Formarea Preturilor in Industria Alimentara

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE.4
CAPITOLUL I. Particularitati privind formarea preturilor in industria alimentara .5
1.1.1. Costul de productie - baza a formarii pretului. Tipuri de costuri de revenire. .5
1.1.2. Actualizarea costului de productie in vederea stabilirii pretului de oferta. .6
1.2. Profitul si marja comerciala. . .10
1.3.Taxa pe valoarea adaugata. Element esential in structura pretului. . .12
1.4. Metode de stabilire al pretului pe baza costurilor. . .17
1.4.1. Corelarea prin compararea costurilor. . .17
1.4.2. Corelarea pe baza seriilor de preturi. .17
1.4.3. Corelarea prin folosirea baremului de pret . . . 18
1.4.4. Corelarea pe baza coeficientilor de calcul. .20
1.4.5. Corelarea preturilor pe baza utilitatii. . .20
1.4.6. Utilizarea matricei combinex in fundamentarea preturilor. . .22
CAPITOLUL II. Formarea preturilor la S.C. BERE SCORNICESTI S.A. . 24
2.1. Prezentarea generala a societatii. . 24
2.2. Organizarea procesului tehnologic si utilajele folosite . 29
2.2.1. Tehnologii de fabricatie . 29
2.2.2. Asigurarea calitatii . 32
2.3. Calculatia pretului la produsul bere .33
2.4. Rezultatele economico-financiare inregistrate la S.C. BERE SCORNICESTI S.A . 37
CAPITOLUL III. Elemente de creativitate si originalitate.43
CONCLUZII.49
BIBLIOGRAFIE. 51


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Scoala clasica a economiei politice a corelat pretul cu valoarea obiectiva a marfurilor, pretul a fost definit ca fiind expresia in bani a valorii obiective a marfurilor. Scoala marginalista contemporana,negand existenta valorii obiective a marfurilor, considera ca pretul nu are nici o legatura cu valoarea, ci este determinat in mod exclusiv de corelatia dintre dinamica cererii si a ofertei. " Teoria pretului fara valoare " defineste pretul ca fiind cantitatea de moneda ce trebuie platita pentru achizitionarea de bunuri materiale sau servicii, in cadrul tranzactiilor bilaterale de piata, cantitatea determinata de raportul existent in acel moment intre cerere si oferta respectivelor bunuri.
In afara " teoriei pretului bazat pe valoare'' si " teoria pretului fara valoare ", ca teorii care se exclud reciproc, stiinta economica contemporana cunoaste si alte directii de investigare a pretului intr-un context faptic mult mai amplu, cum ar fi: cheltuielile materiale, salariile, profiturile, utilitatea si raritatea bunurilor, diferentierea produselor, cererea si oferta, formele si instrumentele specifice fiecarui tip de piata concurentiala, mediul economic intern si international, inclusiv interventia administratiei de stat in mecanismul real al formarii preturilor.
Functionarea economiei de piata este conditionata de existenta preturilor, care reprezinta cea mai complexa forma de masurare economica in expresie monetara a bunurilor reproductibile.
Pretul se prezinta ca un fenomen de o complexitate deosebita care este rezultatul intersectarii unei multitudini de factori dinamici.
Preturile sunt un element indispensabil al economiei de piata, impactul preturilor asupra tuturor componentelor este imens. Cu ajutorul lor se dirijeaza cererea, oferta, veniturile, salariul, consumul si investitiile. Pe de alta parte, forma si evolutia preturilor se constituie ca un proces complex, care este influentat de factori numerosi a caror natura este foarte diversa.
Pretul constituie forma monetara cea mai complexa de masurare a bunurilor care circula intr-o economie de piata. Existenta preturilor nu a implicat intotdeauna existenta monedei; pretul a aparut inaintea banilor, in conditiile schimbului direct (troc) cand a reprezentat cantitatea dintr-o marfa obisnuita in schimbul altei marfi.
De indata ce moneda a devenit instrumentul general al schimbului, pretul reprezinta cantitatea de bani ce trebuie platita pentru procurarea marfi.
In prezent stiinta economica beneficiaza de insemnate cercetari indreptate mai profund asupra realitatilor concrete ale comportamentului societatilor si consumatorilor.
In fapt, sistemul economic actual reprezinta o combinatie intre economia de piata si dirijism. Implicit preturile sunt o reflectare, atat a relatiilor economice care se refera la vanzarea-cumpararea de bunuri cat si a schimburilor de influenta si putere.
Cu toate acestea in fundamentarea preturilor in intreprinderea producatoare subliniaza ca productia poate sa se desfasoare si sa continue, daca cu toata fluctuatia pietei pretul se mentine la un nivel care sa asigure remunerarea suficienta a producatorului.
Varietatea conditiilor individuale de productie ale societatilor implica diferente la nivelul costului de productie pentru acelasi obiect. In ciuda acestui fapt, pe o piata data si intr-o anumita perioada, pentru marfuri de aceiasi calitate preturile tind catre un pret unic.
Nu se creeaza dificultati majore in cazul cand diferenta intre pretul pietei si pretul mai ridicat al societatii nu este prea mare. Cand aceasta diferenta este mare, exista riscul incetarii activitatii, ca urmare a incapacitatii societatii de a face fata cheltuielilor.
In concluzie preturile sunt instrumente de putere prin intermediul carora se realizeaza anumite obiective ale firmelor, dar si ale organismelor guvernamentale. Preturile sunt sustrase fluctuatiilor pietei, ele devin preturi administrate, preturi rezultate pe baza intelegerii private intre cateva firme dominante, fie pe baza intelegerii dintre acestea si obtinerea acordului guvernamental, fie prin incheierea unor acorduri in cadrul unor organizatii interstatale, fie prin incheierea unor acorduri intre producatori si cumparatori. 
CAPITOLUL I
PARTICULARITATI PRIVIND FORMAREA
PRETURILOR IN INDUSTRIA ALIMENTARA
1.1.1. Costul de productie - baza a formarii pretului. Tipuri de costuri de revenire 
Costul ocupa un loc important in sistemul conceptelor economice , independent de structurile economico-sociale sau de nivelul de dezvoltare al tarii respective , exprimand esenta intregului sistem de raporturi , de legaturi , pe linie de productie si circulatie ce se stabilesc intre agentii economici , intre intreprinzatori , intre producatori si consumatori.
Activitatea productiva da nastere in mod inevitabil unor consumuri de resurse umane, materiale si banesti. Aceste consumuri de forta de munca ,de materiale, energie, apa, aburi, amortizari localizate in timp si in spatiu pe obiecte ale productiei materiale genereaza cheltuieli care imbraca forma costului produsului.
Costul reprezinta deci expresia baneasca a tuturor cheltuielilor de mijloace de productie si forta de munca pe care unitatile economice le efectueaza prin alocarea si consumarea de fonduri sau de capital, pentru producerea si eventual vanzarea bunurilor respective.
Categoria economica de cost fiind directa legata de productia materiala a bunurilor, are un rol extrem de important in cadrul economiei de piata, atat din punct de vedere al continutului si anume consumul de forta de munca si mijloace de productie cat si sub aspectul formei banesti pe care o imbraca.
Totodata, cunoasterea continutului economic si a modului de formare a costului este de o importanta semnificativa pentru producator pentru ca ele stau la baza determinarii volumului de productie in conditiile unui buget dat, dandu-i posibilitatea combinarii factorilor de productie in scopul optimizarii activitatii.
Prin minimizarea functiei costului si maximizarea functiei duale a profitului se pot determina modele matematice de productie.
Costul si pretul au aceeasi natura economica, ambele exprima consumul de munca sociala. Costul este unul din elementele de baza ale pretului unitar al produsului , pret care este mai mare decat costul , cuprinzand in plus si venitul net.
Excedentul peste costul de productie este cunoscut si sub denumirea de profit, in conditiile economiei de piata, maximizarea acestui excedent al pretului de vanzare peste costul de productie reprezinta scopul principal al producatorilor, acestia urmarind totodata ca acest pret de vanzare individual sa fie mai mic decat cel al pietei.


Fisiere in arhiva (1):

  • Formarea Preturilor in Industria Alimentara.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!