Formarea Competentelor Creative la Elevii Mici prin Aplicarea Strategiilor Didactice

Cuprins licenta Cum descarc?

Preambul 3
Capitolul 1. Repere conceptuale ale competentelor creative la elevii mici 8
1.1. Conceptul de creativitate si delimitarile ei esentiale 8
1.2. Creativitatea - dimensiune a personalitatii elevilor mici 19
1.3. Conceptul de competenta, competenta scolara, competenta creativa 28
Capitolul 2. Strategii de dezvoltare a competentelor creative la elevii claselor primare 34
2.1. Repere psiho-pedagogice ale creativitatii in dezvoltarea personalitatii elevilor 34
2.2. Modalitati de dezvoltare a competentelor creative 44
2.3. Activitatea de cercetare a creativitatii elevilor. Continutul experimentului pedagogic si analiza datelor obtinute 58
Concluzie 68
Bibliografie 71
Anexe 76


Extras din licenta Cum descarc?

PREAMBUL
Schimbarile sociale din Republica Moldova si in alte tari sud-est europene au generat noi atitudini in procesul de educatie si instruire a personalitatii. Reforma sistemului de invatamant actual promoveaza noi strategii didactice in scopul formarii personalitatii care asigura o adaptare la cerintele curente ale realitatii. Actualmente se intentioneaza crearea unui nou model de educatie reiesind din perspectiva teoriilor noilor educatii dinamic si adaptabil la conditiile sociale moderne. Stimularea si aprofundarea creativitatii, adaptarea la cerintele teoriilor noilor educatii devine un imperativ pentru Republica Moldova. Astazi cand se pune problema crearii unei scoli noi, devine tot mai clar, ca aceasta trebuiesa fie o scoala nationala, care poate fi creata numai de o generatie de psihologi si pedagogi cunoscatori profunzi a istoriei, culturii gandirii pedagogice romanesti. Poporul nostru dispune de o vasta experienta si intelepciune pedagogica, care se cere utilizata cu chibzuinta, grija si eficacitate in activitatea educationala cotidiana. Asigurarea succesului la invatatura al copiilor in functie de potentialul lor biologic si psihic, pe de-o parte si depasirea esecului pe de alta parte, se prezinta ca obiective educationale de mare complexitate la etapa actuala de dezvoltare a teoriei si practicii pedagogice. Eficienta activitatii elevului depinde nu numai de capacitatea de asimilare a cunostintelor, priceperilor si deprinderilor, dar si de anumite trasaturi de personalitate, in particular de imaginatia si de creativitatea lui. Fara imaginatie este imposibila acumularea cunostintelor, priceperilor si deprinderilor, este cu neputinta formarea structurii de personalitate in ansamblu a elevului. Pana in anii 1980 cercetarea asupra creativitatii a pus foarte mult accentul pe identificarea tipurilor de personalitati creatoare si pe organizarea de cursuri care sa predea tehnici de gandire creatoare. Unii autori care fac stiinta la nivel de popularizare sugereaza faptul ca-ti poti aranja intreaga viata astfel incit ea sa fie o ,,colectie" de creatii alimentate de pasiune si conduse de viziune (Fritz, 1989)
Einstein spunea ca ,,educatia este ceea ce ramine dupa ce ai uitat tot ce ai invatat", iar ,,creativitatea este mai importanta decit cunoasterea", acest considerent, de a educa in spiritul crativitatii constituie un salt pozitiv in dezvoltarea competentelor cognitive ale copiilor.
Am observat ca in invatamintul traditional, in scoala, nu se pune accent pe procesul de creativitate al scolarului ci pe invatarea si reproducerea celor preadate de invatatori, de asemenea nu se folosesc secvente de trainig suplimentar pentru a ridica si imbunatati nivelul de invatare, dar si cel cognitiv al copilului.
De aceea, problema formarii competentelor creative la elevii claselor primare ramine tema deschisa in invatamintul primar care reflecta atit aspectul teoretic, cit si aspectul metodologic de realizare.
Prin urmare, obiectul cercetarii reprezinta procesul de formare la copii a competentelor creative prin intermediul diverselor strategii didactice.
Invatatorii trebuie sa aiba rabdare in formarea competentelor creative. Relatia invatator/copil si interactiunea parintilor favorizeaza o educatie eficienta din perspectiva curriculara.
Scopul cercetarii reprezinta strategiile didactice ca mijloc de formare a competentelor creative la elevii claselor primare.
In conformitate cu obiectul si scopul cercetarii, au fost stabilite urmatoarele obiective:
-Studierea lucrarilor stiintifico-metodice de specialitate;
-Determinarea reperelor psiho-pedagogice al investigatiei vizind formarea competentelor creative la copiii de virsta scolara mica;
-Constatarea nivelului de dezvoltare a competenselor;
-Diagnosticarea nivelului de dezvoltare a competentelor creative la toate nivele cercetate.
Ipoteza cercetarii :
Consideram ca creativitatea copiilor de virsta scolara mica va evalua la o noua treapta daca in procesul instructiv-educativ:
-Ne vom baza pe repere teoretice si metodologice cu privire la formarea competentelor creative.
-Vom esalona cele mai adecvate modalitati de formare a comptentelor creative la elevii mici.
Baza metodologica:
Drept punct de reper al cercetarii noastre au servit teoriile referitoare la activitate. Au fost consultate sursele urmatoarelor autori ( I. Nicola, Comarova T.S., I. Bontas, Muhina V.S., A. Galperin, Leontiev, Levin, Saculina, J. Piajet, D. Elconin, E. Fleorina, Teplov B. M., Chirev A., Berdiaev N., Rogere C., Guilford J.P., Allport G.W., Gallton F., Cattell J.M., Weisberg R., Radulescu - Motru, Ralea M., Pavelcu V., Odobleja S., Munteanu Anca, Rosca Al., Boden Margaret A., Fuster Michel, Barron F., W. Duff, Teresa Amabile, Vagotski L.S.).
Metodele de cercetare:
-In conformitate cu obiectivele investigatiei au fost utilizate metode psiho-pedagogice. 
-Metode teoretice - analiza, compararea si generalizarea datelor din literatura stiintifica la problema in speta; 
-Metode empirice - observarea, probe psiho-diagnostice, experimentul de constatare si formare;
-Metode statistice - analiza calitativa, cantitativa si comparativa a datelor obtinute.
Demersul inovativ al cercetarii :
In cercetarea noastra am creat un model de forme si activitati al invatatorului inovator, dispus de a aplica noi strategii in cadrul activitatilor de predare-invatare in dezvoltarea capacitatilor la copiii de virsta scolara mica.


Fisiere in arhiva (1):

  • Formarea Competentelor Creative la Elevii Mici prin Aplicarea Strategiilor Didactice.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!