Francizarea internationala. Studiu de caz

Licență
9/10 (1 vot)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 53 în total
Cuvinte : 15919
Mărime: 710.90KB (arhivat)
Publicat de: Severina Rus
Puncte necesare: 10
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Vasile Isan

Cuprins

  1. Introducere 1
  2. Capitolul I 3
  3. Noțiuni generale și istoric 3
  4. 1.1. Ce este francizarea? 3
  5. 1.2. Analiza francizorului 6
  6. 1.3. De ce franciză? 7
  7. 1.4. Evoluție și istoric 8
  8. 1.5. Francizarea in Europa 10
  9. Capitolul II 12
  10. Particularități in francizare 12
  11. 2.1. Avantaje și dezavantaje 12
  12. 2.1.1. Avantaje și dezavantaje din perspectiva francizorului 12
  13. 2.1.2. Avantaje și dezavantaje din perspectiva francizatului 13
  14. 2.2. Documentația necesară 14
  15. 2.2.1. Documentul de informare 14
  16. 2.2.2. Contractul de franciză și reglementări 15
  17. 2.2.3. Caracteristici juridice ale contractului de franciză 17
  18. 2.2.4. Reglementări în Uniunea Europeană 17
  19. 2.3. Tipuri de franciză 21
  20. 2.4. Costuri aferente cumpărării unei francize 23
  21. 2.5. Pași de urmat în vederea francizării unei afaceri 25
  22. 2.6. Conflicte între francizor și francizat, cauze și aplanarea acestora 26
  23. Capitolul III 32
  24. Studiu de caz: McDonald’s, Marriott International 32
  25. 3.1. McDonald’s 32
  26. 3.2. Marriott International 41
  27. Concluzii 45
  28. Bibliografie 47

Extras din licență

Introducere

Prezenta lucrare de licență are ca scop evidențierea noțiunilor generale și particularităților francizării internaționale precum și analiza elementelor specifice acestui tip de afacere prin realizarea unui studiu de caz. Alegerea temei lucrării a fost făcută din dorința de a aprofunda noțiunile cunoscute despre francizare. Consider tema ca fiind una de interes actual deoarece, considerând particularitățile acesteia, francizarea reprezintă o metodă sigură de a obține profit. De asemenea, fiind într-o continuă dezvoltare și creștere în popularitate pe plan internațional, consider că aprofundarea cunoștințelor ce țin de francizare este benefică oricărui viitor antreprenor.

În primul capitol al lucrării vor fi abordate noțiuni generale și abordări conceptuale ce țin de francizare, precum prezentarea succintă a acestei forme de afacere și a părților acesteia, respectiv francizorul și francizatul, precum și pilonii în jurul cărora se clădește relația dintre aceștia. Vor fi prezentate și anumite aspecte ce țin de analiză ce un antreprenor ce dorește să investească într-o astfel de afacere ar trebui să o efectueze asupra francizorului și afacerii acestuia. În final vor fi prezentate câteva aspecte ce țin de istoricul francizarii, cum și unde a apărut, cum a evoluat, primele forme ale acesteia, atât în Statele Unite ale Americii cât și în Europa.

Capitolul al doilea va cuprinde particularități întâlnite în contractul și relația de franciză. Vor fi analizate avantajele și dezavantajele din punctul de vedere al francizorului cât și cel al francizatului, noțiuni ce țin de documentația necesară, și anume documentul de informare și contractul de franciză și clauzele specifice ale acestuia, precum și anumite reglementări ce țin de francizare în România și Europa. În continuare vor fi analizate în detaliu tipurile de franciză, după modul în care francizatul folosește brandul francizorului și după metoda de francizare, cât și costurile și taxele aferente deschiderii unei afaceri sub formă de franciză. De asemenea, vor fi analizați și pașii ce trebuie urmați de către un individ ce conduce o afacere și dorește să o francizeze, ca mai apoi să fie analizate în detaliu conflictele ce pot apărea în relația dintre francizor și francizat, precum și abordarea în vederea aplanării respectivelor conflicte.

În ultimul capitol al lucrării, și anume capitolul al treilea, va fi prezentat un studiu de caz ce prezintă aspectele contractului și desfășurarea contractului de francizare în cadrul a două companii cu o reputație și un brand cunoscut la nivel internațional, McDonald’s și Marriott International. Sunt urmărite aspecte ce țin de istoria companiilor, numărul de unități și locații deținute în întreaga lume, performanțele acestora, împărțirea pe sectoare regionale, etc.

De asemenea, sunt prezentați pașii ce trebuie urmați de un potențial francizat în scopul achiziționării unei francize a respectivelor companii și investițiile aferente acestora, precum și strategiile și standardele urmărite de către acestea. În ultima parte a studiului de caz sunt prezentate câteva aspecte ce țin de activitatea companiilor în România și gradul de dezvoltare, respectiv numărul restaurantelor, respectiv hotelurilor acestora pe teritoriul țării noastre.

• Capitolul I.

Noțiuni generale și istoric

• Ce este francizarea?

Francizarea este o metodă de dezvoltare a unei afaceri, implicit distribuirea bunurilor și serviciilor companiei respective printr-o operațiune similară licențierii. Operațiunea de francizare implică două părți, și anume francizorul și francizatul:

-francizorul reprezintă o persoană sau o companie care acordă dreptul unei terțe persoane de a conduce o afacere sub numele mărcii proprii; acesta deține compania, marca și produsele, însă oferă dreptul de a le folosi francizatului în schimbul unor taxe prestabilite;

-francizatul este acea persoană sau companie care va deține dreptul de a se folosi de marca și produsele francizorului; acesta este responsabil pentru anumite decizii și strategii, însă majoritatea, precum designul locației, numele și produsele, sunt prestabilite de către francizor; acesta va plăti francizorului anumite sume, fie o sumă fixă, fie un anumit procent din profit, în schimbul dreptului ce i-a fost oferit.

În francizare, francizorul nu doar specifică produsele și serviciile ce vor fi oferite spre vânzare de către francizat, ci îi oferă acestuia și un sistem operațional, un brand și asistență pe parcusul întregii perioade contractuale.

Bibliografie

Driga Corina; Driga Eugen, Primii pași în franciză, Editura C.H. Beck,

Bucuresti, 2006;

Illetschko Kurt, Franchising, Editura Hodder Yourself, London, 2006;

Macovei Ioan, Dreptul comerŃului internaŃional, Editura Junimea, Iasi, 1980;

Macovei Ioan; Amititeloaie Alexandru, Contractul de franciză, Editura

Candy, Iasi, 2000;

Matray Christine, Le contract de franchise, Editura Maison Larcier,

Bruxelles, 1992;

Popa Ioan, Tranzacții comerciale internaționale, Editura Economică, București, 1997;

Popa Ioan, Tranzacții de comerț exterior, Editura Economică, București, 2002;

Stoian Ion; Dragne Emilia; Stoian Mihai, Comerț internațional: tehnici și proceduri, vol. II, Editura Caraiman, București, 1997;

Voiculescu Dan, Franchising. Ghid practic pentru afaceri, Editura Intact,

Bucuresti, 1992.

Preview document

Francizarea internationala. Studiu de caz - Pagina 1
Francizarea internationala. Studiu de caz - Pagina 2
Francizarea internationala. Studiu de caz - Pagina 3
Francizarea internationala. Studiu de caz - Pagina 4
Francizarea internationala. Studiu de caz - Pagina 5
Francizarea internationala. Studiu de caz - Pagina 6
Francizarea internationala. Studiu de caz - Pagina 7
Francizarea internationala. Studiu de caz - Pagina 8
Francizarea internationala. Studiu de caz - Pagina 9
Francizarea internationala. Studiu de caz - Pagina 10
Francizarea internationala. Studiu de caz - Pagina 11
Francizarea internationala. Studiu de caz - Pagina 12
Francizarea internationala. Studiu de caz - Pagina 13
Francizarea internationala. Studiu de caz - Pagina 14
Francizarea internationala. Studiu de caz - Pagina 15
Francizarea internationala. Studiu de caz - Pagina 16
Francizarea internationala. Studiu de caz - Pagina 17
Francizarea internationala. Studiu de caz - Pagina 18
Francizarea internationala. Studiu de caz - Pagina 19
Francizarea internationala. Studiu de caz - Pagina 20
Francizarea internationala. Studiu de caz - Pagina 21
Francizarea internationala. Studiu de caz - Pagina 22
Francizarea internationala. Studiu de caz - Pagina 23
Francizarea internationala. Studiu de caz - Pagina 24
Francizarea internationala. Studiu de caz - Pagina 25
Francizarea internationala. Studiu de caz - Pagina 26
Francizarea internationala. Studiu de caz - Pagina 27
Francizarea internationala. Studiu de caz - Pagina 28
Francizarea internationala. Studiu de caz - Pagina 29
Francizarea internationala. Studiu de caz - Pagina 30
Francizarea internationala. Studiu de caz - Pagina 31
Francizarea internationala. Studiu de caz - Pagina 32
Francizarea internationala. Studiu de caz - Pagina 33
Francizarea internationala. Studiu de caz - Pagina 34
Francizarea internationala. Studiu de caz - Pagina 35
Francizarea internationala. Studiu de caz - Pagina 36
Francizarea internationala. Studiu de caz - Pagina 37
Francizarea internationala. Studiu de caz - Pagina 38
Francizarea internationala. Studiu de caz - Pagina 39
Francizarea internationala. Studiu de caz - Pagina 40
Francizarea internationala. Studiu de caz - Pagina 41
Francizarea internationala. Studiu de caz - Pagina 42
Francizarea internationala. Studiu de caz - Pagina 43
Francizarea internationala. Studiu de caz - Pagina 44
Francizarea internationala. Studiu de caz - Pagina 45
Francizarea internationala. Studiu de caz - Pagina 46
Francizarea internationala. Studiu de caz - Pagina 47
Francizarea internationala. Studiu de caz - Pagina 48
Francizarea internationala. Studiu de caz - Pagina 49
Francizarea internationala. Studiu de caz - Pagina 50
Francizarea internationala. Studiu de caz - Pagina 51
Francizarea internationala. Studiu de caz - Pagina 52
Francizarea internationala. Studiu de caz - Pagina 53

Conținut arhivă zip

  • Francizarea internationala. Studiu de caz.docx

Alții au mai descărcat și

Studiu Privind Rolul Comunicării în Administrarea Afacerilor

Introducere Parte a activităţii umane zilnice, comunicarea este, indiscutabil, un element definitoriu pentru om ca şi fiinţă, dar şi ca specie....

Dezvoltarea afacerilor în sistem de franciză

INTRODUCERE Dinamica dezvoltării comerţului în contextul globalizării au creat premisele unei accelerări a ritmului extinderii reţelelor de...

Managementul Resurselor Umane - Studiu de Caz la SC Versilia Company SRL

INTRODUCERE Ştiinţă şi practică deopotrivă, Managementul Resurselor Umane constituie astăzi unul dintre domeniile cele mai fascinante şi cu o...

Studiu de caz - tip de concurență General Motors Company

1. PREZENTARE GENERALA General Motors a fost fondata in anul 1908 de catre W.C. Durant, care alaturi de Henry Ford au pus bazele industriei...

Reguli de Comportament în Cadrul unui Interviu de Angajare

Introducere Interviul de angajare este, prin definiție, un dialog între candidatul la job și angajatorul care oferă postul. Întrebările și...

Analiza Conflictului de Munca - Dacia Automobile

I. INTRODUCERE Conflictul în organizaţii constituie un subiect tratat frecvent în lucrări, studii de cercetare şi este în topul problemelor...

China în Context Geopolitic

Când vorbim despre China prima imagine care ne vine în minte este aceea a unui stat suprapopulat. În mod constant, de-a lungul istoriei, populaţia...

Rolul și locul economiei Republicii Populare China în economia mondială

Economia mondială contemporană este rezultatul procesului îndelungat al dezvoltării schimbuluide activităţi pe baza diviziunii muncii, de la forme...

Te-ar putea interesa și

Managementul serviciilor hoteliere. dezvoltarea turistică - factor de progres economic - studiu de caz Hotel Ambient

INTRODUCERE Urmărirea unei calităţi superioare a produselor şi infrastructurilor turistice nu trebuie să provoace o diminuare a competitivităţii...

Contractul de franciză - studiu de caz

INTRODUCERE Lucrarea de faţă îşi propune să se concentreze asupra importanţei contractului de franciză într-o reţea care leagă titularul afacerii...

Franciză - tehnică de comercializare

Introducere În contextul global actual, este din ce în ce mai răspândită idea că franciza este cea mai sigură metodă de investiţie pentru cei care...

Târgurile și expozițiile și influența lor asupra economiei locale

CAPITOLUL I. TÂRGURILE ŞI EXPOZIŢIILE INTERNAŢIONALE 1.1. Concept, istoric şi tipologie Primele expoziţii, şi în înţelesul actual al noţiunii, au...

Industria hotelieră pe piața turistică internațională

Industria hoteliera pe piata turistica internationala 1. Lanturile hoteliere Hotelurile reprezintă forma tradiţională de cazare turistică,...

Expansiunea Comercianților pe Plan Internațional

Cap. 1. Aspecte teoretice privind franciza În ultimii ani, se observă o tendinţă accentuată a comercianţilor de a-şi extinde activitatea pe plan...

Modalități de Pătrundere pe Piață - Franciza Internațională

Capitolul I Modalități de extindere pe piețele internaționale 1.1. Pătrunderea pe piața internațională În zilele noastre, internaționalizarea a...

Francizarea în afacerile internaționale. Studiu de caz

Introducere Obiectul de cercetare al acestei lucrări este francizarea. Scopul lucrării este de a studia conceptul de francizare și tipurile...

Ai nevoie de altceva?