Fudamentarea Aprovizionarii cu Resurse a unei Intreprinderi Mici si Mijlocii din Sfera Turismului

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere 5
Capitolul I 7
Resursele intreprinderii mici si mijlocii din sfera turismului 7
1.1 Resursele -suportul activitatii economice in turism 7
1.1.2 Resursele financiare 8
1.1.3 Resursele umane 9
1.1.4 Resursele informationale 10
1.1.5 Resursele umane in unitatile de turism 12
1.2 I.M.M. microentitate economica 13
1.2.1 Importanta definitiei europene a IMM 14
1.3. Caracteristicile IMM din turism 15
1.3.1 Specificul intreprinderilor de comert, turism, servicii 15
1.4 Aprovizionarea componenta de baza a formarii pachetelor turistice 16
1.4.1 Aprovizionarea -o componenta a functiunii comerciale 17
1.4.2. Principalele atributii si obiective ale aprovizionarii 17
1.4.3. Elaborarea strategiei de aprovizionare materiala a intreprinderii 18
1.4.4. Organizarea aprovizionarii in societatile comerciale in turism 19
1.4.5. Particularitati ale activitatii de aprovizionare in cadrul organizatiilor economice productive din sfera turismului 21
1.4.6. Sisteme moderne de management in domeniul aprovizionarii 23
Capitolul II 26
Evaluarea activitatii de aprovizionare cu resurse a unitatii turistice Hotel Decebal Bacau 26
2.1 Scurt istoric al zonei Bacau 26
2.2. Actul constitutiv al societatii "Complex Hotelier Decebal" S.A. 27
2.3 Politica de dezvoltare si modernizare 27
2.4 Oferta hoteliera a hotelului decebal 27
2.4.1 Relatiile cu concurenta 29
2.5 Organizarea si functionarea Hotelului Decebal 30
2.5.1 Informatii privind resursele umane in cadrul Hotelului Decebal. 30
2.5.2. Organizarea resurselor umane 31
2.5.3. Resursele economico-financiare si de gestiune. 31
2.5.4. Resursele materiale 33
2.6 Evidenta si metodele de stabilire a necesitatilor de resurse materiale 35
2.6.1. Stabilirea necesarului de resurse pentru a asigura hotelul cu incalzire si apa calda pentru intreg sezon. 35
2.6.2 Calculul necesarului de apa 36
2.6.3.Evidenta altor tipuri de necesitati. 38
2.6.3.1.Achizitionarea de tehnici moderne. 38
2.6.3.2. Aprovizionarea restaurantului din cadrul hotelului cu produse alimentare si bauturi. 38
2.6.3.3. Alte tipuri de aprovizionari. 39
2.6.3.4. Arendarea echipamentelor 40
2.7 Evidenta planului de aprovizionare cu resurse tehnico-materiale a hotelului ,,Decebal". 40
2.8 Rationalizarea activitatii de aprovizionare a Restaurantului din cadrul Hotelului Decebal 42
2.8.1 Situatia stocurilor intreprinderii pentru perioada 1 martie 2009- 1 aprilie 2009 42
2.8.1.1. Tipurile de produse comercializate si ingredientele ce intra in componenta unui preparat culinar 42
2.8.1.2. Stocul la 1 martie 2009, stocul la 1 aprilie 2009 si cantitatile aprovizionate pe parcursul lunii martie 43
2.8.2.Cererea maxima si necesarul de materii prime aferente acesteia 46
2.8.3. Determinarea necesarului de materii prime pe baza consumului specific calculat pentru luna martie care poate satisface cererea maxima 47
2.8.4.Compararea necesarului de materii prime si marfuri pentru cererea maxima cu stocurile disponibile 48
2.8.5. Vanzarile realizate in luna martie 2009 49
2.9 Furnizori si intermediari 52
Concluzii 53
Bibliografie 56
Anexa 1 Compararea necesarului de materii prime si marfuri pentru cererea maxima cu stocurile disponibile 57
Anexa 2 Necesarul de materii prime pentru produsele afectate de modificarea numarului de portii 58
Anexa 3 Stocul final: 59


Extras din licenta Cum descarc?

Introducere 
Orice intreprindere, indiferent de profil si dimensiune si de spatiul socio - economic in care activeaza, trebuie sa-si probeze permanent viabilitatea, capacitatea de concurenta si adaptare, performanta economico financiara, aceasta cu atat mai mult cu cat mecanismele clasice ale economiei de piata se formeaza si urmeaza sa functioneze cu toate rigorile ce le presupun.
O data cu dezvoltarea economiei de piata si sporirea gradului de complexitate a acesteia trebuie sa se dezvolte si informatia economica, pentru ca ea sa poata furniza elementele necesare luarii deciziilor, sa poata reflecta situatia patrimoniala a unitatilor si rezultatele activitatii economico- financiare.
Eficienta economica ridicata si rentabilitatea constituie principiile de baza si firul calauzitor dupa care se apreciaza orice activitate creatoare de bunuri materiale si spirituale. Cu cheltuieli minime sa obtinem productie maxima si de buna calitate.
Procesul de productie urmareste transformarea bunurilor materiale cu ajutorul unor mijloace, folosind o anumita tehnologie, organizata in cadrul unui sistem. Pentru dirijarea procesului economic sunt necesare informatii care trebuiesc culese, prelucrate si transmise conducerii, cu ajutorul unor mijloace care in ansamblu alcatuiesc sistemul informational. 
Informatia economica este astazi prezenta in toate domeniile de activitate, fiind un element indispensabil al progresului. Ridicarea nivelului tehnic, economic a atras sporirea vertiginoasa a volumului de informatii necesare asigurarii functiilor de baza ale societatii umane.
Functia de baza a oricarui sistem informational economic, indiferent de gradul de complexitate si de automatizare, este de a vehicula o cantitate rationala de informatii, pe baza carora sa se ia decizii economice bine argumentate pe toate treptele organizatorice.
In tara noastra, sectorul serviciilor apare in statistici ca fiind in curs de dezvoltare nu numai in comparatie cu tarile dezvoltate, cu economie de piata stabila, ci si fata de tari vecine, foste socialiste, impunandu-se reconsiderarea rolului acestui sector in strategia dezvoltarii economice.
Chiar daca sunt intr-o anumita masura afectate de deosebirile de opinii privind incadrarea sau nu a unor activitati economice in sectorul tertiar, analizele privind evolutia acestui sector reliefeaza locul si rolul de prim rang pe care il au in prezent serviciile in economiile moderne.
Sectorul privat hotelier din Bacau a inregistrat o dezvoltare si modernizare, astfel, reunind traditia de mai multe secole a ospitalitatii cu restrictiile unei gestiuni performante, activitatea din Hotel Decebal se desfasoara astfel incat sa mentina o pozitie buna pe piata si in fata concurentilor prin: prestarea serviciilor la o calitate superioara; obtinerea unui raport bun calitate/pret; printr-o oferta cat mai mare si vasta pentru satisfacerea celor mai rafinate cereri; ameliorarea echipamentelor si a confortului.
Exista persoane care platesc sume mari pentru un sejur deosebit si de calitate, deci, calitatea si satisfacerea clientilor devine o forta majora care trebuie imbunatatita nelimitat, pentru ca insusirea acestor calitati poate determina avantaje mari.
Obiectivele prezentei lucrari de licenta sunt urmatoarele: 
- Intelegerea notiunilor teoretice cu privire la intreprinderile mici si mijlocii, la resurse, modul de aprovizionare cu acestea.
- Intelegerea notiunilor de resersuse existente in cadrul desfasurarii activitatilor de turism.
- Prezentarea particularitatilor de aprovizionare cu resurse a unitatilor turistice.
- Prezentarea elaborarii strategiei de aprovizionare materiala a intreprinderii.
- Analizarea situatiei procesului de aprovizionare cu resurse din Hotelul Decebal, pentru ca managementul aprovizionarii reprezinta deciziile si actiunile care se iau pentru realizarea obiectivelor hotelului(restaurantului) si are in vedere intreg managementul acestuia, care se bazeaza pe strategie.
- prezentarea generala a unitatii turistice, care cuprinde: scurt istoric, caracteristicile de ansamblu ale hotelului, organizarea si functionarea acestuia, analiza pietei pe care Hotel Decebal isi desfasoara activitatea, analiza indicatorilor circulatiei turistice si analiza principalilor indicatori economico-financiari.
- analiza-diagnostic din departamentele de alimentatie ale Hotelului Decebal, analizand diagnosticul economico-financiar, comercial, tehnic si sintetizand punctele forte si slabe ale acestora.
- abordarile actuale ale strategiei in cadrul Hotelului Decebal, pe baza etapelor aprovizionarii.
- fundamentarea strategiei de dezvoltare a hotelului si formularea de propuneri pentru strategia de dezvoltare a acestuia.
- concluziile generale activitatile de aprovizionare din Hotelul Decebal.
Pentru ca masurile ce trebuiesc luate pentru ca viitorul hotelului sa fie sigur si rentabil si sa faca fata problemelor de mediu si concurentei, sper ca propunerile mele sa fie un punct de referinta pentru acestea.
Capitolul I
Resursele intreprinderii mici si mijlocii din sfera turismului
1.1 Resursele -suportul activitatii economice in turism
Resursele intreprinderii se concretizeaza in potentialul material, financiar, uman si informational de care aceasta dispune la un anumit moment si sunt reprezentate de : Resurse materiale, Resursele financiare, Resursele umane, Resursele informationale
1.1.1 Resursele materiale
Materiile prime reprezinta bunurile asupra carora se actioneaza in cadrul proceselor de productie, cu ajutorul tehnicii si tehnologiei manuite de catre om, in vederea obtinerii produselor/serviciilor necesare societatii. Ele pot fi : 
o materii prime de baza : care se regasesc dupa procesul prelucrarii in produsul finit
o materii prime auxiliare: care ajuta productia si se degradeaza in timpul acesteia, practic neregasindu-se in corpul material al produsului finit.
Intreprinderile trebuie sa fie preocupate, in mod constant, de asigurarea :
o aprovizionarii ritmice cu materii prime si materiale;
o consumului rational al materiilor prime si materialelor in procesul de productie.
Prin resurse energetice se intelege cantitatea de energie care poate fi utilizata/exploatata intr-o anumita perioada de timp, prin folosirea unor surse energetice. Sursa energetica reprezinta orice purtator de energie sub forma concentrata. 
Utilizarea lor rationala produce trei efecte importante. Astfel, la nivelul intreprinderii determina reducerea costurilor de productie si diminuarea impactului asupra economiei nationale, in ceea ce priveste cererea de resurse energetice, in special cele fosile fiind un domeniu extrem de sensibil.


Fisiere in arhiva (1):

  • Fudamentarea Aprovizionarii cu Resurse a unei Intreprinderi Mici si Mijlocii din Sfera Turismului.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!