INTRODUCERE Am analizat aceasta tema, pentru a identifica situatiile in care apare deficitul bugetar public,care sunt factorii determinanti ai aparatiei acestuia dar si evolutia lui, atat in statele europene cat si in tara noastra. De-a lungul timpului,echilibrul bugetar a constitit o preocupare a specialistilor din mediul economic,urmarind intotdeauna un raport optim intre cantitatea de venituri si cea de cheltuieli. Asadar,pentru a nu exista un deficit bugetar,teoreticienii clasici sustin ca ar trebui sa existe o cantitate mai mare de venituri decat cea a cheltuielilor,sau cel mult egala cu aceasta. CAPITOLUL 1 ASPECTE TEORETICE PRIVIND DEFICITUL BUGETAR PUBLIC SI FACTORI DETERMINANTI AI ACESTUIA 1.1 Abordari teoretice cu privire la deficitul bugetar public Problema deficitului bugetar public, a constituit intotdeauna o preocupare pentru conducatorii fiecarui stat,pentru responsabilii asupra nivelului de trai al populatiei si pentru echilibrarea economiei. Insa, pentru a intelege mai bine notiunea de deficit bugetar,este necesara in primul rand definirea notiunii de buget public. Bugetul public reflecta relatiile economice in forma baneasca,in acord cu obiectivele politicii economice,ce iau nastere in procesul repartitiei PIB. Din perspectiva continutului,bugetul public poate fi privit ca: Fig.nr.1 Abordari ale bugetului La intocmirea bugetului public,pentru o alocare eficienta a resurselor si o gestionare corespunzatoare,este recomdata respectarea regulilor tehnice,denumite principii bugetare. Principiul universalitatii este acel pricipiu in cadrul caruia veniturile si cheltuielile sunt insrise in bugetul national public in sume globale sau totale. In asa maniera,Parlamentul poate cunoaste veniturile totale ce se vor incasa dar si dstinatia acestora. In practica,doar partial se respecta cerintele unuversalitatii,pentru ca s-a facut trecerea la bugete mixte Principiul unitatii face referire la faptul ca toate veniturile si cheltuielile se vor inscrie intr-un singur document,iar acest lucru presupune anumite avantaje esentiale:are loc o prezentare clara a resurselor dar si a destinatiilor acestora,se poate identifica cu exactitate provenienta veniturilor si se poate sti precis care sunt directiile acestor venituri,se poate determina raportul dintre venituri si cheltuieli,dar si masura in care a fost intocmit bugetul,daca a fost sau nu echilibrat si daca a fost excedentar sau deficitar,iar un ultim avantaj important este acela ca ofera un cadru favorabil in cazul exercitarii unui control mi amplu cu privire la executia veniturilor si a cheltuielilor bugetare. Acest principiu in practica nu este respectat intocmai,pentru ca,pe langa acesta,mai sunt intocmite si alte tipuri de bugete:bugete anexe,bugete extraordinare,bugete autonome si conturi speciale de trezorerie.
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.