Folosirea Informatiei din Tara de Origine in Stabilirea Temerii Bine Intemeiate

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere.pag.3
Capitolul I
Consideratii generale cu privire la continutul elementului temere bine intemeiata
1.1 Definitia temeri bine intemeiate.pag.7
1.2 Continutul elementului de temere bine intemeiata. pag.8
Capitolul II
Consideratii generale cu privire la informatia din tara de origine
2.1 Ce este informatia din tara de origine? . pag.17
2.2 Transparenta surselor. pag. 19
2.3 Selectarea corespunzatoare a informatiei din tara de origine.pag. 22
2.4 Aplicarea informatiei din tara de origine pentru fiecare caz aparte care se afla in procedura. .pag. 24
2.5 Identificarea si acumularea informatiei pertinente.pag. 27 
Incheiere. pag.32
Bibliografie. pag.34 
Declaratia de onestitate. pag.36


Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
Potrivit Constitutiei Republicii Moldova adoptata la 29.07.1994 si intrata in vigoare prin publicarea in Monitorul oficial al Republicii Moldova nr.1 din 12.08.1994, art. 1 prevede ca Republica Moldova este un stat suveran si independent, unitar si indivizibil, iar forma de guvernamint a statului este republica. Republica Moldova este un stat de drept, democratic, in care demnitatea omului, drepturile si libertatile lui, libera dezvoltare a personalitatii umane, dreptatea si pluralismul politic reprezinta valori supreme si sint garantate de stat.
Potrivit aceluiasi act constitutional, art.8 mentioneaza ca Republica Moldova se obliga sa respecte Carta Organizatiei Natiunilor Unite si tratatele la care este parte, sa-si bazeze relatiile cu alte state pe principiile si normele unanim recunoscute ale dreptului international.Iar intrarea in vigoare a unui tratat international ce contine dispozitii contrare Constitutiei va trebui precedata de o revizuire a acesteia. Deci Republica Moldova de cind a devenit independenta a adoptat o multime de acte normative pentru a se mentine si a intari pozitia sa pe plan extern. Multitudinea de tratate si conventii la care Republica Moldova este parte arata dorinta Guvernului si a intregii societati modovenesti de a se apropia de statele lumii. Atat pe plan regional cat si pe plan universal Republica Moldova este membra la diferite conventii, tratate care vin in apararea drepturilor, libertatilor si intereselor propriilor cetateni, cetatenilor straini cat si a apatrizilor. Din prevederile Constitutiei scoatem ideia ca orice tratat international cu privire la drepturile si libertile persoane care contin dispozitii contrare Constitutiei va trebui precedata de o revizuire a acesteia, adica prevederile Constitutiei nu pot fi perfecte, ele pot fi revizuite deoarece interesul universal este mai presus de toate, deoarece insasi tratatele si conventiile universale prevad mecanismul mondial de conservare si consolidare a viitorului umanitatii. Normele care prevad drepturi si libertati fundamnetale ale omului le putem privi ca niste norme imperative, obligatorii pentru toate subiectele de drept public, cat si privat. Mai mult ca atat, drepturile si libertatile omului sunt niste norme ius cogens, adica care nu pot sa sufere derogari si ingerinte din partea statului, sunt niste norme generale, impersonale si obligatorii pentru toate subiectele oficiale si neoficiale de drept.
,,Legea privind azilul in Republica Moldova " corespunde in mare parte normelor internationale si acest fapt este extrem de important, avind in vedere completarea acelui vid legislativ si de procedura care aducea un prejudiciu serios respectarii drepturilor omului in Moldova. Prin adoptarea acestei legi Republica Moldova demonstreaza dorinta si atasamentul sau fata de standardele internationale si intentia de a extinde protectia internationala si asupra persoanelor care se afla in situatii nereglementate de lege si sunt expusi pericolului de a fi returnati (refoulement). Aceasta lege serveste si intereselor legitime ale statului care ii accepta pe straini prin introducerea unui sistem de evidenta si legalizare.
In conformitate cu art. 2, prezenta lege stabileste cadrul juridic, economic, social si organizatoric de acordare a azilului (statutului de refugiat, azilului politic, protectiei temporare si protectie umanitara ) in Republica Moldova si determina statutul solicitantilor de azil si al refugiatilor.
Prezenta lege reglementeaza unele aspecte privind solicitantii de azil si refugiatii cu o deosebita straduinta. precum si faptul ca preambulul repeta scopul si obiectivele legii de a se conforma normelor internationale si prevederilor existente ale Constitutiei, astfel reconfirmand faptul ca Republica Moldova respecta principiul non-refoulement (nereturnarii) - piatra unghiulara a protectiei refugiatilor. 
In principiu, refugiatii beneficiaza de aceste drepturi prin intermediul dreptului international ce are ca obiect cetatenii straini. La interpretarea si aplicarea legii nu trebuie sa ne scape faptul ca Conventia din 1951 prevede dreptul refugiatilor de a fi tratati cat se poate de favorabil, in orice caz, nu mai putin favorabil, decat strainii aflati in situatii similare. In conformitate cu articolul 3 notiunea de refugiat este in acord deplin cu definitia articolului 1 A al Conventiei din 1951 de la Geneva. Deci potrivit legii numite mai sus dreptul de a obtine statut de refugiat in Republica Moldova beneficiaza strainul care are temeri bine intemeiate de a fi persecutat pe motive de rasa, religie, nationalitate, apartenenta la un anumit grup social sau pentru opiniile sale politice, care se afla in afara tarii a carei cetatenie o are si care nu poate sau, in virtutea temerilor expuse, nu doreste sa se puna sub protectia acestei tari; sau care, neavand nici o cetatenie si aflindu-se in afara tarii in care isi are resedinta obisnuita, in virtutea temerilor mentionate, nu poate sau nu doreste sa se reintoarca in tara de origine. Insa de la aceasta regula exista si o exceptie, precum ca persoanele care:
a) a comis o crima impotriva pacii, impotriva umanitatii sau o crima de razboi, in sensul instrumentelor internationale; 
b) a comis o crima grava de drept comun in afara Republicii Moldova inainte de a solicita azil;
c) a comis acte contrare scopurilor si principiilor Organizatiei Natiunilor Unite;
d) are mai multe cetatenii si, fara un motiv real bine intemeiat, nu a solicitat protectia uneia dintre tarile al caror cetatean este;
e) a participat la organizarea, pregatirea, finantarea sau comiterea unei infractiuni cu caracter terorist, propaga ori justifica public terorismul sau instiga la comiterea unei astfel de infractiuni, sau este inclus in lista persoanelor si entitatilor implicate in activitati teroriste.
Statutul de refugiat nu poate fi acordat unui strain care intra, legal sau ilegal, in Republica Moldova dintr-o tara terta unde nu a fost persecutat, nu i s-au incalcat drepturile, nu i-au fost periclitate viata si integritatea corporala, de unde nu a fost returnat sau expulzat in sensul prevederilor prezentei legi, cu exceptia cazurilor cind strainul a intrat in tara cu scopul de a-si unifica familia, deoarece statut de refugiat se acorda, de asemenea, sotiei (sotului), copiilor pina la virsta de 18 ani si altor membri ai familiei cu gradul I de rudenie ce insotesc refugiatul si se afla la intretinerea acestuia, cu conditia ca domiciliaza impreuna cu acesta si nu au o alta cetatenie, iar casatoria a fost incheiata inainte de data solicitarii azilului, acest lucru fiind specificat in art.75 al legii privind azilul in RM, adoptat de Parlamentul RM la data de 18.12.2008.
Potrivit aceleiasi legi, autoritatea care administreaza si solutioneaza problemele solicitantilor de azil, ale refugiatilor si ale beneficiarilor de protectie umanitara sau temporara este ,,Directia refugiati a Biroului migratie si azil" - subdiviziune a Ministerului Afacerilor Interne (denumita in cele ce urmeaza - Directie refugiati). Regulamentul directiei, structura si statul de personal ale acesteia se aproba de catre directorul Biroului migratie si azil al Ministerului Afacerilor Interne (denumit in cele ce urmeaza - Birou migratie si azil
Directia refugiati colaboreaza cu autoritatile publice in procesul de implementare a normelor si procedurilor necesare pentru a asigura respectarea drepturilor solicitantilor de azil si ale refugiatilor, precum si a beneficiarilor de protectie umanitara sau temporara. In acest scop, functionarilor Directiei Principale pentru Refugiati li se asigura posibilitatea de a comunica cu aceste categorii de persoane, indiferent de locul aflarii lor pe teritoriul Republicii Moldova. In acelasi timp ,,Directia refugiati" colaboreaza cu ,,Inaltul Comisariat al Natiunilor Unite pentru Refugiati" in vederea instruirii personalului, asigurarii informationale, didactice si metodice a activitatii acesteia.


Fisiere in arhiva (2):

  • Foaie de titlu.docx
  • Folosirea Informatiei din Tara de Origine in Stabilirea Temerii Bine Intemeiate.docx

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!