Fundamentare Teoretica - Reprezentarea Sociala - Constructe

Cuprins licenta Cum descarc?

Argument 3
Capitolul I. Fundamentare teoretica 6
1.1. Reprezentarea sociala 6
1.1.1. Constructe 6
1.1.2. Functii.Structura 10
1.2. Adolescenta 12 
1.2.1. Tranzitia de la copil al adolescenta 12 
1.2.2. Substadii ale adolescentei 13
1.2.3. Dezvoltarea fizica in preadolescenta si adolescenta 14
1.2.4. Caracteristici ale dezvoltarii psihice 15
1.3. Sinele si identitatea multipla 18
1.3.1. Adolescenta si identitate de sine 24
1.3.2. Sinele si problematica gender 27
1.3.3. Indetificarea de tip gender 28
1.3.4. Rolul parintilor in stabilirea identitatii de gen 30
1.3.5. Socializarea si asteptarile de rol 32
Capitolul II.Metodologia cercetarii 34
2.1. Scop si obiective 34
2.2. Ipoteze 34
2.3. Metoda de lucru si esantionarea 35
Capitolul III. Prelucrarea datelor si interpertarea rezultatelor 37
Capitolul IV. Concluzii, utilitate, limite si directii noi de cercetare 43
Bibliografie 45


Extras din licenta Cum descarc?

Argument
Omul este o fiinta extraordinara prin complexitatea sa, prin multitudinea aspectelor si fatetelor a ceea ce inseamna personalitatea umana si prin infinitele caracteristici care il pot defini ca persoana. Aceste nesfarsite trasaturi de caracter, de personalitate, sunt rezultatul efectelor mai multor factori conjugati, dupa cum foarte bine se stie, de mare importanta sunt: ereditatea, mediul si nu in ultimul rand varsta. Existenta unui fond de ereditate, a unui mediu social la o anumita varsta, sta la baza dezvoltarii care va influenta destinul omului, fara nici o indoiala. 
Intre aproximativ 11 si 18 ani, tinerii trec printr-o perioada foarte agitata. Adolescentii sunt cunoscuti pentru ,,toanele" lor, pentru nesiguranta, angoase, impulsivitate, pentru faptul ca sunt usor impresionabili, nesabuiti si rebeli, ca si pentru faptul ca se culca la ore ciudate, au perioade rapide de crestere, cosuri si o serie intreaga de obiceiuri nasanatoase.
In ceea ce priveste dezvoltarea psihologica a preadolescentului, Adriana Baban (2001) afirma ca este o perioada de intensa dezvoltare psihica incarcata de conflicte interioare. Tanarul manifesta inca o oarecare agitatie si impulsivitate, momente extravagante, de neliniste si momente de dificultate de concentrare, oboseala la efort. Invidualizarea se intensifica pe planurile intelectuale de relationare. 
Pentru clarificarea debutului comportamentului sexual, autori diferiti (Baban, 2001; Munteanu, 1998) au prezentat ca acesta este marcat de diferenta modificarilor biologice, ca maturizare precoce, si de presiunile sociale ale surselor diferite provenite din cele mai variate domenii, avand ca punct central pentru Romania, in ultimii 15 ani, ridicarea etalonului asupra acestei teme. Nu trebuie sa omitem faptul ca implicarea prematura a preadolescentilor si chiar a adolescentilor in comportamente sexuale este un factor de sanatate fizica si mentala. De aceea, preadolescentii care sunt implicati intr-o relatie sau in mai multe relatii sexuale au nevoie de acces la informatii despre transformarile fizice si psihice, servicii de planificare familiala si de ingrijire medicala. Teama adultilor ca discutarea subiectelor legate de sexualitate ii va determina pe elevi sa experimenteze viata sexuala si, in consecinta, este mai bine ca aceste subiecte sa nu fie abordate, este o atitudine defensiva fata de o realitate ce nu poate fi ignorata (Baban, 2001).
Debutul comportamentului sexual se inscrie pe axa unor variatii ale rolului atasat fetelor si baietilor ca expresie a trei instante distincte: asteptare de rol, aptitudinea de rol si comportamentul de rol (Golu, 2000).
In timpul adolescentei, interactiunile sociale incep sa aiba un impact mare asupra comportamentului", spune McGrieven. "Insa, simultan cu expunerea adolescentilor la o varietate tot mai mare de situatii sociale, creierele lor trec printr-o perioada de 'remodelare' temporara. Ca rezultat, situatiile devin pentru ei si mai de neinteles, conducand catre iritabilitatea si sensibilitatea excesiva pentru care sunt faimosi adolescentii"(www.adolescenta.ro).
Nu se stie exact ce anume marcheaza tranzitia de la adolescenta la starea adulta. Sfarsitul pubertatii, sau al maturizarii sexuale nu este bine definit. Este momentul in care oasele nu mai cresc, in jurul varstei de 16 ani la fete si 17 ani si jumatate la baieti. Insa in cazul adolescentei, tranzitia de la copilarie la maturitate, nu are un caracter bine delimitat (www.adolescenta.ro).
A avea o identitate inseamna, in mod practic, a fi cineva, a ocupa o anumita pozitie in contextul social, a juca un anumit rol, a dispune de un anumit statut.
Transformarile ce se produc in intreaga structura a personalitatii adolescentului nu raman fara urmari sub aspecte foarte variate. In cadrul numeroaselor particularitati pe care le prezinta procesul formarii si dezvoltarii personalitatii adolescentilor un loc important il ocupa "marile cautari si nevoi". Una dintre marile cautari de la varsta adolescentei este cea a unei noi identitati.
Maturizarea fiziologica, dezvoltarea capacitatii de cunoastere, aparitia unor dorinte si sentimente dau adolescentului impresia ca este o persoana noua. Abandonarea vechilor identitati creeaza un vid, lasand adolescentul, adesea descumpanit. Pentru a se echilibra si a se descoperi pe el insusi - pe un plan mai profund - el cauta noi identificari, noi modele de personalitate pe care sa le imite. 
Prin aceasta raportare la alte modele, adolescentul ia progresiv cunostinta de ceea ce este. Este un proces firesc, fiindca numai confruntandu-se cu lumea externa omul dobandeste constiinta propriei sale existente si valori "(www.adolescenta.ro).
Constient de noile sale posibilitati, el respinge ,,copilul" care a fost si cauta sa arate acest lucru si anturajului in forme variate (excentricitatea, modificarea ortografiei prenumelui etc.).
Chiar si in conditiile noilor posibilitati, abandonarea vechii identitati il poate descumpani. 
Cautarea echilibrului prin noi identificari, descoperirea noii identitati - in conditiile incertitudinii cu privire la ce este el in realitate - nu sunt usoare si pot duce nu numai la dificultati de integrare, ci si la manifestari de nonconformism. 
Unii specialisti acorda idealului de viata ca obiect al identificarii o importanta deosebita in procesul formarii personalitatii adolescentilor, considerand ca in numele lui, acestia iau pozitie in politica, arta, filozofie, religie sau ca influenteaza direct viata afectiva, constiinta de sine si integrarea sociala.


Fisiere in arhiva (1):

  • Fundamentare Teoretica - Reprezentarea Sociala - Constructe.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!