Folosirea Blogului in Marketingul Serviciilor de Biblioteca

Cuprins licenta Cum descarc?

MOTIVATIE 2
I. FOLOSIREA BLOGULUI IN MARKETINGUL SERVICIILOR DE BIBLIOTECA 5
1. MARKETING 5
1.1 Definitie 5
1.2. Functiile marketingului 7
1.3. Concepte de baza ale marketingului 7
1.4. Evolutie 9
1.5. Marketingul serviciilor 12
2. MARKETINGUL IN BIBLIOTECA 17
2.1. Aparitie. Definire. Evolutie 17
2.2. Necesitatea implementarii marketingului in biblioteca 19
2.2.1. Factori care determina implementarea marketingului in biblioteca 20
2.3. Marketingul strategic in biblioteca 23
2.3.1. Analiza de piata 24
2.3.2. Stabilirea obiectivelor 28
3. MIXUL DE MARKETING 29
3.1.Definire. Componente 29
4. PRODUSE DE BIBLIOTECA 32
4.1. Definire. Caracteristici 32
4.2. Produse realizate de serviciu de informare 32
5. CE ESTE MARKETINGUL IN BIBLIOTECA- 35
6. SERVICII DE BIBLIOTECA 38
6.1. Factorii care influenteaza serviciile de biblioteca 38
6.2. Oferta si cererea de servicii. Raportul cerere-oferta 39
6.2.1. Oferta de servicii 39
6.2.2. Cererea de servicii 42
6.2.3. Raportul oferta-cerere 43
6.3. Forme si modalitati de difuzare 43
6.4. Constrangeri si obstacole in difuzarea serviciilor si produselor 45
6.5. Tipuri de servicii 45
6.5.1. Relatiile cu publicul 45
6.5.2.Imprumutul de publicatii in sistem automatizat 46
6.5.3. Serviciul de informare bibliografica si documentara 48
6.5.4.Serviciul de informare on-line si interogarea bazelor de date distribuite la distanta 49
6.5.5.Catalogul informatizat OPAC 50
6.5.6. Servicii de referinte 52
7. EVOLUTIA ISTORICA A INTERNETULUI. MOMENTUL WEB 2.0 55
7.2. Accesul la Internet. Servicii oferite de Internet 57
7.3. Serviciul FTP (File Transfer Protocol) 58
8. BLOGUL 61
8.1. De ce un blog- 62
8.2. Pasi in crearea unui blog 64
8.3. Monitorizarea vietii de pe blog 67
9.PROMOVAREA BLOGULUI SI A BIBLIOTECII 70
9.1. Definire.Obiective 70
II. CERCETARE DE MARKETING 72
CONCLUZII 78
BIBLIOGRAFIE 79


Extras din licenta Cum descarc?

Motivatie
Societatea, din ziua de azi, este caracterizata de lipsa timpului si oamenii doresc sa obtina informatiile dintr-un singur loc, rapid si accesul la informatie sa se faca de oriunde. Din acest motiv, comunicarea apare prin intermediul telefonului si al calculatorului. Individul secolului douazeci si unu este emancipat si priveste lucrurile din perspectiva viitorului, a noii tehnologii si sustine promovarea culturii. Expunerea pe piata si comunicarea directa cu utilizatorii sunt mai nou printre cele mai mari provocari cu care se confrunta o companie. Pentru a ajunge la rezultate concrete trebuie sa profitam de toate uneltele pe care le pune la dispozitie internetul.
In sprijinul ideii de mai sus, am ales ca tema pentru lucrarea de licenta :" Folosirea blogului in marketingul serviciilor de biblioteca". Blogul este una dintre noile metode de comunicare si impartasire a parerilor, iar biblioteca ar trebui sa foloseasca aceasta unealta pentru a atrage cat mai multi utilizatori , in special tinerii. Avand in vedere ca secolul douazeci si unu mai este numit si era internetului, utilizatorii prefera sa caute informatia pe internet in defavoarea cartilor. Afinitatea catre internet este propice pentru crearea unui blog al bibliotecii deoarece este un avantaj existenta prealabila a unei platforme web pentru gazduirea blogului.
Blogul este un fenomen social si interactiunile sociale aparute pe bloguri sunt foarte interesante in tentative de a identifica anumite comunitati si a oferi instrumente pentru cei ce incearca sa isi gestioneze mai bine participarea la o comunitate. Blogurile permit sa iti tratezi cu respect utilizatorii, acordand importanta personalitatii individuale, o oportunitate care nu ar trebui ignorata.
Blogurile reprezinta o modalitate creativa si atractiva de transmitere si achizitionare de informatii. Deasemenea ofera o oportunitate unica pentru conducere pentru ca permit institutiilor sa publice informatiile dorite de public in forma aleasa de acesta. Prin bloguri, consumatorii unor servicii devin purtatori de mesaj activi si, implicit, factori de decizie in succesul sau esecul unei institutii. Importanta blogurilor si a monitorizarii continutului lor este din ce in ce mai evidenta atat pentru specialistii in comunicare, ce cauta in permanenta noi canale prin care sa sporeasca serviciile oferite utilizatorilor, cat si pentru organizatii in vederea obtinerii de feedback veridic si in timp real cu activitatea pe care o desfasoara.
In primul capitol am definit marketingul pentru a face corelatia intre notiune si institutia Bibliotecii Transilvania. In continuare, am abordat relatia directa a marketingului de biblioteca cu marketingul serviciilor, cel cultural si al organizatiilor non-profit. Am evidentiat faptul ca marketingul de biblioteca este un factor ce amelioreaza activitatea, gestiunea si atitudinea conducand la eficienta, satisfactie marita si un mai bun acces la fonduri si colectie. Am evidentiat de asemenea necesitatea implementarii blog-ului in marketingul de biblioteca referindu-ma in mod deosebit la Biblioteca Univeritatii Transilvania.
In capitolul trei am tratat mixul de marketing accentuand faptul ca acesta reprezinta piatra de temelie in concretizarea unor strategii ale unei organizatii. Realizarea unui mix de marketing consta in sprijinirea, in principal pe analiza interna si externa, a publicului, in imaginea serviciilor care trebuie sa corespunda nevoilor publicului-tinta vizat, a produselor destinate lui. Capitolul patru trateaza produsele de biblioteca si felul in care acestea sunt afectate si evidentiate de marketingul de biblioteca.
In urmatoarele capitole am atins pe rand necesitatea marketingului in biblioteca, serviciile bibliotecii, raportul cerere-oferta, evidentand necesitatea existentei unei bune relatii cu publicul realizata prin organizarea interna a bibliotecii.
Pentru a raspunde nevoilor din ce in ce mai mari si exigente ale societatii contemporane am dezbatut necesitatea de a evolua si a mentine ritmul alert al timpului prin afilierea bibliotecii si inclusiv a bazelor de date la internet precum si creerea unei interfete prietenoase si utile pentru utilizatori.
Ca mijloc de alaturare la progres am propus crearea unui blog care sa reprezinte pasul facut de institutie catre utilizator spre o mai buna comunicare si implementare a programelor sale precum si ca un mijloc de feedback legat de serviciile institutiilor. Acest feedback este necesar imbunatatirii permanente a institutiei precum si plierii acesteia pe nevoile, necesitatile si cerintele studentului.


Fisiere in arhiva (1):

  • Folosirea Blogului in Marketingul Serviciilor de Biblioteca.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!