Forme și Formule ale Presei pe Interenet

Licență
9/10 (1 vot)
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 70 în total
Cuvinte : 22583
Mărime: 222.78KB (arhivat)
Publicat de: Emanuel Manolache
Puncte necesare: 11
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Gabriela Hulea

Extras din licență

Scurtă excursie prin noua „junglă virtuală”

Presa, e clar deja pentru toată lumea, nu mai e ce a fost. Sunt aproape imemoriale vremurile în care bace Todor aștepta „ujsagul” la poartă, adus pe la ora 10 de poștaș - depinde cât de departe era, fizic, poșta din comună – nerăbdător să afle, în câteva citiri în diagonală, „dacă n-o luat foc lumea”, „ce leji au mai dat ăștia”, „pă unde o mai fost tovarășu”... Și nu au trecut decât 20 de ani! 20 de ani, se vede treaba, însă, sunt o eternitate. În economia dezvoltării socio-culturale - ca să respectăm tonul academic – raportată la evoluția ultrarapidă a tehnologiilor informatice (IT), un cincinal înseamnă o veșnicie: nu va mai trece mult timp până ce upgradarea calculatorului personal la minimum şase luni odată va fi o practică obligatorie (impusă de apariția pe piață a noilor produse IT) și la fel de banală precum tunsul ori schimbarea lenjeriei de pat.

Informația apare, deci, pe internet, în timp real. În Londra, de exemplu, peste 90% din spațiul public este monitorizat LIVE, iar utilizatorii de rețele wireless sau cablu optic își selectează, după dorință sau interes, canalul de transmisie care le e cel mai aproape din cât mai multe puncte de vedere. La rigoare, îți poți supraveghea copilul în drumul său de acasă până la școală, în timpul cursurilor și înapoi acasă. Viețile vedetelor (vezi cazul Amy Winehouse, relativ recent...) sunt filmate, efectiv, secundă cu secundă, în impostaze ce deja transcend intimitatea. Jefuirea unui magazin sau a unei benzinării, un accident de circulație sau un schimb de focuri între bande rivale sunt evenimente care provin de la „materialul brut” filmat la locul faptei, iar prelucrarea lor sub formă de știre „clasică” necesită câteva minute. Ziarul care apare seara sau a doua zi dimineața nu face decât să îmbrace respectiva știre în haina reportajului (neutru și realist), completând ceea ce deja a apărut pe siteuri cu declarații ale oficialilor și purtătorilor de cuvânt.

Majestatea-sa „Cuvântul scris” suferă, așadar, o mutare paradigmatică – un proces pe care ar fi păcat să îl ratăm, în calitatea noastră nu doar de contemporani cu fiecare nuanță a sa, dar și de observatori interesați. De co-participanți.

FORME SI FORMULE ALE PRESEI PE INTERNET

INTRODUCERE

Generalităţi. Presa de internet despre ea însăşi

În primii ani de dupa 1989, majoritatea populatiei din Romania cumpăra cel puţin două ziare pe zi – o spun statisticile – ceea ce se traduce prin dorinţa de informare, dezvoltare intelectuală, dar mai ales de descătușarea dintr-un lanț scurt și atent supravegheat de „cerberii socialisto-comuniști”. În primul deceniu de după Revoluția din 1989, unele cotidiene ajunsesera sa aibă tiraje de aproape un million de exemplare. În prezent, tirajele sunt mult mai mici, consumatorii nu mai cumpără ziare decât dacă sunt stimulaţi de ceva, cum ar fi carti, DVD-uri, programe TV sau diferite suplimente, iar mai nou se poate vorbi despre „presa de nișă” – publicația specializată pe CEVA: călătorii, machiaje, paranormal sau teologie.

Se constată că oamenii sunt din ce in ce mai informaţi. Informaţia, însă, grosul acesteia, se preia astăzi din mediul online. Presa online intra în contact, odata cu creşterea accesului la internet, cu un număr din ce în ce mai mare de consumatori care beneficiază din plin de avantajele ei. Participarea la discuţii libere pe forumuri, comentariile articolelor, vizionarea filmuleţelor, tratarea obiectiilor si argumentarea sunt doar cateva dintre alte mijloace de comunicare, facând şi acestea din urmă trimitere la dialoguri mai mult sau mai puţin civilizate, la invitaţii pe blogurile personale, pentru promovarea articolelor sau materialelor proprii.

Astfel, audienţa presei online este într-o creştere continuă, în timp ce tirajele presei scrise scad. Audienţa online luptă să îşi ţină şi să îşi crească traficul prin tot ceea ce promovează: conţinut – materiale, filmuleţe, imagine. Indiferent ca acest conţinut este legat de sport, politică, monden, femei, moda, tineret, cultură – persoanele care lucrează pentru site-ul respectiv, fie editorialişti, reporteri, web-redactori, comentatori, fotoreporteri, au constienţa, responsabilitatea că audienţa va fi data de ei.

La jumătatea deceniului acestuia, profeţii... laici ai fenomenului media dădeau semnale – nu neapărat alarmante! – despre ce avea să se petreacă. Iată un articol de-a dreptul profetic, apărut în anul 2005, pe siteul http://www.business-adviser.ro/ “Internet versus presa scrisa” Alexandra Batar. Saptamana trecuta, cotidianul englez „Financial Times a anuntat concedierea a 50 de jurnalisti, adica aproximativ 10% din personal, pentru o fuziune a editiei tiparite cu cea online, anticipata pentru aceasta toamna. Sa fie acesta inceputul unei noi «ere» din istoria presei.

Preview document

Forme și Formule ale Presei pe Interenet - Pagina 1
Forme și Formule ale Presei pe Interenet - Pagina 2
Forme și Formule ale Presei pe Interenet - Pagina 3
Forme și Formule ale Presei pe Interenet - Pagina 4
Forme și Formule ale Presei pe Interenet - Pagina 5
Forme și Formule ale Presei pe Interenet - Pagina 6
Forme și Formule ale Presei pe Interenet - Pagina 7
Forme și Formule ale Presei pe Interenet - Pagina 8
Forme și Formule ale Presei pe Interenet - Pagina 9
Forme și Formule ale Presei pe Interenet - Pagina 10
Forme și Formule ale Presei pe Interenet - Pagina 11
Forme și Formule ale Presei pe Interenet - Pagina 12
Forme și Formule ale Presei pe Interenet - Pagina 13
Forme și Formule ale Presei pe Interenet - Pagina 14
Forme și Formule ale Presei pe Interenet - Pagina 15
Forme și Formule ale Presei pe Interenet - Pagina 16
Forme și Formule ale Presei pe Interenet - Pagina 17
Forme și Formule ale Presei pe Interenet - Pagina 18
Forme și Formule ale Presei pe Interenet - Pagina 19
Forme și Formule ale Presei pe Interenet - Pagina 20
Forme și Formule ale Presei pe Interenet - Pagina 21
Forme și Formule ale Presei pe Interenet - Pagina 22
Forme și Formule ale Presei pe Interenet - Pagina 23
Forme și Formule ale Presei pe Interenet - Pagina 24
Forme și Formule ale Presei pe Interenet - Pagina 25
Forme și Formule ale Presei pe Interenet - Pagina 26
Forme și Formule ale Presei pe Interenet - Pagina 27
Forme și Formule ale Presei pe Interenet - Pagina 28
Forme și Formule ale Presei pe Interenet - Pagina 29
Forme și Formule ale Presei pe Interenet - Pagina 30
Forme și Formule ale Presei pe Interenet - Pagina 31
Forme și Formule ale Presei pe Interenet - Pagina 32
Forme și Formule ale Presei pe Interenet - Pagina 33
Forme și Formule ale Presei pe Interenet - Pagina 34
Forme și Formule ale Presei pe Interenet - Pagina 35
Forme și Formule ale Presei pe Interenet - Pagina 36
Forme și Formule ale Presei pe Interenet - Pagina 37
Forme și Formule ale Presei pe Interenet - Pagina 38
Forme și Formule ale Presei pe Interenet - Pagina 39
Forme și Formule ale Presei pe Interenet - Pagina 40
Forme și Formule ale Presei pe Interenet - Pagina 41
Forme și Formule ale Presei pe Interenet - Pagina 42
Forme și Formule ale Presei pe Interenet - Pagina 43
Forme și Formule ale Presei pe Interenet - Pagina 44
Forme și Formule ale Presei pe Interenet - Pagina 45
Forme și Formule ale Presei pe Interenet - Pagina 46
Forme și Formule ale Presei pe Interenet - Pagina 47
Forme și Formule ale Presei pe Interenet - Pagina 48
Forme și Formule ale Presei pe Interenet - Pagina 49
Forme și Formule ale Presei pe Interenet - Pagina 50
Forme și Formule ale Presei pe Interenet - Pagina 51
Forme și Formule ale Presei pe Interenet - Pagina 52
Forme și Formule ale Presei pe Interenet - Pagina 53
Forme și Formule ale Presei pe Interenet - Pagina 54
Forme și Formule ale Presei pe Interenet - Pagina 55
Forme și Formule ale Presei pe Interenet - Pagina 56
Forme și Formule ale Presei pe Interenet - Pagina 57
Forme și Formule ale Presei pe Interenet - Pagina 58
Forme și Formule ale Presei pe Interenet - Pagina 59
Forme și Formule ale Presei pe Interenet - Pagina 60
Forme și Formule ale Presei pe Interenet - Pagina 61
Forme și Formule ale Presei pe Interenet - Pagina 62
Forme și Formule ale Presei pe Interenet - Pagina 63
Forme și Formule ale Presei pe Interenet - Pagina 64
Forme și Formule ale Presei pe Interenet - Pagina 65
Forme și Formule ale Presei pe Interenet - Pagina 66
Forme și Formule ale Presei pe Interenet - Pagina 67
Forme și Formule ale Presei pe Interenet - Pagina 68
Forme și Formule ale Presei pe Interenet - Pagina 69
Forme și Formule ale Presei pe Interenet - Pagina 70

Conținut arhivă zip

  • Forme si Formule ale Presei pe Interenet.doc

Alții au mai descărcat și

Recenzie Film - All the President's Men

Pelicula All the president's men a definit o epocă în aceiași măsură în care scandalul pe care îl are în vedere, s-a încheiat cu demisia...

Tehnici de Redactare a Textelor Jurnalistice

The Elements of Style, avându-i ca autori pe William Strunk Jr. si E.B White este manualul care, de la prima ediţie şi până astăzi, a format...

Lobby-ul realizat de către europerlamentarii români la Parlamentul European

Master Relatii Publice An 1 Prin lobbying se întelege activitatea unui grup care incearca sa determine puterea legislativa sau executiva sa adopte...

Comunicare noțiuni generale și interpersonală

Definirea comunicării COMUNICAREA: reprezintă un proces de transmitere de informații (fapte, idei, impresii) necesita cel puțin doi poli...

Anti Fumat

1 . Introducere Tutunul este original din Mexic, unde în secolul al VI – lea era folosit pentru anumite ritualuri religioase. Indienii numeau...

Dimensiunea socială a publicității

In societatea de astazi se poate remarca prezenta tot mai pregnanta a publicitatii. Strans legata de comunicarea de masa, aceasta isi trage...

Ai nevoie de altceva?