Francizarea internationala. Studiu de caz

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere 1
Capitolul I 3
Notiuni generale si istoric 3
1.1. Ce este francizarea? 3
1.2. Analiza francizorului 6
1.3. De ce franciza? 7
1.4. Evolutie si istoric 8
1.5. Francizarea in Europa 10
Capitolul II 12
Particularitati in francizare 12
2.1. Avantaje si dezavantaje 12
2.1.1. Avantaje si dezavantaje din perspectiva francizorului 12
2.1.2. Avantaje si dezavantaje din perspectiva francizatului 13
2.2. Documentatia necesara 14
2.2.1. Documentul de informare 14
2.2.2. Contractul de franciza si reglementari 15
2.2.3. Caracteristici juridice ale contractului de franciza 17
2.2.4. Reglementari in Uniunea Europeana 17
2.3. Tipuri de franciza 21
2.4. Costuri aferente cumpararii unei francize 23
2.5. Pasi de urmat in vederea francizarii unei afaceri 25
2.6. Conflicte intre francizor si francizat, cauze si aplanarea acestora 26
Capitolul III 32
Studiu de caz: McDonald's, Marriott International 32
3.1. McDonald's 32
3.2. Marriott International 41
Concluzii 45
Bibliografie 47


Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
Prezenta lucrare de licenta are ca scop evidentierea notiunilor generale si particularitatilor francizarii internationale precum si analiza elementelor specifice acestui tip de afacere prin realizarea unui studiu de caz. Alegerea temei lucrarii a fost facuta din dorinta de a aprofunda notiunile cunoscute despre francizare. Consider tema ca fiind una de interes actual deoarece, considerand particularitatile acesteia, francizarea reprezinta o metoda sigura de a obtine profit. De asemenea, fiind intr-o continua dezvoltare si crestere in popularitate pe plan international, consider ca aprofundarea cunostintelor ce tin de francizare este benefica oricarui viitor antreprenor. 
In primul capitol al lucrarii vor fi abordate notiuni generale si abordari conceptuale ce tin de francizare, precum prezentarea succinta a acestei forme de afacere si a partilor acesteia, respectiv francizorul si francizatul, precum si pilonii in jurul carora se cladeste relatia dintre acestia. Vor fi prezentate si anumite aspecte ce tin de analiza ce un antreprenor ce doreste sa investeasca intr-o astfel de afacere ar trebui sa o efectueze asupra francizorului si afacerii acestuia. In final vor fi prezentate cateva aspecte ce tin de istoricul francizarii, cum si unde a aparut, cum a evoluat, primele forme ale acesteia, atat in Statele Unite ale Americii cat si in Europa. 
Capitolul al doilea va cuprinde particularitati intalnite in contractul si relatia de franciza. Vor fi analizate avantajele si dezavantajele din punctul de vedere al francizorului cat si cel al francizatului, notiuni ce tin de documentatia necesara, si anume documentul de informare si contractul de franciza si clauzele specifice ale acestuia, precum si anumite reglementari ce tin de francizare in Romania si Europa. In continuare vor fi analizate in detaliu tipurile de franciza, dupa modul in care francizatul foloseste brandul francizorului si dupa metoda de francizare, cat si costurile si taxele aferente deschiderii unei afaceri sub forma de franciza. De asemenea, vor fi analizati si pasii ce trebuie urmati de catre un individ ce conduce o afacere si doreste sa o francizeze, ca mai apoi sa fie analizate in detaliu conflictele ce pot aparea in relatia dintre francizor si francizat, precum si abordarea in vederea aplanarii respectivelor conflicte. 
In ultimul capitol al lucrarii, si anume capitolul al treilea, va fi prezentat un studiu de caz ce prezinta aspectele contractului si desfasurarea contractului de francizare in cadrul a doua companii cu o reputatie si un brand cunoscut la nivel international, McDonald's si Marriott International. Sunt urmarite aspecte ce tin de istoria companiilor, numarul de unitati si locatii detinute in intreaga lume, performantele acestora, impartirea pe sectoare regionale, etc. 
De asemenea, sunt prezentati pasii ce trebuie urmati de un potential francizat in scopul achizitionarii unei francize a respectivelor companii si investitiile aferente acestora, precum si strategiile si standardele urmarite de catre acestea. In ultima parte a studiului de caz sunt prezentate cateva aspecte ce tin de activitatea companiilor in Romania si gradul de dezvoltare, respectiv numarul restaurantelor, respectiv hotelurilor acestora pe teritoriul tarii noastre.
o Capitolul I. 
Notiuni generale si istoric
o Ce este francizarea?
Francizarea este o metoda de dezvoltare a unei afaceri, implicit distribuirea bunurilor si serviciilor companiei respective printr-o operatiune similara licentierii. Operatiunea de francizare implica doua parti, si anume francizorul si francizatul: 
-francizorul reprezinta o persoana sau o companie care acorda dreptul unei terte persoane de a conduce o afacere sub numele marcii proprii; acesta detine compania, marca si produsele, insa ofera dreptul de a le folosi francizatului in schimbul unor taxe prestabilite; 
-francizatul este acea persoana sau companie care va detine dreptul de a se folosi de marca si produsele francizorului; acesta este responsabil pentru anumite decizii si strategii, insa majoritatea, precum designul locatiei, numele si produsele, sunt prestabilite de catre francizor; acesta va plati francizorului anumite sume, fie o suma fixa, fie un anumit procent din profit, in schimbul dreptului ce i-a fost oferit.
In francizare, francizorul nu doar specifica produsele si serviciile ce vor fi oferite spre vanzare de catre francizat, ci ii ofera acestuia si un sistem operational, un brand si asistenta pe parcusul intregii perioade contractuale.


Fisiere in arhiva (1):

  • Francizarea internationala. Studiu de caz.docx

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

Driga Corina; Driga Eugen, Primii pasi in franciza, Editura C.H. Beck,
Bucuresti, 2006;
Illetschko Kurt, Franchising, Editura Hodder Yourself, London, 2006;
Macovei Ioan, Dreptul comerNului internaNional, Editura Junimea, Iasi, 1980;
Macovei Ioan; Amititeloaie Alexandru, Contractul de franciza, Editura
Candy, Iasi, 2000;
Matray Christine, Le contract de franchise, Editura Maison Larcier,
Bruxelles, 1992;
Popa Ioan, Tranzactii comerciale internationale, Editura Economica, Bucuresti, 1997;
Popa Ioan, Tranzactii de comert exterior, Editura Economica, Bucuresti, 2002;
Stoian Ion; Dragne Emilia; Stoian Mihai, Comert international: tehnici si proceduri, vol. II, Editura Caraiman, Bucuresti, 1997;
Voiculescu Dan, Franchising. Ghid practic pentru afaceri, Editura Intact,
Bucuresti, 1992.


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!