Firma și mediul ambiant

Cuprins licență Cum descarc?

INTRODUCERE 3
CAPITOLUL 1: Firma -organizatie definitorie a economiei 5
1.1 Concept,caracteristici .5
1.2 Tipologia firmelor .7
1.3 Loc si rol in economia contemporana 10
CAPITOLUL 2: Mediul ambiant al firmei si importanta acestuia pentru managementul firmei 10
2.1 Necesitatea abordarii mediului ambiant pentru managementul organizatiei ..10
2.2 Definitia mediului ambiant .11
2.3 Factorii mediului ambiant 12
2.4 Componentele mediului ambiant .16
2.5 Relatiile firmei cu mediul ambiant .18
CAPITOLUL 3 : Studiu de caz la SC ODU ROMANIA MANUFACTURING SRL . ..21
3.1 Scurta descriere a firmei : Obiect de activitate, obiective 21
3.2 Resursele firmei .22-24
3.3 Produse si solutii ..25-29
3.4 Analiza mediului ambiant al firmei: ..30
1 Factorii economici,factorii de management, factorii tehnici si tehnologici,factorii demografici,factorii socio-culturali, factorii naturali ..30-32
2 Micromediul ..32-34
3 Relatiile firmei cu piata ..34-35
3.5 Analiza swot a firmei SC Odu Romania Manufacturing SRL ..36


Extras din licență Cum descarc?

INTRODUCERE
Organizatia are un rol foarte important in dezvoltarea economica a unei tari.
Pentru a intelege cum se obtin produsele si cum se presteaza serviciile ,ce costuri sunt necesare pentru realizarea acestora ,ce calitate trebuie sa indeplineasca pentru a fi durabile pe piata , este necesar sa intelegem termenul de organizatie ,dupa care trebuie sa intelegem importanta procesului de creare a unei organizatii si cum este ea influentata de mediul intern si extern in care actioneaza.
Organizatia este reprezentata de persoane fizice sau juridice ,care,dispunand de mijlocele necesare,concep si realizeaza procese de munca in concordanta cu tehnologiile stabilite, astfel incat sa transforme factorii de productie in bunuri materiale ,servicii sau informatii ,avand ca scop satisfacerea unor nevoi umane ,in paralel cu obtinerea unui profit cat mai ridicat.
Pentru a pune in functiune o companie , un intreprinzator trebuie sa aiba dorinta de a o crea ,sa aiba clar conturat obiectul de activitate al firmei si sa dispuna de resursele necesare.De asemenea, trebuie anticipate conditiile ,favorabile sau nefavorabile ,ce vor influenta functionarea organismului economic ,amplasarea optima a firmei ,dotarile ce se impun,precum si calitatea factorului uman ce va face parte din organizatie.
In elaborarea lucrarii de licenta am avut in vedere urmatoarele obiective:
-  Intelegerea termenului de organizatie
-  Tipologia organizatiilor - varietatea formelor sub care poate exista si functiona o organizatie face necesara stabilirea unor criterii de clasificare
-  Intelegerea relatiilor organizatiei cu mediul sau intern si extern
-  Exemplificarea factorilor mediului ambiant care au un impact major asupra organizatiei.
Importanta acordata analizei organizatiei deriva din faptul ca ea este principala forma prin care oamenii isi satisfac nevoile si isi ating scopurile in societate ,este principala structura prin care societatea isi indeplineste functia sa economica referitoare la productia si distributia bunurilor.
Adaptarea organizatiei la cerintele pietei interne si externe presupune dezvoltarea activitatii de marketing, care inseamna, in primul rand, acceptarea ideii de orientare a activitatii firmei catre piata, catre nevoile de consum, in general catre ceea ce alcatuieste mediul sau inconjurator.
Eficienta unei organizatii depinde de abilitatea conducatorilor sai de a folosi resursele interne disponibile (materiale ,financiare,umane si informationale) pentru a se adapta la tendintele si schimbarile ce au loc si de a exploata oportunitatile mediului extern si intern.
Prezenta lucrare ,care este structurata pe trei capitole ,isi propune sa analizeze faptul ca,fara a intelege termenul de organizatie si fara a intelege cum este ea influentata de mediul sau intern si extern ,nu putem infiinta o intreprindere. 
In felul acesta ,in primul capitol voi prezenta firma-organizatie definitorie a economiei.Voi definii termenul de organizatie si conceptul de organizatie; tipologia firmelor si implicatii asupra managementului.
In cel de-al doilea capitol voi prezenta necesitatea abordarii mediului ambiant pentru managementul organizatei ,componentele mediului ambiant , definitia mediul ambiant al organizatiei.
Cel de-al treilea capitol reprezinta studiul practic privind organizatia si mediul ambiant al acesteia .Pentru a analiza aceste elemente am ales compania SC ODU ROMANIA MANUFACTURING SRL in care am prezentat tot ce presupune firma si mediul ei ambiant.
In incheierea lucrarii am prezentat concluziile cu privire la aspectele dezbatute in cadrul cercetarii realizate la firma Sc Odu Romania Manufacturing Srl.
CAPITOLUL 1 
Firma - organizatie definitorie a economiei
1. 1 Organizatia este un grup de persoane care desfasoara activitati comune orientate spre indeplinirea unui/ unor obiective.
Conceptul de organizatie este.unul de mare complexitate si sfera de cuprindere, in sensul ca evidentiaza, practic, orice tip de activitate umana prestata in domenii variate, de la cel industrial, agricol, bancar, sportiv, cultural la cel militar, religios, civic.
Trasaturile comune ale organizatiilor au in vedere faptul ca toate:
-  urmaresc realizarea unor obiective;
-  isi elaboreaza un plan pentru realizarea obiectivelor;
-  dispun de anumite resurse financiare, materiale si umane;
-  sunt conduse de catre manageri. 
Cele mai numeroase organizatii din cadrul economiei sunt organizatiile economice. 
Organizatia economica e acea organizatie care are drept obiectiv obtinerea de profit, prin derularea de procese de natura economica ce implica apelarea la mijloace economice -  pret, salariu, credit, dobanda, profit, dividend. Din categoria organizatiilor economice fac parte firma (care este cea mai raspandita), clusterul, parcul industrial, incubatorul de afaceri, holdingul, spin-offul. 
In esenta, prin firma sau intreprindere alegem un grup de persoane, organizate potrivit anumitor cerinte juridice, economice, tehnologice si manageriale, care concep si desfasoara un complex de procese de munca, folosind cel mai adesea si anumite mijloace de munca, concretizate in produse si servicii, in vederea obtinerii unui profit, de regula, cat mai mare.


Fisiere în arhivă (1):

  • Firma si mediul ambiant.docx

Imagini din acest licență Cum descarc?

Banii înapoi garantat!

Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.


Descarcă această licență cu doar 8€

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.

1. Numele și adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

* Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi email-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:



* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!