Fotbalul un Produs Media

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE.5 
CAPITOLUL I
CE ESTE FOTBALUL?.10
I.1 Aproape totul despre sportul rege.10
II.2 Regulile Jocului. 12
CAPITOLUL II 
FOTBALUL CA AFACERE.22
II.1 Sportul ca afacere.22
II.2 Industria fotbalului.26
CAPITOLUL III 
MODERNIZAREA TRADITIEI-FOTBAL CLUB CELTIC.29
III.1 Revolutia clubului Celtic .30
III.2 Celtic: o companie multimedia.35
CAPITOLUL IV
FOTBALUL SI MASS MEDIA.39
IV.1 Media sportive.43
IV.2 Sportul in noua era media.46
CAPITOLUL V 
RAZBOIUL AUDIENTELOR.51
V.1 Drepturile TV.51
V.2 Stirile sportive.53
V.3 Studiu de caz-CM 2006.62
CAPITOLUL VI
FOTBALUL, O ARMA.73
VI.1Violenta in fotbal.73
VI.2 Fotbalul si traficul de fiinte umane.80 
INCHEIERE .83
BIBLIOGRAFIE .86


Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
Johann Cruyff, unul dintre cei mai mari fotbalisti din istorie, dar si unul dintre marii antrenori ai deceniului trecut, schita printre altele urmatoarea idee in prefata unei carti despre fotbal: ,,Cluburile de fotbal trebuie sa ramana exact acest lucru - cluburi. Ce inseamna asta? Sa realizeze ca au responsabilitati nu numai fata de investitori ci si fata de suporteri si de comunitatea locala. Cluburile trebuie sa se implice in viata comunitatii locale. " (www.fifa.com). Cruyff sintetizeaza o parte din temerile suporterilor la inceput de secol. Peisajul media s-a schimbat radical in ultimii 20 de ani, iar cluburile sunt obligate sa actioneze in consecinta. A sta pe loc nu mai este o optiune. In aceasta goana dupa bani, riscul de a pierde pe drum anumite valori este ridicat. ,,Traditia" poate fi o sabie cu doua taisuri: o ancora ce mentine actuale anumite valori, dar si o scuza pentru incapacitatea de a fi in pas cu moda. 
Pe de alta parte, fiecare perioada are neajunsurile ei. Simpla modernizare nu garanteaza disparitia exploatarii. Daca vreun patron incearca sa-si instraineze clubul de comunitatea din randul careia isi trage suportul, pentru a cuceri o alta piata, va avea numai de pierdut. Boom-ul se va dovedi vremelnic, iar la final se va trezi stapan pe un club parasit de toata lumea. 
Competitia ramane un garant al succesului in orice sport. Spre deosebire de alte domenii de activitate, sportul ar iesi in pierdere daca cei mici ar ramane fara sansa in fata celor mari, lucru realizat chiar si in lumea comerciala a sportului american. Acesta este si unul dintre motivele pentru care UEFA si FIFA (foruri conducatoare) au marit in mod constant numarul participantelor in majoritatea competitiilor. In schimb, la nivelul competitiilor de club, marirea numarului de echipe nu inseamna neaparat o sansa in plus pentru cei mici. De la introducerea formatului ,,Champions League" (cea mai de succes afacere din istoria UEFA) in sezonul 1992 - 1993, Italia a avut opt echipe de club participante in finala, Spania sase, Germania patru, Olanda doua, iar Anglia si Franta cate una.
Cu alte cuvinte, bogatii au devenit tot mai bogati. AC Milan a castigat peste 20 de milioane de euro doar din premii in 2003, cand a devenit campioana Europei. Pe termen scurt, succesul financiar al Ligii Campionilor este garantat pentru ca cele mai bune piete de desfacere pentru aceasta competitie sunt inca Vestul si Sudul Europei. Treptat insa, exista riscul ca tarile din celelalte zone, ale caror echipe pornesc cu sanse minime, sa-si piarda interesul in competitie. O alta grija, de aceasta data exprimata de trusturile media este posibila intoxicare a publicului cu fotbal. 
Date fiind profilul politic al fotbalului in Marea Britanie si incapacitatea pietelor de a se autoregla, guvernul britanic a ajuns la concluzia ca o interventie prin care sa echilibreze aspectele comerciale si financiare ale jocului este oportuna. Secretariatul de Stat pe probleme de fotbal si guvernul laburist al lui Tony Blair au constituit o comisie de cercetare a fenomenului fotbalistic. Noul for insa nu a devenit acel gardian sprijinit legal (si atat de sperat de catre suporteri) care sa traga cluburile la raspundere atunci cand gresesc in relatiile cu suporterii si cu celelalte cluburi.( www.bbc.co.uk )
Originile cluburilor sportive erau strans legate in trecut de notiunea de comunitate. De multe ori, cluburile de fotbal deveneau reflectarea in societate a ideii de sine a comunitatii de origine. 
In acest secol, auzim din ce in ce mai des urmatoarele fraze: ,,Traim intr-o societate care isi va schimba obiceiurile" sau ,,Noua tehnologie va determina modificari de structura in randurile comunitatilor." (The Guardian, 21 martie 2005. www.guardian.co.uk). Si iata cum, exact sentimentul de apartenenta la o comunitate pe care ti-l da viata de suporter si care este in stransa conexiune cu sistemul social actual, transforma aceasta pasiune, atat de blamata, intr-o forta socio-culturala. Poti sa critici fanii sportului, dar nu poti sa-i negi. Lumea traieste intr-o societate fragmentata, macinata de disensiuni sociale si economice, iar stadionul poate reprezenta acel refugiu de care unii au nevoie. Sentimentul de apartenenta este extrem de important iar tensiunile unui meci acutizeaza (in sens bun, dar uneori si in sens negativ) aceasta traire. 
Fotbalul joaca inca un rol important in randul multor comunitati din Marea Britanie. Chiar si intr-o economie globalizata este imposibil ca ideea de identitate sau cea de loc sa dispara. Suporterii iti dau pulsul unui eveniment sportiv. Spectacolul televizat devine redundant in momentul in care un cadru larg al camerelor iti prezinta arena pe jumatate goala. Responsabilii de fotbal au obligatia sa analizeze foarte atent situatia inaintea fiecarui sezon si inaintea fiecarui nou acord semnat cu o televiziune (ceea ce nu s-a intamplat in trecut). Daca cei implicati nu o fac, atunci responsabilitatea revine guvernului, pentru ca respectarea drepturilor suporterilor, care investesc emotional si financiar in acest sport, asigura viitorul fotbalului. Interesant este faptul ca unii economisti au ajuns sa accepte notiunea generala de identitate comunitara, precum si importanta sociala a accesului la evenimente sportive. Editorialistul englez Will Hutton apreciaza, in publicatia ,,The Guardian", ca, pe masura ce sportul devine un produs pe piata televiziunilor cu plata: ,,Pentru oameni, biletul de intrare in lumea moderna il reprezinta banii platiti pe abonamente, adica de trei ori suma pretinsa pentru licenta BBC. Marile evenimente sportive nu mai sunt impartite de noi toti. in aceste conditii, importanta sportului la nivel national scade. Exista si voci care sustin o implicare guvernamentala in vanzarea drepturilor TV si care condamna disparitia evenimentelor sportive importante din grilele televiziunilor publice. Se considera ca efectele sociale vor fi negative. Sustinatorii acestei teorii considera ca marile competitii, precum Olimpiadele sau Campionatele Mondiale genereaza o adevarata retea de pareri. Fiecare persoana care urmareste aceste programe exprima anumite opinii pe marginea celor vazute iar suma acestor opinii confera valoarea conversationala evenimentului". (www.guardian.co.uk/Columnists/Archive.html)


Fisiere in arhiva (1):

  • Fotbalul un Produs Media.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!