Formarea Deprinderilor de Exprimare Orala a Elevilor din Clasa a II-a

Cuprins licenta Cum descarc?

ARGUMENT 5
CAPITOLUL I FUNDAMENTE TEORETICE 7
1. Comunicarea prin limbaj, dimensiune a vietii umane 7
a) Consideratii generale asupra limbajului 8
b) Functiile limbajului 10
c) Formele limbajului 12
2. De la limbaj la comunicare, cunoastere si educatie 14
a) Limbaj, limbI, vorbire 14
b) De la limbaj la comunicare 16
3. LimbI si limbaj. Comunicarea umanI - constructie creativa 17
4. Dimensiuni psihologice ale limbajului educational 18
5. Necesitatea si importanta formIrii deprinderii de exprimare corectI la scolarul mic 20
a) ParticularitIti ale dezvoltIrii 20
b) ParticularitIti ale dezvoltIrii vorbirii la varsta de 6-8 ani 23
c) Sigmatismul 25
d) Rotacismul 27
6. Factori de influentI in dezvoltarea exprimIrii corecte la clasele I si a II-a 28
7. Dezvoltarea creativitItii si expresivitItii limbajului oral (povestirea, memorizarea, dramatizarea) 29
a.) Povestirea 29
b.) Memorizarea 30
c.) Dramatizarea 32
CAPITOLUL II ASPECTE METODICE ALE CERCETARII PSIHOPEDAGOGICE 33
1. Obiectivele si ipoteza cercetarii 33
2. Metodologia investigatiei psihopedagogice 34
3. Grupul de copii 35
4. Etapele investigatiei 36
4.1. Etapa constatativI (pre-test) 36 
4.2. Etapa experimental-ameliorativI 43
1. Dezvoltarea aparatului verbo-motor 43
2. Formarea deprinderii de pronuntare corecta a sunetelor limbii romane in cadrul unor unitati lexicale inchegate: silaba, cuvant 45
3. Fomarea deprinderii de exprimare corecta prin utilizarea corecta, expresiva, nuantata a cuvintelor vocabularului limbii romane 47
4. Formarea deprinderii de exprinare corecta orala si scrisa, prin utilizarea punctuatiei limbii romane 58
5. Fomarea deprinderii de a reproduce, a nara un continut literar(text, povesti, basm) 64
4.3. Etapa post-test 78 
4.4. Concluzii ale cercetarii 82
CONCLUZII 85
BIBLIOGRAFIE 88


Extras din licenta Cum descarc?

ARGUMENT
Statutul limbii romane are o insemnatate deosebita in formarea si educarea mladitelor neamului.
Limba noastra romaneasca este atat de frumoasa si de bogata incat ar putea fi, pentru orice copil, un ghid pretios in acest inceput de drum al cunoasterii.
"Citeste pentru a sti! Stiind, vei reusi sa alegi si sa pretuiesti ceea ce este valoros, astfel incat incet, dar sigur, vei deveni un om adevIrat". (Antologie de texte literare pentru clasele a II-a - a IV-a, Editura Didactica si Pedagogica, R.A., de invatatoarea Lorica Matei, profesor Ion Irinica, pag. 5).
Eminescu spunea "limba, alegerea si cursivitatea expresiunii in expunerea vorbita sau scrisa este un element esential, ba chiar un criteriu al educatiei". 
Tezaurul limbii romane a fost mostenit din generatii in generatii si imbogatit continuu. Fara insusirea corespunzatoare a limbii romane nu poate fi conceputa, evolutia viitoare a elevilor, pregatirea la celelalte discipline de invatamant, participarea lor la viata sociala. Totodata asa cum afirma Robert Dottrens "a articula clar si a pronunta exact, este un semn de buna educatie", capacitatea de comunicare verbala si de educare a limbajului devin un reper al pregatirii si dezvoltarii intelectuale, nu numai a copilului, ci a fiintei umane in toate etapele vietii. 
Copilul se naste curios de lume si nerabdator de a se orienta in ea, iar literatura ii satisface aceasta pornire.
Orice cunostinta oricat de abstracta ar fi, o putem utiliza la orice varsta, cu conditia de a o traduce in limbajul gandirii copilului.
In motivarea alegerii temei mi-a trezit interesul conceptul de educare al limbajului, care implica linii fundamentale in formarea personalitatii individului.
Limbajul este o problema fundamentala in orice stiinta. Pentru stiintele educatiei, el este "oglinda" cunoasterii pedagogice.
Pentru educatia limbajului si a comunicarii exista premise psihologice favorabile inca de la o varsta timpurie. Aceasta educatie este necesara cel putin incepand cu etapa prescolara (3-6/7 ani), iar apoi in primele clase de scoala, pentru o buna utilizare a limbii in comunicare, in viata sociala si in activitatea practica de mai tarziu.
Am ales pentru lucrarea de diploma aceasta tema de "educare a limbajului", deoarece in comuna Dumbravita, comuna unde eu locuiesc, am observat ca sunt foarte multi copiii cu deficiente de vorbire, care ajung mari si nu pot sa formuleze o fraza corecta si nici sI scrie, iar lumea fiind rea, nu face altceva decat sa rada de ei, ceea ce este foarte neplacut pentru ei. 
Copiii cu deficiente de vorbire provin in mare masura din familii de tigani, familii dezorganizate, insa ceea ce este mai trist este ca astfel de copiii gasim si in familii normale, de romani unde mama este plecata din tara, iar tata munceste mult si copiii stau cu bunicii care nu se ocupa de ei asa cum s-ar ocupa mama lor.
Cu ocazia lucrIrii de diploma m-am gandit intr-o prima fraza ca alegand aceasta tema am posibilitatea sa invat tot felul de lucruri noi despre astfel de persoane cu deficiente de vobire, dar si cum sa-i pot ajuta, pentru ca pe viitor numarul de astfel de persoane sa fie in scadere si nu in crestere. 
A nu sti sa vorbesti corect si nici sa scri este un lucru foarte neplacut pentru toata lumea, de aceea vreau ca pe viitor, cand voi fi invatatoare sa stiu ce sa fac in cazul unor copiii cu astfel de deficiente, pe care trebuie sa le corectam in totalitate sau unde chiar nu se poate, mIcar sa le amelioram, pentru a nu mai fi atat de evidente.
Lucrarea de fata constituie rezultatul cercetarii mele din perioada noiembrie2005, ianuarie, februarie si martie 2006, atat la clasa I, cat si la clasa a II-a dorind a pune in evidenta necesitatea educarii unei exprimari verbale corecte gramatical, dezvoltarea creativitatii si expresivitatii limbajului, comunicarea cu ajutorul limbajului, factorii de influenta in dezvoltarea exprimarii corecte, perfectionarea capacitatii de exprimare orala si a receptarii mesajului oral.


Fisiere in arhiva (1):

  • Formarea Deprinderilor de Exprimare Orala a Elevilor din Clasa a II-a.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!