Forme si Formule ale Presei pe Interenet

Extras din licenta Cum descarc?

Scurta excursie prin noua ,,jungla virtuala"
Presa, e clar deja pentru toata lumea, nu mai e ce a fost. Sunt aproape imemoriale vremurile in care bace Todor astepta ,,ujsagul" la poarta, adus pe la ora 10 de postas - depinde cat de departe era, fizic, posta din comuna - nerabdator sa afle, in cateva citiri in diagonala, ,,daca n-o luat foc lumea", ,,ce leji au mai dat astia", ,,pa unde o mai fost tovarasu"... Si nu au trecut decat 20 de ani! 20 de ani, se vede treaba, insa, sunt o eternitate. In economia dezvoltarii socio-culturale - ca sa respectam tonul academic - raportata la evolutia ultrarapida a tehnologiilor informatice (IT), un cincinal inseamna o vesnicie: nu va mai trece mult timp pana ce upgradarea calculatorului personal la minimum sase luni odata va fi o practica obligatorie (impusa de aparitia pe piata a noilor produse IT) si la fel de banala precum tunsul ori schimbarea lenjeriei de pat.
Informatia apare, deci, pe internet, in timp real. In Londra, de exemplu, peste 90% din spatiul public este monitorizat LIVE, iar utilizatorii de retele wireless sau cablu optic isi selecteaza, dupa dorinta sau interes, canalul de transmisie care le e cel mai aproape din cat mai multe puncte de vedere. La rigoare, iti poti supraveghea copilul in drumul sau de acasa pana la scoala, in timpul cursurilor si inapoi acasa. Vietile vedetelor (vezi cazul Amy Winehouse, relativ recent...) sunt filmate, efectiv, secunda cu secunda, in impostaze ce deja transcend intimitatea. Jefuirea unui magazin sau a unei benzinarii, un accident de circulatie sau un schimb de focuri intre bande rivale sunt evenimente care provin de la ,,materialul brut" filmat la locul faptei, iar prelucrarea lor sub forma de stire ,,clasica" necesita cateva minute. Ziarul care apare seara sau a doua zi dimineata nu face decat sa imbrace respectiva stire in haina reportajului (neutru si realist), completand ceea ce deja a aparut pe siteuri cu declaratii ale oficialilor si purtatorilor de cuvant. 
Majestatea-sa ,,Cuvantul scris" sufera, asadar, o mutare paradigmatica - un proces pe care ar fi pacat sa il ratam, in calitatea noastra nu doar de contemporani cu fiecare nuanta a sa, dar si de observatori interesati. De co-participanti.
FORME SI FORMULE ALE PRESEI PE INTERNET
INTRODUCERE
Generalitati. Presa de internet despre ea insasi
In primii ani de dupa 1989, majoritatea populatiei din Romania cumpara cel putin doua ziare pe zi - o spun statisticile - ceea ce se traduce prin dorinta de informare, dezvoltare intelectuala, dar mai ales de descatusarea dintr-un lant scurt si atent supravegheat de ,,cerberii socialisto-comunisti". In primul deceniu de dupa Revolutia din 1989, unele cotidiene ajunsesera sa aiba tiraje de aproape un million de exemplare. In prezent, tirajele sunt mult mai mici, consumatorii nu mai cumpara ziare decat daca sunt stimulati de ceva, cum ar fi carti, DVD-uri, programe TV sau diferite suplimente, iar mai nou se poate vorbi despre ,,presa de nisa" - publicatia specializata pe CEVA: calatorii, machiaje, paranormal sau teologie.
Se constata ca oamenii sunt din ce in ce mai informati. Informatia, insa, grosul acesteia, se preia astazi din mediul online. Presa online intra in contact, odata cu cresterea accesului la internet, cu un numar din ce in ce mai mare de consumatori care beneficiaza din plin de avantajele ei. Participarea la discutii libere pe forumuri, comentariile articolelor, vizionarea filmuletelor, tratarea obiectiilor si argumentarea sunt doar cateva dintre alte mijloace de comunicare, facand si acestea din urma trimitere la dialoguri mai mult sau mai putin civilizate, la invitatii pe blogurile personale, pentru promovarea articolelor sau materialelor proprii. 
Astfel, audienta presei online este intr-o crestere continua, in timp ce tirajele presei scrise scad. Audienta online lupta sa isi tina si sa isi creasca traficul prin tot ceea ce promoveaza: continut - materiale, filmulete, imagine. Indiferent ca acest continut este legat de sport, politica, monden, femei, moda, tineret, cultura - persoanele care lucreaza pentru site-ul respectiv, fie editorialisti, reporteri, web-redactori, comentatori, fotoreporteri, au constienta, responsabilitatea ca audienta va fi data de ei.
La jumatatea deceniului acestuia, profetii... laici ai fenomenului media dadeau semnale - nu neaparat alarmante! - despre ce avea sa se petreaca. Iata un articol de-a dreptul profetic, aparut in anul 2005, pe siteul http://www.business-adviser.ro/ "Internet versus presa scrisa" Alexandra Batar. Saptamana trecuta, cotidianul englez ,,Financial Times a anuntat concedierea a 50 de jurnalisti, adica aproximativ 10% din personal, pentru o fuziune a editiei tiparite cu cea online, anticipata pentru aceasta toamna. Sa fie acesta inceputul unei noi <<ere>> din istoria presei.


Fisiere in arhiva (1):

  • Forme si Formule ale Presei pe Interenet.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!