Fundamentarea Strategiei de Distributie la JTI International

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE 4
CAP.1:INTRODUCERE IN PROBLEMATICA DISTRIBUTIEI. 5
1.1 Continutul si rolul distributiei 8
1.2 Canalele si formele de distibutie 16
1.2.1 Dimensiunile canalului de distributie 16
1.2.2 Alegerea si proiectarea canalului de distributie 19
CAP. 2: IMPLEMENTAREA PRACTICA A NOTIUNII DE DISTRIBUTIE 21
2.1 Distributia fizica(logistica marfurilor) 21
2.2 Strategia distributiei 28
2.2.1 Continutul si obiectivele strategiei de distributie 29
2.2.2 Etapele elaborarii strategiei de distributie 35
CAP. 3:STUDIU DE CAZ :FUNDAMENTAREA STRATEGIEI DE 
DISTRIBUTIE LA JTI INTERNATIONAL 39
3.1 Misiunea firmei 39
3.2 Obiectivele societatii comerciale 43
3.3 Avantaje si dezavantaje francizor 48
3.4 Alegerea strategiei de distributie 50
CONCLUZII 55
BIBLIOGRAFIE 58
ANEXE 59


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Problematica distributiei marfurilor, prin complexitatea sa, trebuie abordata intr-un context mai larg, pentru a putea evidentia consistenta si perspectivele unui asemenea sector, luandu-se in considerare, pe de o parte, diversitatea formelor sale - comert cu amanuntul, comert cu ridicata, comert mijlociu etc. - iar, pe de alta parte, necesitatea unei evaluari corecte a rolului sau atat in ceea ce priveste dezvoltarea productiei, cat si in promovarea si modernizarea consumului, astfel incat sa poata fi apropiata de toate celelalte forme si sectoare ale pietei. Intr-o asemenea acceptiune, este necesar a se porni de la schimbul de marfuri si rolul acestuia in evolutia economica a fiecarui stat sau comunitate.
In capitolul I am abordat teoretic problema distributiei, subliniind importanta acesteia, modalitatile de manifestare ale distributiei, implementarea strategiei de distributie.
In capitolul II am trecut de la cadrul pur teoretic al notiunii de distributie la implementarea practica, concreta in cadrul firmelor.De asemenea am tratat si continutul si obiectivele strategiei de distributie precum si etapele elaborarii strategiei de distributie
In capitolul III, studiul de caz am materializat strategia de distributie la JTI INTERNATIONAL punand in evidenta informatiile referitoare la societate, obiectivele activitatii societatii, avantajele si dezavantajele francizarii.
In cadrul concluziilor si consideratiilor am incercat sa surprindem viziunea de ansamblu asupra intregii lucrari si de asemenea sa analizam oportunitatile deschise de exploatarea pietii de tutun din Romania.
CAP. 1: INTRODUCERE IN PROBLEMATICA DISTRIBUTIEI
Conceptul de distributie se refera, mai intai, la ,,traseul" pe care il parcurg marfurile pe piata, pana ajung la consumatori; producatorul, intermediarii si consumatorul - participanti la deplasarea succesiva a marfurilor de-a lungul acestui traseu - alcatuiesc ceea ce in terminologia marketingului se numeste ,,canal de distributie" (exista insa si canale fara intermediari). Conceptul de distributie se refera, apoi, la ansamblul operatiunilor (vanzare, cumparare, concesiune, consignatie, etc.) care marcheaza trecerea succesiva a marfurilor de la un agent de piata la altul, pana la intrarea lor definitiva in sfera consumatiei. El include, mai departe, lantul proceselor operative la care sunt supuse marfurile in traseul lor spre consumator; este vorba de ,,distributia fizica" sau ,,logistica" marfurilor. Notiunea de distributie se mai refera, in sfarsit, la aparatul tehnic - retea de unitati, dotari, personal - care realizeaza asemenea procese si operatiuni. Distributia se refera, deci, la circuitul fizic si la cel economic al marfurilor, la sistemul de relatii care intervin intre agentii de piata, la activitati ale unei mase largi si eterogene de unitati, apartinand mai multor profile economice. Obiectivul activitatii de distributie il formeaza marfurile (produse si servicii), fluxul neintrerupt al lor de la producator pana la consumator. 
Dirijarea acestora, miscarea lor fizica spre consumator este insotita, precedata sau urmata si de alte fluxuri, nu lipsite de importanta, care leaga intre ei pe participantii la procesul de ansamblu al distributiei, si anume: fluxul negocierilor, al tranzactiilor (tratativelor) pe piata; fluxul titlului de proprietate, respectiv transferul lui succesiv cu fiecare operatiune de vanzare-cumparare a produsului; fluxul informational, referitor la circulatia in ambele sensuri a informatiilor (evidente, statistici) referitoare la dimensiunile, structura, modalitatile de desfasurare a activitatilor de distributie, rezultatele economico-financiare ale acestora; fluxul promotional, cuprinzand mesajele si informatiile adresate pietei, cumparatorului potential, care preced sau insotesc fluxul produsului, pregatind realizarea lui. Daca acestor fluxuri li se mai adauga fluxurile, in ambele sensuri, ale finantarii si riscului si fluxurile de la consumator la producator ale comenzilor si platilor (decontarilor), se contureaza ansamblul si configuratia relatiilor in care intra agentii de piata in procesul de distributie 
In privinta participantilor la procesul distributiei, structura acestora este extrem de eterogena; functionand in secvente diferite ale procesului de distributie, cu roluri, preocupari si interese particulare, ei desfasoara activitati variate ca profil, amploare, complexitate, forma de organizare etc.
Prin pozitia pe care o ocupa in mecanismul proceselor economice - ca activitate de intermediere intre producator si consumator - distributia indeplineste un deosebit de important rol economic si social. Astfel, prin intermediul distributiei se finalizeaza activitatea economica a intreprinderilor, se incheie ciclul economic al produselor: intreprinderea producatoare (comerciala) redobandeste in forma baneasca resursele investite in producerea (comercializarea) produselor impreuna cu un profit pentru activitatea desfasurata, iar consumatorul intra in posesia bunurilor necesare. In economia moderna, productia si consumul nu mai sunt practic posibile fara prezenta distributiei. Cat de importanta este aceasta prezenta, rezulta din examinarea legaturii realizate de distributie intre productie si consum pe fiecare din cele doua planuri ale ei: spatial si temporal. Sub raport spatial, distributia pune in contact centrele de productie cu cele de consum - aflate, uneori, la distante apreciabile -, conecteaza la circuitul economic national si international diferitele zone, cu profilul lor specific in ceea ce priveste productia si consumul.
Abordata pe plan temporal, distributia apare ca un regulator intre productie si consum, sprijinindu-le desfasurarea lor specifica - concentrata temporal, sezoniera sau uniforma -, ,,amortizand" efectele nesincronizarii lor.De luat in consideratie si faptul, ca in realizarea legaturii dintre producator si consumator, distributia nu se limiteaza la rolul unui pasiv: dimpotriva, ea isi asuma rolul de exponent al preocuparilor acestora, informand si influentand atat pe producator cat si pe consumator, sporind sansele vanzarii produselor si satisfacerii cerintelor de consum.


Fisiere in arhiva (1):

  • Fundamentarea Strategiei de Distributie la JTI International.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!