎN SISTEMUL DE IMPOZITE ACTUAL Pentru clasificarea impozitelor se folosesc mai multe criterii deoarece...

Studiu Privind Veniturile și Cheltuielile Publice ale României

Structura bugetelor publice Bugetele publice se compun din două părţi: partea de venituri şi partea de cheltuieli. Evidenţierea distinctă a...

Sursele de finanțare a bugetului de stat

1.INTRODUCERE Bugetul de stat constituie principala componentă a sistemului bugetar. În economia modernă, bugetul de stat nu mai constituie un...

Ai nevoie de altceva?